
Xbox One wystarczy na ponad 10 lat. Plus: filmiki z możliwością dodania komentarza

Po pierwsze – funkcja nagrywania filmików z rozgrywki pozwala na dodanie do nagrań własnego komentarza. To oznacza, że nagrywanie popularnych let’s playów na konsolach nareszcie stanie się bardzo proste i każdy będzie mógł to zrobić. Harrison zaprezentował opcję na przykładzie zabawy z Project Spark.
Po drugie – nowy Kinect będzie mógł teraz rozpoznawać głosy dwóch osób mówiących na raz, dzięki czemu kontroler będzie mógł analizować polecenia różnych ludzi jednocześnie. Sensor sprzętu jest na tyle dokładny, że będzie mógł odczytać ruch warg poruszających się w ciemności. To wszystko (a także usprawnione śledzenie ruchów gracza) pokazano na przykładzie Kinect Sports Rivals – nowej produkcji studia Rare.
Po trzecie – Microsoft przewiduje, że Xbox One będzie żył dłużej niż jego poprzednik. W przypadku X360 i PS3 gigant z Redmond oraz Sony zapewniali, że będą wspierali swoje konsole przez co najmniej 10 lat. Według słów Harrisona, XBO powinien wystarczyć na dłużej. A to wszystko dzięki nowym funkcjom pokroju technologii „chmur”, które powinny wydłużyć żywot platformy.

Czytaj dalej
46 odpowiedzi do “Xbox One wystarczy na ponad 10 lat. Plus: filmiki z możliwością dodania komentarza”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dzisiaj w Wielkiej Brytanii rozpoczęły się targi Eurogamer Expo. Jednym z ich punktów jest prezentacja Phila Harrisona z Microsoftu, który zademonstrował zgromadzonym Xboksa One. W trakcie pokazu ujawniono kilka ciekawych informacji o konsoli.
„Ale to już było…” . Ogólnie na PC już jest to od dawna i nazywa się YouTube, TwitchTV, itd., itd. Ah te konsole.
Widzę jeden problem. Jeśli chmura, to nie trzeba tyle forsy wydawać, styknie pentium dual core haswell za 250-300zł plus reszta zestawu i zmiescimy sie w 1000-1500zł bo nawet karty graficznej nie potrzeba.| | A jak nie chmura to to badziewie już teraz jest za słabe a za 5 lat to będzie gorsze niz low-endowe GPU, a za 10 lat to ja będę grał podłączony do wirtualnej rzeczywistosci bezposrednio z mózgu… hehe.
„Xbox One wystarczy na ponad 10 lat.” Pod warunkiem, że się go nie postawi pionowo 😀
10 lat hamowania rozwoju gier?
Ja tam się cieszę. Mam teraz gwarancję, że na moim półtorarocznym lapie nawet za cztery lata bez problemu pogram na niskich 🙂
Już teraz te konsole są na poziomie przeciętnych (nawet na polskie warunki) PC 😛 |Za 10 lat to będę miał lepszy telefon 😀
Po tej informacji juz wiem ze za 2 lata kazdy komp prawdziwegog racza bedzie mocniejszy niz konsola.
Czy to znaczy ze Call of Duty mimo wszystko nie dostanie nowego silnika przez kolejna dekade? 😉
Widzę sami zagorzali PC-towcy i żaden nie patrzy racjonalnie na zagadnienie 😉 Te konsole może nie są potężne, jednak w miarę rozwoju technologi chmury i umiejętności jej wykorzystania w cenie konsoli będzie darmowy „upgrade sprzętu” 😉 To pozwoli rozwijać konsole przy zerowych kosztach własnych w czasie kiedy PC-towcy (stęsknieni za wydawaniem setek złotych) będą zmuszeni do modernizacji komputera co 2 lata 😉 Więc długo na tych rocznych laptopach nie będzie grania 😉
@woocash87 a ty zapewne uważasz że wszyscy którzy zakupią konsole będą w posiadaniu mega złącz internetowych co? Jak według ciebie ma być możliwe to co opisujesz w sytuacji gdy większość ludzi ma złącza co najwyżej 10 mb. Poza tym jedynie czas pokaże co się będzie działo bo odmiennie niż w wypadku poprzednich konsol Nvidia stawia na rynek PC a przekreśla konsole. Ponadto – uwaga! – niespodzianka! – PC też mają dostęp do internetu i usług związanych z chmurą. Szok co?
