
Analitycy: Nowe konsole za mniej niż 400 dolarów

Colin Sebastian z Baird Equity przewiduje:
„Biorąc pod uwagę kruchy stan, w jakim znajduje się rynek konsolowy, spodziewamy się, że E3 w czerwcu nabierze ogromnego znaczenia. Prawdopodobnie właśnie tam po raz pierwszy udostępniony zostanie next-genowy sprzęt”.
Stwierdził też, że nowe konsole składać będą się głównie z high-endowych komponentów pecetowych, co pozwoli zredukować koszty ich produkcji, a także ułatwi proces tworzenia gier na tę platformę. Możliwe więc, że Sony i Microsoft będą chciały wyciągnąć od nas trochę mniej pieniędzy niż dotychczas. Analitycy z Baird obstawiają ceny rzędu 400 dolarów lub ciut niższe (ok. 1000–1200 złotych). To znaczna obniżka dla Sony (PS3 kosztowało na starcie 499 i 599 dolarów), ale nieduża zmiana dla Microsoftu (X360 wystartowało w 2005 roku za 399 dolarów).
Sebastian uważa też, że dzięki pecetowym komponentom i architekturze łatwiej będzie implementować w grach usługi internetowe (tytuły F2P i abonamentowe), a także content multimedialny pokroju streamingu filmów czy muzyki. Microsoftowi pomoże to z kolei w integrowaniu swojej konsoli z Windowsem 8 i Windows Phone. Możemy spodziewać się także ciekawszych (bardziej pecetowych) rozwiązań w kwestii sklepów internetowych i dystrybucji.
I nie martwcie się, odpowiedź na najważniejsze pytanie — „kiedy?” — też się w raporcie analityków pojawiła. Sebastian wierzy, że PS4 będzie można kupić już w październiku, a nową konsolę Microsoftu w listopadzie. Czy cokolwiek z tego się sprawdzi? Miejmy nadzieję!

Czytaj dalej
73 odpowiedzi do “Analitycy: Nowe konsole za mniej niż 400 dolarów”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Podczas targów CES grupa analityków z agencji Baird Equity doszła do wniosku, że nowe PlayStation i nowy Xbox sprzedawane będą za około 400 dolarów, lub mniej. Wymyślili też kilka innych ciekawych rzeczy – ciekawe, które z nich okażą się prawdą.
microsoft z pcta chce zrobić konsole a z konsoli pc -,-
O, sensowne predykcje od analityków? Być nie może. Koniec świata.
Najtańsza wersja Xboxa kosztowała na starcie 300 dolarów i osobiście liczę na to, że podobnie będzie i tym razem. Mnie wystarczy dysk powiedzmy 100GB i nie interesują mnie wszystkie udziwnienia typu Kinect ani żadne inne bajery, które na pewno MS będzie chciał opchnąć za dodatkowa opłatą. Normalna wersja konsoli z normalnym kontrolerem za normalną cenę mnie jak najbardziej usatysfakcjonuje.
Ciekawe, czy do X`a będzie trzeba oddzielnie dokupywać Win8 w najtańszej wersji 😉 Bo chyba nie ma wątpliwości, że takowy system na nowym klocku się pojawi.
Ta za 20 zł będzie xbox 720 a za ps4 będą chcieli 9.99 zł =.=
Windows PHONE….nie Mobile, chyba że mają zamiar synchronizować ze stareńkim Windows Mobile 6.5 tj. na HD2. 😉
A ktoś mówił, że nowy sprzęt Valve to nie konsola :F
k4cz0r, na HD2 masz i wm6.5 i wp7.8 i androida, i ubuntu, jeszcze tylko iosa brakuje xD
@RickAVTR|iOS’a nigdy nie będzie na sprzęt jakikolwiek poza applem :E
Jeśli to prawda to na co komu będą te konsole skoro niby mają być taaaaaaaakie podobne do pc?
„A ktoś mówił, że nowy sprzęt Valve to nie konsola” – a co ma piernik do wiatraka? Przecież to nie jest konsola. Nic się w tej kwestii nie zmieniło. Tak samo jak komp z Windowsem ME nie był konsolą, ani PCet podłączony do telewizora ze Steamem ustawionym na autoruna też nie jest konsolą.
JARNOLD głównie dla exclusive’ów , bijatyk, gier sportowych itp. Jeśli PS4, Xbox720 w dniu premiery będą kosztować ok. 1000 zł to ile wtedy będzie kosztowało PS3 lub Xbox360 ?
high-endowe komponenty pecetowe za 400$. Chyba będzie ciężko
Ja tam się nawet nie nastawiam, że nowe konsole będą tańsze niż 1999zł.
czyżby to co mówiłem w swoim ostatnim wideo blogu właśnie się ziściło?
