
F1 2017: Wygraj grę (na PC, PS4 lub XBO) ze steelbookiem [ZAKOŃCZONY]
![F1 2017: Wygraj grę (na PC, PS4 lub XBO) ze steelbookiem [ZAKOŃCZONY]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/c1df69ee-a97c-4078-88c7-07432ed6cb73.jpeg)
Zwycięzca będzie mógł wybrać wersję (PC, PS4 lub Xbox One), jaką otrzyma. Dodatkowo przewidziana jest jeszcze jedna nagroda w postaci pudełkowej wersji gry bez steelbooka (również z możliwością wyboru platformy).
Tak o grze pisze jej dystrybutor, firma Techland:
W nowej odsłonie powracają klasyczne bolidy Formuły 1. Na graczy czeka sporo zmian m.in. niezwykle rozbudowany tryb kariery oraz nowy tryb gry – Championship. Dostępne są także cztery alternatywne wersje torów oraz poprawki w rozgrywce wieloosobowej. To tylko wybrane elementy, które czekają na graczy. Dodatkowo gra F1 2017 będzie dostępna w pełnej polskiej wersji językowej. „Postanowiliśmy dać polskim graczom zdecydowanie więcej. Dzięki staraniom Wydawnictwa Techland F1 2017 będzie dostępne w pełnej polskiej wersji językowej. Z uwagi na ogrom prac przy lokalizacji, polska wersja będzie aktywna 10 dni po premierze.” – informuje Anna Łada-Grodzicka, Senior PR Manager Wydawnictwa Techland. Do F1 2017 powracają także legendarne bolidy, które zapisały się złotymi literami na kartach historii. Te maszyny są zintegrowane z trybem kariery i można z nich korzystać w wyścigach jedno- i wieloklasowych. Tryb kariery został w tym roku uzupełniony o klasyczne bolidy. W F1 2017 podczas kluczowych momentów sezonu otrzymamy zaproszenie do specjalnych zawodów. Dostaniemy wtedy okazję zasiadania za sterami któregoś z 12 ikonicznych bolidów sprzed lat. Rywalizacja obejmować będzie różnorodne zawody i wyzwania takie jak walka o wyprzedzenia, pościgi czy próby czasowe. Z klasycznych bolidów można również korzystać w pozostałych trybach oraz wyścigach jedno- i wieloklasowych. Tryb kariery to również większy wpływ na pracę działu R&D (115 ulepszeń bolidów – 5 razy tyle, co w F1 2016) i nowe programy szkoleniowe. Autorzy położyli też większy nacisk na zarządzenia stanem silnika i skrzyni biegów w trakcie sezonu. Poza 20 torami z aktualnego sezonu, gracze mogą również ścigać się na czterech całkiem nowych krótkich torach w Brytanii, Bahrajnie, USA i Japonii. Wisienką na torcie jest legendarny nocny tor uliczny w Monako w olśniewającej oprawie. „W zeszłorocznej edycji tryb kariery okazał się strzałem w dziesiątkę i to na jego fundamentach budujemy jeszcze lepszą odsłonę w F1 2017. Dodaliśmy kobiece awatary kierowców, nowe padoki oraz postacie, znacznie rozbudowaliśmy możliwości rozwoju zespołu i samochodu. To wszystko w połączeniu z powrotem legendarnych bolidów sprawia, że mamy najpełniejszą i najbogatszą odsłonę F1 w historii”– mówi Lee Mather, dyrektor kreatywny F1 2017.
Aby wziąć udział w konkursie, należy napisać, co byście zmienili w wyścigach Formuły 1, aby stały się ciekawsze, bardziej dynamiczne i ekscytujące. Odpowiedzi proszę pisać w formie jednego komentarza pod tym newsem. Proszę podać w nim także, jaką edycję (PC, PS4, Xbox One) chcielibyście otrzymać w przypadku wygranej.
Na zgłoszenia konkursowe czekamy do poniedziałku włącznie (25 września do godz. 23:59). Każdy ma prawo do jednego zgłoszenia. Zwycięzcy zostaną wyłonieni w ciągu 3-5 dni roboczych od zakończenia konkursu. Będa oni potem mieli tydzień na dostarczenie nam swoich danych osobowych. Jeśli tego nie zrobią w podanym czasie, nagroda przejdzie na kolejną wytypowaną przez redakcję osobę. Wysyłka nagród tylko na terenie Polski. Osoby używające multikont zostaną automatycznie zdyskwalifikowane.
A na deser jeszcze kilka screenów z gry:
Laureaci
Spośród nadesłanych propozycji zdecydowaliśmy się nagrodzić:
sharent
Wprowadziłbym weekend z 2 wyścigami, bez kwalifikacji. W 1szym kierowcy startowaliby zgodnie z pozycjami zajmowanymi w klasyfikacji generalnej, natomiast w 2gim – w odwrotnych pozycjach w stosunku do zajętych w 1szym wyścigu. Dzięki temu drugi wyścig premiowałby kierowców agresywnych, wykonujących sporo manewrów wyprzedzania (najlepsi startowaliby na końcu) i w samym wyścigu mnóstwo by się działo. Dodatkowo wolniejsi kierowcy mieliby swoje 5min, startując w czołówce – plus dla reklamodawców i wizerunku F1.
Falcontychy
Moim zdaniem cały wyścig wyglądałby ciekawiej gdyby za kwalifikacje były przyznawane punkty podobnie jak w przypadku normalnego wyścigu… ale pozycja uzyskana w kwalifikacjach i tabelowa nie miałaby wpływu na miejsce na starcie. Przed każdym wyścigiem pozycja startowa była by losowana przez kierowców. Zero nudy i przewidywalności a czysta dynamika, spontaniczność i adrenalina.
Osoby te proszę o jak najszybsze podesłanie maila ze swoimi danymi na adres konkurscda@cdaction.pl. W mailu powinno być: ksywka z forum, imię i nazwisko, adres korespondencyjny, telefon kontaktowy oraz na jaką platformę ma być gra. Wiadomość należy zatytułować „Konkurs – F1 2017” i wysłać z adresu mailowego jaki macie powiązany z kontem na forum.

Czytaj dalej
162 odpowiedzi do “F1 2017: Wygraj grę (na PC, PS4 lub XBO) ze steelbookiem [ZAKOŃCZONY]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Sezo
Witam, jestem fanem F1 i moim zdaniem bardziej emocjonujace te wyścigi by były gdyby każdy bolid był sobie równy i gdyby brało udział koło 30 kierowców może więcej. Wprowadziłoby to sporo zamieszania w wyścigach gdyż tylko umiejętności decydowałyby o zwycięstwie i trochę szczęścia. W chwili obecnej kierowcy się rozjeżdzają i tylko jakaś awaria lub błąd pozwala na dogonienie rywala, a taki sauber nie ma w ogóle szans na walke przy równych osiągach byłoby ciekawiej.|Pozdrawiam |Wing |(PC)
1.Wsparcie dla mniejszych zespołów – walka toczy się od dłuższego czasu między tymi samymi zespołami, a wyrównanie stawki by zwiększyło walkę,|2.Uproszczenie jednostek napędowych (choć poczekamy do 2021)|3.Rezygnacja z oszczędzania paliwa,|4.Mniejsze ograniczenie w wymianie podzespołów,|5.Rezygnacja z DRS powrót do KERS|6.Dwa krótsze GP w jeden weekend zamiast jednego długiego,|Wersja PC
Moim zdaniem wszystkie udogodnienia które zostały wprowadzone na przestrzeni lat (np. DRS czy mające pojawić się Halo) pozbawiły ten sport „dzikości”. Wszystko stało się bardziej bezpieczne, tym samym mniej ekscytujące. Ponad to rozbieżność pomiędzy topowymi bolidami a tymi z końca stawki jest zbyt ogromna. Wróciłbym chętnie do F1 pozbawionego tych wszystkich udogodnień, gdy dodatki nie decydowały o przebiegu wyścigu. (PC) PS. największą zmianą jaką bym wprowadził jest dodanie do stawki Polaka 😀
Dodałbym możliwość strzelania do siebie nawzajem, wtedy liczyłoby się oprócz umiejętności jazdy także zręczność i oko, do tego możliwość wyjścia z bolidu aby móc np. rozstawić kolczatkę na resztę albo chociażby zrobić sobie selfie z fanami. Duże urozmaicenie i bogatszą rozgrywkę na pewno wprowadziłby także system umiejętności kierowcy, dzięki którym po trasie i innych przeciwnikach nie zostałby kamień na kamieniu: lasery w oczach, powiększone magazynki w granatnikach, albo chociażby miecze świetlne i nitro.
Matko zapomniałem! (PC) xd
Na pewno dodałbym Roberta Kubicę 😉 Wzrost popularności F1 w kraju wzrośnie o 1000%. Będąc graczem nie mogę się oprzeć nie dodaniu dział energetycznych na kadłubie spowalniających na chwilę rywali, oraz pól po których najechaniu dawałyby chwilowe przyśpieszenie 😉 Ważne jest także przedstawienie wyścigu w nowy świeży sposób dlatego proponuję drony z kamerami śledzące bolidy tuż nad ziemią dające wrażenie imersjii. Wszystkie pojazdy, silniki i opony ujednolicone żeby zwyciężał człowiek a nie maszyna 😉 PC.
