
Battlefield 4: Krótko o klasach postaci

Klasy znane z „trójki” będą co prawda punktem wyjścia, ale nowa odsłona zaoferuje więcej swobody w zadaniach konkretnych typów postaci. Na przykład Engineer dysponuje większym zasobem uzbrojenia przeciw pojazdom, poprawiono też sposób wyłączania środków transportu. Klasa specjalizuje się zarówno w arsenale zadającym dużą ilość obrażeń (np. RPG-7V2), jak i bronią o mniejszym rażeniu (MBT LAW).
Natomiast Support w Battlefieldzie 4 posiada tym razem na swoim wyposażeniu ładunki wybuchowe C4 i miny przeciwpiechotne. Powróci również XM25 oraz zdalnie sterowany moździerz do ostrzał na daleki dystans. Dysponuje też karabinami.
Recon cechuje się większą mobilnością, powróci też w tej klasie znany z „dwójki” styl rozgrywki Spec Ops. Wyposażony w karabin, ładunek C4 lub minę przeciwpiechotną oraz wykrywacz ruchu gracz tego typu poradzi sobie za liniami wroga. Usprawniono również strzelanie ze snajperki.
Ostatnią klasą jest Assault, którego zadaniem – tak jak w poprzednich częściach – jest walka na głównym froncie. Podobnie jak w „trójce” dysponuje też zestawami medycznymi, w tym defibrylatorem. Wszystkie rodzaje postaci dostępne będą w trzech wariacjach – chińskim, rosyjskim i amerykańskim – różniących się wyglądem.

Czytaj dalej
40 odpowiedzi do “Battlefield 4: Krótko o klasach postaci”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W Battlefieldzie 4 pojawią się znane z poprzednich odsłon klasy żołnierzy. Co prawda drastycznych zmian nie będzie, ale zostaną one nieco zmodyfikowane. W jaki sposób? To ujawnili w jednym z ostatnich wpisów na oficjalnym blogu gry developerzy z DICE.
Słabo. Klasy postaci w BF3 wogóle nie były zbalansowane i wygląda na to, że DICE nic z tym nie robi. Szturmowiec znów będzie OP ze względu na apteczkę, defibrylator i najpotężniejszą broń w grze jaką są karabiny szturmowe do dyspozycji. Powinni „oddać” apteczkę i defibrylator wsparciu jak to było w BF BC2 i poprawić celność karabinów maszynowych. ZAPOWIADA SIĘ BATTLEFIELD 3.5
Support wygląda beznadziejnie.
może nie Bf 3.5 ale pewnie znowu każdy będzie grał medykiem z op karabinem i udawał że jest dobry…
Żeby taki najpotężniejszy szturmowiec był, to bym nie powiedział. Każda klasa ma swoje wady i zalety. Szturmowiec jak sama nazwa wskazuje służy do szturmowania, więc musi mieć dużą siłę ognia. Wszystko zależy od stylu gry. Ja na przykłąd do karabinów szturmowych przekonać się nie mogłem i w bf3 tą klasą nie grałem. Snajper-nie ma problemu, skryty za murkiem, z samopowtarzalnym karabinem i lunetą x4 robiłem więcej niż nie jeden szturmowiec.
Czyli ze nie tylko ja uwazam, ze klasy byly lepsze w BC2. 😉
Jakie te klasy są charakterystyczne… I ta bijąca z oczu ciekawa osobowość każdej z nich…
Powrót do BF 2142. Snajper z karabinkiem i ładunkami wybuchowymi, szkoda że nie dali mu niewidzialności jak to było w tamtej części (Jeżeli ktoś nie patrzył bezpośrednio na snajpera to go nie widział, tyle podczas bycia niewidzialnym nie można było używać broni, a wyłączanie i włączanie niewidki powodowało hałas) Może nawet wrócę do grania snajperem ^^
Ten Piotrkowy „Supporter” mnie rozwaliłXD Nie to, żebym się czepiał.. no ale jak jest już Engineer a do tego „Supporter, to dodajmy do tego Reconeera i AssaulteraXD
Nie kupuję tego shitu. Wolę poczekać na BC3 i cieszyć się rozwałką, balansem klas i ogromną grywalnością. 😀
Kolego drzewol mogłeś robić, ale nie na tdm, wszyscy gracze w klanowych rozgrywkach grają szturmem bo najlepsze karabiny,a do tego zdolność ,,podnoszenia„ i leczenia towarzyszy jest nieoceniona. To że ty nie umialeś ogarnąć karabinow szturmowych i kosiłeś snajperem lamów-sztórwowców nie świadczy o tym że szturmowiec jest słaby. w bf3 to była najmacniejsza klasa w całej grze bez dwóch zdań.