@Tetragon a czy ty uważasz że kogoś to będzie obchodzić? 😛 MS już jasno przedstawił wymagania co do łącza więc klient wie co bierze. Poza tym ceny internetu 30 mega oscylują w granicy abonamentu za komórkę więc proszę cię nie rób z ludzi żebraków z konsolą pod mostem. Jasne PC maja dostęp do usług związanych z chmurą i pozwolę sobie zacytować ciebie…bo sam sobie zaprzeczasz „uważasz że wszyscy…będą w posiadaniu mega złącz internetowych co?” 😛 To dopiero szok i niespodzianka 😛
Póki co jedyny dostęp do chmury jaki mają PC-towcy to Gaikai wykupiony przez Sony i wykorzystany po części do PS4. Nie wspomnę o popularności tego serwisu właśnie ze względu na wymagane łącze. Która firma zbuduje potężną infrastrukturę dla WSZYSTKICH gier PC? EA, Ubisoft, CD Projekt? Nie uświadczysz tego na PC chyba że wprowadzi to MS albo Steam (w co szczerze wątpię bo to nie na ich kieszeń). No i zostają usługi typu Google dysk i Chomikuj. A tak z innej beczki mama ci nie mówiła co to formy grzecznościowe
woocash nie podniecaj się tak funkcją, której jeszcze nie ma. Jak to będzie tak fajnie działać to super. A jak po roku zamkną wszystkie serwery to będzie jak zwykle. A jeśli się okaże, że ta chmura to wszystkie kompy z Win8? XD
Za 5 lat to te konsole będą mogły powalczyć ze smartfonami – bo PC zostawią je daleko w tyle już za lat 2. Po raz pierwszy w historii nowa generacja konsol już na starcie przegrywa pod względem wydajności z dolną częścią średniej półki PC… A przecież żadna z nich jeszcze nie została nawet sprzedana!
@Sakurazuka nie podniecam się bo właśnie na tą chwile nie ma czym 😉 Ale dobrze wiemy że MS jak chce to idzie w zaparte (patrz Win 8 😉 ) Póki co odnoszę się do informacji i prognoz i nie zakładam jak 90% osób poniżej mojego komenta że to szajs i 6 letni laptop będzie spokojnie starczać do gry 😛 Rozumiem że zaaferowanie tematem może trochę zniekształcić opinię ale żeby aż tak negatywnie do tego podchodzić to już czyste hejterstwo 😉
@woocash87|Co do chmury, to serio nie napalałbym się tak. Chmura miała pokazać klasę przy byciu zawsze on-linę. Gracze nie chcieli być on-line, więc na chmurę, która zmusza do bycia podłączonym nawet w singlu też raczej nie będą mieli ochoty… Chmura to śpiew przyszłości, która szybko nie nadejdzie.
@woocash87 „Poza tym ceny internetu 30 mega oscylują w granicy abonamentu za komórkę” Tak. Tyle że jak u mnie muszę się tłuc za 60 zł miesięcznie z internetem 4 mb/s bo… nie ma u mnie ani światłowodów, ani nic. Dodatkowo działa u mnie tylko Play. Więc nawet, jeśli np. Orange miałby lepszą ofertę, nie mam szans jej dostać. Pół „miasta” ma z Play, druga połowa nie ma neta w ogóle. A wiesz ilu ludzi jest w takiej sytuacji? Prędkość internetu w Polsce nie zależy od budżetu, tylko od dostawców.
XBone + chmura = always on DRM, potem MS zrobi XTwo, serwery do XBone zamkną i gry ostaną się tylko w formie let’s playów na YT. Tyle pożytku z chmury. 🙂
@woocash87 Tyle że prędkość internetu nie zawsze jest zależna od ceny. Ja się tłukę z 4 mb/s za 60 zł z Play, bo innego nie ma. Przez neta w nic nie pogram, bo pół miasta tak korzysta. Prawda jest taka, że w większych miastach masz UPC, Netię itd. a w mniejszych masz mobilnych z limitem tak śmiesznym że nie wspomnę. A ile jest takich miasteczek jak moje? Mnóstwo. ~30% ludzi w Polsce z XBO wykorzysta „darmowy upgrade”, bo większości net nie nadąży. Taka smutna prawda.