Zdecydowanie trzeba dodać powerupy rodem z arcadowych gier wyścigowych. Wyobraźcie sobie wyeliminowanie pewnego zwycięzcy jedną celną niebieską muszlą z mario kart… Oczywiście wtedy bandy i samochody musiałyby być otoczone jakimś miękkim, sprężystym materiałem, co pozwoliłoby na dodatkowe taktyki poprzez wbicie kogoś w innych zawodników i spowodowanie totalnego zamieszania zakończonego triumfalnym przejazdem przez linię mety na pierwszym miejscu. (PC)
To co wyróżnia F1 to walka nie tylko między kierowcami, ale także walka między inżynierami o to kto przygotuje lepszy bolid, zacząłbym więc od dania im większej swobody w projektowaniu. Powrót do klasycznych torów nie projektowanych przez Tilke, gdzie zamiast ogromnych asfaltowych wyjazdów mamy pułapki żwirowe co daje znacznie mniejszy margines błędu,a jazda na limicie jest znacznie bardziej ekscytująca(np Imola). Na koniec powrót do silników których brzmienie powoduje ciarki i pozbycie się DRS.|PC
Wprowadziłbym weekend z 2 wyścigami, bez kwalifikacji. W 1szym kierowcy startowaliby zgodnie z pozycjami zajmowanymi w klasyfikacji generalnej, natomiast w 2gim – w odwrotnych pozycjach w stosunku do zajętych w 1szym wyścigu. Dzięki temu drugi wyścig premiowałby kierowców agresywnych, wykonujących sporo manewrów wyprzedzania (najlepsi startowaliby na końcu) i w samym wyścigu mnóstwo by się działo. Dodatkowo wolniejsi kierowcy mieliby swoje 5min, startując w czołówce – plus dla reklamodawców i wizerunku F1.
W komentarzu zabrakło mi miejsca – proszę o wersję na PS4.
Popuszcze nieco wodze fantazji. Wprowadzenie zmiany konfiguracji toru w czasie trwającego wyścigu mogłoby być elementem wprowadzającym dodatkową dawkę adrenaliny dla kierowców, zespołów jak i widzów. Nowoczesny tor F 1 na którym możnaby zmienić konfigurację poszczególnych sektorów za sprawą sędziów wyścigu – znany od lat kierowcom zakręt w prawo w tunelu podczas GP Monaco, w dowolnym momencie mógłby zostać zmieniony na zakręt w lewo i podjazd pod lekkim kątem. Pieśń przyszłości ale kto wie. Wersja Xbox One
Może być jakiś rodzaj pętli joker? |Totalne uproszczenie budowy bolidu. Bardzo podstawowe aero i wytrzymałe skrzydła, które nie rozpadają się podczas walki na 1 okrążeniu. Dorzucenie do tego bardzo wytrzymałych opon, które pozwolą na jazdę na 110% przez cały wyścig i np. wyprzedzanie driftem, jak za stary dobrych czasów F1.I na koniec coś mocnego. Na wzór Rallycross’u, każdy 1 w wyścigu musi skorzystać z Joker Lap, czyli alternatywnej trasy, najczęściej skrótu. 😀 to było by coś 😀
Ja bym dodał tryb fabularny pokazujący róznego rodzaju zmagania życiowe naszego kierowcy takie jak próblemy rodzinne, róznego rodzaju podjęte przez nas decyzje które miałyby wpływ na karierę w dalszej grze itp.PC
Przywrócił bym tankowanie w czasie wyścigu to była kiedyś loteria i dodatkowa adrenalina
Jako fan f1, który grał w większość f1 i wiem co jest problemem braku dynamiki w samym wyścigu. Zmieniłbym a raczej przywrociłbym możliwość tankowania, ponieważ byłoby ciekawie zobaczyć inne strategie wyścigowe. W grze zmienić należy trudność botów na pierwszym okrążeniu bo jadą strasznie słabo nie atakują powinny być emocje juz na samym początku. No i wyrzuciłbym pomarańczowe opony bo nikt ich nie używa.No i chciałbym juz zobaczyć Kubicę w F1 emocje gwarantowane. Wersja F1 na PC 🙂
Dla każdego fana Formuły 1 znad Wisły wyścigi stałyby się z pewnością bardziej ekscytujące gdyby zatrudnienie ponownie zdobył Robert Kubica..żadne zmiany regulaminowe czy sprzętowe nie dostarczą tylu wrażeń co powrót Polaka do stawki i jego walka o mistrzowski tytuł :-)|Pozdrawiam ( wersja PC )
Jako fan F1, zrównałbym osiągi każdego samochodu. Gdyby każdy samochód był identyczny (zarówno silnik, jak i pakiet aerodynamiczny) pokazałby to rzeczywiste umiejętności kierowców. Jestem pewien, że zapewniłoby to niesamowite emocje, gdzie każdy miałby równe szanse i nie byłby ograniczony bolidem. Zespoły miałyby natomiast dostęp tylko do ustawień samochodu i oczywiście wybór opon. (Wersja PC)
Wprowadziłbym możliwość jazdy 3 kierowcy w każdym teamie, jest wielu młodych i utalentowanych kierowców którzy marzą by jeździć w którejś ze stajni. Więcej bolidów na torze to większa rywalizacja na torze i więcej emocji. Każdy z kierowców z poszczególnego teamu miałby jednakowo skonstruowany bolid. Aby osiągnąć status kierowcy nr 1 w swoim zespole nie decydowałby status czy lepszy bolid, a talent. Jedna wydłużona seria treningowa. Natomiast w samej grze dodałbym możliwość udzielania wywiadów. Wersja PC
Według mnie kierowca powinien mieć oddane do dyspozycji kilka różnych bolidów ( ustalone przed każdym wyścigiem) . Przed startem wybiera czy wyścig chce zacząć w najlepszym pod względem osiąganej prędkości czy też odwrotnie. Po przejechaniu określonej liczby okrążeń musiałby go zmienić na inny ( z np. 4 dostępnych) itd. Niezastosowanie się skutkowałoby dyskwalifikacją. Dodatkowo na torze znajdowałyby się różne przeszkody utrudniające jazdę. Wyścigi byłyby znacznie ciekawsze i bardzo nieprzewidywalne.|(PC)
Jakby F1 powróciło do tego, co było przed laty. Tankowanie i cała związana z tym adrenalina, taktyka kiedy wjechać i jak to szybko zrobić. To było coś. I oczywiście więcej Polaków 😀 (PC)
To proste, wrocil bym do tankowania, V8-semek oraz wycofalbym z uzycia DRS czyli powrot do przeszlosci, ale wyjde tez w przyszlosc i napisze ze nie wprowadzalbym rownierz HALO, w tym sporcie wszystko co dobre i sensowne zostalo juz dawno wymyslone i wprowadzone, zostalo to zreszta okupione wieloma ofiarami…nie ma sensu wymyslac na sile kola drugi raz(wersja PC).
Wprowadziłbym coś na kształt wyścigów pościgowych. Pierwszy wyścig wyglądałby dokładnie tak jak wygląda to teraz. Drugi wyścig następnego dnia byłby wyścigiem pościgowym. Kierowcy byliby wpuszczani na tor z takim samym opóźnieniem z jakim przyjechali dnia wcześniejszego. Kierowcy którzy mieli wypadki etc. również by startowali. Sęk w tym żeby drugi wyścig był 2 razy dłuższy aby powstało miejsce na pomyłki i zmianę układu w tabeli. Bo tak naprawdę F1 jest świetnie, chciałbym po prostu WIĘCEJ F1. Wersja PC.
Należy doprowadzić do ograniczenia kosztów – tak, aby więcej teamów było w stanie zaangażować się w walkę o najwyższe pozycje). Gdyby przy okazji bolidy stały się cięższe, wolniejsze, ale i bardziej wytrzymałe na uszkodzenia… Przy mniejszej prędkości łatwiej nawiązać walkę a trwalsze konstrukcje zachęcałyby do podjęcia ryzyka bez wizji zakończenia wyścigu przy byle otarciu. Dodatkowym pomysłem mógłby być podział pojazdów na klasy w ramach jednego wyścigu (kwestia ustalenia kryterium) / XBO.
