
Amerykański Departament Bezpieczeństwa stworzył symulator strzelaniny w szkole [WIDEO]
![Amerykański Departament Bezpieczeństwa stworzył symulator strzelaniny w szkole [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/eb2e9087-560b-4218-97ee-a93491f817a4.jpeg)
W listopadzie minionego roku pięć osób zginęło podczas strzelaniny w szkole podstawowej w Rancho Tehama, a w pamięci Amerykanów wciąz żywe są masakry w Columbine High School (1999 r., 15 ofiar śmiertelnych) czy w Newtown (2012 r., 28 zabitych). FBI szacuje, że 1/3 strzelanin w miejscach publicznych ma miejsce właśnie na terenie placówek edukacyjnych.
Nie powinno zatem dziwić, że DHS (Department of Homeland Security, czyli Departament Bezpieczeństwa Krajowego Stanów Zjednoczonych) stworzył we współpracy z amerykańską armią VR-owego FPS-a, który pokaże nauczycielom, w jaki sposób zachować się w sytuacji zagrożenia życia. Pedagodzy mają nauczyć się dzięki tej „grze” skutecznych technik obrony przed uzbrojonym napastnikiem (chociażby zamykania drzwi, konstruowania barykad, gromadzenia podopiecznych w najbezpieczniejszych miejscach sal lekcyjnych).
Im więcej masz doświadczenia, tym większe są twoje szanse na przetrwanie. [Program – dop. red.] pozwala na trening i wielokrotne sprawdzenie, co działa, a co nie.
– zachwala na łamach Gizmodo Tamara Griffith z pracującego nad projektem zespołu.
Stworzony za 5,6 mln dolarów Enhanced Dynamic Geo-Social Environment (lub w skrócie: EDGE) bazuje na symulacjach wykorzystywanych wcześniej przez żołnierzy amerykańskiej armii (którzy przygotowywali się dzięki nim do scenariuszy, jakich mogą doświadczyć na froncie). Program powstawał we współpracy z ekspertami, a jego developerzy bazowali na zapisach ze strzelanin w Virginia Tech i Sandy Hook. Symulacja pozwala wcielić się w nauczyciela, ucznia, oficera policji lub… zamachowca.
Oparty na Unreal Enginie 4 shooter będzie dostępny dla szkół całkowicie za darmo, a jego pierwsza wersja zadebiutuje jeszcze tej wiosny. Nie wiadomo, czy wejdzie on do publicznego obrotu.

Czytaj dalej
34 odpowiedzi do “Amerykański Departament Bezpieczeństwa stworzył symulator strzelaniny w szkole [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Shooter ma nauczyć nauczycieli właściwych reakcji.
Ciekawe, kontrowersyjne i… potencjalnie edukacyjne?|W sumie, to czemu nie?
Wcielając się w zamachowca będzie można się uczyć obrony przed nim, patrząc, jak radzi sobie komputer? Próbując myśleć, jak zamachowiec, będziemy wiedzieć, jak się bronić? W sumie to sam nie jestem pewien, ale te na dwa pomysły wpadłem po krótkim namyśle, może ktoś jeszcze będzie miał jakieś pojęcie 😛
To jest ciekawy pomysł|Ale znając życie oberwie za możliwość bycia zamachowcem
Ciekawe jaki ma soundtrack :V |https:www.youtube.com/watch?v=SDTZ7iX4vTQ
Niech dodzą matchmaking, multiplayer, i wrzucą na Steama. Top 10 gwarantowane
*dodadzą
Taki szajs za 5mln dolarów? Przecież to wygląda jak zabawka zrobiona przez dzieciaka na unity. Nie żeby było się tu czego uczyć skoro cały gameplay polega na zabarykadowaniu drzwi albo ucieczce przez okno…
„Gry wzbudzają w nas agresję… zróbmy grę o zamachu w szkole”
@Piterk95 Dokładnie. Kto wygra, us army i ich 5 milionów, czy losowa gra z early accessu robiona przez 1 osobę za 5 dolców.
„Na łamach Gizmondo” 😀 Ktoś tu chyba tęskni za tą konsolką.
Nowy Prop Hunt? Biere w ciemno xD|Serio, to wygląda tragicznie i nawet nie wiem czego miałoby nauczyć. W sensie, że co takie dziecko ma z tego wynieść? Albo taki nauczyciel? Bez wiedzy o samoobronie ( która i tak łajno da przy uzbrojonym napastniku) ta gra to jakiś kolejny pomylony shooter ^^ Nie jestem w stanie pojąć jaki był nawet tego zamysł. Już lepiej przeznaczyliby to na jakiś symulator pierwszej pomocy z ograniczonymi środkami w groźnej sytuacji… nastawienia ręki z FarCrya xDD
Dobra, mój błąd. Poprzedni komentarz napisałem przed zapoznaniem się z treścią i przeczytaniem o „skutecznych technikach obrony przed uzbrojonym napastnikiem (chociażby zamykania drzwi, konstruowania barykad…”. Naprawdę nie wiem. Czuję że to ma jakiś sensowny zamysł tylko w stanach, a reszta świata będzie robić z tego streamy dla beki… chociaż temat jakby nie patrzeć jest dosyć poważny
No dobra jestem wstanie zrozumieć zamysł takiej symulacji. Jakby nie patrzeć w obecnych czasach takie medium jak gra ma w sumie większe szanse na trafienie do młodzieży niż kolejny nudny film lub wykład. Jednak dodanie możliwości bycia zamachowcem czy policjantem to przegięcie i pusucie samej idei tego pomysłu. To powinno być symulacją w której zadaniem jest przetrwanie, ucieczka, umiejętne schowanie się czy tak jak ktoś wspomniał udzielanie pierwszej pomocy.
