rek
rek
23.03.2013
10 Komentarze

Awakened: Startuje druga zbiórka, będą dwie gry

Awakened: Startuje druga zbiórka, będą dwie gry
Nie udało się zebrać pieniędzy na Kickstarterze na Awakened – bardzo ciekawą grę opartą na silniku Unreal Engine 4, w której gracz mógłby stworzyć dowolnego superbohatera. Developerzy się jednak nie poddali i ruszyli z planem B: uruchomili ankietę, w której zapytali fanów czy gotowi byliby wpłacić pieniądze w drugiej zbiórce. Jej wyniki okazały się pozytywne i właśnie wystartowała nowa akcja. Są jednak poważne zmiany!

Nowa zbiorka już wystartowała i potrwa przez najbliższe sześć tygodni, do 5 maja. Tym razem twórcy z Phosphor Games potrzebują znacznie mniej – „tylko” 250 tysięcy dolarów. Poprzednim razem cel minimalny wynosił pół miliona dolarów. Tak jak obiecywano, akcja nie jest przeprowadzana na Kickstarterze, developerzy obiecują jednak, że jeśli nie uda im się zdobyć wymaganej kwoty, oddadzą darczyńcom wszystkie pieniądze, a swój projekt ostatecznie zawieszą.

Powinienem jednak napisać nie „projekt”, a „projekty”. Phosphor Games zmieniło nieco swoje założenia, czego efektem jest nie jedna, a aż dwie produkcje – Project Awakened: Danger Room oraz Project Awakened: Subject.

Danger Room będzie skoncentrowaną na „singlu” grą opartą jednak nie na Unreal Engine 4, a na poprzedniej wersji silnika Epic Games. Pojawi się w niej więcej umiejętności, ciuchów, przeciwników i przedmiotów. Nie jest to do końca jasne, ale z ujawnionych informacji wynika, że produkcja może nie oferować żadnej fabuły, a być tylko narzędziem, które pozwoli graczom stworzyć własną postać i przetestować ją w boju na arenach. Miałaby się ona ukazać w listopadzie tego roku, ale tylko jeśli udałoby się zebrać wspomniane 250 tysięcy dolarów.

Subject to już pełnoprawna produkcja z kampanią fabularną i w założeniach ma przypominać to, czym miało być pierwotnie Awakened – trafimy więc do świata rządzonego przez prywatne firmy, handlarzy bronią i kryminalne syndykaty. A wszystko oparte będzie na silniku Unreal Engine 4. Gra ma docelowo ukazać się pod koniec 2014 roku (albo szybciej jeśli uda się zebrać stosowną kwotę).

Developerzy przygotowali oczywiście cele dodatkowe, które zostaną zrealizowane po osiągnięciu konkretnych progów finansowych. I tak:

  • 300 tysięcy dolarów – multiplayer w Danger Room
  • 350 tysięcy dolarów – wsparcie dla modów w Danger Room
  • 400 tysięcy dolarówDanger Room w wersji na Linuksa
  • 450 tysięcy dolarówDanger Room w wersji na Maki
  • 500 tysięcy dolarówSubject zostanie wydanie nie pod koniec 2014 roku, a w czerwcu 2014
  • milion dolarów – otwarty świat w Subject
  • 1,5 miliona dolarów – obie gry zostaną stworzone na silniku Unreal Engine 4
  •  

    W chwili pisania newsa udało się już zgromadzić 26 tysięcy dolarów. Pieniądze możecie wpłacać TUTAJ. W zamian dostaniecie wiele bonusów, w tym m.in. obie produkcje.

    rek

    10 odpowiedzi do “Awakened: Startuje druga zbiórka, będą dwie gry”

    1. Yay :3

    2. Wcześniej mieli mieć 500tys. dolarów i stworzyć jedna grę, teraz chcą od nas 250tys. i zrobią za to 2 gry, coś mi tu śmierdzi.

    3. Mnie się nie podoba, że tylko na przez paypal…

    4. szkoda że nie mam wolnego 1.5 mio $ :C

    5. Ostatnie dwie opcje zostały wciśnięte tylko dlatego żeby zwiększyć hajp na grę. Twórcy dobrze wiedzą, że nie ma szans zgromadzić miliona dolarów. Szczególnie po klapie na kickstarterze. To tylko dobry chwyt marketingowy, który ma zachęcić ludzi do płacenia, bo „a nóż widelec”. Swoją drogą nie dziwię się, że tak mało osób stawia na ten tytuł.

    6. @JARNOLD – No to jest już rozpaczliwe wierzganie i bronienie się rękami i nogami od porzucenia projektu. Jakby mogli wypłacić uzbierane na kickstarterze pieniądze to by to zrobili i wydali niedokończoną grę. Ale nie mogą… więc robią swoją własną zbiórkę z mniejszym progiem.

    7. Wsparcie dla modów rzeczywiście wymaga dodatkowego nakładu pracy? I to takiego który kosztował by 50 tysięcy dolców? Chodzi o to że udostępnią jakiś edytor czy może udostępnią kod źródłowy? |W ogóle, wszystkie te cele dodatkowe wydają mi się jakieś takie z [beeep].

    8. najwyrażniej gra bazująca na silniku Unreal 4 nie jest tania , oby sama gra była warta zebranych pieniędzy

    9. @zero1zero3: Zauwaz tylko, ze chyba zadna gra na Unreal Engine 3 nie ma zadnych modow wychodzacych poza zmiane tekstur i plikow konfiguracyjnych. Z tego powodu np. duzym rozczarowaniem jest Xcom, ktory z modami potrafilby bardzo sie rozwinac (ot chocby nowe mapy i bronie).

    10. Czekam na Subject. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

    Dodaj komentarz