Wsadził bym za kierownicę kobiety , wtedy wyścigi były by w 100% bardziej widowiskowe i ekscytujące;)
Po pierwsze obniżyć cene gry przez co by dotarła do wiekszej liczby graczy a nie tylko do „elity” która interesuje się dość mocno sportami motorowymi co podniosłoby zainteresowanie trybem multiplayer, tankowanie fajna sprawa ale nie sądze że jest to argument do dodania, tryb kariery jako menager? Coś na wzór fify/FM kierujesz zespołem, kto jest kierowcą itd oraz najbardziej chciałbym aby zostało dodane możliwość tworzenia własnych torów GP oraz ewentualne dodanie ich do kalendarza rozgrywek. (PC masterrace)
1.Ujednoliciłbym bolidy.Każdy miałby takie same osiągi i aerodynamikę,wtedy umiejętności kierowcy decydowałyby w jeszcze większym stopniu.2.Przywróciłbym tankowanie.Tutaj obsługa pitstopów miałaby pole do popisu.3.Wprowadziłbym do kalendarza wyścigów więcej ulicznych torów.Takie tory są bardziej techniczne,wymagają większych umiejętności,jest większe ryzyko kolizji,a wyścigi mogłyby być organizowane w krajach,gdzie F1 nigdy nie było,bądź była bardzo dawno(Polska,kraje skandynawskie)
Ja wzorem Fify poszedł bym w edycję ikony, czyli możliwość ścigania się legendami takimi jak Schumacher|Edycja ps4
Z chęcią przywitałbym w F1 tryb menadżerski jako jedną z opcji rozgrywki – inwestycja w kierowcę, bolid, dbanie o marketing i PR teamu oraz płynne przejście z trybu „kierownika” do tradycyjnych wyścigów. Zaimplementowanie systemu wpływu naszych poczynań jako kierowca bolidu na sytuację menadżerską i mamy coś, czego jeszcze w świecie Formuły nie było. Do tego kreator torów (na zasadzie budowy z klocków – tu zakręt, tam prosta, tu tarka itp.), możliwość organizowania własnych zawodów i udostępniania innym. PC
4.Rozważyłbym wprowadzenie jokerlap(coś na wzór z rallycroosu),ale tylko przy nowo budowanym torze,ponieważ to wymaga przebudowy toru.5.Pomyślałbym również nad zmianami lotnymi.W połowie wyścigu jednego kierowce zastępuje inny(w tym samym bolidzie,podczas postoju w pitstopie,wszystko na czas)PC
Można by przebudować pojazdy:|Dopalacze, kolce i inne dodatki. Nie było by to niebezpieczne, każdy kierowca miał by automatyczną katapultę, która wystrzeli go przez zniszczeniem pojazdu. Przy dużej prędkości to było by bardzo dynamicznie i efektowne. |Wersja pc
Przeskakiwanie przez ogniste koła wszystko załatwi ;p PC
1. Uwolnić rozwój, odmrozić aero i silniki. Pełna dowolność, ktoś chce v12 spoko, inny woli v6turbo, ok, trzeba tylko zmieścić się w limitach wagi.|2. Karna waga za najwyższe miejsca kumulowana do pewnego progu (ala wtcc).|To tak najszybsze pomysły.|PC
Obecnie przepisy są bardzo restrykcyjne jeśli chodzi o modyfikacje bolidu i wszystkie wyglądają tak samo. Kiedyś różnorodność była troszkę większa, auta z dodatkowymi przednimi kołami, bardziej kolorowe. Myślę, że świetną sprawą byłoby dopuszczanie większych zmian, oraz przyznawanie nagród za innowacyjny wygląd, tak aby na torach znów mogły pojawiać się ciekawe konstrukcje i w różnych barwach. 🙂
Na każdy wyścig wszystkie bolidy byłyby produkowane przez jedna firmę. Co wyścig inna by każdy mógł zarobić. Kierowca wylosuje wóz by było sprawiedliwie. Wróciłbym do tankowań oraz zostawił możliwość doboru opon by była namiastka taktyki zespołów. Można tez zrobić wyścigi sztafetowe. Dwójka kierowców ściga się na zmianę w połowie wyścigu i zbiera punkty dla swojego teamu. O tym który kierowca ze zwycięskiego teamu wygrywa na koniec sezonu decydowałaby suma najszybszych okrążen z kazdego wyścigu. Xbox one.
Kolce na kołach i ostrza na spoilerach. Do tego stada zombie na torze, z punktacją za ich koszenie stanowiącą powiedzmy 40% całego wyniku, żeby czas przejazdu nadal się liczył. No i oczywiście bonusy punktowe za dekapitację innych kierowców.PC
Wyścig jest polowaniem, drapieżnikiem zaś bolid, bestia to smukła, śmiertelnie skuteczna. Dosiadam jej, piękne kształty budzą podziw, zapach benzyny i palonej gumy wzmaga podniecenie. Czekam na jej zew, cała drży. I co? Pisk jeno. Czymże to jest, jak nie farsą? Kto wystraszy sie lwa, który miauczy jak mały kotek? Silnik bestii musi przerażająco, lecz pięknie ryczeć, by polowanie miało jakikolwiek sens. Szczególnie takie, którego doświadczyłbym na PS4!
Powróciłbym do tankowania. Zniósłbym kary za wymianę podzespołów albo przynajmniej zmieniłbym sposób karania na ujemne punkty do klasyfikacji konstruktorów bo aktualnie dochodzi do kuriozalnych sytuacji typu -50 pozycji na start. Dodatkowe testy w czasie sezonu też by pomogły bo to chyba jeden z nielicznych sportów w którym nie bardzo można trenować. Z mniej realnych, ciekawie by było do czego zdolni byli by konstruktorzy gdy by w ogóle nie było przepisów technicznych (po za tymi od bezpieczeństwa), pewnie
pewnie powstały by niesamowite bolidy 🙂 (PC)
Większy realizm na torze:|-tankowanie|-wymiana opon|-dobrany team który można doskonalić|- system zniszczeń ( przy większym karambolu można użyć ekeft „nadawanych wiadomości” komentarze itd.|- większa personalizacja bolidów w kolorystyke, emblematy sponsorzy itd.|- tryb menadżerski bądź ścieżka kariery kierowcy|Nie obstawiałbym w jakieś kolce i inne tylko udoskonalić symulator by poczuć ten nagrzany asfalt pod kołamo, pot na plecach oraz pod kaskiem tak, by czuć emocje przy każdej setnej sekundzie.
Wersja PS4
Powróciłbym do tankowania. Zniósłbym kary za wymianę podzespołów albo przynajmniej zmieniłbym sposób karania na ujemne punkty do klasyfikacji konstruktorów. Dodatkowe testy w czasie sezonu też by pomogły bo to chyba jeden z nielicznych sportów w którym nie bardzo można trenować. Z mniej realnych, ciekawie by było do czego zdolni byli by konstruktorzy gdy by w ogóle nie było przepisów technicznych (po za tymi od bezpieczeństwa), pewnie powstały by niesamowite bolidy 🙂 (PC)
Posadzić za kierownicą PSY. (PC)
Zakładając, że nie bierzemy bezpieczeństwa pod uwagę to znieść monopol jednego dostawcy opon, przywrócić tankowanie w trakcie wyścigu i więcej cylindrów – od ekologicznej jazdy mamy Formułę E, a brzmienia „kaszlącego” V12 nic nie podrobi. Ponieważ przełożyłoby się to prawdopodobnie na większą wagę, można by rozważyć wyścigi mieszane – czy to z samochodami typu LMP1, czy nawet z seryjnie produkowanymi. Przygarnę samotną wersję PC.
Dodać tryb wyścigów w XX wieku, modyfikacje bolidów, tankowanie, zmęczenie kierowcy(im więcej jeździsz, tym trydniej zapanować nad pojazdem). Można też dodać też zniszczenie bolidów. Jeśli zniszczymy nasz pojazd, trzeba oddać go f|do mecganika i jest on nieurzywalny przez kilka wyścigów. Gdybym miał wygrać, wybrałbym wersję na PC, gdzyż żadnej innej konsoli nie posiadam :_(
Według mnie w Formule 1 powinien być tylko jeden bolid, dla wszystkich taki sam, zrobiony przy współpracy wszystkich zespołów. Wtedy liczyły by się umiejętności kierowcy i strategia zespołu w trakcie wyścigu. Bez KRSow, DRSow zmiany balansów w trakcie wyścigu. Im prostszy tym lepiej. Oraz powrót tankowania w trakcie wyścigu. (PC)
[PC]FIA musi przestać tak bardzo ingerować w to jak zbudowane są samochody,banują praktycznie każdy nowy „wynalazek”.Chcieli się pozbyc „płetwy rekina jednk ma ona zamiar zostać na 2018 ale coś co nie zostnie to tak zwany T-wing.Warto było by też wrócić do ery V10tek oraz sprawić by silniki były prostsze w konstrukcji aby więcej drużyn mogło brać udział.
Co zmienić w wyścigach Formuły 1? To chyba oczywiste, dopuszczać do nich tylko i wyłącznie prawdziwych Polaków rodaków! (PC)
Dodałbym wybuchy w tło, marmoladę na drogę i dmuchane samochody.
Dodałbym wybuchy w tło, marmoladę na drogę i dmuchane samochody. (PC)
Ja bym dodał do każdego „silnik odrzutowy” do użytku w wyścigu aż zużyje się paliwo do niego. Takie superturbo działające przez parę chwil – coś jak podtlenek azotu tylko z większym kopem. Wtedy czołówka już nie byłaby tak oczywista. (wersja PC)
Nie umniejszając mistrzom świata F1, trzeba zaznaczyć że nie osiągnęli by sukcesu bez przewagi ich bolidów nad resztą stawki. Obecnie, już na starcie sezonu można wskazać max. 2-3 kierowców którzy mają realne szanse na tytuł. Czy nie było by pięknie i 100 razy bardziej ekscytująco oglądać F1, gdzie wszyscy kierowcy walczą na równych warunkach? Aby to osiągnąć wprowadziłbym równe limity budżetowe dla wszystkich ekip, co zniwelowałoby obecne dysproporcje. Decydowały by umiejętności a nie pieniądze.Wersja PC
[PC] Na czas kwalifikacji każdy kierowca powinien wziąć środek na przeczyszczenie. Do wyśćiogu dodać elementy gymkhany, a przy każdym zjeźdźie do boksu, kierowca powinien zrobić okrążenie na rowerze, żeby było bardziej eko 😉
Moim zdaniem cały wyścig wyglądałby ciekawiej gdyby za kwalifikacje były przyznawane punkty podobnie jak w przypadku normalnego wyścigu… ale pozycja uzyskana w kwalifikacjach i tabelowa nie miałaby wpływu na miejsce na starcie. Przed każdym wyścigiem pozycja startowa była by losowana przez kierowców. Zero nudy i przewidywalności a czysta dynamika, spontaniczność i adrenalina.
