
Battlefield 4: Fajerwerki bez Sylwestra, czyli silnik Frostbite 3 [WIDEO]
![Battlefield 4: Fajerwerki bez Sylwestra, czyli silnik Frostbite 3 [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/7647a8fe-cde6-4b5b-878c-ef341629fe78.jpeg)
Silnik Frostbite 3 to perła w koronie zarówno studia DICE, jak i całego EA. Jak przystało na dumnych twórców, sieć regularnie obiegają kolejne opowieści o możliwościach nowej technologii - dziś poświęcono jej nowy pamiętnik twórców Battlefield 4.
Frostbite 3 w Battlefield 4:

Czytaj dalej
122 odpowiedzi do “Battlefield 4: Fajerwerki bez Sylwestra, czyli silnik Frostbite 3 [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Silnik Frostbite 3 to perła w koronie zarówno studia DICE, jak i całego EA. Jak przystało na dumnych twórców, sieć regularnie obiegają kolejne opowieści o możliwościach nowej technologii – dziś poświęcono jej nowy pamiętnik twórców Battlefield 4.
kal of duti ma lepszom grafike
nom buterfield wyglonda jak kupa
Wasza znajomość języka polskiego także wygląda jak kupa 🙂
@ Mavlox|tfój awatar wyglonda jak kupa
nie bo wy ;/
nom
fogule kto wam pozwolil pisac komenty, ja moge tylko. bo ja umim grac kala a wy ni. W kalu som psy a tu nie ma swierzontek
@matibro|nom pieseły bedom fajne, szczekajo i takjetam
@gutol12|i jesze bendom rypki, kture sie relastycznie zahowójom, bo jak do nih potblyniesz to one ucikajom
Powie mi ktoś semu pot tym newsem tyle trollingu bo widziałem kilku użytkowników tego newswa pod innymi i zachowali się normalnie a tutaj jak dzieci powie mi ktoś semu tutaj ?
Ten silnik jest tak gruby, że zaklinował mi się w kablu od internetów bo nawet się nie ładuje ;_;
@arturdzie|Jaki trolink pszecież to prafta jezd ;_ ;|@matipro|A w baterfildzie pewnie muh nie bedźe a to nie takie trutne zropić muhe chypa czo nie?
@arturdzie|sam jestes cieck bo masz gupi obrazek
@gutol12|ja mam swojom gre, i mam tam muhy i one latajom i one robiom to duzo razy
A ja tu widziu silnig, ktury jezd tak sajepisty, rze nawet muj laptop to spufurowal. ps2 by to pocionglo ;/|AoS: tfui koment me kill.
a mi mamunia kupi nowy komputarek na komunje i bedem w to gral na maksymalnyh ustawieniach i z polskim dublingiem bo lubje
… …|Posurfujesz po „zachodniej stronie Internetu” i ta polska wydaję się jakaś blada… nawet trolle są przynajmniej 10 razy gorsze :/ (w zasadzie nazywanie poniższych osobników trollami jest obrazą dla trollingu ale nie wnikajmy w szczegóły)
Yo mama!
Dlaczego wsyszcy tak ciwnie piszecie ?xd nudny jestescie ide skladac preordery na kal ghost
@kartofelek|ale o czo ci hodzi wgóle?
@kartofelek|Dopsze ze ty jestes fajny111!
Kaltofelku: ić stond.
Rżal BF3.5 i fogule jest gupie ale i tak kópje jak bendzie polzki dóbbling
Myslicie ze umicie dopze pisac po polskiemu?? trocszku to wum nie wychodzi
Mogą pokazać cuda na kiju, że mamy pierdyliard poligonów i 7 kaliardów pikseli, i tak wszystko zależy od optymalizacji, która pewnie będzie skopana. Jeżeli nie pogram w to na moim 7970 na najwyższych detalach w minimum 50 FPS to będzie oznaczało olanie graczy PC, jak zawsze zresztą.
A zrobiom pszeklądarkofom fersje tego gry? Bo me nie have takjej graphic karty ;
@Mavlox|mam czurke z polskiego wienc umim dopsze pisac, ale nieiem jak ty
Zobaczymy jak z wykorzystaniem tych Bajerków i Optymalizacją 😉 CryEng3, Unreal4, FoX-eng i inne takze są niczego sobie 😉 -> Zobaczmy Cry3 i Unreal3 DX11 -> http:www.dsogaming.com/news/transformers-perfect-dark-castlevania-sotn-in-cryengine-3/ -> http:www.dsogaming.com/news/weekly-udk-gallery-june-16th-22nd/ POLECAM
Ja to widzę tak. BFCB2(FB1.5) dało się radę zrównać z ziemią lasy plus budynki, oraz niszczyć mosty, nie dało się tylko zniszczyć konstrukcji stalowych. BF3(FB2) te same budynki z BC2 są niezniszczalne lub 1/3 da się zniszczyć, mosty były nie do zniszczenia, część drzew to samo, nie wspominając o niszczeniu źródeł światła. BF4(FB3) oczekiwałem że to rewolucja jak taki AC130 wpadnie to każdy wieżowiec się złoży tak jak domki z BC2, destrukcja totalna a tu …….
