
Battlefield 4: Field Upgrade – nowy sposób na współpracę

W najnowszym wpisie na oficjalnym blogu gry Thomas Andersson, główny projektant trybu multiplayer w Battlefieldzie 4, ujawnił szczegóły Field Upgrade. To jedna z nowości, jaka pojawi się w produkcji – dzięki niej użytkownicy mają skupić się na współpracy między sobą. Developerzy chcą, by gracze działali wspólnie, ale nie chcą ich do tego zmuszać.
Dlatego wspomniany wyżej mechanizm ma nagradzać za kooperację pewnymi „dopalaczami” wpływającymi na przebieg zabawy. Będzie ich kilka i zostaną pogrupowane w zestawy składające się z czterech bonusów. Mowa tu między innymi o szybszym biegu, mocniejszym pancerzu czy zwiększonym magazynku, które mają działać przez krótki okres. Odblokujemy je działając zespołowo – lecząc towarzyszy, uzupełniając ich zapasy, wspólnie naprawiając maszyny czy grupowo wykonując konkretne zadania.
Im dłużej będziemy utrzymywać drużynę przy życiu, tym więcej bonusów zdobędziemy. Wystarczy jednak, że wszyscy zginą, a pożegnamy się z odblokowanymi „dopalaczami”. Mechanizm przypomina nieco podobny system, który pojawił się w Battlefieldzie 2142, ale w odróżnieniu od niego został znacząco usprawniony.

Czytaj dalej
34 odpowiedzi do “Battlefield 4: Field Upgrade – nowy sposób na współpracę”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ależ to oryginalne… Te ich dopalacze to perki w COD od MW1 bodajże
Niech tylko zrobią większą możliwość ustawień serwerów aby zniwelować 10 snajperów w atakującej drużynie ze statami K/D – 1/10. Niech poprawią plutony tak aby dało się grać zespołowo ze znajomymi po jednej stronie na jednej mapie, bo teraz to trzeba cudu aby tak było lub być adminem na serwerze.
@matipro Tylko się ośmieszyłeś tym komentarzem i pokazałeś brak wiedzy o BF. Ładnie.
@matipro to są dwie całkiem różne rzeczy. Nie wiesz to się nie wypowiadaj…|@Wcogram, podobno ma zostać poprawione granie ze znajomymi, będziemy z nimi w jednej drużynie i składzie.
@matipro – perki które znasz z Modern Warfare w Battlefieldzie są już od dawna (w Bf3 nazywają się „specjalizacjami”, w które wchodzi: bieg (szybciej biegasz), kamizelka (większa odporność na wybuchy), ładunki (możesz nosić ze sobą więcej C4, min i pocisków do wyrzutni rakiet), osłona (większa odporność na przygważdżanie) przygważdżanie (większy efekt przygważdżania wroga), granaty (masz 2 granaty ręczne i więcej granatów do granatnika), amunicja (nosisz więcej amunicji).
Z battlefieldem jestem od cz.1 (pomijając Play4Free i Heroes), i powoli ręce mi opadają…Najpierw ten o (_!_) rozbić Battlelog,a może inaczej – Battlebook, a teraz zaczynają pakować do rozgrywki jakieś czasowe perki rodem z Quake’a czy UT. Myślałem, że BF4 pójdzie właśnie w innym kierunku…cholerna callofdutyzacja wszystkiego…
Antimasterplan popieram w stu procentach. Niestety biorą złe wzorce dla swojej gry.
Jka dla mnie powinno być jeszcze coś w tym stylu że jak ja podchodzę do gościa żeby mi rzucił paczkę z amunicją to po wciśnięciu q na jego ekranie powinien się pojawić napis. „gracz ^^* potrzebuje amunicji” i zaznaczony cel na mapie podświetlony i dopóki nie rzucisz skrzynki nie zniknie. Może wtedy by ktoś rzucał skrzynki z amunicją…
@Antimasterplan Prędzej Halozycja bo COD czerpie z HALO.
@matipro – natomiast to będzie zupełnie inny system, daje ci dodatkowe umiejętności w nagrodę za działania drużynowe. Jak już go chcesz porównywać do rozwiązań z Modern Warfare to bardziej przypomina nagrody „Support” za ilość zabójstw z MW3, z tą różnica, że tu dostajemy nagrodę za działania zespołowe a nie zabijanie przeciwników.
@matipro |Jak to mówią starzy Eskimosi „Pitolicie panie Hipolicie”, perki w COD masz nonstop w czasie rozgrywki , pomysł z BF4 polega na czasowym występowaniu perka i tylko wtedy kiedy wykazujesz się teamplayem, współdziałasz z drużyną -> masz „doładowanie” – nie współpracujesz -> idziesz grać w CoD-a 😛
gra powinna dawac większe premie za atakowanie celu wskazanego przez sqad leadera albo commandera, np 2x XP w jego obrembie albo dawac jakieś ładne dog tagi za to a wtedy wiele osób by się na to rzuciło (sam czasami na sile uzywalem np.broni tylko dla blaszki 😉 )
Wspieranie teamplaya to zawsze dobry ruch. Na pewno jest jeszcze sporo do zrobienia, ale ważne, że coś robią.