Ja bym dodał do serii F1 więcej efekciarstwa… tzn. że jak się przywali z wielką prędkością w coś to nasz bolid robi się w miazgę jak w serii „Burnout”, przydało by się jeszcze dać coś takiego żeby bolidy nie były przyspawane do podłoża i koziołkowały… dodał bym więcej dynamizmu podczas wyścigów.|W trybie kariery dodał bym edytor tworzenia swojego kierowcy bolida, tworzenie drużyny jak i tworzenie swojej F1, dodał bym jeszcze edytor tras by móc stworzyć własny tor wyścigowy 🙂
Powinno sie ujednolicic budzety kazdej ze stajni zeby nie bylo tak jak jest teraz ze topowe zespoly maja do dyspozycjii po 500 mln a te z dolu stawki po 50 mln. Brak limitow jezeli chodzi o paliwo na starcie tak jak to bylo kiedys. Wszystkie nowe systemy krs, drs itp. Usunac zeby dodac nieprzewidywalnosci tak aby wiekszy wplyw na zwyciestwo mialy faktyczne umiejetnosci kierowcow a nie to inzynierow czy tez wyzej wspomnianego budzetu danej stajni.
Według mnie wystarczyło by dodanie spowrotem tankowanie podczas postoju w boksach. Bo teraz to tylko 2,3 sec i jedzie dalej,kiedyś zawsze się coś działo ciekawego podczas tego i było wiencej taktyk a nie tylko kiedy na opony zmienić .Wersja PC
Zapomnialem dodac wczesniej. Wersja PC
Zrobiłbym system KO, w którym co jakąś ilość okrążeń odpadałby kierowca z końca stawki, a za przejechaną ilość okrążeń byłyby dodatkowe punkty. Spowodowałoby to większą walkę na końcu stawki, bo nikt nie chciałby odpaść. Ewentualnie mogli byśmy zrezygnować z TILKEdromów i wrócić do torów i bolidów z lat 70/80, ale to się raczej nie stanie 😉 (PC)
Dodatkowy 1pkt do klasyfikacji za pole position i najlepszy czas okrążenia w wyścigu. Uproszczenie aerodynamiki ale nie zmniejszenie docisku, zmniejszenie efektu brudnego powietrza za bolidem. Zmniejszenie kosztów po stronie konstrukcji bolidów,wprowadzenie większej ilości standardowych elementów. Uproszczenie silników i zmniejszenie ich kosztów (silnik i turbo wystarczy), zwiększenie ilości paliwa do 150kg. Brak DRS. Efekt: więcej ekip, kierowcy jadący bliżej siebie, więcej walki na torze. Wersja PS4
nie wiem po co takie długie propozycje wystarczy dodać nitro i tyle. wersja na ps4
Najlepsi inżynierowie z każdej ekipy wspólnie zaprojektowaliby JEDEN super samochód, wyglądający jak pojazd ze Star Treka (lub Star Warsów, zależy kto co wyznaje) bez żadnych ograniczeń, limitów etc. Wydający odgłosy nadchodzącej wysokooktanowej apokalipsy. Fani, poprzez głosowanie internetowe wybraliby wygląd nadwozia na sezon z pośród 10 proponowanych. Podczas wyścigu losowo byłyby przyznawane powerupy, np dopalacz do wyprzedzania, czy większa prędkość maksymalna. Skrócenie wyścigu do max 40 okrążeń. PC
Skoro najlepsi kierowcy mają najwyższe umiejętności i do tego najlepsze bolidy, a dzisiejszym zadaniem telewizji jest show, powinni startować jako ostatni. [XONE]
Wyjście jest jedno. Stworzyć najbardziej wymagające zawody w historii F1 dla najwybitniejszych i najodważniejszych kierowców naszej planety. Będą rozgrywać się w całkowicie zamkniętych i szczelnych kompleksach wyścigowych. Przy użyciu najnowszych technologii organizatorzy będą w stanie sztucznie wywołać huragany, burze tropikalne a nawet i podkręcić temperaturę do 40 C. W takich oto warunkach zawodnicy będą się mierzyć. Wygrywa ten którego średnia prędkość będzie najwyższa podczas godzinnego wyścigu. [PS4]
Nawadnianie torów [PC]
Chciałbym zobaczyć połączenie Formuły 1 i Rallycross. Czyli okrążenia zarówno na asfalcie, jak i na szutrze. Coś, co podniosłoby adrenalinę zarówno u kierowcy, jak i u widza – bez uciekania się do robienia z tych elitarnych zawodów drugiego Death Rally. Same teamy musiałyby bardzo rozwinąć swoja technikę co do bolidu, opon, zawieszenia, balansować to co jest dla kierowcy najważniejsze – czy szybka jazda, czy lepsza przyczepność. Czy sam bolid byłby szybszy, albo mniej trwały – lub na odwrót. [PC]
Już dziś, ze wszystkimi restrykcjami nadal mamy „brak balansu”. Jeżeli damy więcej restrykcji, to technologiczna i naukowa fabryka cudów przestanie istnieć – nikomu nie będzie się chciało dalej tego rozwijać, zespoły pójdą gdzie indziej. Jeżeli restrykcje znikną, to od początku sezonu będzie wiadomo kto (a raczej jaki samochód) wygra. Formuła 1 jest jaka jest – to najbardziej wymagające finansowo i technologicznie sporty motorowe na świece. I takie muszą pozostać, jeżeli Formuła 1 ma być Formułą 1!
Co bym dodał? Co może chcieć dodać gracz? Oczywiście że rampy duuużo ramp oraz może jakieś inne niebezpieczne przeszkody np młoty zgniatajace i oczywiście auta stuningowane bez ograniczeń coś w stylu wyścigu GTA w GTA V…
Wprowadziłbym coś ala Crash Team Racing. Na każdym okrążeniu jeden punkt poboru broni. W losowych odstępach czasu aktywowało by się pole z bronią, kto pierwszy ten lepszy. Kto zebrał broń musi trafić w samochód przeciwnika (jak na paintballu laserowym). Bronie: 1 Odęcie 50KM na 10s; 2 wyłączenie silnika na 5s; 3 eksplozja jednej z opon; 4 wyłączenie hamulców na 5s. Dla zawodnika któremu uda się zebrać 4 raz „broń” a nie wykorzystał trzech poprzednich (kumulacja) – wybuch silnika (eliminacja z wyścigu).(PS4)
Jako wieloletni fan Formuły 1 powtórzę postulaty, które powtarzają dziennikarze zajmujący się sportem oraz kibice. Należy wprowadzić równy podział zysków między zespoły, by wyrównać różnice w budżetach. Ferrari, Mercedes i inne duże zespoły mają przewagę nad małymi, prywatnymi zespołami gdyż dysponują dużą ilością gotówki. Powinni też zmniejszyć wpływ aerodynamiki na jazdę oraz zmniejszyć efektywność systemów hamowania. Dzięki temu kierowcom łatwiej będzie wyprzedzać w strefach hamowania.
Prosta sprawa, zrobić dwa wyścigi godzinne podczas weekendu wyścigowego 😉 Po kwalifikacjach do pierwszego wyścigu zwycięzca staje na ostatnim polu startowym, drugi kierowca na przedostatnim, itd. Do drugiego wyścigu ustawienie na starcie jest odwrotne do wyników pierwszego wyścigu; kierowca, który nie ukończy kwalifikacji lub pierwszego wyścigu zostaje przesunięty na koniec stawki, coby nie prowokować kierowców do celowego bycia pierwszym na starcie któregoś z wyścigów 😀 [Wersja PC]
Formuła 1 jest nużąca, bo jej tory są nudne. Trasy są wąskie, więc na dużej części z nich pozycje ustalane są przez pobyt w boxach. By F1 było ciekawsze i bardziej widowiskowe, tory powinny być takie jak w Track Manii – mieć pętle, dawać bolidom możliwość robienia piruetów, kilku sekundowych lotów nad przepaściami, rzekami, jeziorami itp. i mieć trudne technicznie skróty. Dodatkowo przyda się skrócić wyścigi do 60 min i zmienić producenta opon na firmę, która produkuje ich najwięcej – Lego. Edycja PS4
Zdecydowanie nakazałbym zmniejszyć wymiary bolidów. Teraz są bardzo wielkie i to ma duży wpływ że rzadko ktoś kogoś wyprzedzi. Zmniejszenie szerokości i długości o 1/3 zdecydowanie doda większych emocji widzom bo takie małe bolidy będą miały masę okazji na wykonywanie manewrów. Obecnie rzadko ktoś kogoś wyprzedza. Dodałbym również cheerleaderki, każdy zespół F1 miałby 4 dziewczyny które przed rozpoczęciem wyścigu tańczyły by na pasie startowym. Dopiero po skończonych tańcach wjeżdżały by bolidy. PS4
Mój pomysł na zmianę – eliminacja ostatniego zawodnika w stawce, na przykład co 3 okrążenia. Kierowcy byliby pod ogromną presją, ale kibice oglądaliby niesamowitą walkę o każdą pozycję. Emocje od początku do samego końca gwarantowane, a każdy, nawet najmniejszy błąd zawodnika – bardzo kosztowny.
