
XCOM 2 ? testy wydajności i porównanie ustawień [WIDEO]
![XCOM 2 ? testy wydajności i porównanie ustawień [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/502fddef-0f62-43bd-9637-b6e3f3a6453a.jpeg)
20 lat obecności Obcych na Ziemi to niejedyne złe wiadomości, zwłaszcza dla posiadaczy słabeszego sprzętu...
Wpływ poziomu detali na liczbę fpsów sprawdził niemieckojęzyczny portal PC Games Hardware, a wyniki nie są niestety zbyt optymistycznie. Na początek w Full HD (1920 x 1080):

A także w QHD (2560 x 1440):

Na szczęście różnica miedzy ustawieniami wysokimi a maksymalnymi jest minimalna, więc w praktyce nie jest aż tak źle, jak na powyższych wykresach. Porównanie wpływu poszczególnych opcji na wygląd można natomiast zobaczyć na przykład na poniższym filmiku:

Czytaj dalej
8 odpowiedzi do “XCOM 2 ? testy wydajności i porównanie ustawień [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Gra ma na ten moment problemy z wydajnością. Wkrótce ma być patch, który to naprawi (ponoć).
Nie wiem czy oni w filmiku zmieniali tylko jakość cieni, ale tylko w nich widzę jako tako większą różnicę, przynajmniej z daleka.
Cóż, powiedzmy wprost optymalizacja jest kiepska. Na kompie który ciągnie Division na ultrapanoramie w 50 fps na ultra, tu gra lawiruje pomiędzy 30-40 klatek i zamyśla się często przed nową turą. Całość jest świetna poza tym jednym elementem.
@otton |no ok, ale ta wielka różnica w wydajności między wysokimi a maksymalnymi bierze się z msaa x8, które jest bardzo słabą metodą antyaliasingu. Bardzo duże zapotrzebowanie na wydajność a sama jakość też nie jest najlepsza. Fxaa ma niezauważalny wpływ na wydajność a wygląda równie dobrze. Smaa wygląda zwykle jeszcze lepiej i też nie sprawia że gra działa dużo gorzej, ale to musisz chociaż w tej grze ustawić w zewnętrznym programie.
W natywnej dla mojego monitora rozdziałce 1440×900 działa płynnie na High, a mam ledwo GTX750 i dwurdzeniowego 3,2 GHz.
Hym. Mi na i5 4460 i GTX 970 ichill chodzi na max, i jakoś nie zauważyłem spowolnień hmm. Ale też w sumie nie sprawdzałem klatek, to nie wiem, czy nie widze 30 fpsów, czy po prostu ich nie ma 😀
Wudzisz 30 fps. Mam minimalnie lepszy procesor i jest ich 30+. Tyle, ża ja używam rozdziałki 2560×1080. Ale wątpię, żeby aż 30 fps skoczyło w górę po zmniejszeniu do 1920×1080. chyba, że jeszcze mniej masz ustawione.
A ja tak patrzę na te wykresy, i podziwiam jak 960-ka jest prawie dwukrotnie wolniejsza od G970 i R390. A przecież w poprzedniej generacji kart, 760 nie odstępowała aż tak mocno od 770, i podobnie wcześniej 660ti była może ze 20% słabsza od 670. Wraz z nadejściem serii 9xx. Wymagania gier wystrzeliły tak w górę, albo twórcom gier nie chce się pracować nad kodem. Że dzisiaj kupno czegoś słabszego od R390 lub G970, może doprowadzić gracza entuzjastę do łez w czasie grania