Ciekawe kiedy beta dla posiadaczy premium.
Heh, to własnie nowe battlefieldu – 50 odznaczeń i szpilek za pierdnięcie, 100 expa za 50 wykonanych kroków, 1000 punktów za zobaczenie przeciwnika, nieśmiertelniki i teraz jeszcze bonusy za utrzymanie kolegi przy zyciu. Wszystko byleżeby gracz jeszcze chciał zostać czymś nagrodzony i grał chwilę dłużej
To już nie jest Battlefield
@lencqi – a co w takim razie?
Battlefield 1942 i battlefield 2 to są najlepsze gry z serii. Oba były świetne i dało się je modyfikować za darmo, nie płacąc ani złotówki. Teraz nastały czasy DLC i to psuje większość gier.
Mi się to podoba, fajnie że wprowadzili jakieś nagrody za utrzymywanie kumpli przy życiu. Ciekawe jeszcze jak się do sprawdzi w praktyce;D Battlefield 3 moim zdaniem najlepsza gra i mam nadzieję, że battlefield 4 będzie jeszcze lepsza;D
@ Nezi23 akurat przeginasz, są nagrody punktowe ale nie tak jak mówisz, samym obserwowaniem czy jak piszesz pierdzeniem to będziesz siedzieć na samym dnie tabeli wyników, współpraca jest rzeczywiście nagradzana ale idąca w parze z fragami
Naprawdę fajny pomysł ale tylko wtedy kiedy te „dopalacze ” będą naprawdę mocne , i dadzą zdecydowaną przewagę nad innymi mniej zgranymi teamami, jak będzie „kosmetyka” to każdy to oleje tym bardziej, że takie rozwiązanie wymusza wspólne poruszanie się nonstop całego teamu razem (blisko siebie) co obecnie jest awykonalne – każdy lata gdzie chce
@Pabllio zcallofdutyzowany szajs, battlelogi i inne nie potrzebne g…
W wcześniejszych BF-ach większość grała w miarę zespołowo i bez perków
@lencqi, we wcześniejszych BF-ach też były perki, chociażby w 2142, czy nawet w BF BC2, więc prosze mi nie pierniczyć, że nie było jak były
Niestety teraz nastały czasy gimbazy na serwerach i trzeba graczy zachęcać do współpracy. Kiedyś we wcześniejszych ludzi grali współpracując ze sobą. Teraz to tylko k/d ratio się liczy i jeszcze gimbaza się wkurza jak mu się fraga zabierze, albo pcha się na krzywy ryj. Na szczęście tym ścierwem jeszcze ARMA nie przesiąkła, uf.
@oskarlip Tak ale nie były one nagrodą za grę zespołową
Bezsens. BF4 chyba nie wyląduje na mojej półce. Ale czego sie dla kasy nie robi, trzeba dogodzić ludziom.
@sasek88 – kiedy to jest wcześniej? Może w 1942, ale w tamtych czasach jeszcze nie miałem neta, więc nie wiem jak było w multi, ale nie przypominam sobie, by w BF2 procent osób działających drużynowo był jakoś większy.
Fajny pomysł ;D a poza tym tez nei pamietam zeby w BF2 i Bad company 2 ludzie grali an serwach bardziej zespołowo niż teraz, poza klanami które teraz tez są wiec nie wiem co tak hejtujecie nowego BF’a
Hehe w wcześniejszych częściach serii ludzi grali bardziej zespołowo? A i za komuny też było lepiej!|Jedyne co się zmieniło od czasu BFV (Wtedy jeszcze nie było squadów) w teamplayu jest to że w drużynie można się teraz odradzać na innych członkach, no i są teraz te bonusy za pomoc, ale co z tego skoro inni członkowie drużyny mają inny styl gry a i komunikacji voip w składach nie ma? A to jest podstawa teamplayu! Dlatego tylko ludzie którzy się zgrają (+komunikator głosowy) będą grać naprawdę drużynowo|Pzdr
Czyli teraz drużyna, która wymiata, będzie jeszcze bardziej wymiatać, bo członkowie będą szybciej biegać z odpowiednikiem m16a3 i zamiast standardowo 30 naboji, będą mieli np. 45 w magazynku i mocniejszy pancerz, czyli 130hp… Bezsens… Nie jeszcze dodadzą dead silence i UAV jammer o steady aim. Może jeszcze stopping power tak dla rozwalania ścian pistoletem…
Po ch*ja mi w BF pieprzo*e perki!! jak chcę grać jak noob czy inne gów*o to gram w CoD’a!! Co to ku**wa jest ja się pytam?!
jak sie nie podoba to nie kupowac.. i tak kupicie
Dakar dobrze gada – polac mu!