Zapomniałem dodać – wersja PC 🙂
Wyścigi mają być ciekawsze, bardziej dynamiczne i ekscytujące? Ha, challenge accepted 😛 Wystarczy umożliwić jazdę bolidami przedstawicielkom płci pięknej. Kto choć raz miał okazję odbyć dłuższą czy krótszą podróż z kobietą za kierownicą, ten wie o czym mowa ;] Poza tym, nie muszą one prowadzić – wystarczy żeńska załoga pit-stopu i już zrobiłoby się ciekawej. A zresztą, niechże niewiasty mają dowolny udział w organizacji zawodów – F1 to i tak niebezpieczny sport, a z udziałem kobiet to sport samobójców. PS4
Każde zawody trwają trzy dni. Dzień 1. kwalifikacje – trzy sesje. Zawodnik musi przejechać w sesji pięć okrążeń bez zjazdu do pit stop. Pod uwagę brany jest najlepszy czas. Panuje cisza radiowa. Dzień 2. – jazda precyzyjna. Krótki tor, gdzie robiony slalom, jakiś wąski łuk, przejazd przez odcinek o innej przyczepności nawierzchni i wyhamowanie w określonej strefie. Każde błąd to sekundy kary. Dzień 3., wyścig: długi lub szybki. Długi, to obecna forma. Szybki, max 20 okrążeń, gdzie pit stop jest zamknięty.PC
Elementem, który moim zdaniem zdecydowanie poprawiłby jakość i dynamikę wyścigów jest klakson! Wiadomym jest bowiem fakt, że otrąbienie kierowcy zasygnalizowałoby nieszczęśnikowi, że jedzie zdecydowanie za wolno i powinien wrzucić gaz do dechy. Dodatkowo, wprowadzenie klaksonu przerywałoby monotonne „bziuuu”, powodując, że kibice wyczekiwaliby kolejnych trąbnieć ich ulubieńców. |(PC)
Ja bym wprowadził Roberta Kubicę ;)|A wracając do tematu, zakazałbym komunikacji radiowej, wprowadziłbym równy budżet dla wszystkich teamów, czyli ok.250-300 milionów dolarów, poza tym oczywiście wróciłbym do silników sprzed „ery hubrydowej”, a także zmieniłbym zasady karania kierowców za wymianę pozdespołów lub zaniechałbym ich i wprowadziłbym jednego dostawcę silników, każdy w tej samej specyfikacji, zespoły mogłyby dowolnie projektować karoserię, co przyczyniłoby się do większej konkurencyjności (PC).
Zombie na tor. (PS4)
1. Do tankowania w wyścigu podczas pitstop.|2. 3 producentów opon w każdym GP (np. Bridgestone, Michelin, Pirelli), wybór mieszanek (ultra, supersoft,soft,medium,hard),po sesjach treningowych dowolny, według standardów FIA.
W mojej opinii na atrakcyjność F1 w sposób pozytywny mogły by wpłynąć trzy czynniki:1. POWOŁANIE GP POLSKI I STWORZENIE TORU ULICZNEGO W JEDYM Z POLSKICH MIAST (Wrocław/ Warszawa/ Kraków)2. Zniesienie obostrzeń odnośnie konstrukcji silników lub pozostanie przy V6 ale biturbo.3. Oprócz systemów hybrydowych zwiększających osiągi pozwolić na instalację NOS czyli popularnego nitro 😀 (PC)
We wyścigach F1 2017 zmieniłbym punktację wyznaczającą tylko do 10 miejsca,oraz brak wymaganego zjazdu do boksu jeśli chcemy szybko pokonywać tor to bez wyjątku wszystko na raz.|Grę wybieram na platformę PC.
Hej 🙂 Na pewno co bym zmienił to kupowanie sobie miejsca w Teamie za pieniążki bo tak zwani pay-driverzy to teraz zmora F1 i każdy kto ma kasę i super licencję może jeździć w królowej sportu motorowego. Ograniczony budżet na pewno zbliżył by do siebie konstrukcje samochodów wyścigowych (przyp. to nie są bolidy bo Bolid to meteor o jasności większej niż –4, czyli jaśniejszy niż Wenus.), a co za tym idzie większa rywalizacja i przywrócił bym tankowanie podczas pit stopu dla większej dramaturgi. (PC)
Ja bym wpuścił z powrotem do F1 Kubicę. Długo nie trzeba by było czekać, żeby transmisje znowu pojawiły się na publicznych stacjach, a Polacy zaczęli śledzić wyniki każdego z GP z dużo większym zaciekawieniem. (PS4)
Ja bym z wielką chęcią zobaczył powrót do „starych” wyścigów formuły jeden. Mniej technologii i cudów, a więcej ludzkiej pasji i determinacji. Jest taka scena w filmie „Wyścig”, gdzie James Hunt, zakrwawioną już ręką zmienia biegi w swoim bolidzie, bo urwała się gałka od drążka. Jasne, że trzeba mieć jaja, żeby prowadzić bolid Formuł 1 nawet teraz. Ale kiedyś to był sport dla twardzieli. Nie celebrytów, czy jak wspominano wkupnych kierowców. Jak Rajdy klasy B. Taką formułę bym chciał oglądać. (PC)
1) Pozwoliłbym kierowcom rozwiązywać sporne sytuacje w klatce, skoro mają potrzebę walnąć jeden drugiego. Byłoby co oglądać ;)|2) Każdy wyścig wzbogacałbym o losowanie szczęśliwca, który uda się na przejażdżkę szkoleniowym (dwumiejscowym) bolidem F1 z asystą jednego z kierowców. Może też być losowany. Na żywo nadawałbym reakcje (krzyki) szczęśliwca ze środka bolidu, zwłaszcza gdy kierowca wyścigowy przejmowałby kontrolę nad jednym okrążeniem i przejeżdżałby je na 100%.|3) Kontakt dozwolony!
PS: Jeśli wygram, proszę edycję PC =)
(PC) Aby wyścigi F1 były bardziej dynamiczne i ekscytujące powinno się zrobić następujące zmiany. Otóż trzeba wyposażyć bolidy w bronie różnych rodzajów, obsługiwane przy pomocy kierownicy, co pozwoliłoby kierowcą pozbycia się przeciwnika z wyścigu. Oprócz tego tory powinny zawierać szeroko pojęte pułapki, od dołów z wodą po kolczatki. Poza tym widzowie powinni mieć prawo eliminacji kierowcy z wyścigu do jego półmetku. Wtedy to zawodnik w ciągu okrążenia powinien szybko wjechać do boksu, zanim wybuchnie. 😉
Wyścigi, moim zdaniem, stałyby się bardziej dynamiczne i ekscytujące, gdyby „pozwolono” kierowcom naprawdę się ścigać poprzez ograniczenie skomplikowanych i wymyślnych przepisów, które obecnie obowiązują. Kary pokroju 70 miejsc do tyłu za wymianę podzespołów to porażka, a kierowca, który musi się martwić o ilość paliwa i stan swoich opon, nie mogąc się tym samym ścigać do maksimum swoich możliwości i możliwości bolidu to jest totalne nieporozumienie, tak jak zbyt częste wyjazdy SC. [PC]
F1 to królowa motorsportu i powinny tam się znaleźć najmocniejsze jednostki i najnowsze technologie, bez ograniczeń. Każdy team mógłby wybierać jakiej firmy opony używać (teraz wszyscy kierowcy korzystają z jednej marki). Dodatkowo wróciłbym do tankowania co dałoby nowe możliwości różnych strategii na wyścig. (PC)
Wprowadzić 3 litrowe silniki bez ograniczeń obrotów, przywrócić tankowanie, wywalić różne dyfuzory, połowę elektroniki, wywalić te okropne asfaltowe pobocza jak pasy lotniska i wysypać piachem, i wtedy dać się po prostu kierowcom ścigać, żeby się to oglądało tak jak Michała Szewca kiedy zdobywał kolejne tytuły, to było coś, z resztą do dzisiaj jest, polecam obejrzeć 🙂
zapomniałem PC 🙂
Pozwolić aby decydowały umiejętności kierowcy a nie ograniczenia bolidu. Samochód z tymi samymi parametrami dla każdego i niech wygra lepszy. PC.
PC, dodać jakieś fajne skrzydełka w tylnej części pojazdów zamiast tych antenek. Poza tym? Nic. FiA Pięknie radzi sobie z wprowadzaniem zmian do tego pięknego sportu. Inni mówią o identycznych bolidach, ale F1 to od zarania dziejów również wyścig konstruktorski, to dobrze gdyż wiele technologii powstałych w wyniku tego wyścigu trafia to użytkowników dróg publicznych w postaci lepszych rozwiązać technologicznych w naszych autach. Wystarczy spojrzeć na Mecedes Project One, taka tech. trafi do naszych aut.
PS. Chodzi mi o wygląd bolidów, gdyż wyścigi już są pasjonujące. Co można tu zrobić? Joker Laps na siłę implementować?
