rek
rek
Często komentowane 39 Komentarze

Xbox One + Windows 10 = …

Xbox One + Windows 10 = …
W przyszłym miesiącu konsola Microsoftu powinna dostać uaktualnienie systemu do swojej wersji Windowsa 10. Na pierwszy rzut oka zmieni się tylko wygląd, ale pojawiły się już także informacje, co to oznacza dla twórców gier. A oznacza zgodność z DirectX 12, co ma mieć bardzo wyraźny wpływ na wydajność.

Według oficjalnej dokumentacji (której najbardziej interesujący wycinek można zobaczyć poniżej), DirectX 12 w wersji na Xboksa One przyniesie wzrost wydajności CPU aż o 50%, zaś GPU – o 20%. Dodatkowo ułatwiony zostanie dostęp do wbudowanej bardzo szybkiej pamięci esRAM, której nie ma w PS4, co w sumie ma się przełożyć na częstsze premiery gier wyświetlających obraz w prawdziwym 1080p. Oczywiście dotyczy to tylko nowych tytułów, ale… jest na co czekać!

xbox_one_ddirectx12_www_177hj.jpg
rek

39 odpowiedzi do “Xbox One + Windows 10 = …”

  1. Jeżeli okaże się to prawdą to dopełni to czary i wymienię moje ps4 na xklocka. Szkoda mi tylko pada będzie

  2. Dajcie znać jak będziemy mogli pobrać RAM z internetu, sam kupię xkupę.

  3. W przypadku Xboxa nic nie miało się zmienić, także nie wiem skąd w ogóle takie informacje, że X1 w jakikolwiek sposób poprawi swoją wydajność.

  4. No nic zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.

  5. @dracollo: MS nie po to wladowal miliony dolarow, zeby na PieCach ludziom sie lepiej zylo – w nosie maja PCowcow. DX12 powstal tylko i wylacznie po to, zeby XB1 moglo podgonic PS4, dzieki czemu mniej multiplatform bedzie mialo „1080 na PS4, 900 na XB1”.

  6. @dracollo a skąd informacja, że na Xboxie nic się miało nie zmienić?

  7. @AoS – choćby Redzi tak twierdzili, np. tutaj: http:wccftech.com/cd-projekt-red-directx-12-xbox-1080p-issue-gpu-handle-triangles/

  8. esRAM na to jak sie zara kibel nie zwolni xD co do tematu… no zobaczymy

  9. Ludzie nie rozumiejo. DirectX 12 nie sprawi, że specyfikacja XBO magicznie się powiększy, ale twórcom gier łatwiej będzie uzyskać lepszą grafikę/płynność działania. Nie wiem sam jak to będzie działało, bo struktura działania konsol jest mi obca, ale na pewno jest to możliwe. Tak jak możliwe było stworzenie GTA V na (wtedy) 8-letnią konsolę. Wiecie o co chodzi… 😉

  10. pod warunkiem że ktoś zrobi grę w 12, bo żadnych tytułów w 11.1 / 2 nie było.

  11. Prosty przykład – czemu 2-rzeniowy CPU z 1GB RAM w iPhone 5S ma nieco lepsze wyniki wszędzie, niż 4-rdzeniowy potwór z 2GB RAM w Galaxy S4? Bo technologia Apple, bo „Metal”, bo właśnie lepsze API. Cyferki to jedno, ale odpowiednio je wykorzystać i gospodarować nimi, to drugie.

  12. @Krax zapewne będą może jakieś próby na 12 w przypadku gier które są ekskluzywne dla Xboxa ale nie wiadomo co z tego wyjdzie i kiedy będą pierwsze efekty o ile w ogóle coś się zmieni.

