
Aliens: Colonial Marines ? Gearbox do ostatniej chwili łatało grę… i oszukiwało media?

Na łamach forum Reddit użytkownik throwawayacam podający się za osobę pracującą nad Aliens: Colonial Marines „przez blisko półtora roku” rzucił nieco światła na proces powstawania gry. Jak twierdzi, kłopoty zaczęły się jeszcze przed rozpoczęciem produkcji:
Pecan (nazwa kodowa ACM) ma bardzo długą historię. SEGA, Gearbox i 20th Century Fox doszły do porozumienia w sprawie stworzenia gry z obcymi jakieś sześć lat temu, po tym jak SEGA zapowiedziała grę i na długo nim produkcja Pecana się rozpoczęła. Prace nad grą trwały w przeszłości, by zostać przerwane na rzecz innych projektów (Borderlands, Duke, itd.) i za każdym razem, gdy je wznawiano, poddawano ją poważnym zmianom.
Z posta throwawayacam wynika, że SEGA nie była zadowolona z ciągłych poślizgów, dlatego gdy po raz kolejny wznowiono produkcję Aliens: Colonial Marines Gearbox Software zleciło prace nad sporą ilością gry innym firmom.
Jak pisze:
Początkowo plan polegał na tym, że TimeGate zajmie się większością kampanii fabularnej, GBX weźmie multiplayer, a Demiurge i Nerve odpowiedzialne będą za DLC oraz pomniejsze zadania produkcyjne. Taka decyzja została podjęta głównie po to, by większość developerów z GBX mogła nadal pracować nad Borderlands 2, podczas gdy małą grupę projektantów i programistów oddelegowano do Pecana. W jakiś sposób premiery Pecana i Borderlands 2 pokryły się ze sobą i GBX zdało sobie sprawę, że nie ma szansy, by byli w stanie wydać dwa tytuły w tym samym czasie. Dodatkowo prace nad kampanią (tworzoną przez TimeGate) były daleko w tyle, pomimo tego, że termin oddania bety Pecana był coraz bliżej.
Throwawayacam twierdzi, że TimeGate zdołało zrobić 85% kampanii dla pojedynczego gracza Aliens: Colonial Marines. Gdy jednak Borderlands 2 zostało wydane, ekipa Randy’ego Pitchforda nareszcie postanowiła zainteresować się projektem z obcymi. I zdała sobie sprawę, że to, co do tej pory zrobiono znajduje się w „koszmarnym stanie”.
Jak relacjonuje throwawayacam:
Kampania nie miała większego sensu, walki z bossami nie zostały zaimplementowane, były problemy z optymalizacją wersji na PS3, itd. GBX było niezadowolone z pracy TG i część map z „singla” zostało stworzonych całkowicie od zera. Na ostatnią chwilę dodawano najbardziej pożądane elementy, w tym kobiece postacie marines. Developerzy w GBX doszli do wniosku, że nie ma szans na to, by gra była dobra w dniu premiery. Po prostu było na to za mało czasu.
Autor postu twierdzi, że postanowiono doprowadzić Aliens: Colonial Marines do działającego stanu kosztem fabuły. Ponadto Gearbox Software nie chcąc niczego zepsuć w czasie eliminacji błędów (przez to gra mogłaby nie przejść certyfikacji w Microsofcie i Sony, co mogłoby opóźnić premierę, a na to SEGA nie chciała się zgodzić) zdecydowano pozostawić większość bugów, które nie blokują rozgrywki, naprawiając tylko te najbardziej krytyczne.
Throwawayacam zaznacza, że zdaje sobie sprawę, że nie każdy może mu uwierzyć. Nie może jednak dostarczyć niczego poza swoimi słowami ponieważ obowiązuję go NDA.
To jednak nie jedyne oblicze afery, która wybuchła wokół Aliens: Colonial Marines. Dziennikarze serwisu VideoGamer dokonali szokującego odkrycia — porównali fragmenty zawarte w pokazywanej na pokazach wersji gry z tymi, które znalazły się w finalnej. Okazuje się, że to, co pokazano w demonstracji… prezentuje się znacznie lepiej niż pełna wersja! Wygląda na to, że developerzy celowo podrasowali produkcję na okoliczność pokazu, by zebrać w mediach bardziej pozytywne opinie.