….. jeden wieżowiec oskryptowany na mapę tak jak wieża na Caspian Border, oraz jeden z 20 filarów w pomieszczeniu da się zniszczyć. Kosze na śmieci nadal nie do zniszczenia, filary też. Po za dodaniem więcej gazet i iskier nic nie zmieniono w stosunku do BF3(FB2). Pod tym względem zawodzą na całej lini bo to nadal nie jest skok w stosunku do frajdy demolowania map z BC2. Nie ma znaczenia że tam były to domki murowane tu powinien być przeskok do wieżowców.
Jeżeli chcecie utra destrukcje to powodzenia , napeewno wasze kompy pociągną to wszystko ….
Bo do tego tzeba kompótry z NASA mietz
@denis2k10|Ogranieczenie tego typy rzeczy to raczej wina PS3/X360
W BC2 była większa destrukcja, ale tamte domki różniły się od siebie tylko kolorem i rozmieszczeniem na mapie 🙂
Po tym filmiku jestem wkurzony na DICE i EA, że nie dadzą narzędzi moderskich do tego fajnego silnika…
2 Radeony HD7990 wystarczą na loł ditejl?
Grafika wlasciwie identyczna jak przy poprzednim Frostbicie. Numerek to tylko chwyt marketingowy. Stworzenie nowego silnika wymagaloby zdecydowanie wiekszych nakladow pracy. @Wcogram – Niszczenie budynkow i drzew nie mialo wiekszego zwiazku z fizyka, bo kazda struktura walila sie w sposob z gory ustalony wczesniej – o ile dobrze pamietam mialo kilka animacji i bez wzgledu na to gdzie padl ostateczny strzal, wszystko zrownywalo sie z ziemia tak samo lub bardzo podobnie.
Panowie z DICE, mogą mi panowie powiedzieć po cholerę mi to skoro i tak wszystko co będę widział to pył, flary i rozbłyski z broni? Co ma to do zaoferowania nad tym co ma do zaoferowania chociażby Far Cry 3 czy pierwszy Crysis?
@konres44 Po tych 6 latach powinien być jakiś przeskok w górę. A tak stoimy w miejscu. Na filmikach z prezentacji pre-alpha z E3 nie było widać, żadnych spadków FPS przy walącym się tak dużym budynku. I jestem przekonany, że nadal będą w grze budynki z BC2 stojące obok siebie po 3-4 i tylko jeden będzie można zniszczyć, drugi tylko jedną ścianę. No i jeszcze ten LKM lub później CKM na czołgu. Z którego pomocą zabijasz dłużej niż z broni 9mm.
@Wcogram |Jeżeli rzeczywiście oczekujesz, że będziesz miał obecnie gry, w których będzie można burzyć wieżowce tak jak budynki w BC2 to albo jest kompletnym naiwniakiem nie mającym zielonego pojęcia o wymaganiach takiej technologii w grze albo po prostu chrzanisz od rzeczy, bo jesteś głupi. Domki w BC2 to proste struktury z kilkunastoma interaktywnymi punktami i jedną animacją „upadku” i nic, poza tym. Każda ściana rozpada się tak samo na tyle samo „dużych” części.
Natomiast jeden wieżowiec taki jak np: w pokazanym multi BF4 posiada więcej interaktywnych elementów, animacji i innych „dźwigienek” niżeli wszystkie te wasze zakichane domki w BC2 razem wzięte. Reasumując obecnie potencjał silnika FB3 nie idzie w parze z obecnymi możliwościami obliczeniowymi domowych PC’tów. A to, że nie wszystko da się niszczyć to inna historia, bo wkur… niemiłosiernie granie na zrównanej z ziemią mapie, gdzie każdy chowa się za taką samą kupą gruzów..
równie dobrze można grać na szczerej pustyni i chować się za kamieniami. Heh i te całe niszczenie drzew w BC2…. nie było wcale lepsze od tego z BF3 zwłaszcza pod względem fizyki, która była momentami komiczna :E
Engine jest na prawdę spoko, a martwić się „czy pójdzie na moim sprzęcie” nie ma sensu, no chyba, że ktoś ma niższy pułap niż choćby ja czyli AMD 4×3,8/5770. Ogólnie widać, że kolesie mają poziom Cryengine 3 – może te destrukcje obciążą dodatkowy rdzeń ale to wszystko. Weście pod uwagę, że fizyka destrukcji nie przelicza każdego kawałka całej bryły, a jedynie niektóre miejsca. Gdyby to się miało rozwalić w drobny mak jak na demku NV, to i 7990 tego nie łyknie, czyli i konsole by były w czarnej [beep].