@SkywalkerPL|Przykro mi ale steambox to konsola, tak samo jak Xbox z nowym „kernelkiem” 🙂 Obawiam się, że architektura od Valve, MS, Sony będzie mocno zbliżona do siebie co wyjdzie tylko na dobre.
@ dzidziusio Nie będzie exclusive-ów, jak konsole będą podobne do pc to zrobienie porządnego emulatora nie będzie już aż tak wielkim problemem.
ja to rozumiem że te konsole to będą tak zwane PC tylko do multimediów|ale to tylko moje rozumowanie
@Klussss – dokładnie o tym samym pomyślałem, co za bzdura. Facet bierze kupę kasy za gadanie bzdur, które można za darmo wyczytać w Internecie. Po za tym, żeby sprzedać nową konsolę trzeba mieć nową grę wykorzystującą nową super-hiper-sriper technologię, aby wyrwać z portfela pieniądze klientów, a ile tych tytułów zapowiedziano? Uwielbiam marketing…
Czytaj – 400 euro. Czytaj – 1600zł. Taniocha, nie ?
@Aargh, Windows zmodyfikowany była ale działał na innych zasadach i języku, to że to był Windows to ma niewielkie znaczenie. Pomyśl jeśli już tera można grać z kompem podłączonym do telewizora to na co komu 2 skrzynka? No właśnie tylko dla tych gier co się nie ukarzą nigdzie indziej, jeśli to zostanie zniesione, konsole będą niemal na wymarciu. Więc tu własnie jest puenta, TO NIE MOŻLIWE ABY KONSOLA BYŁA PODOBNA DO PC, to właśnie miałem cały czas na myśli.
@tirtel 400$ (dolar amerkański). Kurs z dzisiaj 3zł. 400×3=1200. Sam procesor i7 tyle kosztuje. Po prostu nie wiem o jakim hi-endzie pecetowym tu jest mowa
@Aargh komentujesz moje posty a ich dokładnie nawet nie czytasz. Tak moja teoria zakłada koniec konsolowych exclusivów jeśli konsola będą podobne do piecyków a w konsekwencji koniec samych konsol. Więc nie zgadzam się z ta teorią w której analitycy wmawiają nam, że konsole będą podobne do pc właśnie na tej podstawie. Ani Sony ani Micro$oft nie jest aż tak głupie aby to uczynić. Już wiesz o co mi chodzi?
@Aargh jeśli to co tu piszą w tym poście będzie prawdą (choć w to wątpię) to się przekonamy, kto tu ma rację.
@Kluss – tylko że MS nie kupuje komponentów w sklepach internetowych z dostawą do domu.
Jarnold, większych bredni niż twoje nie czytałem od dawna. Jak możesz zakładać koniec Exów biorąc pod uwagę tą samą architekturę sprzętu, przecież to człowieku nie ma nic ze sobą wspólnego, za dużo grania na PC chyba.
@Aargh – 1 widzę, że wciąż sztuka czytania ze zrozumieniem jest ci obca. Nie twierdzę, że studia przerzucą się od razu na pc, to możliwe tylko wtedy kiedy klienci wymuszą na nich takie działanie. 2 tak tu piszesz to co sam mówiłem ani Sony ani Microsoft nie maja interesu w upadku konsol(no chyba ze się ubezpieczą na kilka miliardów).
@GEMKI przeczytaj też to co pisałem wcześniej a nie klepiesz… koniec exclusive-ów jest możliwy ale poprzedzony innym działaniem, przeczytaj uważnie co pisałem wcześniej, bo ja się nie będę powtarzać.
Co ty nie powiesz @tomkalon, bo ja odkąd zagrałem w Halo Reach za nic w świecie nie wróciłbym do myszki w FPSach nie mówiąc już o widoku z 3 osoby jak w Batmanie czy AC, gdzie to gra jest stworzona dla pada. Wibracje przy strzale oraz zdecydowanie większy realizm celności to zdecydowanie atutu pada, no chyba że gramy na dual shocku…
@OskiOski – Tru dat. Też zdecydowanie wolę pady.|Co do tematu. Biedne Big N znowu wydało pół next gena, który za rok będzie generacje do tyłu względem reszty. Too bad.