Przekonajcie się zresztą sami oglądając poniższy film porównujący wersję pełną i demo. Nie mogłem uwierzyć, że dotyczy on tej samej gry…

Czytaj dalej
80 odpowiedzi do “Aliens: Colonial Marines ? Gearbox do ostatniej chwili łatało grę… i oszukiwało media?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Podstawowy problem brak dobrych beta testów sporo fpsów ma ten problem kiepska optymalizacja na siłę dawanie niestabilnego directx 11 beta testy powinny trwać rok a przeważnie są 3 miesiące to mało, Colonial Marines powtarza błędy Future Soldiera choć nowy Ghost Recon w miarę załatany 6 patch i wydanie dlc na PC ale zły posmak pozostaje jak wydawca odwala kaszane.
Może patrzać na demo doświadczyli takie samozachwytu, że świadomie pozabierali z finalnej wersji pewne rzeczy uznając grę za zbyt dobrą na dzisiejsze standardy 😀
No ładnie, gracze zostali delikatnie mówiąc zrobieni w balona, im dłużej od premiery tym więcej złego wychodzi z tego projektu, heh druga strona medalu dla preorderu : ), no szkoda.
W dzisiejszych czasach najważniejsza jest kasa jakość jest daleko w tyle za nią.
Dawno nie widziałem takiego wielkiego przekrętu! Brawo Gearbox!! Zadnej gry od was z pewnością już nie kupię. A wasze Borderlandy wsadźcie sobie… wiecie gdzie.
Skąd takie zaskoczenie, od czasu AVP2 nie było ani jednej dobrej gry z xenomorfami.
To porównanie jest przerażające. Czułem się jakbym oglądał gameplaye jakiegoś klasyka i jego nowoczesnego remake’a, z tym że w tym przypadku produkt finalny jest tym brzydszym. Zupełnie różne gry!
Wniosek nasuwa się jeden: Gearbox nie powinien już nigdy więcej zajmować się „dopieszczaniem” tytułów zrobionych przez inne studia. Co zrobili z Duke Nukem: Forever? Każdy wie. To samo stało się z Aliens: Colonial Marines. Powycinali wszystko to, co dodawało demie klimatu, wypuszczając finalną wersję bez klimatu, ze średnią jakością ogólnego wykonania.
@Prometheus, wg mnie DNF też nie był taki zły. Jakbym był recenzentem dałbym mocne 6/10. 😛 Co do tego porównania to nie jest pierwsza gra, która wyglądała lepiej kiedyś. Polecam obejrzeć stare filmy z pierwszego STALKERa albo pograć w udostępnione wcześniejsze wersje, których jest z kilkadziesiąt GB.
SEGA dała du…tzn. ciała, tak samo jak JWood przy Gothicu 3. Kolejna dobrze zapowiadająca się produkcja została 'zepsuta’.
„dokonali szokującego odkrycia” – no blagam, praktycznie wszyscy ludzie, ktorzy widzieli press demo mowili w recenzjach i opiniach, ze gra wyglada zupelnie inaczej niz ja przedstawiano przed premiera. Mowienie tutaj o 'odkryciu’ w kilka dni po wypuszczeniu tylu recenzji jest co najmniej nie na miejscu…
…zdolalem pograc. Dzisiejsza scena growa jest smieszna. Albo i nie… jest zalosna… Gry z klimatem i robione dla fanow zostaly zastapione gniotami dla wszystkich. A nuz sie sprzeda… Dlaczego tworcy nie slysza narzekan graczy? Tylko slepo ida ta sama droga… Ludzie sie musza obudzic i nie oddawac swej kasy takim firmom…
Alez ja sie lubie powtarzac ^^. Ale z drugiej strony producenci nie robia nic innego, jak powtarzaja swoje bledy w nieskonczonosc… Ukonczylem ten gniot i od razu wylecial z dysku. Mielismy z kuzynem ogromny ubaw patrzac na te wszystkie, wrecz denne niedorobki. Gra powinna znalezc sie w Kaszanie… Naprawde wspolczuje wszystkim osobom, ktore kupily ten chlam… Moze jeszcze macie szanse na zwrot kasy. Ja juz postanowilem – zaopatruje sie w PS2 i nadrabiam wszystkie wielkie hity, ktore jeszcze nie…
Zastanawia mnie tylko, ze nikt z mediow 'glosno’ nie zastanawial sie nad watpliwa mozliwoscia zrobienia takiej gry, kiedy owe demo pokazano. Kazdy Obcy pokazany na tym video ma zupelnie inna animacje mimo tego, ze pojawia sie ich naprawde duzo. To wyglada na prace CGI, a nie na gameplay i spodziewalbym sie, ze dziennikarze powinni to byli juz dawno wylapac. Nawet Crysis nie ma osobnych animacji na kazdego przeciwnika, a tutaj nikt sie nie zlapal za glowe widzac gre, ktorej produkcja sie znacznieprzedluzala.