Mnie się wydaje, że ludzie po prostu za dużo wymagają od destrukcji otoczenia w BF-ie. Tak jak napisał KewL, po co niszczyć wszystko dookoła, wystawiając siebie na ostrzał snajperów, których w BF-ach zawsze pełno. Inna sprawa to wymagania sprzętowe. Ta seria zawsze stawiała na multiplayer, co oznacza szczególną dbałość o optymalizację silnika, aby rozgrywka nie była dostępna tylko dla tych zamożniejszych graczy, posiadających high-endowe maszyny.
@Kewl: nie przesadzaj znowu, że takie destrukcje nie są do osiągnięcia. Popatrz na engine geomod – tam się wszystko da rozwalić i nawet to wygląda nieźle. Teraz wyobraź sobie, co pokaże geomod 3 na nex-gen-ach. Jak zwykle wszystko kwestia algorytmu i optymalizacji. Chłopaki wykombinowali jak core duo 5ghz to zrobić, a teraz przesiadka na 8 rdzeni ze wsparciem GPGPU… Da radę 😉
Ja tam wolę więcej 3 piętrowych domków z bc2 niż kolejnych angarów, rafineri i wieżowców z bf3…
No i mapy w bf3 były nijakie, taki bf2 bije pod względem konstrukcji map tego bf3..
Nie posiadam wiedzy technicznej, ale wydaje mi się – choć głupio mi pisać o tym tak wcześnie – że na nowej generacji Frostbite 3 zostanie wykorzystany w pełni dopiero przy BF5, ponieważ obecny jest jednak pisany wciąż z myślą o obecnej.
Pożyjemy zobaczymy… Czasem wystarczy jak będzie dobrze…
@Maciejus92 przy bf5 to będzie frostbite 5, bo już teraz idzie produkcja bad company 3 na frostbite 4… 🙂
Totalna destrukcja będzie super i nie mogę się doczekać, aż takie coś pojawi się w grach (może jeszcze z 10 lat minie zanim do tego dojdzie). Transformacja jakiegoś terenu w dymiące zgliszcza na pewno zapewnią niezapomniane atrakcje, a ukryć przed snajperami będzie bardzo łatwo – wystarczy schować się za jakimś gruzem albo zrobić krater w ziemii 😉
Ale ile razy trzeba tłumaczyć, że niższy poziom destrukcji w BF3 jest wywołany założeniami gameplay-owymi? Silnik niczego nie ograniczył, to twórcy map tak to zaplanowali, bo jakby wszystko miało być zniszczone, to mapy typu Metro kończyłyby się po 3 minutach a na innych mapach miejskich po chwili byłoby strzelanie ze spawnu do spawnu. BF nie ma wam pokazać, co twórcy pięknego stworzyli, tylko dać poważną zabawę w multi a taka by nie istniała z pełną destrukcją.
I nie ma się co tu doszukiwać realizmu, bo gra nie może być realistyczna gdy zachowania ludzi w ogóle takie nie są. Żadne wojska spotykając się w mieście nie chcą doprowadzić do zrównania miasta z ziemią – z resztą żaden generał nie wysłałby 32 ludzi by biegli przed siebie bez planu.
BF nie ma destrukcji, bądźmy szczerzy to po prostu skrypty, nic nie jest obliczane na bieżąco – znika ściana i pojawia sie kilka kawałków gruzu podatnych na fizyke, reszta znika. Jedyna DESTRUKCJA (przez duże D) to jak dotąd seria Red Faction, fanboje BF z ich skryptstrukcją i „códem tehńiki” Frostbite nich sobie zobaczą prawdziwe rozwalanie domów. Swoją drogą radze obejrzeć to zamiast reżyserowanego gameplaya http:www.youtube.com/watch?v=1IkpvNzBg6w i zastanowić sie czy chcecie kupić odgrzanego kotleta.
@AoS|Wierz dalej w te bujdy od EA.
