rek
rek

Back 4 Blood: Twórcy zaprezentowali system kart [WIDEO]

Back 4 Blood: Twórcy zaprezentowali system kart [WIDEO]
Potyczki z zombiakami właśnie nabierają rumieńców.

Back 4 Blood to kolejna kooperacyjna produkcja kalifornijskiego studia Turtle Rock (Left 4 Dead, Evolve). Czego się zatem spodziewać? Emocjonujących zmagań… „czyścicieli” z „zarażonymi”. Zgadza się, próżno tu szukać wielkiej rewolucji. Niemniej gra ma uraczyć nas solidną porcją satysfakcjonującej zabawy, a wszystko dzięki zastosowaniu specjalnych mechanik rozgrywki.

Sam tzw. „Reżyser gry” analizuje postępy i decyzje graczy, aby następnie odpowiednio regulować poziom wyzwania. SI niejako „buduje chorografię” wokół danej sytuacji. Tym samym każde podejście do kooperacyjnej kampanii zaoferuje pewną świeżość. Dodatkowo gracze wybierają zestaw kart. Każda z nich pozwoli na aktywację specjalnej premii (więcej punktów zdrowia, większy zapas amunicji, mnożnik zadawanych obrażeń itp.). Jeśli czyściciel wykaże się odwagą oraz sprytem, wtedy repertuar dostępnych nagród będzie prezentował się naprawdę okazale.

Nowy system kart typu „rogue-lite”, który za każdym razem zapewni ci inne doświadczenie. Otrzymasz kontrolę nad tworzeniem niestandardowych talii i możliwość podejmowania coraz trudniejszych walk. System, który wpływa na działania graczy i zapewnia ekscytujące walki, wyjątkową różnorodność rozgrywki oraz coraz mocniejsze hordy zarażonych, wliczając w to zmutowanych, 6-ciometrowych bossów.

Back 4 Blood zadebiutuje 12 października na PC, PS4, PS5, Xboksie One i Xboksie Series X/S. Latem natomiast wystartuje otwarta beta gry.

rek

5 odpowiedzi do “Back 4 Blood: Twórcy zaprezentowali system kart [WIDEO]”

  1. MozolnyRozwalatorNiebios 5 maja 2021 o 14:47

    Hmmm, akurat świeżością było wcześniej stworzone już w 2007 SI, które właśnie przy użyciu tzw. reżysera decydowało o tym jak często atakować graczy. Im drużynie lepiej szło, tym więcej monstrów się pojawiało. Zawsze jednak dochodziło do tzw. ciszy gdzie znajdowano przedmioty, a hałasu czyli ataków mobków. Przypominało to sinusoidę. Bardzo ciekawy artykuł znalazłem na ten temat, jest to PDF z prezentacji: https:steamcdn-a.akamaihd.net/apps/valve/2009/ai_systems_of_l4d_mike_booth.pdf Na co komus l4d3?! xD

  2. MozolnyRozwalatorNiebios 5 maja 2021 o 14:51

    Co do samej gry, czekam i mam nadzieję że jednak będzie to coś świeższego (huehue). Sam oryginał uważam że się bardzo dobrze zestarzał i tekstury jak i przedstawiony świat nadal mógłby być przedstawiony jako gra generacji PS4, a nie poprzedniej. Odwalili tutaj programistyczny majstersztyk. Naprawdę warto obejrzeć sobie jakieś devdiary z developmentu pierwszej części. Wracając do tych „sinusoid” na przykład, Valve pytało testerów jak się czują podczas ciągłych atakach zombiaków – gra ich bardzo męczyła

  3. MozolnyRozwalatorNiebios 5 maja 2021 o 14:53

    … i nie mieli ochoty tak często grać. Dobrze współgra także system generowania apteczek i amunicji, im gorszy jesteś tym częściej je gdzieś znajdziesz. Fajnie też opisywali, że pojedyncze mobki niechcący straszyły graczy, ze względu na brak światła w korytarzach. Zastosowali więc efekt ziarna jak z filmów i kiedy jesteś w ciemnej piwnicy, ma ona słabe oświetlenei przez co można zobaczyć majaczące kontury zombiaków. Przydałby się taki artykuł na CDA 🙂

  4. Urok tego typu gier polega na prostocie, więc z tymi kartami to może być przekombinowane. Najlepiej gdyby zabawa z nimi była opcjonalna, jako osobny tryb. Kilka miejsc na trailerze wygląda jak niemal żywcem kopiowane z Left 4 Dead 2, co akurat nie musi być wadą.

  5. LagTheKiller 13 maja 2021 o 07:29

    Okej mam nadzieję że dodadzą wyższe poziomy trudności a perki będą zablokowane na versusie. I jakiś system punktacji który wynik za misję będzie obniżał za używanie kart.

Dodaj komentarz