  13. Ja tam jestem zdania że napisać można wszystko bo papier wszystko przyjmie. Pożyjemy, zobaczymy.

  14. hmm podchodze sceptycznie do tych 50% CPU i 20% GPU ale wiem jedno DX12 na pewnoe cos da poprawi grafike i jak ma poprawic wydajnosc nawet o 7 czy tam nwet 10% to dla systemu zamknietego jakim jest konsola jest to bardzo duzo 10% to ok 3 fps wiecej przy 30fps to nie jest tak malo. |Przyklad Apple niby bebechami slabsze i cyferkami niz smartphony z andkiem a wydajnosc lepsza. cyferki to nie wysztko wazny jest tez software ktory bd potrafil to wykorzystac

  15. @Aargh, wut? Pierwsze dwa zdania ok, masz rację. Ale….DX12 wiele nie da…bo lekkie API…ale DX12 to właśnie jest API. :V Jeżeli to będzie pełnoprawny DX12 jak w przypadku Windowsa, to będzie to potężne jak Gruba Berta API, przygotowane TYLKO POD JEDEN KONFIG. Widać już pierwsze wyniki, jaki przyrost dał DX12 na PC, więc w przypadku XOne ten przyrost będzie jeszcze większy, bo wszystko zostanie zoptymalizowane pod jeden sprzęt. W dodatku oparty na AMD, który póki co lepiej radzi sobie z DX12.

  16. @Krax: Nikt na DX11 nic nie robil, bo X360 DX11 nie wspieral 😛 . A ze XB1 bedzie stal na DX12, ba, MS to pewnie bedzie zaraz mial obiekcje na wpuszczanie gier nie w DX12 na XB1, wiec sie tworcy szybko przestawia. |I nawet argument „ale Win7 nie ma DX12” bedzie latwo zakopany za pomoca „moga sciagnac Win10 za darmo”.

  17. @k4cz0r Nie, nie będzie, bo w konsoli JEST już niskopoziomowe API. Tak masz dostęp do sprzętu. I Aargh nie miał na myśli: lekkie API = mało potrafi, tylko niskopoziomowe (z dostępem do sprzętu jak w DX12) API. Sorry, ale DX12 nie przyniesie dużego skoku wydajności. Stawiam na te 10% max, bo po prostu poprawili API. DX12 można nazwać tylko optymalizacją API na xbone.

  18. Ej chwila czy to oznacza ze nareszcie jedna z konsol będzie lepsza od drugiej w wydajności? Naaaaareszcie będę mógł wybrac pomiędzy ps4 a Xbox one(wybiorę Xbox) bo cos mi świta ze Microsoft jeszcze jakies korzyści do Xbox one wyciągnie ze względu na win10

  19. @Aargh widac ze odpowiada mi fanboy ps4 bo obie konsole maja ta sama wydajność…

  20. Baza kodu? x] Po prostu ten sam język, te same funkcje, te same możliwości. 😛 Jak programista raz na coś wpadnie, nie będzie musiał tego przeprojektowywać na inne API z innymi możłiwościami, a doszlifuje algorytm pod DX12. Napisz jakiś prosty algorytm sortowania w Basicu, C a później C – różnica kolosalna. A API to nic innego, jak rozwinięcie i ułatwienie programowania w danym środowisku. A tu widać na PC i XOne będzie identyczne dzięki DX12. Zyskają na tym obie platformy.

  21. DX12 na PC daje jeszcze większe osiągi niż na XBO, bo na PC optymalizacja zawsze cierpiała ze względu na brak ujednolicenia… DX12 ma ułatwić i ujednolicić optymalizację niezależnie od sprzętu co najpewniej oznacza koniec kiepsko zoptymalizowanych portów PC. Wiem że wielu się to nie spodoba, ale wszystko wskazuje na to że XBO pobije PS4… No ale nie będzie aż tak strasznie jakby się mogło zdawać, bo mówimy tu o wzroście wydajności do 20% GPU max (nie oznacza to, że będzie tak zawsze)

  22. Ej dobra nwm co ty aargh odwalasz ja cb nie rozumiem. Poprostu powiedz ze jesteś fanboyem ps4 a nie mi tu jakies głupie wymówki dajesz