@AoS ale na tym polega zabawa… Jakoś w BC2 nie było z tym problemu, no i nie ma problemu z chowaniem się, wystarczy dać bardziej pofałdowane mapy jak w Battlefield2..
@SharpFranc|Nauczyć się czytać ze zrozumieniem napisałem że nie ma sensu tworzyć takiej destrukcji gdzie można wieżowce rozwalać do woli, a nie że się nie da. Mało kto mógłby sensownie grać w takie gry bo trzeba by było ogromne mocy obliczeniowej, a mało kto posiada PC’ty z kilkoma kartami graficznymi, itd. Nie ma sensu tworzyć czegoś czego na obecną chwilę nie da się wykorzystać, a po drugie niszczenie wszystkiego do samej podłogi nie ma sensu z punktu widzenia balansu na mapie.
@KewL nik nie mówi o znisczeniu wszystkiego do podłogi, wystarcze, że jak się zawali budynek, pozostawalaby niezniszczalna sterta gruzu jak w bc2, a i tak frajdy byłoby dużo…
Tymczasem w COD-zie największą atrakcją są…psy
@EastClintwood|I co z tego że RF miało tak zakrojone możliwości zniszczeń obiektów… niech to samo zrobią teraz z użyciem najnowszych silników cząsteczek, detalami struktur jak w BF3/4 zobaczymy wtedy ile PC’tów statystycznego „kowalskiego” to pociągnie o ile ktokolwiek da radę to zrobić. Jakoś nie widzę aby technologia użyta w RF została rozwinięta i używana obecnie w grach.
@KewL|Bo nie mają takiego marketingu? Ja tylko podkreśliłem żeby fanboje BF nie spuszczali się nad skryptstrukcją która nie jest destrukcją – taka prawda. Ciągle szydzą z graczy CoD a sami są jeszcze bardziej denerwujący i dziecinni – zobacz komenty na YT pod tym filmem
@ AlojzyPachucy|O, przykład
@ScorpioLT|Ty cały czas chrzanisz o tej frajdzie, a co z balansem mapy… takie Oasis z BC2 po zrównaniu większości budynków traciło jakikolwiek sens jako zbalansowane pole walki. Na dzień dobry snajperzy walili z połowy mapy stojąc na środku drogi ludzi blisko głównego spawnu przeciwnika. I nie chrzań o wzniesieniach i innych takich bo to nie pomoże o ile po środku mapy nie walniesz kilku „gór skalistych”.
Za przeproszeniem G… wiesz o sensownej budowie map i już się nie odzywaj bo mi po prostu słów zaczyna brakować na to marudzenie o domkach z BC2 i innych tego typu pierdołach.
@EastClintwood|Ahahaha marketingu nie mają.. a od kiedy to trzeba coś reklamować żeby to zrobić, co? 😀 Nie no jebłem XD
@KewL|Daruj se kiepski szyderczy ton. Ja pisałem o fanbojach BF – prawdziwa destrukcja z RF jest mniej znana niż te sztuczki z Frostbite, którymi tak bardzo jarają się fanboje BF. Nie mówię że BF będzie złą grą – piszę tylko o tych denerwujących retardach non stop spuszczających się i plujących po Call of Duty jakby miało coś wspólnego z grą od EA.
http:www.youtube.com/watch?v=lUDukVYxqJI
@EastClintwood|Człowieku czy Ty rozumiesz że piszesz o Volition?! Ta firma ma wszystko.. ludzi, kasę, reklamę.. wszystko co potrzebne aby ich technologie stały się popularne. „Silnik destrukcji” z RF nie został porzucony dlatego że nie dało się go rozwinąć i wypromować tylko dlatego że im się to nie opłaca na przyszłość gdyż łatwiej jest zrobić inną/nową grę niż grzebać kilka lat w skomplikowanej technologii, która może nie przynieść odpowiednich zysków bo mało jaki PC’et to udźwignie.
Poza tym jeżeli chcesz napisać że masz w tych całych „fanbojów” jak to ich zwiesz w D. to napisz że masz ich tam, a nie piszesz mi tutaj coś o Red Faction bo szczerze to bredzisz jakbyś nie wiedział jak ująć własne myśli w słowach =.=”
@KewL, proszę cię, w CoDach nie ma destrukcji i też jest spawncamp. Całkowita destrukcja daje więcej możliwości, wymusza zmianę taktyki i gra staje się ciekawsza i bardziej wymagająca. A jeśli chodzi o moc obliczeniową – to jest ich zadanie, żeby budynki się waliły, nie moje. Osobiście uważam, że lepiej zawalić cały budynek w dużym uproszczeniu, niż z „detalami struktur”, ale tylko 3 ściany. W końcu na efekty w multi się nie patrzy, a na jakieś opcje taktyczne tak.
