
Awakened: Stwórz sobie superbohatera. W grze na Unreal Engine 4 [WIDEO]
![Awakened: Stwórz sobie superbohatera. W grze na Unreal Engine 4 [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/8852a4cd-a41e-4e95-87dd-80ccc6becd79.jpeg)
Jednym z najważniejszych elementów Awakened będzie kreator postaci. Jest to, jak twierdzą developerzy, potężne narzędzie, które pozwoli stworzyć dowolnego superbohatera. Gracz będzie miał do dyspozycji mnóstwo umiejętności i mocy, które będzie można przydzielić herosowi, a potem dowolnie je łączyć. Do tego dojdą opcje indywidualizacji wyglądu — bez problemu da się zaprojektować bohatera zarówno o komiksowym wyglądzie, jak i znacznie poważniej wyglądającego protagonistę.
Za pomocą kreatora postaci da się zrobić „standardowych” bohaterów — snajperów, ulicznych wojowników czy ninja. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej — developerzy obiecują, że możliwości szykowanych przez nich narzędzi będą nieskończone. Niewidzialna dziewczyna zachęcająca swoim urokiem wrogów, by walczyli po jej stronie? Heros z ponaddźwiękową szybkością potrafiący przebiegać pomiędzy oponentami do celu, nie raniąc po drodze nikogo? Człowiek-pochodnia zapalający wszystko, czego tylko dotknie? Te wszystkie postacie będzie można stworzyć w Awakened. Ograniczać nas będzie tylko wyobraźnia. Dzięki temu to sami stworzymy własny rodzaj rozgrywki, poza tym produkcję będzie można przechodzić wiele razy na różne sposoby.
Akcja produkcji osadzona zostanie we współczesności, ale nieco różniącej się od tego, co widzimy na co dzień za oknem. W Awakened odkrycia naukowe budzące ludzki potencjał nie są domeną fantastyki, a zostały dokonane już w przeszłości, co miało spory wpływ na rozwój naszej rasy. Trafimy do świata, w którym na czarnym rynku sprzedawane są supermoce, a inżynieria genetyczna, implanty i nanotechnologia zniosły ograniczenia człowieka. Niewiarygodna siła, leczenie, umiejętności psychiczne, telekineza — to wszystko jest na wyciągnięcie ręki, choć ściśle kontrolowane przez władze w takim samym stopniu jak energia jądrowa. Kto jednak ma pieniądze, może dostać wszystko.
Świat gry ma być otwarty — gracze będą zwiedzać „bogate miejskie środowisko”, wykonywać w nim liniowe misje fabularne wypełnione zagadkami i starciami z przeciwnikami, a także brać udział w aktywnościach pobocznych. AI wrogów ma dostosowywać się do wykorzystywanych przez bohatera mocy. Dzięki temu każde podejście innym herosem będzie różnić się od poprzedniego. Ponadto developerzy obiecują, że stosowanie umiejętności będzie miało odbicie w wirtualnym świecie.
Tam, gdzie pojawia się wielka moc, pojawiają się też osobnicy chcący ją przejąć. W Awakaned nie zabraknie kilku różnych frakcji, do których dołączyć będzie mógł gracz. Na razie wymienia się władze (chcą zyskać kontrolę nad superbohaterami i ich umiejętnościami), korporacje (chcą stworzyć nową generację wszczepów), rebelianci (uważają, że świat zamienia się w państwo policyjne i chcą, by wszyscy ludzie otrzymali supermoce) i nienazwaną jeszcze grupę (który wierzy, że umiejętności i implanty są następnym krokiem na drodze ludzkiej ewolucji).
Developerzy twierdzą, że świat Awakened jest taki sam jak w rzeczywistości — tylko że z superbohaterami. Rządy i korporacje prowadzą w nim wojny wykorzystując do tego żołnierzy o nadludzkich zdolnościach, a policja walczy z przestępczością nie ograniczana pieniędzmi i zasadami etycznymi.
W Awakaned pojawi się też multiplayer, ale tylko jeżeli uda się zebrać odpowiednią kwotę pieniędzy. W trybie sieciowym dostępnych będzie mnóstwo mocy i broni znanych z „singla” — dzięki temu gracze będą mogli tworzyć drużyny o różnych zdolnościach, przystosowane do wykonania konkretnych zadań. W grze znajdą się różne warianty rozgrywki, ale każdy z nich zaprojektowany zostanie z myślą o konkretnych typach bohatera. Np. w capture the flag sprawdzi się niewidzialny heros, który niezauważony prześlizgnie się do bazy przeciwnika i wykradnie flagę. Natomiast inny — posługujący się umiejętnościami lodowymi — będzie mógł zamrozić wroga, by zatrzymać wroga. Z kolei w trybie, w którym głównym zadaniem jest obrona określonego punktu, przydatni będą protagoniści o twardej skórze.
Awakened to bez wątpienia tytuł wysokobudżetowy. Będzie to jedna z pierwszych gier bazująca na silniku Unreal Engine 4. Mimo to studio Phosphor Games (złożone z byłych pracowników Midway Chicago, ekipy odpowiedzialnej m.in. za Psi-Ops, Stranglehold i Mortal Kombat) zdecydowało się zebrać pieniądze na projekt za pośrednictwem Kickstartera. Dlaczego?