haha smieszne !.Wszyscy teraz zwalaja wine na wszystkich haha!.A widzial ktos jak ten oszust Randy Pitchford reklamowal ta gre ?.Podniecal sie i reklamowal ta gre jak by to mial byc 8 cod swiata.A teraz sie okazuje ze niemial z ta gra nic prawie wspolnego haha.Co za gosciu !!!.Zupelnie jak Duke Nukem Forever.Osobiscie nie nawidze tego goscia bo wyraznie widac ze probuje wcisnac nam graczom zwyklego syfa ktory ma mocny tytul wiec ludzie i tak go kupia.
What the hell happend ? Jakieś pomysły żeby ta gra ”stanęła na nogi” ?
Według mnie winę ponosi Gearbox, bo zajął się jakimś Borderlandem zamiast Alienem. Uważam to za niewybaczalne. 🙁
To jest wlasnie Teoria Spiskowa !.To mi przypomina dawne czasy kiedy gry na screenshotach w gazetach wygladaly rewelacyjnie a juz sama gra wygladala dodupy ;] i wogole nie podobna.
Jim Sterling tez zrobil ciekawe video.:D Co prawda nie ma na nim bezposredniego porownania, ale niezle pokazuje to reakcje fana filmowej serii:|http:www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/6832-A-LIE-ns-Colonial-Marines?utm_source=videos&utm_medium=index_carousel&utm_campaign=all
@paintball_x : Stuknij się(se) w łeb. 6 lat to robili i taki chusteczkowy efekt? TO jest karygodne. Gearbox do końca łatał grę? Tak właśnie oszukali media ;p Miała być fabuła, akcja, strach i inne jeszcze gruszki na wierzbie obiecywane w materiałach Behind The scenes i kupa…. Jedyno co jak na razie im wychodzi, to projekty własne a nie na licencjach.
Biedny FAILiens :<
tylko płacz i zgrzytanie zębów zostaje…cieszę się że nie kupiłem jednak wersji przedpremierowej bo bym się chyba nią udławił…
@smd87|Jak ja lubie oswiadczenia w stylu „zadnej gry juz od nich nie kupie”. To jak za 3, 5 czy 10 lat Gearbox zrobi gre, ktora okaze sie wielkim hitem, szturmem zdobedzie tytul gry roku i zostanie doceniona zarowno przez recenzentow jak i przez graczy, to ja zbojkotujesz, bo nadal bedziesz obrazony na Gearbox za Aliens CM?|Gearbox zdecydowanie tutaj zawalil na calej linii, ale trzeba sie tez zastanowic jak bardzo naciskala na nich Sega i jakimi konsekwencjami im grozila jesli gra sie znowu opozni…
Wszystkiemu winien jest Gearbox gdyby skupili się w 100% na tej grze i wydali by ją jakieś 2-3 lata temu (czyli wtedy kiedy miała początkowo wyjść) Aliens byłoby z pewnością znacznie lepszą grą. Niestety Gearbox wolał skupić się na Bordelands 2 i DNF no i skończyło się jak wszyscy widzą. Według mnie Gearbox bardzo dużo straci wizerunkowo, wszystko to co zyskali na Bordelands teraz stracą.
Początek roku 2013 a chyb już mamy pretendenta do pierwszego miejsca na liście „Największe rozczarowania 2013” Kurde wiązałem z tą produkcją tyle nadziei, a wypuścili taki bubel. Wstyd Panowie, wstyd i hańba!
