rek
rek

Heroes of the Storm: Nadciąga wersja 2.0! Nowy system progresji, bohaterka i… loot chesty [WIDEO]

Heroes of the Storm: Nadciąga wersja 2.0! Nowy system progresji, bohaterka i… loot chesty [WIDEO]
To, co dzieje się w Mobie Blizzarda, spokojnie można nazwać małą rewolucją.

Twórcy przyspieszają zdobywanie poziomów, wprowadzają skrzynki z zawartością à la Overwatch, dorzucają masę kosmetycznych dodatków dla bohaterów oraz konta i wiele, wiele więcej. A jak to wszystko wygląda w praktyce, miałem okazję sprawdzić osobiście jakiś czas temu, przez kilka godzin ogrywając nową bohaterkę.

Jak by nie patrzeć, system skrzynek bardzo spodobał się Blizzardowi: znajdziemy go w WoW-ie, Overwatchu, Hearthstonie, Diablo… pora więc na kolejny tytuł, Heroes of The Storm, który przeskakując z wersji 1.24 na 2.0, sygnalizuje, że czeka nas dużo nowości.

Przede wszystkim: zmianie ulega system progresji. Od teraz levele herosów zdobywać się będzie trzy razy szybciej, a wbijanie poziomu 10. z 9. będzie trwało tak samo długo, jak teraz 7. z 6. To całkiem słuszna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, że liczba bohaterów rośnie, a maksowanie jednego trwało przecież po kilkadziesiąt godzin. Znika maksymalny poziom konta (40) – od teraz poziom konta = zsumowana liczba poziomów naszych bohaterów. Za każdy zdobyty level otrzymamy skrzykę z zawartością.

Jeśli chodzi o skrzynki – z tych, wzorem rozwiązań ze starszych blizzardowych braci HotS-a, wypadną skórki (będzie Prime Evil Diablo, czyli wersja Władcy Grozy z Diablo III!) i wierzchowce (przyuważyłem jakiegoś gwiezdnego rumaka) oraz niestety masa różnego śmiecia: od nowych kwestii dialogowych bohaterów, sprayów, które będzie można umiescić na kilka sekund na mapie, po… emoji, których Blizzard przygotował chyba kilka setek. Naprawdę. Cóż, czymś trzeba wypełnić skrzynki, które przecież będą lecieć często i gęsto. Do tego do zdobycia będą nowi komentatorzy (osobiście najprzyjemniej mi się grało przy akompaniamencie Abatura) czy banery, którymi to będzie można oznaczyć zdobyty przez nas obóz.

Z gry znika prawdziwa waluta, a pojawa się nowa – gemy. Kupimy za nie wszystkie skórki, stymulatory i innego rodzaju drobiazgi. Złoto będzie teraz służyło głównie do kupowania bohaterów i ponownego losowania zawartości skrzynek, a za shardy, trzecią walutę, „stworzymy” nowe skórki i wierzchowce. Shardy będzie można zdobyć choćby dzięki duplikatom z lootboksów.

Jednak czym byłaby aktualizacja bez nowego bohatera! Tym razem w szeregach herosów stawi się Kasja, amazonka z Diablo II. To typ zasięgowego zabójcy, który razi niemilców z daleka włócznią dostępną pod Q, oślepia ich za pomocą obszarowego ataku (W), by w razie konieczności dobić ich za pomocą serii szybkich ciosów z doskoku (E) – na tę okazję nie obyło się bez talentu, który powoduje zwiększenie obrażeń zadawanych oślepionym celom.

Jej oba ulty zaś są naprawdę ciekawe – pierwszy to kula, która odbija się od przeciwników, za każdym razem zadając im obrażenia (może też się odbijać od nas, oczywiście nie czyniąc nam krzywdy). Drugi zaś to Walkiria, która przyciąga w stronę bohaterki wrogich bohaterów.