Okazuje się, że wszyscy wydawcy, którym developerzy prezentowali Awakened, nie chcieli sfinansować produkcji, choć pomysł na rozgrywkę im się podobał. Uznali jednak, że on jest na tyle świeży i innowacyjny, iż inwestycja w niego jest zbyt ryzykowna. Na szczęście dzięki kickstarterowej rewolucji gra nie będzie musiała pójść do piachu.
Posphor Games potrzebuje na realizację Awakaned co najmniej 500 tysięcy dolarów. Developerzy obiecują jednak, że jeśli uda im się zebrać więcej, dodadzą do gry kilka nowych elementów poza kampanią fabularną. i tak jeśli na konto projektu trafi 800 tysięcy dolarów, pojawi się obsługa modów w postaci łatwego w obsłudze edytora. Twórcy obiecują, że za jego pomocą będzie można zmienić dowolną mapę, broń i moc, a także stworzyć nowe. Ponoć będzie się dało stworzyć całkowicie odrębną produkcję (np. osadzoną w świecie fantasy).
Jeśli natomiast uda się zgromadzić milion dolarów, do Awakened wprowadzony zostanie tryb multi. Za 1,5 miliona dolarów poszerzona zostanie z kolei kampania fabularna.
Nowa gra studia Phosphor Games zapowiada się naprawdę ciekawie i może być wielkim wydarzeniem dla miłośników superbohaterów. Warto więc wesprzeć projekt — możecie to zrobić TUTAJ. W zamian otrzymacie m.in. darmową kopię Awakened po premierze.
No właśnie – premiera. Gra ukaże się w sierpniu 2014 roku na PC.

Czytaj dalej
25 odpowiedzi do “Awakened: Stwórz sobie superbohatera. W grze na Unreal Engine 4 [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jesli da sie stworzyc Czarodziejke z Ksiezyca (albo chociaz Hulka…) to moge ich wesprzec. 😛
A nie czasem na UE3 ?
Pomysł całkiem ciekawy, ale projekt ten jest chyba zbyt duży aby zrobili wszystko to o czym mówią. No i chyba się nie spodziewają, ze ludzie wyłożą na ich grę półtora miliona dolarów? 800 patyków to już jest sporo, dodatkowo UE4? Zrobienie takiej gry będzie chyba trwało ze 4 lata jak nie dłużej.
Gra na UE4 za pół miliona dolarów? Haha oh wow.
Jak byk na filmiku pisze UE3 ale nie dla Piotrka 3=4.
@Wcogram @GeScune filmiki pokazywały wersje na UE3, ale na kickstarterze napisane jest jak byk, że ma być na UE4 zrobiony.
„Natomiast inny — posługujący się umiejętnościami lodowymi — będzie mógł zamrozić wroga, by zatrzymać wroga.” – a nagrodę literacką otrzymuje… 🙂 Bardziej ciekawi mnie, czy twórcy na pewno dobrze wyliczyli budżet… Dla porównania Dizzy Returns potrzebowało 500 tysięcy funtów, a przecież to platformówka 2,5D miała być, a The Cave potrzebowało 400 tysięcy dollarów.
A ile trzeba wpłacić żeby dostać po premierze pełną wersje tejże produkcji? 🙂
Może jestem ślepy ale według mnie to już gears of war 1 ma lepszą grafikę niż to,…
tl;dr
@Yoshisatto |Wiesz co to jest prototyp? Bo mi się wydaję, że jednak nie wiesz.
@Oski918|Minimum 25 dolarów
widząc to co zrobili na razie to prototyp na UE3, ale finalną wersję będą robić na UE4. Zastanawiające jak im wyjdzie ta sfoboda w tworzeniu postaci i mocy. Ja tam bym ich poparł, tylko czy wogóle by mi to poszło na kompie?.
No, no, no… Ciekawie się zapowiada. Czekam.
@boggoo Sama licencja na UE4 chyba będzie kosztować z 1.5 miliona.
Sam myślałem że taka gra powinna już dawno istnieć, pomysł wydaje się dość oczywisty. Pozostaje życzyć powodzenia
@Wcogram nie spinaj się na Piotrka, tylko najpierw poczytaj trochę na temat, tak jak napisał boggoo. Poza tym „na filmiku pisze” to trochę niepoprawny zwrot, jak myślisz?
Gra w finalnej wersji wyjdzie na UE4, a to jest wczesna wersja testowa na UE3.|http:www.kickstarter.com/projects/1312036782/project-awakened
@maciekittech Widziałeś w ogóle trailer? Co chwilę wyświetla się wielkie jak byk info, że został stworzony na UE3 i nie odzwierciedla finalnej jakości gry.
a kto widział niesławnego E.T. na Atari w tle;>?
Czekam niecierpliwie. Żeby tylko można było stworzyć postać latającą (raczej nie).
W sumie to fajnie to wygląda. Ciut przypomina Prototype.
unreal 4 unreal 4 a jakoś [beeep] nie urywa … co więcej ta gra wygląda raczej cienko
To chyba nie jest Unreal Engine 4, bo wygląda jakby to była „trójka”.
Gra ma być na UE4 a dema zrobili na UE3, ok?