@OskiOski ty tak na serio czy tylko udajesz? Gram zarówno na PC jak i konsolach, ba, chyba nawet więcej czasu spędzam przy TV niż przy monitorze ale w życiu bym nie powiedział że na padach lepiej się gra w FPSy. „Większy realizm celności”? Zaraz buchnę śmiechem. A docinki na temat dual shocka wsadź sobie… wiesz gdzie. Niepotrzebna jest tutaj kolejna wojna fanbojów.
400$ = 400 € a to już na nasze przeszło 1600 zł do tego jakaś gra w bundle i mam zeswata za 1800 zł ale i tak nie jest tak drogo jak to było przy premierze PS3 w naszym kraju.
Świetna praca takich analityków, siedzieć i rozmyślać o przysłowiowej dupie Maryny ^^ Swoje proroctwa mogą sobie wsadzić tam skąd biorą się te domysły- z d… 🙂 Pozdrawiam
@VoidORO – chyba nie uważasz, że sypanie headshotami z odległości 200 metrów z cekaemu w biegu ma jakikolwiek związek z rzeczywistością. To, że bardziej realistyczny w tym względzie jest pad jest chyba rzeczą oczywistą. Owszem przyjemność czerpana z gry jest pojęciem względnym, ale tak jak mówię, opcja wibracji przy strzale i fakt płynnego poruszania postacią (nie tryb 0-1 WSAD) moim zdaniem sprawia że na padzie gra się lepiej. Grając pierwszy raz, miałem obawy, ale teraz mogę stwierdzić, mi jest lepiej.
Być może część się sprawdzi, może nawet większość, ale jedno na pewno nie.|400 baksów i high-end? Pan analityk mocne pigułki łyka, za taką kwotę low-end, tym bardziej, że wiele wskazuje na to, że M$ i Sony mają już serdecznie dość dokładania do interesu, na sprzedaż poniżej kosztów specjalnie bym nie liczył, tym bardziej, że ma być to maszyna na minimum pięć kolejnych lat.|Równie dobrze pan analityk mógł zasugerować, że nowe konsole będą dodawane do opakowań płatków śniadaniowych.
Konsole będą jak zwykle sprzedawane po kosztach, bo jak wiele osób nie wie z ceny każdej gry 10 baksów leci do Sony/M$ – na tym i usługach sieciowych się zarabia jako właściciel takiej platformy.|Wii U tez jest sprzedawane po kosztach, tylko w ich wypadku kupno jednej gry zwraca Nintendo koszty produkcji sprzętu.Konsole zawsze dominowały, PC nigdy przecież nie przebiły się ponad te 30% udziałów w rynku („złota” era pc, czyli lata 90′), a w erze wybierania ich przez tablety tym bardziej tego nie zrobią.
Skoro PC w swoich najlepszych latach nie potrafiły wybić się ponad już wtedy odstające od high endowych komputerów sprzęty Sony, Segi i Nintendo (właśnie dlatego M$ wszedł w ten rynek – tam była i nadal jest kasa) to obecnie są znacznie dalej. Fakt, dzięki grom F2P i społecznościowym (zwłaszcza nim) obecnie nikt nie mówi i nie pisze o śmierci pc jako platformy gamingowej, ale dla większości konsumentów zainteresowanych wyłącznie graniem i podstawowymi funkcjami multimedialnymi …=>
@Sjet|Rynek PC ma się świetnie i z roku na rok coraz lepiej od f2p po AAA przez indyki. Z dopłacaniem to zapomnij Sony ma duże kłopoty, a MS zgon na rynku tabletów i smartfonów, jedynie może Valve ale to centusie 🙂
…. => największe atuty, czyli otwartość platformy na modyfikacje sprzętowe i software’owe oraz brak jednej firmy zajmującej się supportem i administracją usług są wielkimi wadami. |Dla większości graczy to granica nie do przejścia.|Zamknięta, w pełni zoptymalizowana do grania platforma nawet oparta o architekturę x86, w pełni spierana przez jej producenta z gwarancją, że każda gra dedykowana na ten sprzęt będzie działać (co więcej, każda jest certyfikowana) i gamą exów nadal ma przewagę nad wypasionymi PC
Ma się tak świetnie, że jesteśmy świadkami zamieszania z systemami dystrybucji (używki przestały istnieć, coraz mocniej F2p dochodzą do głosu); potentat na rynku – Valve – zamierza przejść na pingwina i Open GL, gdy wielu innych pozostanie przy Windowsie i DirectX, a największe profity generują społecznościóki i F2p. Gry retailowe na PC są w odwrocie, w przeciwieństwie do konsol, na których generują kosmiczne zyski.Popatrz zresztą na to co robią potentaci PC: Nvidia, Intel, M$ – wszyscy idą w mobile.