Skate@ jak masz pisać takie pierdoły i bzdury to może lepiej nic nie pisz i wy..b się na plecy ! @@@ Ustne ostrzezenia za poziom komentarza@@@ [smg]
Arthanis ty [ciach]. @@@ Ost i 7 dni urlopu za ten komentarz. [smg]@@@
@Dybybcio Nie nazywaj ludzi kretynem skoro nie jesteś o wiele bardziej bystry. GTA V bedzie miało na pc 5x większe wymagania i 15x lepszą grafikę.. wiec wzrost rekomendowanych wymagań sprzętowych to coś normalnego. Widać, że jesteś dumnym posiadaczem konsoli – ciesz się że chodzi Ci zoptymalizowane GTAV z teksturami 256×256 ale nie wyzywaj ludzi od kretynów, bo obecna „generacja” procesorów graficznych w smartfonach nie jest daleko w tyle za X360 (mówie tu o procesorach z serii Snapdragon4 czy Adreno 320)
Na 10 lat??? no dobra, powiedzmy za 7 lat będzie następna generacja a potem okres przejściowy wsparcia przez 3 lata dla starej platformy. Szkoda tylko że ta nowa generacja nie ma zbyt imponującej konfiguracji. Ale i tak się jaram widząc ile udało się niektórym studiom wyciągnąć z x360 i ps3.
Taa, za 2 lata to pewnie znowu będziemy mieli gry z zamkniętymi hubami, bo konsola nie jest w stanie zrobić wielkiego terenu… Jak im się to udało zrobić Skyrima na PS 2 wciąż pozostaje dal mnie zagadką…
X360 i PS3 w momencie startu miały wyraźną przewagę nad średnim segmentem PC. W przypadku PS2 różnica była jeszcze większa. To właśnie nieporównywalnie wysoka wydajność za nieporównywalnie niską cenę była głównym czynnikiem decydującym o opłacalnosci tych urządzeń względem budowania mocnego PC. Start najnowszej generacji konsol mniej więcej zrówna się ze startem nowej serii kart graficznych AMD – i niestety konsole te będą już w tym momencie lekko przestarzałe nawet względem PC ze średniej, półki.
zaczolem czytac i po 2,3 linijkach jakos mi sie odechcialo, chyba sobie wezme jakis off time z informacjami o nowym X.
Poza tym jeszcze jedno – komputer (obojętnie czy mówimy o PC czy konsoli) starzeje się mniej więcej po 4 latach. 5 rok jest już momentem w którym technologia poszła do przodu na tyle, że jedynie wymiana sprzętu jest w stanie zagwarantować bycie na czasie z technologią. 10 lat życia konsol ma rację bytu, tylko jeśli od 4-5 roku będą one już konkurować nie z PC, ale ze Smartfonami. Z resztą po 7 latach już nawet smartfony zostawią konsole w tyle. Pamiętajmy że konfiguracja startowa obu konsol jest dość słaba.
@Arthanis. Po 4 latach ? W tej chwili około dwuletni pc zbudowany z typowo gamingowych podzespołów (i5 2500k, gtx670, 8gb ram), który jeszcze niedawno był sprzętem hi-endowym teraz wypada dość przeciętnie bo w nie wszystko pograsz na ultra w full hd. Nie można zapomnieć o gównianych podzespołach aktualnej generacji konsol. Zobaczcie sobie co ma w sobie x360, a potem grafikę w gears of war 3, halo 4 czy forza. Optymalizacja – kluczowe słowo.
A propos optymalizacji, najlepszym przykładem jest ios i android. Ios mimo gównianych podzespołów, w grach wypada niesamowicie. 30-60fps to standard w najnowszych produkcjach. Następnie spróbujmy odpalić tę samą grę na najnowszym androidowym smartfonie. W najlepszym wypadku 20fps.