To jest aż smutne jak oni to skopali… Ehh, pozostaje nadal grać w Alien Quake i Alien Doom w oczekiwaniu na prawdziwie dobrą grę z Xenomorphami.
Faktycznie, szokujące odkrycie. Trzeba mieć IQ ameby żeby nie zobaczyć tych różnic od razu. Zawiodłem się mocno na tej grze, mam jednak cichą nadzieje że Gearbox wyda patcha który przynajmniej poprawi jakość grafiki i AI przeciwników. Wiem że to duże oczekiwania co do patcha, ale skoro RE4 PC udało się całkowicie odmienić (100mb patchem), to może tutaj też się uda. Szkoda by było jakby teraz wyrzucili grę do kosza.
Ciekawe czy da się CM modować,może mody by graficznie coś poprawiły??
http:www.youtube.com/watch?v=-igHgz1P7lE Video na temat co o tym myśla Predatory 🙂 ps AvP z 2010 roku to majstersztyk przy tym badziewiu XD
Grafika, grafika, grafika…skupiacie się akurat na najmniejszym z problemów. Czy twórcy nie mają czego poprawiać w tej grze, tylko zmieniać grafikę, która i tak najgorsza nie jest ? boshe
Właśnie dlatego lepiej zaczekać z kupnem, aż gra wyjdzie i ukażą się pierwsze recenzje.
@Prometheus|Dla mnie też DNF był fajną grą. Trochę zalatywało technologią „nie z tego wieku” ale w pewnym momencie zaczęło mi to zwisać bo grało się cholernie dobrze. Dla porównania niemal w tym samym czasie kupiłem Gears Of War (w końcu dorwałem)… długo szukałem a jak zagrałem to przejść nie mogę bo mnie znudziła zaś Duka przeszedłem raz i mam ochotę na jeszcze. Jak dla mnie Duke jest niemałym zaskoczeniem bo po gamepleyach oczekiwałem raczej średniaka, dostałem sympatyczną produkcję.
Z tą grafiką – nie jest to bynajmniej pierwsza taka sytuacja. Wystarczy sobie przypomnieć demo FarCry 3 na E3 i porównać je z finalem. Graficznie to co znalazło się w pudełku nie miało startu.
Straszne oszustwo, na pokazach prezentowano podrasowaną grę!!!! No przecież nikt w tej branży tego nie robi, nikt a nikt. Już naprawdę chyba niektórzy nie mają o czym pisać…
Demilisz @ Dokładnie! Nikt tak przecież w branży nie robi! Toż to nieniarygodne! Jak Gearbox i SEGA mogła dopuścić się do takiego czynu? Hańba! Tak nawiasem mówiąc… Co to za drama teraz jest rozkręcana? Co z tego, ze jedno studio robiło ta, a inne tamto? Czy to jest jakość specjalnie istotne? I think nope.avi
Ale pipy. Juz mogli tego nie wydawac albo przynajmniej nie dopuszczac sie takich oburzajacych przeklaman. Przeciez to moglo sie skonczyc jedynie zle, czy moze jestem w bledzie i oklamywanie konsumenta, a nastepnie dawanie mu beznadziejnego produktu czasami daje jakis profit?
Jakoś nigdy nie mogłem zrozumieć za co tak ludzie lubią Gearbox… chociaż trzeba przyznać Borderlands i Borderlands 2 to gry genialne.
Chociaż to wyjaśnia jakim cudem twórcy fps tamtego roku zrobili (rzekomą bo jeszcze nie grałem) kaszankę tego roku. Odpowiedź jest prosta, nie zrobili.
Ech, jak czytam o coraz to nowych rewelacjach – zakładając, że są prawdziwe – na temat gry umieszczonej w ulubionym uniwersum, serce boli jakby zamiast krwi pompowało żrący kwas… Na otarcie łez nie pozostaje nic innego jak zagrać sobie w AvP 2000 (najlepiej w wersji Redux), AvP 2, ewentualnie w System Shocka 2, który właśnie pojawił się na gogu 🙂 . 3€ to maksimum, które mogę przeznaczyć na Przekręt – wcześniej tej gry nie kupię.