Dla mnie klasy z BC2 były bardziej oczywiste, podobnie wolę fizykę i budowę otoczenia z BC2. BF4 kupię i mam nadzieję, że nie będzie zalegał nieużywany na dysku jak BF3 😛
Śmieszą mumie hejterzy klas. W sumie zawsze mnie śmieszą, bo zawsze gadają bzdury. Tylko Drzewol jak Max Kolonko, „mówi jak jest”. I ten balans jak najbardziej jest. Wszystko zależy od sytuacji w której się działa. Jeśli się jest fanboyem coda to tak się będzie gadać bzdury o niezbilansowaniu klas bo tylko jedna „nadaje się do grania”. Jedna nadaje się do grania gdy się gra tak jak w codzie i nie zauważa innych możliwości prowadzenia rozgrywki;) Giv me moar popKorn!
haha właśnie o tych codo-quako graczach jak fortun777 mówiłem:d dla nich liczy się TDM a nie to czym jest naprawdę Battlefield;) still needs moar popKorn:D tępienie bzdur wzmaga apetyt:)
Dokładnie jedyne czego BC2 brakowało to możliwości ,,kładzenia„ się ale wiadomo że było to wprowadzone żeby zniweczyć kamping snajperem który był robiony w poprzednich częściach, powinni wrzucić do wsparcia apteczkę, a destrukcja taka jak w BC2, jeśli chodzi o resztę fizyki jak mobilność wojaka i te sprawy to wole jednak bf3 ale wiadomo kwestia gustu. Bf 4 już mam zamówiony głównie z tego względu że byłem zadowolony tym w jaki sposób DICE troszczyło się o bf3. Było naprawde sporo patchy, widać było że…
…słuchają oni graczy i chcą zrobić tak żeby grało się nam lepiej, do tego powiedzicie mi która gra jest wspierana tyle czasu co bf3? fakt ze EA wieloktotnie dało du…y tak jak w przypadku medala który moim zdaniem był dobrą pozycją multiplayer ( nie oceniam singla teraz…) choć nie wybitną, przez kompletny brak wsparcia i olewke został przyjęty jak został no i to naparawa mnie trochę strachem 😉
zmartwie ciebie ale nie gram w coda, mam przegrane 600 godzin w bf3 głównie na podboju i szturmie. Ostatni cod w jakiego długo grałem to mw1, nowego black opsa sprzedałem po paru dniach ( wersja xbox ) bo lag compensation tak mnie wk… ze wolałem dac sobie spokoj.
Dzieci i casuale płakali iż trudno jest campić na dalekie dystanse więc dodali opcję zerowania lunety dla frajerów. Niech przynajmniej dodadzą zniszczenia mostów bo aż się prosi o możliwość wysadzenia filarów mostu co zmieniło by układ mapy jak miało to miejsce w niektórych mapach w BC2. Ale za to dostaniemy fruwające gazety w rozdzielczości umożliwiającej jej przeczytanie.
@Tesu – czy ja wiem czy były? Tam też miałeś niezniszczalnego medyka z niezwykle celnymi maszynówkami. Najlepszy zestaw klas był w BF2, komandos i szturmowiec jako wielka siła ognia, grenadier i mechanik mieli ekwipunek głównie do wykonywania swoich zadań, a broń główna służyła w zasadzie do samoobrony a nie do szturmowania. Snajper, który rzeczywiście był snajperem. Support z amunucją i w sumie silną bronią lecz skuteczną tylko z pozycji leżącej. No i medyk, miał słabsze karabiny od szturma i komandosa cdn
@fortun777 To jak nie grasz w tamte gry i masz je gdzieś to nie rób z Battlefielda tępego TDM gdzie „taktyka” ogranicza się do błyskotliwej myśli, że „BĘDZIEM SZCZELAĆ!!! I JESZCZE WIĘCEJ SZCZELAC!!!” a potem do elokwentnej konkluzji „TO BIEREM SZTURMOFCA!”. Ta gra to jednak coś więcej i nigdy nie zniżyła się do tego poziomu. Choć przy BC było blisko.
Według mnie najbardziej zbalansowany jest inżynier i jego ruszać nie należy. Snajper nie przydaje się drużynie na podboju kompletnie, chyba że gra bardzo agresywnie. Wsparciem gram czasem tylko po to, żeby pobawić się C4, bo karabiny maszynowe są beznadziejne ze względu na ich bardzo słabą celność co jest idiotyzmem, ponieważ powinny mieć świetną celność ze względu na długą lufę. No a szturmowiec wiadomo- najlepsza broń i najlepsze wyposażenie. Na podboju mniej to widać, ale widać. A BF3 to nie tylko podbój
@Wcogram Z lunetą się nie zgodzę. Zerowanie lunety czy jakichkolwiek przyrządów celowniczych to standard. Wprowadzenie tego to dążenie do urealnienia gry. Poza tym faktycznie przydatna rzecz, jeśli recon ma być efektywny w pojedynkę, na dalekich dystansach, za liniami wroga. Co do mostów się zgodzę. Dało się je niszczyć (i naprawiać) w BF2 i to miało znaczenie taktyczne, powinno to wrócić zdecydowanie.
@TruthDefender Z jednej strony ludzie mówili, że snajper nie przydaje się drużynie w BF3, bo kampiąc daleko i zabijając raz na 5 min wroga g**** robi i to prawda, więc dali mu czujniki ruchu i C4. Z drugiej strony dali mu lunetę z przybliżeniem x3000 i możliwość jej zerowania. Gdzie tu logika?
