
Przy cenie PlayStation VR Oculus jest tani!

Jakiś czas temu analitycy przewidywali, że PlayStation VR będzie kosztowało między 400 a 600 $, a więc okaże się nieco droższe od Oculusa, który miał nosić metkę z 350 $. Cóż, wiadomo już że za Rifta trzeba jednak wyłożyć niemal dwa razy tyle, bo 600 $, czyli po doliczeniu naszych podatków około 3000 zł.
Co na to Sony? Oficjalnie nic. Nieoficjalnie natomiast cenę PlayStation VR zdradził kanadyjski oddział Amazonu, na którego stronie przez chwilę widniała cena 1125,35 CDN$. Po doliczeniu wszystkich podatków daje to okrągłą sumkę 4500 zł.

4500 zł!
Obecnie cena ze strony Amazonu już wprawdzie zniknęła (zachował się tylko zrzut ekranu w niezbyt dobrej rozdzielczości), więc być może to tylko jakaś pomyłka. Ale jeśli wierzyć zapewnieniom szefa Oculusa, swój sprzęt sprzedawać oni będą po kosztach. Raczej mało prawdopodobne, by w Sony były one niższe, skoro:
Innymi słowy jeśli chcesz VR już teraz, a nie jesteś milionerem, zostaje ci albo kartonowy Google Cardborad, który zadziała z dowolnym smartfonem, albo – jeśli wolisz plastik i chciałbyś ruchomić nieco bardziej zaawansowane aplikacje, a do tego masz jeden z obsługiwanych telefonów Samsunga – Gear VR.
Super?

Czytaj dalej
37 odpowiedzi do “Przy cenie PlayStation VR Oculus jest tani!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@Allor – 2x w newsie obok siebie występuje słowo „masz masz” na samym końcu. :)Co do newsa….ha..ha..ha.hahaah.ha…emm… drogo. Cóż technologia przyszłości 🙂 Fajnie, że się rynek rozwija. Za 10lat może kupie
Jeszcze jest HTC VR chyba.
Juz widze jak sie sprzedalo xd
i tak chyba taniej wychodzi w sumie ps4 + PSVR niż Oculus z rekomendowaną blachą za 3200 – 3500 zł.
Mhm… ok, poczekam aż gadżeciarze i gazeciarze przetestują, potem poczekam aż stanieje. Dobrej nocy.
Chora cena. Mało kto w Polsce zarabia powyżej 4 tysięcy na miesiąc, a nawet jeśli by zarabiał te 4500zł to nie starczyłoby mu nawet na chleb, nie wspominając już o zaległościach w opłatach na rachunki.
arisa – taa, bo ciężko wtedy pozbierać przez 2 mce zamiast miesiąc, tym bardziej, że jeszcze parę mcy do premiery zostało.
Zastanawia mnie, jaka będzie cena gier na VR. I koszt produkcji UWAGA BĘDZIE BŁĄD ów KONIEC BŁĘDU DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ gier. I ilość potencjalnych klientów. I czy to się komukolwiek będzie opłacać.|Przy całym rozsierdzeniu i przy próbach rozpaczliwego zrewolucjonizowania rynku, bo przecież nic nowego już z innej strony nadejść nie może (hologramy chyba?) – skłaniam się ku opinii, że będzie to nadmiernie drogą ciekawostką na pół sezonu, podobnie jak monitory 3D, Kinect czy PS Vita.|Gadżet przyjemny acz zbędny.
Polska i jej problemy. Kogo obchodzi, że dla nas to majątek? Dla przeciętnego Amerykanina to i tak relatywnie mniej niż my płacimy za dowolną konsolę u nas w Polsce. Czyli dla sporej liczy ludzi jest do kupienia.
@Draagnipur|Dokładnie tak. Pogódźcie się z tym, że Polska nie jest pępkiem świata, USA zajmuje tę „zaszczytną” pozycję. To w ten rynek się celuje robiąc poważniejszy biznes.
I po wielu miesiącach ekscytacji nad VR, rozmawiania o tym że „już za 2 lata standardem będą takie gogle” przychodzi odrobina…. beczka lodowatej wody. Koszty produkcji dobrej jakości sprzętu VR są widocznie cholernie wysokie, wiec cena ostateczna nie jest niska. Przez parę lat, póki cena nie spadnie do 300$ za szt, nie będzie to produkt który zawojuje rynek. Jedno jest pewne: Chińczycy 🙂 Rynek chiński postara sie aby koszty wyprodukowania urządzeń VR szybko spadły.