@Kilop|Borderlands Borderlandsami ale co z BiA który imho bardziej pasuje gameplayowo do Aliensów. |@CoDoPodrasowywaniaNaPokazach|Skoro zostało podrasowane to czemu nie wrzucili tego do normalnej gry? Przecież praktycznie każdy nowoczesny PC uciągnąłby spokojnie prawie wszy – |Ah, no tak. Konsole które mają problemy z uciągnięciem czegokolwiek. ;_;
@KotMroku (Typowy fanboy PC albo troll)|Aha i że niby obniżyli tak bardzo grafikę bo na konsoli wyglądało by gorzej ? Moim zdaniem to co było w demie dałyby rade udźwignąć konsolę (wystarczy się postarać). Ale jak widać nie mieli czasu i albo to co było w demie to był pic na wodę albo gra tak miała wyglądać tylko przez mało czasu nie zdążyli jej zoptymalizować wystarczająco.
niestety trzeba podrzebać w plikach ini tam gdzie Save są (w moich dokumentach/Moje gry) i troche pozmieniać wartości wtedy dacie jej spokojnie 7.5/10 w skali DX9
@NieMy Nie trzeba być fanbojem, żeby stwierdzić, ze konsole hamują rynek gier (pod względem technologicznym), To po prostu suchy fakt. I trzeba się z nim pogodzić. A co do ACM to wyszło tak jak pisałem w poście pod recenzją CDA. Gearbox zwyczajnie olał tę grę.
@gumisiwo nie chodziło mi o ogólne hamowanie tylko akurat o ta grę zresztą to co było w demie też nie było jakieś strasznie ładne i nie byłoby ciężkie do przeniesienia na konsole. Bo jak dla mnie ta gra wygląda przynajmniej jak z przed kilku lat.
@NieMy A to spoko 🙂 Swoja drogą Gearbox bardzo brzydko się zachował, oddają tę grę nieznanemu studiu. Kurde, ja rozumiem, że Border i w ogóle ale mogli zainteresować się tym dużo wcześniej. Podobnie było z jedynką na konsole Wiedźmina. Twórcy mają nauczkę, ze produkcji się nie oddaje w cudze ręce. Ciekawe jakie wnioski wyciągnie Gearboc.
No, tyle dobrego, że mamy [beeep]iaszczą grę z obcymi. Natural Selection 2. Huhu.
Polecam ten filmik: http:www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/6832-A-LIE-ns-Colonial-Marines?utm_source=videos&utm_medium=index_carousel&utm_campaign=all
@AceDude NS2 wymiata. Kwestią czasu jest nim ktoś przeniesie Aliens do NS2 😀
http:www.youtube.com/watch?v=YX0lbXQgQ8w
http:www.youtube.com/watch?v=UGX2WE4QUw8t=02m07sAhahahah! Czy ktoś tą grę w ogóle testował?? 😛
http:www.youtube.com/watch?v=UGX2WE4QUw8t=02m07s – Ahahahah! Czy ktoś tą grę w ogóle testował?? 😛
Kurcze coś mi linka dziwnie przekształca. Wejdźcie sobie na niego na 2:07.
@AceDude – to jest ten taki Starcraft 2 FPS ? XD
Gniot w dodatku osadzony w świecie obcych.Można było zrobić coś gorszego ?
Generalnie dobrze by było gdyby recenzenci cda nie pozostawili po tej grze suchej nitki mimo że multi jest na bardzo średnim poziomie ;]
Hmmm… Pozytywna strona jest taka, ze nie musze wydawac kasy na nowa gre. Natural Selection 2 jest tansze i do tego dziala tak, jak powinno (chociaz ma straszne wymagania sprzetowe).
1. Gra nie jest aż taka tragiczna. Co najmniej na 6, + 1,5 za multi. Co prawda AI kuleje, a grafika jest… cóż, gorsza niż na 11 minutowym gameplayu sprzed roku, nie wiem jak im się to udało osiągnąć. Aczkolwiek na steamie są już poradniki jak grafę podrasować. Kilka modów + patche od GB i uda się coś z tym zrobić. Głownie to podrasować SI. Powiem że na „Twardzielu” wcale tak prościutko nie jest, jak mogłoby się wydawać. Krótka seria od człowieczka, trup. 3-4 hity od obcego – trup.
