
Arma III: Wersja cyfrowa tylko na Steamie

Przedstawiciele Bohemii Interactive poinformowali, że Arma III do działania będzie wymagać klienta Steam. Oczywiście w sprzedaży znajdzie się także zwykła pudełkowa edycja gry, tyle że w opakowaniu prócz płyty z danymi znajdziemy kod aktywacyjny, który należy wpisać na platformie Valve’a.
Podjęta przez Czechów decyzja nie każdemu może się spodobać, ale developerzy tłumaczą, że integrację ze Steamem wymogła na nich afera z Ivanem Buchtą i Martinem Pezlarem, dwoma członkami Bohemii Interactive, którzy kilka miesięcy spędzili w greckim areszcie. Zatrzymanie opóźniło premierę Army III i żeby produkcja mogła ukazać się jeszcze w tym roku, niezbędne było połączenie jej z usługą Valve’a.
Tak tłumaczy podjętą decyzję Marek Spanel, prezes Bohemii Interactive:
Jako niezależni autorzy staramy się ciągle rozwijać sposób, w jaki tworzymy, dystrybuujemy i wydajemy gry. Valve poczyniło niesamowite postępy w swoim systemie, dzięki czemu proces instalacji i aktualizacji jest przystępniejszy — zarówno dla developerów, jak i użytkowników. Zdajemy sobie sprawę z tego, że niektórym ludziom może być bardzo trudno przenieść się na nową platformę, zwłaszcza jeśli korzystali i kupowali nasze gry bez korzystania z zewnętrznych aplikacji. Rozważyliśmy wszystkie za i przeciw, dochodząc ostatecznie do wniosku, że Steam pozwala nam wydać Armę III, wprowadza ogromne usprawnienia do gry i ulepsza doświadczenie użytkownika. Nie wolno też zapominać, że większość naszych graczy ma Steama.
Arma III będzie też miała oczywiście wsparcie dla narzędzi Steamworks.

Czytaj dalej
17 odpowiedzi do “Arma III: Wersja cyfrowa tylko na Steamie”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Chodzi oczywiście o DRM.
Między innymi 🙂
No nie wiem, chociaż jeśli dodadzą SDK i otworza workshop dla tej gry to będzie nieźle. Tylko co ma ta afera wspólnego dystrybucją??
Chyba faktycznie DRM. Chyba ze valve wspomoglo bohwmie finansowo ale watpie mimo ze wyglada to prawie ze wylacznosc tak jak z roznymi grami na konsole.
Rozumiem, że afera z pracownikami opóźniła pracę, ale jak niby wydanie jej na stema ma coś przyśpieszyć.
Raczej nie chodzi o DRM, bo jakoś nie słyszałem żeby dało się grać na piracie ArmA II.
Proste zasadnicze pytanie? czy będą normalne dedykowane serwery jak w ARMA i ARMA2? Czy będą normalne mody jak w poprzedniczkach jak ACE. Jest jeszcze sporo czasu aby określili jak to będzie wyglądać. Jak dla mnie strzał w stopę.
@Wcogram|Nie bardzo rozumiem jak Steam ma ograniczyć ilość modów czy ich różnorodność. Jeśli przez określenie 'normalny’ mod masz na myśli nie-DayZ, to raczej jakiś czas po premierze. DayZ będzie pierwszy, bo już jest na A3 przenoszony. Ale nie martw się, ACE3 w 100% będzie. Dedyki raczej też, jakoś sobie nie wyobrażam innego rozwiązania.
@Abdul4715521Dokładnie, co ma piernik do wiatraka?
Steam nie przeszkadza w tworzeniu modów, pliki gry to pliki gry, nie ma w czym przeszkadzać. Dobrym przykładem jest fanowskie lobby SupComa FA, które korzysta jak chce z wersji gry ze Steama.
Od kiedy to wydawanie gry na Steama przyspiesza prace? Weź mi ktoś to wytłumacz jak dla debila, bo nie rozumiem tego w ogóle. Czy to po prostu CDA coś źle przetłumaczyło?
Też nie rozumiem w jaki sposób Steam ma przyśpieszyć wydanie gry. Niech mi też to ktoś wyjaśni, bo to dla mnie ziemia,woda,halucynacja,hemoglobina taka sytuacja.
Przypuszczam że chodziło o obsługę multi, zabezpieczenia oraz kilka innych prostych kwestii – ale pochłaniających trochę czasu i siana – a skoro i tak wcześniej przygotowywali wersje steam i bez niego to mamy duże oszczędności skupiając się na 1 rozwiązaniu 🙂
Niedawno z tego powodu opóźniono premierę gry, a teraz jej twórcy poinformowali, że ze względu na zaistniałą sytuację są zmuszeni wydać produkcję w wersji cyfrowej tylko na Steamie. Możliwe, że producenci tej gry mieli małe problemy aby się dogadać ze steam możemy się tylko domyślać jakie są przyczyny opóźniono premierę gry.
No to sobie nie pogram. Koniec z wypożyczaniem gier w „”sklepie”” Valve. Skoro mają takie podejście do ludzi to ja mam ich gdzieś. Arma 3 nie zobaczy moich pieniędzy. [] sonio – Steam nie ma nic do kodu wspierającego Multi. A zabezpieczeń DRM nie planują implementować w A3. Bohemia coś tam bełkotała o dystrybucji Patchy, ale nie oszukujmy się: zwykła ściema. Pewnie podpisali kontrakt na exclusiva za dobre pieniądze i teraz ściemniają wszystkim, że niby tak potwornie to ułatwia produkcję gry.
@Kowek, wydadzą grę niedokończoną, a STEAM po prostu na siłę będzie aktualizował, bądź w dniu premiery dostaniemy mega patcha, którego będziemy musieli i tak musowo zainstalować.
@Sadpanda Dayz nie jest przenoszone na ArmA III 🙁