  23. Nie mówimy tutaj o nowym sprzęcie lecz optymalizacji a więc to nie będzie stabilny wzrost wydajności. Najbardziej na tym tak naprawdę skorzystają PCty a najwięcej straci PS4 bo tutaj też nie chodzi tylko o wydajność, ale jeszcze o to że PS4 w tej sytuacji stanie się największym odszczepieńcem wymagającym specjalnego podejścia…

  24. I ktoś uwieży w to że xbone magicznie stanie się wydajniejszy ? Dobre żarty

  25. @Aargh z tym „znacznie „potezniejszym GPU to bym nie przesadzal. Pamietam jak chwile po premierze nowych konsol mowilo sie ze ps4 jest o 40% mocniejsza powiem ci szczerze ze owszem jest ale jakos tych 40% nie widac owszem jest mocniejsze ale watpie by az o tyle. To byly zawyzone procenty tak samo jak jest w tym newsie na temat XO i DX12 watpie by dalo 50% i 20% ale jestem pewny ze zawsze cos podniesie i to jest wazne. takie info zawsze maja sformulownia „do” czyli na logike trzeba uciac od tego okolo 50%

  26. na konsole juz teraz pisze sie aplikacje z low API wiec cały ten dx 12 da całe [beeep](wydajności) znaczy czysty marketing xd jedynie to to że pisząc program będzie kompatybilny z pc/mobile/inne smiecie z win10 i teraz X0 (tak wszystkie nowe gry będą kompatybilne z innymi platformami jesli chodzi o kod od twórcy zalezy czy wydadzą na pc czy tylko x0)

  27. Trochę ta ich gadanina nieprzekonująca. Czy w czasie tworzenia GPU do tych konsol znany był już zarys nowego API DX 12? Bo z tego co rozumiem, aby GPU wykorzystywało nowe API musi je wpierw wspierać. Tak to wygląda na poziomie PC, a nie ma co się łudzić, że konsole tej generacji to pecety w innym opakowaniu. Więc jeśli GPU nie będzie wspierać nowego API DX, to wszystko to co piszą można o przysłowiowy kant d… potłuc. Chyba, że czeka nas nowa wersja X-a z wymienionym GPU..

  28. kamiloxed kumam, wniosek wyciągam taki że ten cały dx 12 jest dla ciebie całkiem obcym api, a swoją wiedzę zaczerpnąłeś z onetu? przede wszystkim wzrost wydajności xboxowi zapewnił by gry w dx 11.2, ale tego nikt nawet nie dotknął bo nV nie wspierała. poza tym dlaczego uważacie że dostęp nisko poziomowy nie wpłynie na wydajność dla pozostałych platform? |btw xbox one od początku miał go wspierać(informacja z gdc 2014? kto oglądał ten wie).

  29. btw czemu wgl mówimy o nisko poziomowym api? komuś się pomyliło bo direct nie wprowadza magicznego pojęcia (kolejne magiczne pojęcie po „optymalizacji”: „niskopoziomowe api”). nie pamiętam by Microsoft w której kolwiek wypowiedzi mówił o korzystaniu z niższego poziomu. Owszem większa kontrola na cpu i kontrola pamięci, ale to nie jest jeszcze nisko poziomowy język. Swoją drogą na platformie PC zawsze w c++ można było zejść niżej, więc niby czemu 12 miała by dać +30%? Do tego wirtualizacja zasobów(multigpu).