Według mnie należałoby powrócić do pierwotnych zasad. Powrócić do tankowań, i odrzucić zasady odnośnie opon (obecnie muszą być użyte oba rodzaje mieszanki). Spowoduje to że strategie na wyścig będą dla każdego zespołu inne. Obecnie to czasem jest jazda jak po sznurku jeden za drugim. Wyrzucić KERS (bo kojarzy mi się z nitro z NFS) a znieść limit przepływu paliwa. I częściej przebudowywać tory. Dać większą swobodę odnośnie budowy aerodynamicznej bolidów, spowoduje to większą innowacyjność
Przywrócenie tankowania i jednoczesne zmniejszenie pojemności zbiorników paliwa – tak aby konieczne było przynajmniej dwukrotne tankowanie. Po drugie – albo jeden dostawca silników dla wszystkich – a konstrukcja bolidu pozostaje w gestii teamu lub odwrotnie jedna konstrukcja bolidu dla wszystkich, natomiast teamy we włassnym zakresie konstruują silniki. Wszystko po to aby decydujące były umiejętności kierowcy a dopiero później konstrukcja bolidu/silnika – aby ścigali się wszyscy a nie pierwsza czwórka.
jakby co to PC 🙂
PC; takie same parametry bolidów dla wszystkich,przywrócenie tankowań, zmniejszenie liczby okrążeń,aby wyścigi były bardziej dynamiczne
Xbox One; Zmniejszyłbym liczbę kierowców każdego teamu do jednego, tak aby uniemożliwić 'grę zespołową’, a także dać szansę startu większej liczbie ekip w sezonie.
Ja bym zmodernizował tory, aby przypominały te z Rollercoasterów łącznie z beczkami, spiralami i pętlami. Byłoby i widowiskowo i emocjonująco i straszno. Oczywiście odpowiednio zmieniłoby się zasady aby po każdym wyścigu nie trzeba było wymieniać kierowców na nowych. PS4
(PC)Może zabrzmię jak głupek ale…Formuła 1 bez Roberta Kubicy nie jest już taka fajna|Pamiętam ten dzień kiedy nasz rodak dostał się do królowej sportów motorowych. Normalnie się ucieszyłem bo nigdy wcześniej nie mieli polaka w F1 który startował już jako kierowca w pełni a nie odbywał testy czy inne pokazy.|Innym rozwiązaniem do zwiększenia popularności aby władze F1 nie pozbywali się klasycznych torów na rzecz nowych. Bo kiedyś wyczytałem że GP Włoch już nie będzie na legendarnej Monzie.
Jeżeli chodzi o zmiany – jako eliminacje wprowadziłbym drag na 1km prostej lub 3 km prostej z zastosowaniem silnika odrzutowego- byłaby adrenalinka widowisko i tempo które przy obecnych kilkudziesięciu okrążeniach może nieco nużyć widzów widzących sznurek jeden za drugim i czekających na błąd rywala. Jak coś to wersja PC.
2 osobowe bolidy z miejscem dla strzelca.
Chętnie zobaczyłbym w F1 system eliminacji w postaci takim, że co ok 5 okrążeń z wyścigu odpada ostatni bolid. Wersja PC
Korzystając z tego, że w każdej stajni jeździ dwóch kierowców jeden z weekendów zorganizowałbym na wzór żużlowy: każda para ścigałaby się po kolei z parami z innych teamów na dystansie np. 4 okrążeń toru. Słabsi kierowcy z teamów startują z I linii – lepsi z II linii. Punktacja żużlowa, czyli I miejsce – 3pkt. itd. Najlepsza „ósemka” kierowców rozgrywa dwa wyścigi półfinałowe – do finału awansują kierowcy z miejsc I i II z półfinałów. Końcowy dorobek punktowy to już czyste F1, czyli zwycięzca – 25 pkt. itd
Aha, i jakby co to wersja PS4 😉
Do F1 dodał bym obowiązkową zmianę auta w trakcie wyścigu jak w Formule E i wydłużył wyścig o pare okrążeń. To pozwoliło by kierowcom na agresywniejszą jazdę co było by bardziej ekscytujące niż widzieć kierowcę jadącego bardzo zachowawczo. Ważną rzeczą było by też zdięcie ograniczeń co do osiągów oraz kształtu bolidu i by słabsze drużyny dostały bonus by mogły wciąż rywalizować z najlepszymi. (PC)
Niewiele trzeba zmieniać, aby wyścigi F1 stały się ciekawsze. Wystarczy powrót na zielone piekło czyli Nürburgring Nordschleife. Rywalizacja na tym torze zapewniłaby więcej emocji, niż cały pozostały sezon. PC
Oto moje propozycje:|-każdy team powinien otrzymać takie samo nadwozie wraz z aerodynamiką przygotowane przez FIA-można by tylko montować własne skrzynie biegów,silniki,kers itp.(co zmniejszy koszty dla teamów i wyrówna szanse a to =emocje itp.)|-w każdym z wyścigów w bolidzie od FIA mógłby startować jakiś fan F1 wyłoniony w losowaniu lub doświadczony kierowca(na wzór Porsche SuperCup)(oczywiście co wyścig ktoś inny)|-powrót silników V8-ten dźwięk ma w sobie to „coś” co przyciąga!!|-powrót R.KubicyPS4
Wyścigi formuły 1 są wystarczającą emocjujące i nie trzeba ich zmieniać, Ale jakby zrobić wyścigi drużynowe typu że jeden kierowca jedzie np. 20okrążen drugi kolejne 20 itd. to myśle że byłoby to dosyć ciekawe aczkolwiek głupie. PS4
Według mnie nie powinno być dwóch kierowców ze stajni jednocześnie na torze. Jest tylko niepotrzebny tłok i kombinowanie ze strategią i zjeżdżaniem na bok partnerowi. Każdy team powinien wystawiać jednego kierowcę, który jedzie dla nich. Dzięki temu powstawało by więcej zespołów i więcej zawodników mogłoby się wykazać . PS4
Pierwsze do zmiany a prędzej do wylotu byłby system HALO który ma wejść do Formuły w przyszłym roku, nie wiem dlaczego ale te klatki prędzej utrudniłby ucieczkę niż pomogły (wypadek Alonso GP Australii 2016). Dalej, wykluczenie z gry pay-driverów. Co jak co ale w królowej sportów motorowych powinni się znajdować ludzie najbardziej uzdolnieni a nie z najgrubszym portfelem (np: Maldonado, Kvyat, Palmer). I w końcu ujednolicenie budżetu teamów by te słabsze mogły w końcu nawiązać walkę, a mocne nie dominowały.
PC*
(1/10) Witam, uprzedzam, że może być trochę długo – a więc moim zdaniem, aby dodać wyścigom nieco atrakcyjności należało by dokonać zmian w budowie aut: obecnie wyprzedzanie jest trudne, ponieważ samo podążanie za samochodem z przodu jest trudne; dzieje się tak przez skomplikowaną aerodynamikę, oraz duże ilości ciepła wytwarzanego przez samochód z przodu. Bolid podążający z tyłu znajduje się w zaburzonej strudze powietrza (tzw. slip stream), samochód ten dzięki zmniejszonemu oporowi powietrza może jechać…
(2/10) szybciej, co sprzyja wyprzedzaniu na prostych, jednak dzięki temu zjawisku słabiej działające aero auta podążającego nie utrzyma tej przewagi prędkości po wjechaniu w zakręt, ponieważ kierowca musi bardziej zwolnić, aby się w ten zakręt 'zmieścić’. Wszelakie owiewki i skomplikowane, wielopłatowe skrzydła zaburzają produkowaną strugę powietrza, przez co gorzej pracuje aero auta z tyłu. Rozwiązaniem na to byłoby uproszczenie aerodynamiki aut, np. przednie skrzydła miały by ograniczoną ilość elementów
(3/10)np. do poziomu jaki prezentowały w latach 2011-12 na bolidach Red Bulla i Lotusa. Tylne skrzydła zaś mogłyby powrócić do klasyki – wysokie i szerokie skrzydło, jak w McLarenie MP4/4 czy Lotusie 79 wyglądałoby obłędnie na obecnym samochodzie, produkowałoby równie wiele docisku, a co najważniejsze nie wpływałoby aż tak na bolid z tyłu. Aby zrekompensować utratę docisku F1 idąc śladem IndyCar mogłaby pozwolić na powrót tzw. efektu przypowierzchniowego (ang. ground effect). Zjawisko to było wykorzystywane
(4/10)na przełomie lat 70/80 w F1,umożliwiło na osiąganie kosmicznych prędkości w zakrętach, jednak przez ówczesną technologię uczyniło to sport jeszcze bardziej niebezpiecznym. |Jednakże dzisiaj przy obecnym poziomie bezpieczeństwa i wytrzymałości stosowanych materiałów powrót efektu przyziemienia jest marzeniem możliwym do zrealizowania.|Jedynym elektronicznym elementem jaki dodałbym do bolidów jest aktywne zawieszenie. Aby dyfuzor pracował jak najlepiej idealnym jest, aby był przez cały czas na tej samej