Z nowej bohaterki jestem bardzo zadowolony. To doskonale wyważony zabójca, którym grało mi się niesamowicie przyjemnie. Dzięki jej umiejętności pasywnej, która zwiększa dporności podczas poruszania się, jest idealnym wyborem dla osób lubiących gonić uciekające niedobitki. Udało się zachować bardzo zgrabny balans – Kasja nie szczyci się pokaźną liczbą punktów zdrowia, a umiejętności trzeba używać dość oszczędnie. Rzucanie się na przeciwników na oślep nigdy nie kończyło się dla mnie za dobrze – Kasja nadaje się bardziej do kontrolowania tego, co dzieje się na linii, niż do ślepiej pogoni za zabójstwami. To postać doskonała zarówno do inicjowania, jak i finiszowania bójek, a przy okazji jest naprawdę dobrą kontrą na wszelkiego rodzaju Illidany, Zeratule i Valeery – zgrabnie rzucone oślepienie może zniweczyć ich wszelakie próby natarcia.

Cóż, coby nie przedłużać, zapraszam do obejrzenia poniższego wideo, które rozwieje więkoszość wątpliwości:

rek

24 odpowiedzi do “Heroes of the Storm: Nadciąga wersja 2.0! Nowy system progresji, bohaterka i… loot chesty [WIDEO]”

  1. To jeszcze o Spellforce 3 w Q3 2017 napiszcie i macie u mnie plusa 🙂

  2. @lech8|I o tym, że Persona 5 ma średnią 93/100 jakby jeszcze napisaliby to w ogóle :)|Tak na poważnie, to dobrze, że Blizz postanowił odświeżyć HotSa, bo system levelowania rzeczywiście był dość żmudny. Skrzynki z nagrodami to klasyk. Praktycznie wszędzie teraz są skrzynki z nagrodami, więc dali je również tutaj.|Byłem ciekawy kiedy dodadzą Amazonkę, bo tylko ona z podstawowego Diablo 2 Dream-team była bez przedstawiciela w HotS. Teraz jeszcze Druid i Zabójczyni i będzie komplet.

  3. Jakby co to gracz zupełnie nic na tym systemie nie traci, jedynie zyskuje. Sporo nowego contentu, a ceny po zmianie walut stosowanych w grze pozostają właściwie takie same. Z tego co mi wiadomo to nie ma żadnych głupich trików w rodzaju „łap skina za 1000, ale oooo nieeee, możesz kupić gemy jedynie w paczkach po 400 i 1400! płać więcej od razu!” Do tego system działa retroaktywnie, weterani od razu mogą wystartować z dużym poziomem i dostają odpowiednią ilość skrzynek, ale jest limit (70).

  4. @Koyuki – no nie bardzo, veterani tracą po kilkaset skrzynek. W sensie nowy gracz dostanie masę więcej skrzynek za level konta X niż gracz veteran który za ten sam level powinien dostać w sumie te kilka setek ale dostanie tylko 70 bo taki sobie limit ustalili. IMO dymanie na całego i trochę nawet „lepsze to niż nic” nie przekonuje :/

  5. Kontra na Zeratule? Zeratul całe combo użyje w 0.5 sec i wróci do bezpiecznego miejsca, więc nie wiem czy jakiś blind to kontra. No chyba, że miałby użyć assaultu jako ulta, ale chyba jeszcze takiego nie widziałem.

  6. @Nirandon – mylisz się. Na wyższym poziomie gdzie ludzie mają dobry timing, blind tej amazonki rzucony w momencie użycia przez Zeratula Shadow Spike’a i teleportu z Seeker in the Dark sprawi że znaczna część burstu z jego combo zostanie całkowicie „usunięta” bo pochodzi ona z buffowania AA poprzez Combo Slash (i Sentenced to Death). A samo okienko do wykonania całego combosa w stanie idealnym (drugi Shadow Spike po użyciu Rewind ląduje na celu zanim wybuchnie pierwszy) wynosi 1.5 sekundy

  7. Szkoda że dostanę tylko te 70 skrzynek a nie będe mógł ich zdobywać jak nowi gracze :/

  8. @Scorpix – przecież oprócz niej w HotS’ie z Diablo 2 jest tylko Necro. Więc raczej jak już brakuje wszystkich oprócz tej dwójki 🙂

  9. nowa postać w polskiej wersji będzie się nazywać Kasia? 😀

  10. @KafarPL Tylko ów Necro tak szczerze to niewiele ma wspólnego z D2 (jak i nadchodzący w D3). I faktem jest, nie ma nic z D2. Co do amazonki – ciekawe czy skórkę dla Novy wywalą w takim razie (wygląda bardziej jak amazonka niż nadchodząca Amazonka xD).|Co do skrzynek – trochę takie dymanie starych graczy bo oni już swoje zapłacili a łownie nowych |Zastanawia mnie jeszcze jedno – czy obecne złoto zostanie jako odpad, będzie przeliczone na gemy czy jak. Oraz czy gemy będą za gry/lvl/zadania czy tylko $