@TruthDefender|Pewnie DICE wprowadzilo do BF trym TDM specjalnie Tobie na zlosc. 🙂 Zawsze mi sie wydawalo, ze calkowicie indywidualna sprawa kazdego gracza jest wybor trybu i sposobu grania w gre, ktora kupilo sie za wlasne pieniadze. Ale jak widze wiesz lepiej od samego DICE i graczy jak powinno sie w BF grac. 😉
@Tesu Jasne… to jak teraz wprowadzili commandera to zaczną gadać, że „słaby RTS z tego Battlefielda”. Tak jak gadają, że słaby balans klas bo jest TDM. A może trochę rozsądku co? To, że jest możliwość wprowadzana dla graczy coda nie znaczy, ze trzeba tą opcje projektować (uwaga trudne słowo!) na całą grę którą jednak od początku jest o czymś zupełnie innym niż TDM.|@TrollingStones Fuk logic;)
@TruthDefender|Ciekawe tylko dlaczego wprowadzaja mechanike „dla graczy CODa”. Czyzby battlefieldowi purysci byli mimo wszystko na tyle nieliczni, ze trzeba zmieniac mechanike gry i zwiekszac dynamike rozgrywki? Dodatek Close Quarters bez powodu chyba nie powstal… Co do trudnych slow, to musisz sie bardziej postarac, zebym mogl Cie uznac za erudyte…
Tłumaczenie tekstu jest strasznie słabe. Oficjalny teskt mówi co innego http:blogs.battlefield.com/2013/08/road-to-bf4-field-upgrades/
DICE z battlefieldem powinno iść we własnym kierunku, a nie wzorować się na innych, bo pewne mechanizmy dobrze się sprzedają.
No właśnie.. tak jak mówi Arek.|@Xenox a możesz streścić to co się nie zgadza i jak jest faktycznie?
Ciekawe czy commander w trybie hardcore może rozwalać własne jednostki Tomahawkiem. Jeśli tak to szykuje się niezły trolling
TruthDefender wiem że to ciebie zaboli ale zarówno cod jak i bf3 to arcadowe strzelanki, bf3 trochę udaję prawdziwe wojsko ale do symulatora mu bardzo daleko, pewnie nie dawno zaczołeś grać w bf3, rozumiem twój zachwyt ale wstrzymaj się trochę z pisaniem komentarzy bo napewno na chłodno lepiej ci wyjdą 😉 pozdrawiam Ps. porozmaiwaj trochę o zbilansowaniu klas z graczami biorącymi udział w klanowych rozgrywkach itd 😉
@TrollingStones Ksywka zobowiązuje co? W BF2 dało się artylerię wezwać na każdą pozycję. Także zajmowaną przez swoich. I FF oczywiście był domyślnie włączony. Czy to był problem? Oczywiście, że nie. Działało to jak należy z wielu przyczyn których nie chce mi się wymieniać. Mam nadzieję, że podobne mechanizmy będą w BF4.
Pamiętam jak w BF 2142 na wiekszości serwerów tryb commandera był zabroniony, a już szczególnie orbitalne ataki przy użyciu EMP. Nie zapomniane wrażenie – broń która zamiast zabijać ciebie zabija ci batleneta. Mimo że widziałeś to nic nie rozumiałeś z tego co się działo przed tobą. Mam nadzieje, że magiczni admini serwerów w tej części nie będą zabraniali grania Commanderem.
Dzień jak co dzień, kolejny temat o BF
Alez to DICE/EA ma bezwstydne parcie na rynek chinski.
Ktoś mógły mi złożyc kompa do BFa 4 do grania tak na wysokich ultra? oraz czy jeśli chciałbym nagrywac o ile więcej by mnie to wyniosiło? cena tak do -2500
Yoshisatto, miałeś na myśli do 5000 tak? 😛
@Giermen nie przesadzaj. Jak 4 bdzie wyglądać jak wygląda to gtx 770 nie będzie potrzebny.|@Yoshisatto na forum jest dział poświęcony składaniu kompów, który osobiście polecam.
@Yoshisatto Proszę bardzo: |procesor Intel Core i3 3240 (Ivy Bridge: 2 rdzenie, 4 wątki) [450 zł]; |płyta główna MSI Z68A-G43 (G3) [280 zł]; |pamięć RAM DDR3 8GB 1600MHz Kingston HyperX XMP [260 zł]; |zasilacz ATX 550W OCZ ZS (ma atest 80+) [250 zł]; |karta graficzna GeForce GTX660 MSI 2048MB, OC 1006/6008 [730 zł] |albo karta graficzna Radeon HD7950 MSI 3072MB OC 830/5000 (jest trochę mocniejsza od GTX 660 i będziesz miał więcej klatek) [980 zł]|dysk twardy, obudowę i napęd DVD dobierz wg. własnych potrzeb
@Yoshisatto Polecam też sprawdzenie tych dwóch stron. Powinno znacząco ułatwić kupno komputera: http:www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/jaki_komputer_kupic_zestawy_komputerowe_na_sierpien_2013http:www.frazpc.pl/artykuly/924438-1,zestawy-komputerowe-na-lipiecsierpien-2013konkurs.html