(5/10)wysokości od podłoża.W latach 1992-93 bolidy Williamsa wyposażone w tą technologię absolutnie zdominowały mistrzostwa. Znów jednak zbanowano tą technologię, elektronika nie była jeszcze tak rozwinięta, przez co zdarzały się niebezpieczne awarie tego systemu. Dziś jednak dysponujemy odpowiednią technologią aby opracować niezawodny system; powrót tej technologii umożliwił by również bezpieczny powrót efektu przypowierzchniowego, który aby optymalnie działać również potrzebuje stałej wysokości podłogi od
(6/10)od podłoża. Wspomniałem także o produkowanym cieple – obecne opony są na to bardzo wrażliwe, łatwo jest je w ten sposób przegrzać, przez co kierowca musi odpuścić na kilka okrążeń, dopiero jak je schłodzi może znów spróbować wyprzedzania. Produkowane ciepło jest wytwarzane przez niesamowicie skomplikowane jednostki napędowe. Fakt, są to silniki potężne, jednak wg mnie otoczone tak niedorzeczną ilością elektroniki, że wielu kibiców o poszczególnych elementach dowiaduje się tylko przez nałożone kary na
(7/10)zespół McLarena.Usunąłbym dwa motogeneratory – MGU-K i MGU-H, czy generujące energię odpowiednio inetyczną i cieplną. Tym samym pozbyłbym się hybrydowych silników, zostawiając obecną konstrukcję V6 wyposażyłbym w podwójne turbodoładowanie, usunął limit przepływu paliwa i przywrócił dotankowywanie podczas wyścigów. Otworzyłoby to ogromne możliwości taktyczne, takie jak ilość paliwa na starcie, ilość dotankowywanego paliwa, czy liczba pit stopów. Technologia hybrydowa miała w założeniu ograniczyć koszty
(8/10) związane np. z przetransportowywaniem sprzętu do tankowanie, a także zmniejszyć spalanie paliwa. Ten drugi cel osiągnięto poprzez… Limit przepływu paliwa. Z pierwszym celem również poradzono sobie koncertowo – stary silnik V8 kosztował ok 8mln euro, podczas gdy nowe V6 ok 20mln; na samo opracowanie go Mercedes wydał oszałamiające 500mln euro. |Poprzez usunięcie tych ciężkich elementów hybrydowych bolidy straciłyby ok 100kg wagi, przez co byłby by szybsze ok 3 sekundy na okrążeniu! Szybsze samochody
(9/10) to większe wyzwanie dla kierowców, wraz z efektem przypowierzchniowym, aktywnym zawieszeniem, zmniejszonym skomplikowaniem aerodynamiki przy zachowaniu jej efektywności, mniejszym przegrzewaniu opon kierowcy mogliby wyciskać jeszcze więcej ze swoich samochodów, jechać na krawędzi przez cały wyścig, a także częściej wyprzedzać. Myślę, że otrzymalibyśmy najbardziej ekscytującą formułę od wielu, wielu lat.Oczywiście można by jeszcze dodać o usunięciu sztucznego systemu DRS, przyznawaniu punktu za
(10/10) najszybsze okrążenie w wyścigu, skróceniu treningów (trwają dłużej niż wyścig!) oraz usunięciu nudnych torów jak w Abu Dhabi, a przywrócenie klasycznych jak np. Imola; jednak myślę, że opisane zmiany w aero i silnikach wystarczyłyby na początek ; )Jak coś to przepraszam za taką epopeję i poprosiłbym wersję na PC ; )
W Formule 1 zmieniłbym fizykę jazdy. Zamiast standardowych kół bolidów formuły 1 umieściłbym silniki umożliwiające lewitację nad torem, tak samo jak w popularnej grze WipeOut lub nowej Redout. Szybka, dynamiczna i pełna wyzwać rywalizacja na torze z innymi uczestnikami. Wszystko inne pozostałoby bez zmian – warunki atmosferyczne, tory, ilość okrążeń i samochody. Tylko i wyłącznie zmianie uległby sposób poruszania się bolidów. Połączenie klasycznych i futurystycznych wyścigów Formuły 1.
Budząc gejmerską fantazję, inspirowałbym się popularnymi grami wyścigowymi. Tornada? Burze piaskowe? W F1 brakuje mi efektów pogodowych wprost z Fuel, Power-Upów jak w Mario Kart, uzbrojenia z Crashdaya. A pościgi policyjne i kamienie milowe? Most Wanted muah. Co myślicie o kraksach niczym z FlatOuta z wypadającym kierowcą na czele? Dobra, w przypadku formuły kierowca wypadałby nieprzerwanie. Bez takich… a może? Za to każdemu kibicowi z pewnością brakuje kamery w rzucie izometrycznym z Micro Machines;).PC
Formuła 1 byłaby bardziej ekscytującym sportem, gdyby wszyscy kierowcy mieli bolidy o podobnych osiągach, gdzie liczyłyby się tylko umiejętności kierowcy, talent do ścigania. Teraz w walce o mistrzostwo liczą się tak naprawdę dwa zespoły. Atrakcyjność F1 zwiększyłoby powrót do tankowania bolidów w trakcie wyścigów. Trzeba wprowadzić więcej stref DRS. Zwiększenie liczby kierowców w zespole do 3 też byłoby ciekawym pomysłem. Można by również organizować więcej nocnych wyścigów oraz tych na torach ulicznych.
To, co zaproponuję nie dla wszystkich będzie bardziej emocjonujące – ale za to jakie nieprzewidywalne! Wszyscy znamy metody wywiadów z tuzami takimi jak Bonus BGC – lufa pytanie. Ja proponuję w F1 wprowadzić zasadę kółko – zadanie (alkohol wykluczamy, bo nie wolno po nim prowadzić). Chodzi o to, że po każdym skończonym okrążeniu, kierowca musi wykonać pewne zadanie i dopiero po jego skończeniu może jechać dalej. I tak np dla GP Węgier – ułożenie kostki Rubika, Chiny – sudoku, Monaco – jednoręki bandyta.
Zabrakło mi znaków – jeżeli wygram, to poproszę grę na XONE. Dziękuję.
PS4, powrot silnikow v10, wolna reka w tworzeniu bolidow, jeden dostawca silnikow dla wszystkich by kierowca nie odpadal przez slabsza jednostke. Powrot starych torow. 1 wyscig specjalny gdzie scigaly by sie legendy F1 w bolidach sprzed lat np. Alain Prost w mclarenie i nie chodzilo by o wygrana gdyz kazdy bolid byl by z innej epoki a o pasje do scigania. Reaktywacja starych teamow np maseratti. I by umiejetnosci a nie grubosc portfela decydowaly o szansie na fotel w krolowej sportow.
PC, najlepszym pomysłem na uzdrowienie wyścigów jest ustawienie limitu budżetowego, którego zespoły nie mogą przekraczać – jego brak jest powodem obecnej sytuacji w F1 – Mercedes, Ferrari, a potem długo, długo nic. Dobrą rzeczą może być także wprowadzenie silników od zewnętrznych dostawców, którzy nie mają nic wspólnego z firmami/koncernami, którzy startują w F1 (choć to praktycznie niemożliwe). Innym pomysłem mógłby być plan wystawiania 3 bolidów, w tym ten trzeci dla utalentowanej, a nie bogatej młodzieży
Trzykrotny mistrz świata, Lewis Hamilton, porównał Formułę 1 do gry w szachy. Sport oparty na precyzji, samokontroli i wyprzedzaniu ruchów przeciwnika może stać się bardziej dynamiczny i ekscytujący, ale nie w tym kryje się jego atrakcyjność. Do F1 przyciąga elegancja, regularny rytm i intensywne doświadczenie czasu. Im mniejsze różnice między kierowcami, tym większe zaangażowanie fanów. Dlatego należy wyrównywać szanse w rywalizacji konstruktorów, ograniczając budżety zespołów do zbliżonego poziomu. PS4
Istnieje zmiana po której wyścigi Formuły 1 staną się ciekawsze. Muszą w nich uczestniczyć tylko najlepsi zawodnicy. Zespoły powinny zatrudniać kierowców na podstawie umiejętność, a nie grubości portfela. Wtedy wyścigi stałyby na najwyższym poziomie. Truskawką na torcie byłby Polak w stawce. Robert Kubica dodałby smaczku w rywalizacji i zwiększyłby oglądalność.
PC, Istnieje zmiana po której wyścigi Formuły 1 staną się ciekawsze. Muszą w nich uczestniczyć tylko najlepsi zawodnicy. Zespoły powinny zatrudniać kierowców na podstawie umiejętność, a nie grubości portfela. Wtedy wyścigi stałyby na najwyższym poziomie. Truskawką na torcie byłby Polak w stawce. Robert Kubica dodałby smaczku w rywalizacji i zwiększyłby oglądalność.