@dracollo – pod względem architektury jeszcze nigdy konsole aż tak nie przypominały PC – tak więc choć optymalizacja jest kwestią bardzo istotną, konwersja gier między platformami nigdy nie była tak łatwa jak będzie w nadchodzącej generacji. a ten „przestarzały” sprzęt o którym piszesz (i5 2500k, gtx670, 8gb ram) w dalszym ciągu bije na głowę obie konsole… które jeszcze nawet nie trafiły do sprzedaży. Może więc u Ciebie nie chodzi na Ultra, ale na konsolach nie będzie działał nawet odpowiednik Medium…
Arthanis teraz gdy w grę weszło amd, twoje podejście chodź w przeszłości uzasadnione traci argumenty.|sdk z którego korzystają przy produkcji gier progamiści na ps4, w nisko poziomowyo programując bez pośrednio sterowniki jest to dokładnie to samo sdk, które otrzymał xone i pc. kod pisany w sdk jest przenaszalny, teraz tylko pare sztuczek z ogl na dx i jesteśmy w xone… pare sztuczek jesteśmy na pc… a optymalizacja? załatwili ją programiści ps4.
@Krax, ależ dokładnie odwrotnie, ono jest aktualne jak nigdy. Ponieważ gry będą teraz pisane równolegle na PC i na konsole, różnice jakości wynikające z optymalizacji na poszczególnych platformach zostaną znacząco zniwelowane. Co więc zostanie? Kilkukrotna przewaga w mocy obliczeniowej na korzyść PC. Już na starcie to, co pokażą konsole, to będą ustawienia MEDIUM z PC. Za trzy-cztery lata będzie to LOW. A później to już tylko ekwilibrystyka „jak zoptymalizować byle ruszyło i (za bardzo) nie straszyło”.
@Krax – tak więc największym zwycięzcą nowej generacji jest właśnie PC. To, co czyniło kiedyś z konsol realną alternatywę, były to nieporównywalnie lepsza wydajność i trudność w przenoszeniu tytułów między platformami – tzn. było znacznie więcej konsolowych exclusivów, w znacznie lepszej jakości i gry te na PC albo się nie ukazywały wcale, albo z dużym opóźnieniem, i na dodatek na PC wyglądały gorzej – i ten stan utrzymywał się 2-3 lata od premiery konsoli.
@Krax – Teraz te same gry będą wychodzić na konsole i na PC, przy czym już na starcie będą na konsoli wyglądać gorzej niż na PC (KILKUKROTNA różnica między high-end PC a konsolą jest nie do nadrobienia). To, co pod względem wydajności oferuje konsola, to mniej niż oferuje 2-letni high-endowy PC lub nowy PC ze średniej półki. Jak dla mnie, to są po prostu jaja, tak naprawdę jedyne segmenty rozrywki elektronicznej nad którymi konsole będą mieć zauważalną przewagę to smartfony… a i to potrwa tylko kilka lat.
Arthanis to nie tak… od razu założyłeś że pc dostaną drugą młodość z powodu optymalizacji… owszem to jest plus dla platformy… nikt bowiem sięnigdy nie bawił w optymalizację na pc w takim stopniu…ale to nie zmienia fakt że gry będą zoptymalizowane pod ps4(lub xbox, zależy co w ostatecznym rozrachunku okarze się słabsze, i proszę mi tu nie wyjeżdżać za flamem bo to do dnia premiery… a nawet chwilę dłużej nie będzie wiadome), gra napisana na słabszy sprzęt… owszem dodatkowe efekty…
można będzie dodatać i wyłączyć w konfiguracji dla danej platofrmy… tyle że nikt nie będzie dokładał do interesu… produkt jest i taniej to wychodzi, o ile teraz byli zmuszeni… gry portowac… teraz prawie 0 roboty… lecimy po kosztach(no chyba że portujemy z pc na konsole). to przypomina mi podeście Microsoftu do tworzenie aplikacji… niema osobnych bibliotek… przyciski mają zarówno tap jak i click…. wystarczy wybrać odpowiedni kompilator.
