
Aliens: Colonial Marines ? Gearbox Software czy TimeGate? SEGA dementuje, ale…

Wczoraj bloger Superannuation odkrył napisany przez byłego pracownika Gearbox Software post, w którym autor twierdził, że za Aliens: Colonial Marines w większości odpowiedzialni są nie jego pracodawcy, a studio TimeGate. W rozmowie z Playnews starszy producent w firmie SEGA, Matthew J. Powers zdementował te doniesienia. Jak mówi:
Zdecydowanie nie. Gra została zrobiona przez Gearbox Software. Inne studia pomagały w produkcji trybu single i multiplayer.
Głos zabrał też Randy Pitchford, prezes Gearbox Software, który na Twitterze zapewniał, że TimeGate stworzyło Aliens: Colonial Marines tylko w 20%-25%. Za resztę odpowiedzialny jest jego zespół.
I na tym pewnie wszystko by się zakończyło, gdyby nie post opublikowany na oficjalnym forum TimeGate przez jej moderatorkę, Rosinnę-Sama. Jak bowiem pisze:
Myślałam, że TimeGate pracowało tylko nad multiplayerem, ale byłam w błędzie. Skontaktowałam się z kilkoma osobami w TG i dowiedziałam się, że studio właściwie zajmowało się wszystkim. Byli odpowiedzialni za bronie, postacie, niektóre wątki fabularne, całkiem pokaźną liczbę obcych. I nie mam tu na myśli tylko wstępnych projektów, zrobili ostateczne modele broni, itd. Technicznie nadal pracowali nad multiplayerem, ale nie tak, jak początkowo myślałam.
Jak dodaje:
Gra przeszła wiele zmian, więc TG nie wie, ile stworzonej przez studio zawartości pozostało w grze. Niektórzy przewidują, że 50% tego, co widzieliście w kampanii fabularnej to ich robota, inni chcą sami zagrać i wtedy skontaktują się ze mną.
Oczywiście nie wiadomo, w jakim stopniu Gearbox Software wykorzystało pracę developerów z TimeGate. Istnieje jednak możliwość, że Pitchford i spółka dokonali tylko nielicznych zmian i szlifów. Pozostaje też kwestia, na ile można wierzyć moderatorce.

Czytaj dalej
20 odpowiedzi do “Aliens: Colonial Marines ? Gearbox Software czy TimeGate? SEGA dementuje, ale…”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Musztarda po obiedzie…
Gearbox naprawdę zszarga sobie kiedyś reputację. Nie wiem czy zasłużenie, ale fakt faktem gdy robią coś w 100% swojego – idzie im świetnie. Gdy zaś zabierają się za czyjeś projekty (próbując zapewne pomóc lub z polecenia wydawcy) dostają po uszach. Niezasłużenie. Oba Borderki i wszystkie BiA były świetne, a wy wieszacie na studiu psy. Zobaczymy jak rozwinie się ta sprawa z TimeGatem…
Skoro nie wiadomo kto zrobił grę bo każdy ma inne zdanie to nie wiadomo czy Borderlands 2 zostało na 100 % stworzone przesz Gearbox Software ?
Nie ma się czym chwalić. Jedynie gearbox dostaje dużego minusa za a nawet nie dostają „Karnego k…sa za ch…we zachowanie”
A shepard na wet nie wie na co sie porywa !.
Teraz będą się licytować kto jest odpowiedzialny za ten syf;)
4 studia pracujace nad jedna gra? powodzenia!
Jak podwykonawca coś wykonuje i zrobi [beeep], a to [beeep] trafi na rynek to kto za to odpowiada? Pracodawca tego podwykonawcy. Tak było, jest i będzie we wszystkich dziedzinach gospodarki. Skoro studio GS zleciło prace komuś innemu to powinno sprawować pieczę i kontrolować jakość wykonywanej pracy niezależnie od tego czy podwykonawca robił tekstury skrzynek czy całą grę. Innymi słowy licytacji nie ma bo to GS dało [beeep].
Czyli teraz się okazuje że TimeGate odpowiada za najlepszy elementy aliens, dokaldnei za to dome sprezd ponad roku, a greabox za to [beeep] ktore dostalismy ostatecznie ?|Ale jaja, ze Pitchford w ogole ma odwage sie do tego przyznac.
To może krasnoludki? Ale serio, czy to, że rozczarowującą grę tak naprawdę stworzyło inne studio, nie powinno być Gearboxowi na rękę? Mogli by po prostu umyć sobie ręce Time Gate’em.
Chciałem kupić tą grę w ciemno, ale się wstrzymałem. Mimo to wciąż chciałem dać jej szansę i kupić. Bo może chociaż multi da radę. Ale musiałem się przekonać na własne oczy więc z braku sensownego dema ściągnąłem sobie pirata. Tak tak wiem, jestem zły… w piekle jest dla mnie specjalne miejsce. Dodam tylko, że robię to bardzo często, a jak gra mi się spodoba to i tak ją kupuje. Whatever… Chce tylko powiedzieć, że jest TRAGEDIA. Animacje ksenosów są tak fatalne, że po prostu patrzeć na to nie mogę.
A widać, że mogło być epicko. Zmarnowany potencjał… Podoba mi się tuning arsenału, podoba mi się sposób w jaki teraz używa się motion trackera. Ale nie ma tego gęstego klimatu, nie ma się jak przestraszyć… nie ma już chwały 🙁 To mi przypomina ten artykuł, że wypuszczanie wersji demo może się negatywnie przełożyć na sprzedaż gier. nie sposób się nie zgodzić… Jeśli wypuszcza się totalny kał jadąc na znanej i kochanej marce to ludzie i tak to kupią… A jakby zagrali w demo? No właśnie… Smutno mi 🙁
Najpierw klęska z DNF a teraz z Aliens:CM, Gearbox będzie teraz trudno odzyskać zaufanie graczy, nawet przy świetnych recenzjach i wynikach sprzedaży serii Borderlands.
Po co te kłótnie ? Powinni wogóle nie przyznawać sie do tego crapa.
ocb?|http:youtu.be/6lGXDM3LGnk
@matipro – sa rozne powody. Przede wszystkim glupio jest, jesli Gearbox podpisuje sie pod cudza robota. Z marketingowego punktu widzenia, bylo to troche niezbyt przyjazne dla potencjalnych nabywcow, ktorzy kupowali gre oczekujac czegos na poziomie Borderlands, a dostali gre, ktora mogla byc stworzona przez ludzi z TimeGate, ktorzy nie operuja na tym poziomie. To dosc wazne kwestie. Inna sprawa, ze bardziej mnie denerwuje demo, jakie przedstawiono prasie przed premiera.
Osobiscie uwazam to za false advertising, bo gra znaczaco odbiega od tego, co prozentowano przed premiera. Problem w tym, ze prawo nie nadaza za dynamicznie rozwijajacym sie rynkiem gier video. Jesli kogos interesuja roznice, to powinien sprawdzic Jimquisition, na stronie escapist magazine.
@piwodex|Szacun za wklejenie tego linka ,o tym powinno się zrobić tutaj newsa.
Uwielbiam Gearbox za Borderlands (1 i 2) – natomiast nie rozumiem co starają się osiągnąć przejmując tytuły, które skazane są na porażkę. Nie wiem kto oszukiwał samego siebie myśląc, że DNF tak jak i A:CM będą co najmniej dobrymi produkcjami. Od samego początku widać było jak to się skończy, crapem. Naprawdę nie trzeba być wróżką albo prorokiem żeby to przewidzieć.
@piwodex |brawa dla Ciebie tego linka!