2. Otoczka fabularna. Nie ma tragedii… póki co, jestem w połowie 4 misji (wcześniej bawiłem się acziwkami i wyzwaniami) jak również szukałem znajdziek… i w miarę jest to powiązane z drugim filmem. W różnych reckach czytałem, że po wybuchu reaktora w Hadley Hope nie powinien ostać się kamień na kamieniu – owszem, krajobraz wygląda jakby coś mocnego przyepierdzieliło, ale jak ktoś się spodziewał krateru, to sry, to nie dragon ball. Aż 1 budynek z pancernego betonu się ostał, i to w stanie niezbyt dobrym.
Ogólnie rzecz biorąc wszystko jest wytłumaczone w dialogach. Kupa smaczków związanych z filmem, takich jak bronie, czy nieśmiertelniki, jak również audio logi. Ale również działka czy zawalone korytarze i laboratorium na Acheronie. Ciekawe co jeszcze mnie czeka. Powiem tak, rewelacji nie ma, ale tragedii również. Jakby gre podrasować, to jeszcze coś z niej będzie. To co dali do sprzedaży to jakaś alfa albo i beta. NIe uważam że wywaliłem kasę w błoto. Podoba mi się Ładowarka, pudełko i koperta z pierdółkami
Owszem, w grze jest kilka dziwnych rozwiązań (jak np tłumiki, w ogóle zbędne), kulejące SI, grafika niedorobiona (ale to UE3 więc wszystko w rękach moderów), za to dźwięki i muzyka to majstersztyk, gdyż audio znane jest z filmu, zarówno muza jak i wystrzały. Akurat dla uszu to miód. Jak również osobny wykrywacz ruchu niepodpięty do huda (nareszcie, dodaje to klimatu grze). Zawiedziony nie jestem, ale zachwycony również. Liczę że to naprawią czym prędzej.
Gearbox chce zwalić wine na timegate? I tak ma już przerąbane 🙂 .
Oglądam ten filmik i wierzyć mi się nie chce jak gearbox w ch…a sobie polecieli z kupującymi te gre… to zwyklłe oszustwo. Na miejscu tych co kupili gre, dałbym tę sprawę do sądu. Przecież co innego reklamują co sprzedają.
@KiRA: ale wierzysz, że te błędy zostaną naprawione? Bo ja przypuszczam, że może parę problemów ze skryptami naprawią czy coś, ale nie zmienią większości gry. Grafika… Wątpię by moderzy byli zainteresowani poprawą tej gry.
@Paindemonium|Zwykle lenistwo czy brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem? Wlasnie Gearbox dementuje to, ze Timegate zrobilo wiekszosc gry, nie zwalaja na nikogo winy…
Oczom nie wierzę… Demo zapowiadało mroczny, ciężki i straszny klimat, czyli taki jak powinien być. Zamiast tego dostarczono sterylnie czysty produkt w którym nie ma już tej atmosfery grozy. Szczęście że nie zdecydowałem się na pre-order i wolałem poczekać na recenzje. Przykro że tak nabito ludzi w butelkę…
@AkarZaephyr: w zasadzie od dłuższego czasu mówiono, że gra nie będzie horrorem i nie będzie usiłowała przestraszyć gracza. To swoją drogą, inną, że całkowite usunięcie elementów budujących klimat jest nieporozumieniem.
Wiedziałem jak wyglądał mniej więcej Aliens ponad rok temu i nie mogę do tej pory uwierzyć jak to bardzo skopali. W tym demie co było pokazane podejrzewam, że faktycznie to wszystko(bądź większość) to było CGI(czysta reżyserka) by zbudować fałszywy obraz tego czym gra ostatecznie się nie stała. Jak patrze na to demo to żałuje, że gra tak właśnie nie wygląda. Jeśli wierzyć tej plotce i większość singla zrobiło TimeGate, to jestem ciekaw kto skopał finalny obraz?
Ostateczna wersja wygląda tak słabo, że już wolę odpalić AvP 2 z 2001 roku…
Ale fakap roku… oO
@boggoo „[…] to jestem ciekaw kto skopał finalny obraz?” Gearbox i po części Sega. Gdy przyszło co do czego, to nie pasowało to do ich koncepcji (GS) i zaczęto zmieniać, poprawiając tak, że się jeszcze bardziej schrzaniło co widać na filmiku. Trudno jednak znaleźć 100% winnego.