Jak do tej pory developerzy jakoś nie mieli problemów z wzbogacaniem gier konwertowanych na PC (albo w drugą stronę – okrajaniem gier idących na konsole). Dlaczego teraz, w dobie zunifikowanego środowiska programistycznego, ma być inaczej? Gry na PC będą wciąż ładniejsze,gry na konsole będą wciąż brzydsze, a developerzy będą to robić jeszcze mniejszym kosztem niż dotychczas. A to że gry będą teraz optymalizowane pod słaby PC ze średniej półki (PS4 i XBO), to właśnie jest wielkie zwycięstwo PC.
na pc zawsze nadrabiano sprzet optymalizacje, np. taki physx który przy renderowaniu efektów futra dla 2 wilków(i niczego więcej) pozwala na uzyskanie 60 fps w 1024×768 na titanie:E. takie rozwiązanie jest czysto na pokaz… optymalizacja zapeni dłuższe rzycie każdemu komputerowi… więc nie będzie potrzeby tak dynamicznego rozwoju sprzętu… nv to widzi i stara się uciekać z rynku konsumenckiego, gdzie wydaje się że wnajbliższej przyłości do grania wystarczy apu firmy amd(następna rodzina).
i to jest wielka przegrana pc… wygrali użytkownicy, którzy pograją sobie tanim kosztem… przegrał postęp.
Mówisz o tej pokazówce CDP Red? Nie sztuka wypuścić niezoptymalizowaną próbkę która zamuli najmocniejszy komputer. Za pomocą excela można przytkać podkręcone i7 – i to nie świadczy o mocy systemu. Poza tym nie orientuję się jakie „rzycie” 😉 mają konkretne komputery. A o postęp to się nie martwię, wszystko wskazuje że PC wraca do roli wiodącego sprzętu gamingowego, więc układ hamowania pt. konsole nie będzie za kilka lat odgrywał znaczącej roli.
Krax ale piszesz głupoty, hejtujesz konsole, piszesz ze przegrał postęp ale postęp to nie znaczy lepsze, ciekawsze gry 🙂 z reguły postęp to piekna grafika i krótki gameplay. Ja nie gram w gry dla grafiki i na konsole zawsze będa lepsze gry. Odnosnie zywotnosci X0, 10 lat dobre sobie usmiałem sie 🙂
@Kopek|Gram na PC i na konsolach i ciegawi mnie ten fragment Twojej wypowiedzi „na konsole zawsze będa lepsze gry”. A co to znaczy lepsze? Masz jakies obiektywne kryteria, wedlug ktorych da sie ocenic „lepszosc” gier w zaleznosci od platformy? Bo ja jakos nie zauwazylem tego o czym piszesz i nie potrafie znalezc relacji miedzy technologia platformy a zawartoscia merytoryczna gry. Jedni lubia strategie na PC, a inni slashery na PS3 – jak w takim przypadku uargumentowac, ze jedna gra jest lepsza od drugiej?
czemu gdy mówimy o graczach to mamy na myśli zawsze takich egoistycznych zwyrodnialców…|:E|rynek sprzętu (podzespołów) dla graczy na rok 2016 to w przybliżeniu jakieś 22 mld$?(popraw mnie ktoś jak się pomyliłem)… większe wymagania == szybszy postęp, a my wydajemy więcej pieniędzy i napędzamy grając.. co? miedzy innymi, fizykę, medycynę, robotykę… rozwijamy transmisje danych… z pieniędzy ładowanych w sprzęt rodzi się postęp. elektroniki stosowanej w życiu codziennym.
Kopek jakbyś przeczytał mój całyk komentarze to byś głupot po moim adresem nie pisał. wcale nie pisze że konsole są be, powiem więcej, po premierze xone sam zamierzam kupić jeden z next genów…ale to nie zmienia faktu że nie mam klapek na oczach… jest świadomy zarówno problemów platformy uniwersalnej jak i konsol. a za to ty wyglądasz jakbyś heitował w imię tej jedynej konsoli… 10 lat dla sprzętu nie jest niczym dziwnym jeśli został dobrze wykonany(żywotność krzemu).
a w artykule przecież nie chodzi o życie egzemplarza, a całej platformy… o akcesoria i produkty do nich produkowane… sama konsola może czasem ulec awarii po 3 miesiącach jak ci ją np. młodszy brat w pionie postawi. np. ea zapowiedziało wydawanie swoich produktów na obecną generacje do 2017 roku