Ja tam się nauczyłem, po tych wszystkich move’ach i camerach że takich rzeczy się nie kupuje, dlatego nigdy nie byłem tym jakoś szczególnie podjarany, to jest bardzo fajny pomysł ale najpierw trzeba poczekać kilka lat jak się zakorzeni. Cóż, wiem jedno, że z taką ceną będzie ciężko, to nie jest tak jak napisali przedmówcy. Na zagranicznych stronach, ludzie w komentarzach też nie są jakoś specjalnie entuzjastyczni jeśli chodzi o cenę. 4,5 koła, ponad 3 wypłaty…heh śmieszni są.
Jakie sianie paniki! Jakie malkontectwo,załączacie screena o jakości ziemniaka w którym idzie się dopatrzeć, że cena 1125 CAD to cena za BUNDLE PS VR + PS4. |Czyli przy obecnej cenie PS4 w kanadzie tj. 489CAD to cena PS VR jest zbliżona do Oculusa.
To i tak jest za drogo, maksymalnie tak ze cztery stówki bym za to dał i to pod warunkiem że jakieś sensowne gry by na to wychodziły.
Ja nie chce bronić ps vr bo i tak nie kupie, ale autor newsa chyba był wczoraj zaspany bo nawet na screenie jakości kupy widać, że to cena PS Vr + PS4 czyli bundle, więc będzie to kosztowało jakieś 3000 wtedy 🙂
A ja uważam, że VR skończy jak kinect i muve, oraz jak 3d w telewizorach, i kilka innych rewolucyjnych rozwiązań, o których dzisiaj już nikt nie pamięta. Na pecetach może to przetrwać jako ciekawostka dla maniaków gadżetów – podobnie jak joystiki i symulatory lotów a na konsolach jakoś mi się to nie widzi, zwłaszcza że na tych drugich często gramy w kilka osób przy jednym telewizorze ( na pc gramy głównie po sieci).
Dlaczego CDA pomija CMOAR?
@Buranchi Ja liczyłem na cenę gogli VR w okolicach 300$ czyli na Polskę jakieś 1300-1500zł. Jest to odpowiednik ceny dobrego monitora.
Aha, czyli sytuacja powoli się wyjaśnia. Technologia na razie jest zabita przez cenę. Można śmiało założyć że następne 3 lata to będzie jedynie ciekawostka. Wąskie grono odbiorców będzie skazywać kolejne gry/programy na komercyjną porażkę, wtedy będzie się zmniejszać liczba developerów którzy będą chcieli coś na to tworzyć. Koło się zamyka. VR pozostanie w ramach ciekawostek jak okulary 3d nVidia i 3d w telewizorach o którym już nikt nie wspomina. Szkoda. 600$ w USA za coś bez loga apple? I dont think so.
Gdzie tu jest napisane, ze dołączają PS4 bo ja plusa nie widzę, albo mam monitor w niższej rozdzielczości niż obrazek… 😛 W opisie produktu też o konsoli nie widać wzmianki. Pewnie konkurencja to spreparowała, żeby odkładać hajs na Oculusa. 😛
Jeśli ktoś bardzo chce, to i tak sobie na to pozwoli..
4,5K? W życiu nie dałem za monitor więcej niż 800 PLN, za VR nie dałbym więcej niż 1000. W imię zasad.
2poor4you XD
@Simonr2 Akurat muve się dobrze trzyma, ostatnio zimobranie nawet organizowali, niedługo podobna akcja w klimatach wiosennych, nie wiem o co się czepiasz.
Miało być dla każdego a będzie dla elity, zwłaszcza w PL, może to i dobrze, bieda na ogórki 🙂
poza monitorem wysokiej jakości (2K rozdziałka, g-sync, OLED) jest jeszcze motion tracking . Nowatorska technologia kosztuje. |Nie dziwie się że inni kozystają z ceny którą ustanowił Oculus, bo nie ma sensu sprzedawać VR po kosztach, gdy się nie zarabia na grach na niego. PS4 i tak czy siak będzie zarabiać swoją część więc nie muszą tego robić, a oculus + HTC nie mają co gadać bo to pc.