  11. @IronMan271 – ale to tylko pod warunkiem że jesteś naprawdę veteranem. Żeby dostać te max 70 skrzynek musiałbyś mieć po patchu level konta 1000 co na obecny poziom w grze przekłada się na jakieś pi razy oko level 10 na każdej postaci oprócz trzech które muszą mieć level 11

  12. Ta gra najbardziej podobala mi sie przez te kilka miesiecy ogrywania jej w czasie zamknietej bety. Nowosci w postaci skrzynek, sprejow i bannerow kompletnie mnie nie przekonuja i nie zachecaja do powrotu do niej.

  13. @zearid – jak nie ma jak ma ? Całe Raise Skeleton i Skeleton Mastery w talencie, Poison Nova i bądź co bądź Skeletal Mage jako ulty, Bone Armor i Bone Prison jako bazowe skille, Bone Spear na talencie L20, Weaken pi razy oko jako Cursed Strikes (CS zmniejszają AS wroga co w przypadku bohaterów AA przekłada się na efekt Weaken z D2 – obniżenie dmg zadawanego przez wroga), Decrepify jako talent. Wszystko jak najbardziej się zgadza

  14. @KafarPL|Barbarzyńca – jest, Nekromanta – jest, Czarodziejka – jest, Paladyn/Templariusz – jest, czyli jednak wszyscy się załapie nawet jeśli są to wersję „udoskonalone” z Diablo 3. Druid może być fajny z tym wyborem czy iść w Niedźwiedziołaka, Wilkołaka czy magię.

  15. @zearid Napisane jest, że złoto się nie zmienia, jedynie dodają te gemy i shardy… No i złoto ma dodatkowe zastosowanie – rerollowanie zawartości skrzynek.

  16. @Scorpix – no nie do końca bo te klasy z D3 to jednak nieco odmienne klasy od tych z D2. Li-Ming zrobili na Arcane, Sorceress z D2 miała fire/lightning/ice. Mogą ją zrobić pod lightning bezproblemowo. To samo z Barbem (tu trochę trudniej ale też dałoby radę). Najgorzej jak już to Paladyn bo np sporo nazw umiejętności dzieli z Utherem i ofc Johanną (btw Templariusz to jednak nie Paladyn :D). Ale fakt faktem że materiału na bohaterów mają tonę więc raczej szybko innych klas z D2 bym się nie spodziewał

  17. Gra znudziła mnie po kilkunastu godzinach jeszcze w becie. Te zmiany w żadnym stopniu nie przekonują mnie do powrotu.

  18. grałem tylko dla mounta do wowa… i szkoda że nie wiedziałem że był jeszcze skin oni do overwatch… a tak po za tym to nie lubię moba…

  19. @KafarPL 70 to 1000 poziom? O czym ty piszesz? 70 skrzyni to 70 poziom postaci, czyli łączna suma poziomów bohaterów. Ja obecnie jakbym zsumował to mam ponad 160.

  20. Dla mnie bomba. Od niedawna powróciłem do HotS’a, więc informacja dla mnie zacna.

  21. Dobra. Znalazłem. Przelicznik dla nowego i dla starego jest trochę inny stąd to 1000.|Stary gracz mając obecnie np. 500 poziom otrzymuje tylko 65 skrzynek (40 zwykłych, 20 rzadkich, 5 epickich)|Nowy gracz osiągając 500 poziom otrzyma 500 skrzynek (380 zwykłych, 100 rzadkich, 20 epickich)|Tylko, że nowy nie dostanie wariantów kolorystycznych i musi je oddzielnie zdobyć.

  22. @Aqwet ja mam ok. 500, czyli znowu zostanę przez blizzarda olany ciepłym moczem, gdy dostanę 5x mniej niż nowy gracz, super xD aż zachęca do grania

  23. Ktoś wie kiedy to ruszy?

  24. amazonka z diablo 2 powraca.

Dodaj komentarz