Zamachowiec to jakiś noob, bo zamiast wbijać łatwe fragi to strzela po ścianach.
Przeciez te ataki to byly falszywe flagi w ktorych brali udzial kryzysowi aktorzy. nikt tam nie zginal.
Zapewne ta gra nie będzie dostępna dla normalnego odbiorcy tak samo jak symulatory wojskowe. Więc raczej nie obawiałbym się o to że jakiś dzieciak będzie używał jej do planowania zamachu. Z drugiej strony takie symulatory nie mają większego sensu gdyż zazwyczaj zamachowcy są też jej uczniami. Więc zamachowiec zna procedury bo szkoły (nawet w Polsce) ćwiczą je na wypadek zamachu. Ogólnie cała gra jest trochę przerysowana. Żadna Pani z sekretariatu nie będzie spokojnie stać za biurkiem w takiej sytuacji 😉
Nawet nie chce mi się komentować. Ta gra to temat na dłuższą dyskusję a nawet dwie. Po pierwsze idea tego symulatora, a po drugie technikalia.
Ma zadatki na E-sport xD
Hmmm taki tryb w grach na silniku Source (np. w Garrys Modzie, TF2, CSie itd.) byłby całkiem spoko. Natomiast nie rozumiem dlaczego to tyle kosztowało. Nie rozumiem również jakim cudem miałoby to nauczyć potencjalnego zamachowca? No ludzie, proszę Was, to tak jakbym miał zostać terrorystą po CSie, kierowcą po Need For Speedzie itp.
5,6 mln dolarów? Nie taniej byłoby zaprojektować taki tryb w Garry’s Mod czy coś?
Już sobie wyobrażam mikrotransakcje gdyby ktoś to wypuścił na multi. „Black trench coat 9.99$”, „Dylan Klebold skin 19.99$”. xD
Do tego tylko Alice in Chains i Nirvana w soundtracku i mamy Edgy Teen Simulator 1998
co
@EastClintwood DLC do tego mają prawdziwy potencjał. Map Pack – 29.99$. W pakiecie: przedszkole-level easy, chrześcijańska szkoła dla kobiet-level medium i szkoła kadetów-level hard. Skin pack za 19.99$ – skiny dla policjantów (Crockett, Tubbs, Vic Mackey, Mcnulty) dla uczniów (pakiety Stranger Things i Beverly Hills 90210). A płaszcz Klebolda do edycji kolekcjonerskiej 😛
Grałbym.
Rozumiem, że symulator ma opcję ustawiania”mapy” zależnie od rozkładu pomieszczeń w danej szkole. No i opcja z wyborem postaci zamachowca też nie jest głupia. Poszerza możliwość „symulacji” zachowań realnego człowieka na zmieniające się warunki. Jeden zamachowiec zacznie forsować zamknięte drzwi inny poszuka drogi na około , trzeci … itd. Dzięki temu „obrońcy” przećwiczą więcej opcji.|Jako symulator edukacyjny dla nauczycieli – jestem za. Jak gra dla wszystkich – jestem przeciw.
W sumie temat na czasie, czekać tylko na Las Vegas Edition i może jeszcze dodatek Wild Truck Mayhem, gdzie będziemy taranować przechodniów w Boże Narodzenie. Normalnie to miło, że rząd amerykański finansuje takie rzeczy, a u nas dalej ciemnogród…
A co nasz rząd ma robić u nas zamachów nie ma więc jedynie można zrobić symulacje obrony krzyża z krakowskiego no i na upartego symulator „lotów”.
Abstrahując od praktyczności takiego programu, tworząc tę „grę”, jako organ federalny, sami przyznają, że gry, w tym przypadku konkretnie FPSy, są w stanie przedstawić, a nawet nauczyć, więcej aniżeli tylko zabijania. Mamy tutaj barykadowanie, kontrolowanie spanikowanych osób, poruszanie się w określonym środowisku, współpracę i komunikację. Gracz, grając w gry komercyjne, też często musi sobie radzić z takimi aspektami.
97% graczy napierdziela strzelcem…
Chcialem was ochrzanic za clickbaitowy tytul, ktory sugeruje, ze gra sie wlasnie zamachowcem ale… widze, ze niestety jest to prawda. Czy jest mi w stanie ktos wytlumaczyc czemu w tworzeniu gry uwzglednili takze goscia z gnatem? Bo chyba nie do konca rozumiem…
Niech dodadzą kreator szkoły i idealna gra gotowa.
@YogoWafel No pomyśl tylko – czy prawdziwy zamachowiec jest człowiekiem, czy jakimś głupim AI/botem? Oprócz tego było również wspomniane w filmie, że można w ten sposób sprawdzić jakie czynniki wpłyną na określone wyniki – np. automatyczne zamykanie drzwi.