  30. DX12 wszyscy odczują dosyć mocno – wystarczy posłuchać developerów (są zachwyceni). UE4 też mocno ciśnie na DX12 i już ma wsparcie choć jednak nadal jest to w fazie eksperymentalnej.|Co do wzrostów wydajności, to nie są to bajki, ale to nie jest stabilny wzrost jak przy wymianie karty graficznej i procka… Wzrost wydajności w grach będzie zależał od samej gry – od tego jaka to gra, jak ją tworzono i nawet w trakcie gry w różnych miejscach wzrost wydajności może być różny

  31. @aargh hmm ale 40% to prawie polowa pomysl skoro ps4 byloby naprawde o tyle mocniejsze od xboxa to by go po prostu zjadlo na sniadanie. Watpie ze te 40% przeklada sie z 900p na 1080p tym bardziej ze mad max zdaniem digitalfoundry byl tak sam a nawet minimalnie lepszy na XO bo nie ma lzawienia tam gdzie ma PS4 i minimalnie stabilniejszy fps. Wiec na pewno PS4 nie jest az o tyle silniejsza bo to bzdura i nic wiecej. Oba tytuly w 1080p wiec czemu na mocniejszym PS4 o 40% gra wyglada tak samo a nie lepiej

  32. @Aarght PS4 jest silniejsze nie ma co ukrywac ale nie o 40% o 40 to bylo wydajniejsze w dniu premiery i przed jak wiadomo sam kinect zzeral zasoby XO na starcie oraz dziadowy SDK ktory po prsotu lezal . PS nie mailo z tym problemu bo i ich narzedzia byly wydajniejsze. wiec dane o 40% wydjaniejszym ps4 to po prsotu zawyzona nota. Co do dx12 na pewno cos da robione jest to od 4 lat wiec za czasow gdy XO byl w fazach jeszcze projektowych wiec i dx byl robione nie tylko z mysla o PC ale tez i przyszlym Xboxie

  33. Ale beka z domorosłych informatyków którzy mówią Microsoftowi co jest możliwe, a co nie xD |Wstecz kompatybilność też nie jest możliwa ? 😀

  34. @Szary67 taz tak uważam,pare stron w gazetach przeczytali i juz udają że wiedzą więcej niż eksperci z microsoft. Aargh mogę ci powiedziec jedno:slabo bronisz tego ps4 każdy zauważył już że wszystko co mówisz to jedna wielka ściema

  35. Używanie „fachowego” słownictwa nie czyni fachowca, czyni kogoś kto na takowego chce się kreować za wszelką cenę. Pozostaje pytanie czy człowiek spełniony zawodowo musi udowadniać cokolwiek przez takie właśnie zachowanie? 😉

  36. Ps4 jest aktualnie wydajniejsze od XBO, ale o 40%? Nie widzę tego, tak samo skoku XBO o 50%. Microsoft i Sony naginają prawdę każde na swoją korzyść. A różnice w tytułach wydawanych na obydwie konsole są niewielkie.

  37. Ale wybór którą konsolę kupić ze względu na jej wydajność (jak pisał gustigames) przy tak minimalnej różnicy nie ma sensu. Ponieważ dziś kupuje się usługę i bazę ekskluziwów. Jeśli wcześniej miało się X360 i grało się w Halo, Forze i lubi się te serie nie widzę sensu kupna PS4 tylko ze względu na wydajność. To samo tyczy się posiadaczy Ps3 i przesiadki na XBO z powodu magicznego wzrostu wydajności (jeżeli takowy rzeczywiście nastąpi).

  38. Bardzo ciekawe…moim skromnym zdaniem Microsoft na razie prowadzi jeżeli chodzi o udoskonalenia swojej konsoli.Sony…trochę szkoda pisać na ich temat.Jednak trzymam dalej za nich kciuki 😉

  39. Aargh – myślę że nie obrażę Twoich kwalifikacji zawodowych jeśli stwierdzę że ludzie pracujący w Microsofie są chyba jednak troszeczkę lepsi od Ciebie w swojej pracy i Twoje przebąkiwania są dla nich tak oczywiste jak to że 2+2=4. |Gdzie to 40% więcej mocy ? Różnica powinna być chyba kolosalna jak między PS3 i PS4, a zwykle mamy trochę wyższą rozdzielczość i trochę mniej klatek na sekunde.

Dodaj komentarz