@Sjet|Owszem dla MS i Sony to wielka wada bo nie mają haraczu od sprzedanej kopii 😉
@Sjet|Od kiedy gry AAA na PC są w odwrocie? 🙂
Intel już zapowiedział, że w najbliższej przyszłości wszystkie ich procki będą lutowane do płyty głównej co uderzy w otwartość PC. NVidia atakuje tablety i smartfony nowymi generacjami układów z rodziny Tegra i coraz mocniej wspiera chmurę. M$ też dywersyfikuje Windows na nowe platformy, gdzie Xbox ma być centrum domowej rozrywki, a usługi biznesowe będą cały czas powiązane z chmurą.|Sprzedaż PC i komponentów do nich w 2012 po raz drugi spadała względem poprzednich lat, gdy tablety i smartfony zwyżkują.
Kazubin, wymień 10 AAA tytułów poprzedniego roku na PC, które osiągnęły pułap 5 mln sprzedanych kopii. Coraz większy udział w rynku F2P. Ja tego nie wymyśliłem.
Sprzedaż konsol również spada względem poprzednich lat, czyli co zdechnie pierwsze? 😉 |Za duża wyobraźnia kolego, ale obyś miał rację w tamtym roku na gry AAA dla PC wydałem już duża, a ten i następny ma być dużo bogatszy. Zdychaj PC zdychaj 😉
Uncharted2 KZ2 dopiły chociaż do 3mln? 🙂
Uncharted 2 pobiło ponad 5mln sprzedanych kopii.
Tak? proszę o źródło 🙂
5.6 mln od końcówki bodaj 2009 to bardzo ładny wynik, a ex PCtowy Diablo3 w tym roku przekroczył 10mln, czyli co umiera ? 🙂
idźmy dalej KZ2 2.9mln. co też jest bardzo ładnym wynikiem, tylko 3mln na początku 2011r osiągnął Crysis na PC 😉
@Aargh|Coś twoje google wolno działa, dać ci mojego ? 🙂
@Sjet|No ja sie niedziwie jak kupilem kompa z 3 lata temu i do tej pory wszystkie nowe gry chodza plynnie bez zarw na prawie max detalachPrawda jest taka ze konsole blokuja rozwoj grafiki w grach…wiec nowe lepsze kompy sa niepotrzebne od dluzszego czasu bo po co jak wszystko hasa? wiec nic dziwnego ze sprzedaz spada
@kazubin|przeczytaj regulamin – dowiesz się, że linków pełnych nie wrzucamy, e?
Najlepiej sprzedające się gry na PC, Xbox360, PS3, PS2:|SIMS 2 na PC sprzedaż 20 mln, liczna sprzedanych PC – grubo powyżej 1 miliarda, |Call of Duty Black Ops na Xbox360 sprzedaż 16, 4 mln , liczba sprzedanych Xbox-ów 360 koło 70 mln|Gran Turismo 5 na PS3 sprzedaż 9,19 mln , liczba sprzedanych PS3 koło 70 mln mln|GTA San Andreas na PS2 sprzedaż 17,3 mln, liczba sprzedanych PS2 koło 150 mln
Jak już jesteśmy przy plotkach o next genach to proszę, kolejna plotka dotycząca głównie PS4 (Orbis) – http:www.videogamer.com/news/rumour_xbox_720_and_playstation_4_to_be_revealed_around_gdc_in_march.htmlZapowiedź w marcu – specyfikacja, gry w okolicach GDC. Gameplaye i reszta na E3. Coraz „szybsze” te plotki, zaraz dowiemy się, że prezentacja na początku lutego…
Mam nadzieję, że nie tylko ja lubię czytać komentarze Sjeta? Tyle się dziś nauczyłem, mamo…
najlepsza rzecz to połączenie multiplayer konsola – pc
to ja mam takie głupie pytanko to po co robić konsole oparte na podespołach pc nie lepiej skupić się na robieniu gier a nie wymyślać coś co jest czyli PC 😛
@dzidziusio a ile komputerów nadaje się do chociażby szybkeij kompilacji c++?
Juluzz trudno to oszacować, ale pewnie o wiele więcej jest takich PC-ów niż wszystkich konsol obecnej generacji. Krótko mówiąc, potencjał PC jest gigantyczny, praktycznie każdy ma PC, a nie każdy ma konsolę. W przybliżeniu co czwarta osoba posiadająca Xboxa360 kupiła Call of Duty Black Ops, co siódma osoba posiadająca PS3 kupiła Gran Turismo 5. Ale w przypadku PC już takich imponujących proporcji nie ma. Najlepiej sprzedająca się gra na PC powinna się rozejść w nakładzie powyżej 50 mln sztuk.