@Simonr2 akurat kinect ma się całkiem dobrze, nie twierdzę że to super urządzenie czy że ja mam ochotę się z nim bawić, natomiast twoja negatywna opinia czy marudzenie innych na jego temat jest psińco warte, kogo to obchodzi. Najważniejsze jest to że i on i gry powiązane sprzedają się całkiem dobrze.
@Searinox Wydaje mi się, że chodziło mu o Sony Move a nie muve, tylko kolega nawet poprawnie tego napisać nie potrafi 🙂
>skrzyneczka z chipami odpowiadającymi za część obliczeń |Taaaaaa, jasne… Krawaty wiąże, usuwa ciąże. Sony wielokrotnie tłumaczyło za co odpowiada ta „skrzyneczka”, a wy wciąż swoje. | |Poza tym screen w niskiej rozdzielczości z jakiegoś reddita czy innego Pudelka to nie jest dowód. W pięć minut mógłbym spreparować podobny obrazek, wrzucić go do sieci i patrzeć jak pół internetu płonie dla mojej rozrywki.
To trochę śmieszne że te same „strony branżowe” które od dwóch dni nie są w stanie jednoznacznie określić ceny Oculusa (czy 600 czy 700 a może jednak 900? Dolarów czy euro?) prześcigają się w umieszczaniu kiepskiej jakości screenshota (ciekawe kto pracuje w rozdzielczości 400×100 że tylko takiego screena zrobił) i siania fermentu w internecie…
@punisher51 Wiem, o co chodziło, można to wywnioskować z kontekstu zdania 😀
Searinox – chodziło mi o kontroler do PS3 move – przepraszam za błąd, a nie o sklep. W sklepie sam mam konto i często robię tam zakupy. Zresztą nasz MUVE był chyba pierwszym sklepem w Polsce, który wprowadził sezonowe wyprzedaże o bardzo duże kwoty. Na tych wszystkich zimo, lato, wiosnobraniach, kupiłem mnóstwo gier w śmiesznych cenach.
Jeszcze jedna rzecz mi się nasuwa – to nie jest nowa technologia, za którą można by drzeć kasę ile wlezie. To jest „trochę ulepszona” technologia, którą już kilka razy próbowano wepchnąć i nic. Więc jeśli chcą jechać z takim „podatkiem od nowości” to kolejny raz może się okazać że brak na to chętnych. Dla mnie jedyną sensowną opcją byłoby od razu pchać to na rynek masowy po cenie masowej. Inaczej hype zgaśnie, że drogo, że paruje, że wymioty, że lagi, że błędy grafiki, i już nie wstanie. Ale co ja tam wiem.
punisher51 – sam byłem posiadaczem kinecta, którego kupiłem w zestawie z konsolą. Namówiła mnie do tego żona kilka lat temu. I po pierwszych zachwytach nad nim w grupie znajomych, i po paru tygodniach gry z synem, każdemu się to znudziło. Dla mnie jako gracza powiedzmy w poważniejsze tytuły, nie miał zadnego zastosowania. Żona przestała grać Kinect sports i Adventures po jakimś miesiącu, nie pomógł zakup jakiegoś aerobiku, po prostu straciła ochotę na zabawę z konsolą. Synek od czasu do czasu pograł ze mną
w Kinect Adventures, ale nawet on po jakimś czasie stracił wenę do gry. Zresztą jeżeli masz Kinecta,to wiesz i jeżeli kupiłeś go w zestawie z Kinect Sports, to wiesz doskonale, że miał swoje wady, takie jak niezbyt dokładne śledzenie ruchów postaci, i czasami gra w golfa mogła mocno denerwować zamiast przynosić frajdę. A uwierz mi, że pokój w którym trzymałem konsolę jest dużo większy niż przestrzeń podawana przez MS do komfortowej gry.
punisher51 – Ale jak w domu zebrało się kilka osób, to można było sobie fajnie pograć, a z różnych śmiesznych skoków, lub dziwnych zachowań avatara w grze można się było naprawdę mocno pośmiać. Ale tak jak pisałem wcześniej – dla graczy, którzy grają w bardziej poważne gry, to szkoda wydawać pieniążki na Kinect, bo tylko będzie się kurzył pod TV
b3rt – jest ferment, są kliki. A w końcu tylko o to chodzi.