@KewL|Starałem się mieć ich w dupie ale wkurw powoduje już oglądanie od niemal dwóch lat tych popieprzonych komentarzy typu „tymczasem w CoD pękła szyba” pod każdym filmem z nazwą BF lub CoD. Volition na pewno nie pompuje w marketing tyle co EA swoją drogą.
I nie ma tak zawziętej ani wojowniczej bazy 14 letnich „fanów”
A czy ludzie od Geomoda nie chcieli użyć tego silnika w swojej innej grze pod tytułem Saints Row, jednak zdecydowali się zrezygnować z tego samego powodu, dla którego BF nie jest w pełni destrukcyjny – czyli gameplay-u? A argument o tym, że BF ma sztuczne destrukcje a RF ma w czasie rzeczywistym, to tak jak wyśmiewałeś – porównywać BF-a do CoD-a. BF to w 98% multi, a jak sobie wyobrażasz prace gry, w której 64 osoby muszą w czasie rzeczywistym obliczać rozwałkę innych osób?
„There is NO DOUBT that this is? going to be GREATEST GAME on history.” – kolejny, no juz… chyba ściągnę kontrolę rodzicielską i zablokuję słowa BF/CoD, rzygać się chce, fu, staje sie takim samym frustratem jak ci idioci. Żegnam, idę się leczyć XD
Silnik BF-a z premedytacją jest stworzony pod „skryptową” destrukcję, ponieważ każdy dostaje info, że to się posypało i już wiadomo co i jak a nie teraz 64 graczy oblicza – i to w taki sposób, żeby u wszystkich było jednakowo – jak jeden debil strzelił w blaszaka. To są dwa inne silniki do dwóch innych zastosowań i żaden nie jest ułomny z jakiejś przyczyny tylko celowo zrobiony do potrzeb jakie ma realizować.
A ty znów z Oasis, jakoś nigdy nie miałem z tym problemów, no i w bc2 max na pc było 32 osoby i na conquest oasis na serwie z 500 tiketami nic podobnego niebywalo dla mnie, chyba że grasz na specyficznych serwach lub zawsze chodzisz środkiem ulicy… W bf3 najiekszym problemem byłoby nie same snajperzy a….
…wszelakie latadla. Dziś grałem na Sharq i jeden tym miał 125 kili na heli gunnerem z bardzo dobrym pilotem. Tak kosili, że nasz team prawie nie mógł wyjść na zewnątrz, ale to już była wina naszego teamu, bo nie moglismy rozwalić 2 helek…
A co do „wystarczy pofałdowany teren” – tak, są takie mapy w BF-ie i na nich da się rozwalić prawie wszystko, ale na mapach miejskich to chyba trzeba by było wszystko w Polsce osadzić, żeby dało się zasłonić czołg nierównością ulicy.
@AoS dodaj do tego „wystarczy,|że jak się zawali budynek,|pozostawałaby niezniszczalna sterta|gruzu” i schowałabyś czołg, ale on nie jest chyba do chowania się, a do osłony piechoty, niszczenia innych czołgów i czasem helek…
@vimes|Nie chodzi o to czy jest czy nie ma spawncamp’u tylko o to że nadmierna ilość destrukcji, którą każdy chce tak bardzo zobaczyć jak w BC2 prowadzi do destabilizacji mapy pod względem balansu, a co potem sprowadza rozgrywkę do bardzo debilnego poziomu.
@EastClintwood|A ile niby EA pompuje w marketing? Ile to kosztuje zrobienie filmiku na YT z materiałów, które się posiada? Czy Volition nie pokazuje swoich gier na targach? Jakoś Saints Row IV było na E3 to w czym problem? A no problem w tym że Volition porzuciło projekt, który puki co nie ma przyszłości i dlatego takie projekty jak silnik od Dice są i jeszcze przez wiele lat będą górą jeżeli chodzi o demolkę. Skrypty nie skrypty ale jest jest ubaw i producent zarabia, a co potem przekłada się na nowe gry.
@ScorpioLT|Nie miałeś problemu bo najwidoczniej preferujesz bezmózgie rozwalanie wszystkiego w drobny mak i niech licho pali balans i sens mapy co z resztą udowadniasz swoją gadką, a o Oasis mówię bo jest dobitnym dowodem na to że co za dużo to nie zdrowo.
@Topic|Co do powyższego news’a to muszę przyznać że obecnie BF3 na Ultra wygląda jak zardzewiały kontener na śmieci przy tym co pokazano w filmiku powyżej.
