
Battlefield 4 i gogle VR? DICE pracuje nad implementacją Oculus Rift w silniku Frostbite

Pierwsza wzmianka o tym, że DICE planuje przystosować swój silnik do gogli VR, pojawiła się w ogłoszeniu o pracę. Według niego studio poszukuje osób, które zaimplementowałyby obsługę okularów wirtualnej rzeczywistości — w tym Oculus Rift — do Frostbite’a 2.0.
Sprawę postanowił podrążyc serwis MTBS3D, który skontaktował się z dyrektorem kreatywnym silnika studia DICE, Frankiem Vitzem. Ten potwierdził, że wraz z małą grupą developerów pracuje nad tym, by technologia napędzająca silnik Battlefielda 3 była kompatybilna z goglami Oculus Rift.
Jak mówi Vitz:
Bardzo chciałbym zobaczyć, jak Oculus Rift bedą działać z silnikiem Frostbite. Powinno to wyglądać niesamowicie. BF3 w stereoskopowym 3D [nieodłączny element VR] działają wspaniale, a obecna wersja engine’u nadal obsługuje tego typu rzeczy. Mam jeden z pierwszych zestawów developerskich Rifta, który przyszedł do mnie w tym miesiącu. Mamy nawet w zespole wewnętrzną grupę, która na nim pracuje… Na razie wiem o przynajmniej czterech zamówionych egzemplarzach w studiu.
Jak dodaje:
W produkcji znajduje się mnóstwo tytułów, które wyglądałyby niesamowicie na Rifcie. Oczywiście to do poszczególnych zespołów należy upewnienie się, że dana gra działa w stereoskopowym 3D i kompatybilna jest z goglami, jeśli to tylko możliwe.
Nie oznacza to, że każda gra oparta na silniku Frostbite 2.0 będzie mogła zostać uruchomiona z goglami Oculus Rift, projekt znajduje się bowiem we wczesnej fazie rozwoju. Ale wizja odpalenia w ten sposób Battlefielda 4 lub Dragon Age’a III wydaje się kusząca…

Czytaj dalej
12 odpowiedzi do “Battlefield 4 i gogle VR? DICE pracuje nad implementacją Oculus Rift w silniku Frostbite”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Pomijajac fakt ze Taki rift na rynku polskim bedzie kosztowac 600-800 zl 😉
Dolicz jeszcze logo BF4 + 200zł
@latouffe|A te 600-800zł to tak dużo ? Za nowy telewizor/monitor z full hd dałem 2000zł a tutaj będą 2 ekrany hd z żyroskopem, gdyby to wyszło wcześniej kupił bym mniejszy telewizor (służy głównie grom) i zaopatrzył się w takie coś 😉
Jak będzie dobrze działało to ludziska kupią.
Jak dadzą karabin do ego to i za 800 zł będzie warto http:vimeo.com/59342255
Ciekawe czy odruch wymiotny pojawia się po 10 czy dopiero po 15 minutach używania.
Ja już swój egzemplarz zamówiłem, oby do kwietnia! Gdybym mógł, to bym się na miesiąc zahibernował 🙂
Kurde, jakby zaimplementowali to w Mirrors Edge 2. Jeśl ME 2 powstanie na Fristbite 2.0 i zaimplementują je z Rfitem to będę w 7 niebie. Kurde to by było takie piękne. Oczywiście boje się o skutki takiej wersji. Mdłości ,przypadkowe wypadnięcie z okien itp. Ale magia marzeń działa 😀
Potraficie sobie wyobrazić Mirrors Edge 2 na tym cudeńku? To musiałoby być świetne.
@znajomy, sasek88(witam kolegę Widmo:) – chyba nie ma lepszej gry na wykorzystanie tej technologii. Więc jeśli ME2 powstaje, to na pewno z myślą o OR. A nawet jeśli nie… to jest już sterownik, który dodaje jego obsługę w jedynce 😀
Ciekawi mnie, jak to wszystko w praniu będzie wyglądać (dosłownie). Nieciekawie będzie, jeśli będę musiał coś z kompem poważniejszego zrobić (grafika jest spoko bo gtx 670). Teraz chyba w żadnej grze (oprócz CoD’ów) nie robi więcej niż 70fps przy 1080p i full detalach (chociaż zgrzyta czasem, ale to pewno przez nie kręcony proc i7 920 @ 2.5GHz i 4 GB ramu)
Taa… DLC?