@Tesu „TimeGate zdołało zrobić 85% kampanii dla pojedynczego gracza” , oraz tutaj „Gearbox Software zleciło prace nad sporą ilością gry innym firmom.” „ekipa Randy’ego Pitchforda nareszcie postanowiła zainteresować się projektem z obcymi” więc z tym czytaniem to chyba jednak u Ciebie. Co jednak prawdą jest, że nie pisze dosłownie jakoby GS zwaliło winę na TG.
@chronokles – mowisz powaznie, czy trollujesz? Tesu napisal tylko, ze Gearbox dementuje plotki, co FAKTYCZNIE robi. Jesli chcesz juz komus zarzuc brak umiejetnosci czytania, to najpierw sie zastanow nad wlasnym komentarzem i tym, co sam wyciagnales z tekstu.
Ekipa z Gearbox to zwykli oszuści powinni oddać kasę wszystkim oszukanym graczom.
@chronokles no jeśli przy założeniu, że plotka jest prawdziwa to Gearbox jak się zainteresowało Alienem to skopało coś po drodze. Mogli uznać, że nie pokrywa się z tym co sami chcieli i na szybko zmieniali, lecz termin wydania gry co raz bliższy to wydali grę w takim, a nie innym stanie. Liczyłbym na to by wydali jakiegoś solidnego patcha, który naprawi najwięcej jak będzie mógł, ale z tego co widzę to ludziom nie przeszkadza jak już grafa tylko skrypty i AI wrogów.
Ludzie chcieli dwójkę z grafiką trójki a dostali trójkę z grafiką dwójki (to tylko żart 🙂
Jestem już w 10 misji, mam nabite 11h gry (poziom twardziel jest wymagający całkiem + zabawa z wyzwaniami + acziwki) i muszę powiedzieć, że gra się całkiem przyjemnie. Im dłużej się gra i stara nie myśleć na siłę o babolach, tym gra się przyjemniej. Powiem więcej, szczela mi się o wiele przyjemniej niż w pierwszym Black Opsie (sry, Shitopsie xD)… a feeling broni jest lepszy niż w AvP 2010 (jedyna rzecz która mnie wkurzałą w tej grze to dziwny feeling Pulse Rifle… o avp mówię). Wszystkie udziwnienia…
fabularne, również są jak na razie w miarę sensownie wytłumaczone, a reszty idzię się domyśleć na logikę, jak np. sprawa SPOILER ALERT dlaczego Hicks żyje. Otóż jest powiedziane, że przed wystrzeleniem kapsuł Sulaco odwiedziło WY. Otóż mogli oni podmienić ciało w kapsule – w trójce były pokazane jedynie zwłoki i część zabandażowanej twarzy, więc mógł to być ktoś podobny do Hicksa, a niekoniecznie on. Ja dla mnie milutki smaczek SPOILER OUT. Gra zaczyna mi się podobać, bez względu na bugi i błędy…
@KiRA to dobrze, że na upartego jest znośna. Gracze ich pocisną to pewnie wypuszczą jeszcze jakieś poprawki i będzie w miarę ok. 🙂
Ale nie na upartego… ja jak odpaliłem to na strzała skończyłem 3,5 etapów… chwila przerwy na obiad, jakieś inne pierdołki, i do 10 lvlu znowu maraton. Jakoś nie wczułem by mnie gra odrzucała czy coś. Co prawda feeling jak w COD, a ludzie z Weylanda są OP i na pałę się ich nie przejdzie (trzeba po kampić, mało tego, potrafią odstrzelić łeb z drugiego końca mapy mimo tego że chowam się za skrzynką). Co jak co, muszę powiedzieć że SI jest bardziej zaawansowane na wyższych poziomach trudności.
Tylko mówię, ta gra to czysty shooter, może nie dorobiony, ale shooter. Nie żaden horror czy coś. Choć nie powiem, nie raz serducho podskoczyło mi do gardła (celowo dla zwiększenia wrażeń zacząłem na wyższym poziomie trudności grać), i to nie tylko w kanałach ;]