@KewL|Na pewno pompuje więcej robiąc z miernych gier „hity” – Most Wanted, czy przebijając się z takim ścierwem jak Origin. Ale czy ty w ogóle mnie czytasz? Czy ja porównywałem studia? Pisałem o tych wkurw.. gościach, zrozum w końcu że nie o same firmy mi chodzi.
po tym video stwierdzam żę CoD odpada już w przedbiegach. jeżeli EA obdarzy nas polskim dubbingiem to Call of Duty się chowa, między innymi dzięki dynamicznym zniszczeniom w silniku Frostbite. Graficznie wygląda to niesamowicie, szczególnie roślinność. Panowie i Panie z DICE dorzućcie jakąś misję szpiegowską w tej sceneri, a będzie „assoom” .
@KewL ale z tego co pamiętam, to w takim BC2 bardzo rzadko widywało się kompletnie zrównane z ziemią mapy – na ogół brakło ticketów zanim zawaliła się połowa budynków (jedyna mapa jaka mnie pod tym względem denerwowała to był DM isla ze zwiększonym poziomem killów). Gracze lecą za fragami, raczej mało kogo obchodzi specjalnie zawalanie budynków. Jeżeli hp takiego wieżowca byłoby wysokie, to gracze raczej posunęli by się dalej, nim budynek by się zawalił.
A „zawalenie” budynku można luźno interpretować. Proszę bardzo:|http:i.wp.pl/a/f/jpeg/27949/turcja_trzesienie_ziemi_ap_600.jpeg|Jest za czymś się schować? Jest. Wysokie? Jest. No to o co chodzi? Z wieżowca 20 piętrowego, robisz wieżowiec 5 piętrowy, ale już do niego nie wejdziesz.
@KewL dla twojej świadomości powiem, że preferuję grę taktyczną, zajmowanie flag a nie kampienia. Pojazdów czy rpg/c4 prawe nie używam, bo gram praktycznie zawsze medykiem z m16 na czele bez granatnika… A w takim chwalomym prze że mnie bc2 grałem z augiem i doczepionym 40mm shotgunem.
Vimes dobrze to ujął, jak mu wytłumaczysz, że nie chodzi o kompletne zrównanie z ziemią budynków, a żeby także po nich coś zostało, co by umożliwiło schowanie się.. Podam jeszcze obazek: worldwaronecolorphotos.com/assets/images/db_images/db_sap01_ca000608_p3.jpg|albo |newsimg.bbc.co.uk/media/images/45356000/jpg/_45356158_gazaruins_afp466b.jpg|I co? jest gdzie się scowach |No i zniszczone osłony wymuszały stosowania granatów dymnych…
Ale przecież w BC2 nie dało się zrównać mapy z ziemią, zniszczone budynki właśnie wyglądają jak na niektórych obrazkach, które pokazujecie, tylko że DICE podczas wprowadzania destrukcji przy okazji nie chce nadszarpnąć balansu. Po za tym mówienie, że w grze jest destrukcja nie oznacza, że cała mapa powinna być zniszczona, tylko niektóre elementy, jak osłony zbrojeniowe. Jednak przyznam, że wolę budynki z BC2, które miały więcej punktów do zniszczenia. ;p
@EastClintwood|Fajne tylko że Ty mówiłeś iż Volition nie ma marketingu aby wybić swoją technologię, a to nie ma nic do tego ile EA pakuje w swoje kampanie. Nie ważne ile kasy wpakujesz w marketing danej rzeczy to i tak się nie przyjmie jeżeli pomysł jest do bani. Jeżeli Volition chciałoby to za półdarmo mogliby wypromować silnik zniszczeń oparty na tym z RF, ale tego nie robią bo nie opłaca się. Dice z EA znaleźli technologię, która jest efektowna i opłacalna i dlatego nie mają obecnie konkurencji.
@vimes|Same serwery z 500-1000 ticketów lol rzeczywiście zabraknie. Przy dobrej naparzance bardziej zabudowane mapy po 5min zamieniały się w gruzowisko i to właśnie było słabym punktem balansu map w BC2. Zbyt wiele budynków podatnych za zawalenie sprawiało że wiele map zamieniało się w nudny campfest :E Obecnie ani to imponujące ani ciekawe że mapa ma 4 typu budynków, które suma sumarum tworzą 4 rodzaje kup gruzu i poszerzają pole widzenia do max. na mapie kiedy padną.
W BF3 zaniżyli ilość budynków, które można zawalić, dodali trochę destrukcji, którą można działać na przeciwnika jak bronią i od razu mapy zyskały na żywotności. BF4 i tak będzie miał poszerzoną destrukcję i interakcję z otoczeniem więc nie ma co biadolić o BC2 bo to już jest nudne i nic nie wnosi ciekawego do tematu.