@dzidziusio|Jest to wytwór twojej wyobraźni 😉 Trudno uznać za potencjalnego klienta sprzęt firmowy, komunikacyjny, czy osobę w ogóle niezainteresowaną tego typu formą rozrywki itd. Jest baza klientów, która z roku na rok się rozrasta wraz z popularyzacją gier video. Równie dobrze możesz uznać każdego właściciela telefonu za gracza, tylko ilu z nich kupiło grę na swojego phona, tu dopiero jest brak proporcji, a mimo tego rynek mobilny uważa się za bardzo dochodowy.
Kazubin zwróć uwagę ilu twoich znajomych (grających) posiada PC a ilu konsole. Wśród moich znajomych zdecydowana większość posiada tylko PC, a mało kto PC i konsolę. Fakty są takie, że liczba graczy PC jest większą niż łączna liczba graczy konsolowych.
Za bardzo nie widzę sensu takiego porównania; liczba właściciele telefonów jest jest jeszcze większa, a ile osób na nich gra? Fakty są takie, że baza potencjalnych klientów rynku mobilnego deklasuje całą społeczność graczy PC/Wii/X360?Ps3 😉 Zadam ci pytanie ile B zarobił na D3, a ile Sony na U2 ? 😉
Producentem Uncharted 2 jest Naughty Dog a nie Sony, które jest wydawcą. W przypadku D3 wydawcą i producentem jest Blizzard. A ja ci zadam pytanie ile zarobiło Activision i Treyarch na sprzedaży 16, 4 mln sztuk Call of Duty Black Ops na Xbox360, ile zarobiło Sony i Poliphony Digital za 9,19 mln sztuk Gran Turismo 5 na PS3 lub ile zarobiło Square za sprzedaż 10 mln FF7 na PS1.
Będąc dokładniejszym , bo nie zrozumiałeś sensu poprzednich moich wypowiedzi: liczba graczy regularnie grających na PC > liczba wszystkich graczy regularnie grających na konsolach. Co do zysku z gier na konsolach to weź pod uwagę, że gry konsolowe potrafią być droższe nawet o 50-80 zł w dniu premiery niż gra na PC.
@dzidziusio|Drogi kolego już to mówiłem, to są wytwory twojej wyobraźni podparte twoimi fantazjami, więc sensu tu nie ma 😉 |ps|Cena końcowa produktu na X360/Ps3 jest uwarunkowano kosztami licencyjnymi oraz kosztami związanymi ze wsparciem. Sony za ekskluzywność musi płacić studiom, co było też obok wysokich kosztów produkcji przyczyną mniejszej rentowności. Polityka B. i wybór docelowej platformy, pokazuje, że sukces i wielomilionowa sprzedaż jest możliwa na każdej platformie przy cenach o wyższym pułapie.
Tak drogi kolego sprzedanie ponad 10mln licencji za około 200zł w tak krótkim czasie jest mały sukcesem, a wewnętrzne studia i wydawanie tytułów ekskluzywnych nic nie kosztuje, oj głupi ten MS z x360 😉 Wybacz, ale takich złotych myśli to nawet internet nie trawi 🙂 |Ps.|Wybacz PC ma się świetnie (rewolucja cyfrowa) i konsole mają się świetnie(nowi gracze na rynku), wiem, że żyjesz jeszcze 2007r ale już mamy 2013, w sumie ciężki to czas dla fanbojów 🙂
Kazubin tego, że graczy regularnie grających na PC jest więcej niż liczba wszystkich graczy regularnie grających na konsolach nie podważysz choćby z tego względu, ze gracz konsolowy jest jednocześnie graczem PC-owym.
@Aargh|Gracz, który posiada konsolę z reguły posiada też PC, na którym to gra. Gra zatem zarówno na konsoli jak i na PC więc jest graczem konsolowym i PC-owym. Sam tak robię gram na PC i konsoli.
@dzidziusio – tylko w polsce działa i podobnych biednych krajach. Na zachodzie wszyscy maja PC/Mac do neta/pisania i konsole do gier.
@kotsa – co to są za bzdury, komputery „do gier” to ułamek całościowej sprzedaży PC’tów. Sprzedaż spada z powodu wypierania tego sprzętu przez tablety, smartfony itd.
A ja mam do neta kalkulator.