Teraz w F1 oprócz umiejętności liczy się technologia, zespół, budżet, logistyka i wiele innych nudnych czynników! Obecnie nie wygrywają najlepsi! ale najbogatsi! Czyli te zespoły, które jest stać na sfinansowanie najlepszej maszyny i najlepszego zespołu. Ja proponuje aby każdy z teamów wystawiał jedną maszynę wraz z obsługą a następnie poszczególni kierowcy LOSOWALI samochód! Wtedy ten sport stałby się wyjątkowo ciekawy. Nie było by faworytów i wygrywali by tylko ci z umiejętnościami. Wybieram wersje na PC
PS4,mus powrót Kubicy,silniki elektryczne zamiast spalinowych (to i tak nieuchronna przyszłość) i takie „przeszkadzajki” jak w re-volt:tylko zamiast plamy oleju maty poślizgowe jak na nowym kursie prawa jazdy xDpociski elektryczne unieruchamiające na 5sekund jak w Szybcy i Wściekli z celowaniem manualnym przez kierowce,bosty prędkości,a na śmingus-dyngus potato gun na balony z wodą, kierowca F1 może się też katapultować jak pilot F16. Więcej ładnych antylop na mecie. Szampan dla zwycięzcy zostawiam bo fajny
PC – Najbardziej ekscytujące wyścigi były by gdyby każdy kierowca miał z tyłu zamontowaną minę i mógł ją wypuścić na drogę w dowolnym momencie (ale tylko raz)
– Przywrócenie silników 2,4 V8|– Zlikwidowanie DRS’a i delikatne uproszczenie bolidów i wzmocnienie ich konstrukcji w celu zachęcenia do bardziej agresywnych manewrów|– Przywrócenie tankowań dla zwiększenia roli taktyki w wyścigu|– Skrócenie wyścigów o parę kółek|– Jedna runda na owalu|– Danie jakiegoś rockowego soundtracku podczas wyścigów, który zagrzewałby kierowców do boju oraz podnosił emocje u kibiców|– Jedna runda w sezonie, podczas której na torze jechaliby obok kierowcy GP2 i F3 (jak w Le Mans) PC
-zwiększenie prędkości bolidów i możliwość dowolnego ulepszania ich, bez żadnych ograniczeń|-dodanie przeszkód na torach w stylu dryblingu przy dużej prędkości, nie spodziewanie wyskakujących przeszkód, zmiany kontów nachylenia toru itp.|-przymusowe, dodatkowe okrążenie tyłem, o którego momencie wykonania decyduje kierowca|-wprowadzenie punktacji oceniającej technikę jazdy, w ten sposób podczas każdego wyścigu można by wyłonić dwóch zwycięzców i podziwiać umiejętności kierowców. Wersja PC, pozdrawiam 🙂
zmiany kątów*
Zmiany jakie wprowadziłabym w F1, aby zwiększyć atrakcyjność tej dyscypliny:|- wszyscy zawodnicy jeżdżą samochodem o takich samych parametrach (bolidy różniłyby się tylko malowaniem)|- dodawanie punktów do klasyfikacji za najszybsze okrążenie w wyścigu lub za wynik osiągnięty w kwalifikacjach|- likwidacja DRS|- organizacja przynajmniej 1 wyścigu mieszanego (zespół tworzy 2 kierowców: mężczyzna i kobieta)|- punkty ujemne w klasyfikacji za tzw. „team orders”|- organizacja konkursów dla kibiców
PS4|Właścicieli i konstruktorów bolidów. Dlaczego ? Aby właściciele dali szansę młodym wizjonerom którzy są pełni zapału i chcieliby stale udoskonalać swoje dzieło … Ponad to zmieniłbym system punktowania dodał coś w postaci bonusów punktowych – za największą ilość wyprzedzeń, za najszybsze okrążenie czy też do punktacji konstruktorów za najszybszy pit stop. Ulepszanie nie ma końca i nie można się zamykać w jednej wizji.
Wiecej bolidów, możliwość konstruowania własnych bolidów, budowanie własnych torów wyścigowych.
Zaponiałem dodać… chce wersje PC
Wiem że późno ale jakbym wygrał to pc
a co z konkursem E3 2017 (Strzelnica)?
Widać, że laureatów wyłaniała osoba kompletnie nie znająca się na realiach dzisiejszej F1. Odwrotne pozycje startowe? Losowanie pól? I co, po 4-5 okrążeniach stawka powraca do starego porządku, a przed nami jeszcze KILKADZIESIĄT okrążeń – to co podczas nich będzie się nowego i ciekawego działo? BEZ SENSU. Szkoda, że w ogóle brałem udział w tym konkursie.
Mercury001 – Patrząc na ostatni wyścig w Malezji i jazdę Vettela widać, że wyprzedzanie pewnych kierowców i bolidów może być łatwe, ale z innymi i to wcale nie najwyżej notowanymi jest trochę więcej kłopotu. Tak więc te 4-5 okrążeń i powrotu do normalnej stawki wydaje się zbyt optymistyczną prognozą.
Tymczasem w alternatywnej rzeczywistości lub 20 lat później – E3 2017: Strzelnica z CDA i GOG.com [Rozwiązany]
Mercury001 – Taa, za to ja przeczytałem twoje propozycje. Auto bez limitów? W GT5 pojawił się taki bolid. Wiesz, że żaden człowiek nie byłby w stanie tym jeździć albo zabiłby się po paru zakrętach? Wybrani inżynierowie by go projektowali? A jak już zaprojektują to co wtedy? Do pracy w Volkswagenie bo już nie są potrzebni? Publiczność by wybierała kolory? A reklamodawcom dziękujemy? I kto za to wszystko zapłaci, jak nie będzie sponsorów? ….
…. Power upy? Dobrze się czujesz? Propozycje miały tyczyć się realnego świata, nie gry komputerowej. Ja nieskromnie przyznam, że redakcja wyróżniła bardzo dobre propozycje i gratuluję zarówno sobie, jak i Falcontychy’emu. Pozdrawiam!
@Ghost Tor w Malezji sprzyjał wyprzedzaniu a Ferrari Vettela było jednym z 4 najszybszych aut. Wyścig na Węgrzech, gdzie ciężej się wyprzedza, był typową procesją, którą wspomniany wyżej Seb wygrał jadąc z uszkodzonym bolidem. Wyścigi w Monako czy Singapurze to również procesje bez wielu emocji. Problemem obecnych aut jest podążanie jednego za drugim, co opisałem w swoim komentarzy, co prawda długim, ale chciałem wyjaśnić omawiane kwestie.Nie róbcie więcej konkursów jeśli nie macie pojęcia o danej sprawie
A wyników strzelnicy E3 brak
JuzekBanan – I to co właśnie napisałeś jest świetnym argumentem za wprowadzeniem proponowanych zmian. 🙂 Bo na tych torach ciężej, ale się da wyprzedzać. Więc jeśli damy lepszych zawodników z lepszymi bolidami na koniec albo do środka stawki to skończy się procesja i będziemy mieli o wiele więcej manewrów wyprzedzania. Będzie w tych wyścigach coś się działo.
Z całym szacunkiem dla zwycięzców, ale tak idiotycznych pomysłów to dawno nie czytałem. Jesteś najlepszy? No to w następnym wyścigu wystartujesz z ostatniej pozycji 😀 Co z tego, że będziesz musiał wyprzedzić 19 bolidów? EMOCJE SIE LICZO ROZUMISZ?! Albo inaczej, może będziemy losować miejsca startowe? No ja wiem, że w czterech ostatnich wyścigach startowałeś z okolic 18-tego miejsca, ale co zrobisz, takie jest życie…
Pytanie. Jak w przypadku kwalifikacji o jak najlepsze miejsce startowe wyłonić najlepszych kierowców? W przypadku, który omawiacie, jak zawsze w kwalifikacjach, każdy rywalizowałby o jak najlepsze miejsce, tylko tym razem jadąc jak najwolniej ;o. Gdyby natomiast z góry uznać, że Vettel jest najlepszym kierowca, po nim Hamilton, dlatego będą startować z ostatnich miejsc, to gdyby tak sztucznie wyłaniać tych najlepszych, to po kiego jeszcze wyścig organizować? ;o
@Ghost – Ok, idąc przykładem Vettela – wyprzedził on przez caly wyścig 16 kierowców, kilku na starcie, kilu w pierwszych zakrętach, po 1 okrążeniu był bodajrze 15; później dzięki DRS-owi i taktyce opon zdobył kolejne pozycje, aż pod koniec wyścigu kiedy dojechał do Riccardo – mimo szybszego auta nie był w stanie go wyprzedzić, po jednej próbie ataku musiał odpuścić i schłodzić silnik i zapewne opony. Jeżeli odwrócimy stawkę owszem, będzie kilka wyprzedzań więcej, ale w 90% przypadków…
… czołówka dojedzie w dokładne tej samej kolejności co na starcie. Oczywistą sprawą będzie też fakt, że odwracane pozycje byłby by sztuczne, nawet bardziej od DRSu; w końcu dlaczego najszybsze auto ma być karane startem ze środka czy końca stawki?
@JuzekBanan masz rację. Doszło by do sytuacji jaka miała miejsce chyba 3 lata temu jak w Q3 tylko 4 kierowcy wyjeżdżali bo reszta chciała oszczędzić opony. Z tym, że tutaj czołowi kierowcy kombinowaliby jak by tu w kwalach nie byc najlepszym…
@kurson7 Dziękuje. Tak dokładnie, zespoły bardzo szybko ogarnęłyby jak obejść nowe zasady. Wystarczy popatrzeć na ubiegły sezon, kiedy to wprowadzono kwalifikacje-eliminacje, żywcem wyjęte z serii Need for Speed. W teorii kierowcy mieli walczyć o pole position do ostatnich minut Q3, a w praktyce nawet na 3 min przed końcem nikogo nie było już na torze i system zmieniono po drugim wyścigu.
Eldek, kurson7 – potraficie czytać ze zrozumieniem? Nikt tutaj nie napisał słowa o tym, że jak zajmiesz pierwszą pozycję w kwalifikacjach, to masz startować ostatni w wyścigu.