@ScorpioLT|A gdzie ja napisałem że twierdze iż wolisz kampienie? Won do szkoły uczyć się czytać ze zrozumieniem
Pomyłka, chodziło mi oczywiście o 100 ticketów, przy 500 to racja większość była wyburzona. Ale wciąż nie rozumiem co chodzi – co ma zawalenie budynku do campienia? To w domach właśnie najczęściej campiono, nie w ruinach. Chyba, że chodzi ci o sytuację, kiedy się bronimy, ktoś pruje do nas z blackhawka, a nie ma gdzie się schować – tylko, że co to za problem dla doświadczonego gracza? Powtarzam, dla mnie balans map w BC2 był idealny (oprócz Białej Przełęczy pierwszej bazy) – dzięki świetnej ich strukturze.
Umiem czytać, nie troszcz się tak 🙂 Nie wiem czemu tak napisałem, może byłem zmęczony… Wracając do głównego tematu, tak, gra wygląda ładnie ale i tak będę grać na takich ustawieniach w multi, które pozwolą mieć stabilne 60fps z max spadkiem o 10 w ekstremalnych przypadkach…
Grafika, grafiką, ale ja teraz czekam informacji o dostępnych mapach w podstawce… I jakoś nie wyobrażam battlefielda bez mapy Strike at Karkand. Oby była nie wykastrowana (jak w bf3) w podstawce z jakimś fajnym levolution… Jeszcze Road to Jalalabad i żadnych dlc więcej bym nie kupował, chyba z dinozaurami… 🙂
i ttak kal of guti lebsze
@matipro Kiedy ostatnio ktoś ci przyje3ał słownikiem języka polskiego?|A co do gry to będę chyba musiał podpier… NASA jeden z ich komputerów żeby mi pociągnęło albo będę grać na niskich ustawieniach z rozdzielczością 800×600 :/
Ludzie!!! o co wy się spieracie? Na dzień dzisiejszy nie ma ż.a.d.n.e.j innej gry na rynku z takim silnikiem w multi ,koniec, kropka. Spieracie się czy padną 4 czy 40 budynków? -omg! Jak ktoś chce grać w inne gry to droga wolna, ja pier…. jak by w BF4 można wszystko zrównać z ziemią to pisalibyście że to lipa bo za pusto albo lipa bo nie można dodatkowo kopać kraterów w ziemi! Jak by to też wprowadzili to chcielibyście stawiać tamy na rzece żeby zatopić wrogie oddziały , dorośnijcie w końcu
@le_Fey – dlatego przestalem marnowac czas na czytanie komentow:)
http:www.youtube.com/watch?v=FHzhinTX1q4Działający film na YT!
@le_Fey, człowieku, a rozumiem ciebie, ale widzisz, gracze muszą wymagać, żeby był jakiś postęp i twórcy wiedzieliby, że nie stworzyli gry perfekcyjnej i jeszcze dużo można zrobić. Gdyby gracze nie wymagaliby tego od twórców, to by się skończyło jak w call of duty, najbardziej popierającą zecz to pies i ryby… A tak z bf3 do bf4 mamy widoczny postęp i niech się pitolą co mówią, że nie widzą różnicy między bf3 a bf4 multi…
Skoro silnik jest tak potężny to ja bym chciał zobaczyć w BF4 element losowości na mapach w multi, jak np. deszcz, huragan, noc, noc zamienia się w dzień i inne zjawiska tego typu. Tylko czy mój komp by to uciągną;p ?
I tak nie kupie
@ ScorpioLT – powtarzam: dorośnij i skończ z marzeniami że gracze zmuszą twórców do czegoś – oni sami zdają sobie sprawę ze nowy produkt musi być choć trochę „nowy” a na ile będzie ” nowy” to zależy tylko od nich a nie od wymagań rozwydrzonych dzieciaków na forach- vide @Mavik z huraganem omg! 😛 bo i tak sprzedadzą „nową” grę a Twój przykład CoDa jest najlepszym dowodem – gracze plączą , narzekają, przeklinają i …. kupują go jak ciepłe bułeczki
@Mavnik Na jednej z map ma w pewnej chwili szaleć jakaś burza, która zmieni pole walki i prawdopodobnie będzie cykl, dnia i nocy lub losowe warunki na mapie.|@le_Fey W BF3 możesz robić niewielkie kratery na mapie. Nawet gdyby była destrukcja wszystkie na mapie, nie zdążył byś wszystkie zabić. Znasz takie skrót w BF3 PTFO? nie to się zapoznaj. Chodzi o to, że jak na wieżowcu siedzi 5 camperów biorę AC130 i równam go z ziemią. Lub niszczę ścianę budynku i zabijam campera. Co nie zawsze działa w BF3.
