
Age of Empires: Znana strategia trafi na smartfony i tablety

W ostatnim czasie Microsoft wyraźnie przypomniał sobie o popularnej niegdyś serii Age of Empires. Niedawno firma wydała odświeżoną edycję drugiej części cyklu, a teraz szykuje jej nową, mobilną odsłonę. Co ciekawe, gra w pierwszej kolejności nie trafi na smartfony i tablety z Windowsem…
Microsoft potwierdził krążące od jakiegoś czasu plotki zapowiadając powstanie mobilnej wersji Age of Empires. O ile można nazwać to prawdziwą „zapowiedzią” – koncern poinformował jedynie, że nawiązał współpracę z japońskim studiem KLab, które ma stworzyć nową odsłonę strategicznej serii na smartfony i tablety.
Gra zostanie w pierwszej kolejności wydana na iOS i Androida, a dopiero później trafi na Windowsa Phone (czyżby sam Microsoft nie wierzył w swój system?). Produkcja dostępna ma być w wersji angielskiej, w późniejszym terminie pojawią się też inne lokalizacje.
Konkretów jednak brak.

Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “Age of Empires: Znana strategia trafi na smartfony i tablety”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W ostatnim czasie Microsoft wyraźnie przypomniał sobie o popularnej niegdyś serii Age of Empires. Niedawno firma wydała odświeżoną edycję drugiej części cyklu, a teraz szykuje jej nową, mobilną odsłonę. Co ciekawe, gra w pierwszej kolejności nie trafi na smartfony i tablety z Windowsem…
Czekam 😀
oby tylko to nie była jaka uproszczona mini gierka jak Total war
Mogli by zwyczajnie sportować I lub II zamiast tworzyć jakąś udziwnioną wersję (pewnie drogą i z opcjami p2p xD). Praktycznie każdy smartfon/tablet dziś spełnia ówczesne wymagania obu części. Owszem, nie jest to takie proste ale było by chyba najlepsze dla fanów dając spory zysk ;] Sam bym kupił to to na andka jak by nie było jakimś mutantem xD
iPhone’y i iPady spokojnie uciągneły by AoE III, nie wiem jak z androidem, ale zważywszy na to, że Heroes III na androida wymaga procesora 1 Ghz to raczej wątpie. Inna sprawa, że musieli by namieszać w kodzie źródłowym gry, poprawić optymalizację na inne urządzenia i tak dalej.|Chociać ja nie jestem programistą, więc pewności co do tego w sumie nie mam (i dlatego nie używam androida – od zmagania się z errorami wirusami i lagami jest komputer 😉 ).
@rtx tak ipady uciągną AoE III … na najniższych detalach z 13 fps
Nie wyobrażam sobie grania w AoE na smartfonie. Tablet to już owszem, ale nie smfon
xSUperSS Zobacz jak XCOM: Enemy Unknown chodzi na tabletach i telefonach. GTA 3 działa naprawdę dobrze, uruchamia się prawie na każdym współczesnym telefonie(z pomocą zmodyfikowanego softu). Age of Empires nie ma dużych wymagań: 1,4 Ghz (dzisiejsze ARM są szybsze zegar w zegar od X86 z tamtego czasu), 256MB Ram i jakakolwiek karta graficzna z 64 VRam. Spokojnie uruchomiło by się w wysokich detalach na nowszym sprzęcie.
@enio47 nie nie są szybsze 🙂
No a jednak:) Mój leciwy Athlon X2 64 3800+ osiągał w Geekbench około 2100 punktów przy taktowaniu 2Ghz, a wyniki nowszych ARM: dwurdzeniowy A15 1,7Ghz około 2650, applowski Swift 1800 przy 2×1,3Ghz, a prawdziwy miszczu, Galaxy S4 3900 punktow.
@kwanat – zobacz sobie N.O.V.A. 3, działa mi bez żadnych lagów na iPhonie 4S.|@xSuperSS – na androidzie może i tak, ten system jest źle zoptymalizowany, chociaż dobra optymalizacja jest niemożliwa, jeśli system ma działać równie dobrze na tak wielu tak różnych produktach.
@enio47 Masz program gdzie można porównać wydajność procesorów arm i x86 z taką dokładnością? szacun też chce (Geekbench na mobilne platformy podaję wyniki z kosmosu, a jeśli już to poda dobre to w tabeli dla wydajności smartfonów nie w takiej gdzie można porówać z pc). Pierwszy BenchMark jaki miał powstać do porównania wydajności x86 z arm to najnowszy 3dMark ale niektórzy wiedzą co z tego wyszło.
@Wiesz co to jest gra tworzona specjalnie pod arm-y. jest to wpełni zoptymalizowana produkcja która jest tworzona specjalnie pod dany system. Od gry która jest przeporotowywana na całkiem inny układ. Dla uproszczenia gdybyś chciał emulować gre z pc na smartofny potrzeba 10x wieskzej mocy obliczeniowej
Geekbench miał być optymalizowany pod każdą platformę, więc to on podaje wyniki najbardziej zbliżone do rzeczywistych. W każdym razie uważam, że Age of Empires 3 na iPadzie 4 albo Tegrze 4 działałoby w wysokich detalach w natywnej rozdzielczości.
E, nic nowego 🙂 W Age of Empires grałem na smartfonie z 8 lat temu… Z tym że wtedy to się nazywało pocket PC i śmigało na windowsie mobile 😀 Ech na tej platformie to były gry…
@abaranski12 dostałem przez ciebie nostalgii. Pierwszy telefon kupiłem specjalnie by mieć dostęp do AoE i Palm Heroes