rek
rek
20.08.2013
Często komentowane 17 Komentarze

0x10c: Notch o przerwaniu prac nad grą

0x10c: Notch o przerwaniu prac nad grą
Markus Persson, znany szerzej jako Notch, zabrał nareszcie głos w sprawie przerwania prac nad 0x10c – ambitnym projektem, którego integralną częścią miał być wirtualny, w pełni funkcjonalny 16-bitowy komputer. W poście na swoim blogu stwierdził, że porażki gier znajdujących się na tak wczesnej fazie prac nie są niczym dziwnym.

Notch przyznaje – 0x10c było projektem bardzo ambitnym. Nie wydaje się jednak przejmować poniesioną porażką. Jak pisze:

To była ambitna gra, ale byłem pewien, że mogę przerwać prace nad tym projektem. A jeśli nawet poniosłem z tego powodu klęskę, to co z tego? Wiele prototypów odnosi porażki nim zostaną gdziekolwiek zaprezentowane.

Notch podkreśla przy tym, że ciążyła na nim ogromna presja ze strony graczy, co wydaje się zrozumiałe po ogromnym sukcesie Minecrafta. Zaznacza jednak, że przez tak wysokie oczekiwania w pewnym momencie przestał odczuwać radość z dalszego pracowania nad 0x10c i po prostu przerwał produkcję.

Na szczęście nic straconego, bo projekt przejęli fani.

rek

17 odpowiedzi do “0x10c: Notch o przerwaniu prac nad grą”

  1. Markus Persson, znany szerzej jako Notch, zabrał nareszcie głos w sprawie przerwania prac nad 0x10c – ambitnym projektem, którego integralną częścią miał być wirtualny, w pełni funkcjonalny 16-bitowy komputer. W poście na swoim blogu stwierdził, że porażki gier znajdujących się na tak wczesnej fazie prac nie są niczym dziwnym.

  2. Ale mi on zaczyna działać na nerwy… Jeszcze rok temu go lubiłem, a teraz mnie irytuje. Zaczyna robić jakieś obrzydliwe dziwactwa (nie twierdzę, że grafika jest najważniejsza, ale jednak sukces jednej pikselowej gry nie oznacza że każda go odniesie) i ich nawet nie kończy…

  3. @Mapet97|Ma kupę kasy dzięki Minecraftowi więc może robić co mu się podoba. Nie ma żadnego obowiązku wobec fanów, że dokończy swoje projekty. Inaczej by było jakby kasę miał z kickstartera czy czegoś w tym rodzaju, wtedy można się irytować.

  4. zgodze się z tobą mnie to denerwuje że ma miliony dolarów żadko zrobi gre a minecraft to nawet aktualizacje ma co 2 miesiace albo lepiej a jak chciał to zrobił gre w tydzień a na update mc tyle czekaja fani a on powinien własne skupic sie na tej grze a nie siedzi w restauracjach i je za miliony bo wreszcie fani tej gry sie zdenerwuja na niego i co bedzie z nim wtedy to będzie robił dodatków do mc bo mu kasa nie przychodzi

  5. Presja ze strony graczy… Jasne ze jak zrobiles jeden hicior to nastepna gra ma pod gorke i nigdy mozesz juz nie zdolac zrobic czegos porownywalnego i chyba nikt tego od ciebie nie oczekuje… Szkoda ze nie mial jaj zeby skonczyc co zaczal… Jak napisal kiedys Piskorski… „Niema czegos takiego jak brak weny tworczej… poprostu musisz co dzien przysiasc faldy i te 2 strony nabazgrac”…

  6. @SOULREAVERPL 1) Powoli. 2) Interpunkcja. 3) Bredzisz. 4) Wyjdź.

  7. GallAnonimowiec 20 sierpnia 2013 o 14:49

    Hehe… zarobił dosyć kasy na Minkafcie i już więcej nie będzie robić… i dobrze. Jakoś nie przepadam za tym człowiekiem. ;]

  8. @SOULREAVERPL|12 letni Minecrafta?

  9. @Sylfa Naucz się czytać. Nie nie miał jaj, tylko nie czerpał radości z tworzenia gry.

  10. „A jeśli nawet poniosłem z tego powodu klęskę, to co z tego? ” |raczej powinno być|A jeśli nawet poniosłem z tego powodu klęskę, to co z tego? Nadal mam hajs za majnkrafta.

  11. „to byla ambitna gra” – z grafika gorsza od sprite’owych tekstur z Dooma.

  12. Jak to ambitna gra, pan Notch zrobił jakieś demo demówki pre-alphy, w której było strzelanie pikselami i nazywa to upadłym projektem? Uśmiech na mej twarzy.

  13. Orthomyxovirus 20 sierpnia 2013 o 20:42

    no przerwał pracę i co? coś takiego ma miejsce na co dzień ale o tym się nie mówi, po prostu coś nie wychodzi i już, czasem wraca się do tego za jakiś czas a czasem nie i idzie dalej. Wielkie mi mecyje

  14. @DarthKoza->Od kiedy to w grach liczy się głównie grafika? @Aroniusz -> Gra była ambitna w założeniach. Gry nie rosną na drzewach. Dlatego właśnie wielu producentów nie pokazuje gier już podczas produkcji, bo takie osoby jak Ty wieszałby od razu na niej psy. Taka gra nie jest kompletna w ogóle. Większość rzeczy nie działa, a efekty i grafikę szlifuje się na koniec.

  15. Nie najeżdżajcie tak na niego. Może i ma konkretne pieniądze za Minecrafta, ale po pierwsze to na nie zasłużył, a po drugie, to nie macie pewności, na jakie cele on je w ogóle przeznacza. Według mnie gra 0x10c to naprawdę ambitny i ciekawy projekt i szkoda, że Notch go nie dokończy samodzielnie, a co do grafiki, to nie ona jest tym jedynym czynnikiem, który sprawia, że gra jest ambitna. Gry Notcha po prostu mają swój styl i za to go lubię. Oby fanom, którzy przejęli projekt, udało się go dokończyć.

  16. Ja mam 15 lat a minecrafta gram 1 raz na tydzień lub miesiąc bo narazie wychodzą gry które są fajne battlefield 3 i inne gry, jak nie mam w co grać to albo gram w lola albo mc więc jakimś fanem który gra dniami , miesiącami nie jestem ale oto mi chodzi że nie dba o starych fanów mc a ma tyle kasy że mógłby zrobić battlefielda 4 z taką samą grafikom a minecraft powinien mięc aktualizacje co miesiąc i to z 50 rzeczami nowymi bo widać że fani grają w mc ale prawie wszyscy na modach bo bez modów mc się nudzi.

  17. SOULREAVERPL specjalnie zalogowałem się po to by poinformować cie o tym jak tragiczna jest twoja wypowiedź jak i pod względem gramatycznym ( grafikom – za takie coś powinno się kastrować, a niby to ja jestem dyslektykiem) tak i zawartych informacji, poza tym gość nie będzie lulał minecraftem kilku gimnazjalistów, chce zarobić i się rozwinąć. W ogóle to po wypowiedziach widać ze bardziej interesuje was jego chajs za minecrafta jak przyszłe projekty.

Dodaj komentarz