Wciąż oczekuję gry multi wojennej nastawionej bardziej na realizm obrażeń. No, ale wtedy przecież dzieciaki mogą tego nie kupić. Niech latają kończyny i posoka leje się gęściej, to jest prawdziwa wojna.
@Fanatik masz do wyboru red orchestrę oraz armę .. i nawet parę darmowych shooterów których nazwy nie pamiętam, więc nie narzekaj, nie wiem z jakiej racji chciałbyś zamienić bf-a w coś takiego
@le_Fey + komenty na cda są pisane przez idiotów dla idiotów vide ja
@bart-2pl – nikt nikogo idiotą nie nazywa – biadolenie na coś na co się nie ma żadnego wpływu jest bez sensu, a narzekanie na grę którą i tak się kupi jest jeszcze bardziej bez sensu, a wymaganie żeby w grze było „wszystko” co się komu pod czaszką uroi a jak tego nie ma to „zjechanie” gry jest …. szkoda słów 😉
@ScorpioLT|A co nie ma postępu? o.o Chyba nie oglądasz mediów dotyczących tej gry ze zrozumieniem tego co mówią komentatorzy tak samo jak nie czytasz ze zrozumieniem :X
@Fanatik Od tego jest seria ArmA, od biedy Red Orchestra.
Taki postęp mnie zadowala, faktycznie robią coś co wpłynie na rozgrywkę. Rozwijają grafę, fizykę, środowisko itp. itd. Kurcze nowe BF’y pokazują, że jak się chce to można zrobić porządne multi, w które pomimo, że jestem zapalonym singleplayerowcem z chęcią bym zagrał. A nie tak jak u wszelakiej konkurencji,(oczywiście pomijam Armę i RO) tyci zmiany kosmetyczne, a multi najprostszy berek ADHD bez taktyki i myślenia.
Nie tylko to rozwinęli, zmian jest tyle w każdym aspekcie gry że BF3 wygląda jak BC2 przy BF3. Jeżeli ktoś oczekuje zmian jak w przypadku BF2 – BC2 to może sobie pomarzyć bo grafiki już nie da się bardziej wywindować bo grafika dotarła do punku t gdzie realistycznie wyglądające środowisko gry nie może już być bardziej realistyczne. Jedyne co nas czeka w przyszłości to jedynie subtelne zmiany w grafice bez żadnych skoków jakości jak w poprzednich latach.
@KewL a gdzie napisałem, że nie ma postępu? Sam nie za bardzo umiesz czytać ze zrozumieniem…
Ciekawe jak ta gierka bedzie smigac na GTX 660 OC ? Jak myslicie, pojdzie na full |?
@H3pX|Chyba nosem po betonie ona pójdzie na full pod 660-tkę 😉
@bart-2pl i @PETRAS36 nie zrozumieliście mnie widocznie. Nie oczekuję ginięcia od jednego strzału, oczekuję prawdziwego rozlewu i rozbryzgu krwi i latających kawałków ciał przy wybuchach. Póki co ręka czy noga w BF jest nierozerwalnie związana z ciałem żołnierza i żaden wybuch nie potrafi rozdzielić kończyn. To nie jest realistyczne. Rozumiem, że twórcy nie robią tego z obawy o opinie różnych organizacji i z powodów czysto marketingowych jest to na dzień dzisiejszy niewykonalne.
KewL@bzdura grafikę można ulepszać praktyczniej do takiego momentu aż nie będziemy mogli odróżnić jej od rzeczywistości zobacz jaką grafikę generuje ps4 za 3-5 lat gry na nowe konsole będą przypominać grafikę z shreka a jak wiemy shrek jeszcze nie przypomina rzeczywistości
@aro7773|Następny, który nie czyta ze zrozumieniem =.=” Nie mówię że grafiki nie da się ulepszać, mówię że grafika komputerowa doszła do punktu gdzie nie możliwy jest już przeskok w jakości jak to się miało w poprzednich odsłonach gier BF. Za dwa lata kolejna odsłona serii BF będzie tylko trochę lepiej wyglądała i ludzie, którzy narzekają ze BF4 wygląda TYLKO jak podrasowany trochę BF3 muszą wbić sobie do głowy że już więcej się nie da na obecną chwilę i przestać kłapać dziobem że to odgrzewany kotlet, itd.