
Steamboksy z własnym kontrolerem?

Aby dołączyć do grupy osób, spośród których wybranych zostanie 300 użytkowników, którzy otrzymają prototyp Steamboksa, należy wykonać kilka kroków. Jednym z nich jest akceptacja warunków umowy bety. Jej lektura zdradza, że Valve pracuje nie tylko nad zestawem komputerowym, ale także nad własnym kontrolerem, który wybrańcy również będą mogli sprawdzić. Pytanie tylko czy otrzymają go tylko testerzy, czy też dołączany będzie do finalnego sprzętu.
I jeszcze jedno – przedstawiciele Nvidii ujawnili, że pomagają Valve w pracach nad SteamOS-em. Mark Smith z „Zielonych” zdradził we wpisie na firmowym blogu, że producent GeForce’ów współpracuje z ekipą Gabe’a Newella, by stworzyć otwartą platformę do gier. Razem zwiększą wydajność sterowników OpenGL, zoptymalizują działanie kart Nvidii oraz przeniosą produkcje Valve na SteamOS. Zmniejszone zostanie także opóźnienie pomiędzy sygnałem wysyłanym z pada, a akcją obserwowaną na ekranie.
Niewykluczone, że więcej szczegółów poznamy jutro, gdy twórcy Steama odsłonią trzecią tajemnicę.

Czytaj dalej
19 odpowiedzi do “Steamboksy z własnym kontrolerem?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wczoraj Valve nareszcie ujawniło – prezentując swoją drugą niespodziankę – konkretniejsze informacje o Steamboksach, urządzeniach działającym pod kontrolą SteamOS. Użytkownicy Steama mogą zapisać się do bety, w ramach której 300 osób otrzyma prototyp opracowywanego przez Valve sprzętu. Jej regulamin zdradza ciekawą rzecz.
Fajnie, że coś się dzieje na rynku pecetów i w końcu zacznie się jakaś walka o klienta, bo jak na razie 90% pecetów to Windows z DirectX i Steam do zarządzania grami…
Mam nadzieje, ze da sie do tego podlaczyc myche i klawiature. Nie mam nic przeciwko graniu na padzie, ale mimo wszystko w FPS-ach wygodniejsza jest dla mnie mycha.
Mam nadzieję, że coś fajnego z tego wyniknie. Jak tylko SteamOS będzie dostępny to ja go instaluję. Cieszę się na te wszystkie nowości jednak cały czas jestem zniecierpliwiony czekaniem na Half-Life 3 a te informacje niestety raczej świadczą o tym, że jeszcze długo poczekamy, ponieważ teraz są zajęci tymi nowościami.
@Tesu z FAQ na stronie Steam Machines:Czy można będzie korzystać z myszy i klawiatury w pokoju dziennym?|Tak, jeżeli masz taką ochotę. Steam oraz SteamOS dobrze też jednak współpracują z kontrolerami. Wkrótce podamy więcej informacji odnośnie sposobów obsługi.
@lukaszsa|a ja uważam że wręcz przeciwnie, zastanów się, jak przekonać graczy do zainstalowania nowego bądź co bądź systemu? Przecież już teraz można grać w trybie Big Picture na Windowsie i na linuksach, biblioteka na windowsie jest ogromna około 3000 tyś pozycji, na linuksie jakieś 200, streaming to tylko połowiczne rozwiązanie, Valve musi mieć coś co przekona graczy do instalacji nowego systemu, a tym czymś są gry na wyłączność, wydawcy na początku na to nie pójdą zbyt duża niewiadoma co do rynku zbytu
Więc Valve musi wyskrobać coś samemu na początek, nowy silnik graficzny niezależny od DX, ale z możliwościami godnymi nextgen no i jakieś gry na wyłączność steamOS, to muszą być wyczekiwane tytuły tak dobre by przekonać graczy do nowego systemu, to ta sama zasada jak w przypadku konsol, ilość tytułów na starcie nowej konsoli i ich jakość decyduje czy dany system się sprzeda, widać to w przypadku Sony, jak i Microsoft. Exclusivy to jest to co sprzedaje sprzęt. I tutaj rola Half-Life 3 jest taka sama, ta gra
się pojawi, bo po prostu musi! Zaraz obok pewnie pojawi się L4D3 i być może nowy CS, wszystkie na wyłączność SteamOS. System ma być darmowy i każdy może go zainstalować, przekonanie do tego graczy po ogłoszeniu nowych gier nie będzie już trudne, developerzy jeśli tylko baza użytkowników będzie wystarczająca też zaczną tworzyć gry i lawina ruszy. Podobną taktykę zastosowało Google w przypadku Androida, darmowy system bez opłat dostępny dla każdego, i to samo ma zamiar osiągnąć Valve.
Kurde czy tylko mnie wkurza system komentarzy na tej stronie? Limit znaków, problemy z linkowaniem, CD-Action jesteś 100 lat w tyle
Co za problemy macie? Dota na linuxie działa, silnik valve już przeportowany (część gier już oficjalnie wspiera linuxa, reszta zapewne w trakcie), do tego nowy FM2014 na linuxa wyjdzie… a teraz sprawdźcie w co najczęściej grają gracze na steam i problem rozwiązany…
@doomrider – chłopie jakby mieli zrobić Half-Life 3 tylko na SteamBoxa to by sobie w stopę strzelili, bo nic by na niej nie zarobili(albo by im się nie zwrócił), ponieważ nie wierzę, że ludzie z powodu HL3 by nagle zaczęli kupować nowy sprzęt. Jeśli już robią HL3 to może tak być, że faktycznie pierwsze 3 miesiące będzie tylko na steamOS a później na inne sprzęty,(ale wątpię).
@doomrider – chłopie jakby mieli zrobić Half-Life 3 tylko na SteamBoxa to by sobie w stopę strzelili, bo nic by na niej nie zarobili(albo by im się nie zwrócił), ponieważ nie wierzę, że ludzie z powodu HL3 by nagle zaczęli kupować nowy sprzęt. Jeśli już robią HL3 to może tak być, że faktycznie pierwsze 3 miesiące będzie tylko na steamOS a później na inne sprzęty,(ale wątpię).
Cóż – niedawno tylko dla HALO – ludzie kupowali XBoxy 🙂
@lukaszsa|A kto tu mówi o kupowaniu nowego sprzętu, wystarczy na swoim pc zainstalować steamOS, imjuż masz steamboxa, tyle.
Poza tym żapomniałem jeszcze dodać, odnośnie zwracania się produkcji gry. Jak sądzisz lukaszsa, dlaczego Gabe tak usilnie ładuje się w steam na linuksie? Przecież jeśli on nie wierzy w sukces tego przedsięwzięcia to i inni by nie uwierzyli, nowe gry AAA to jest sposób na przekonanie niedowiarków że tworzenie na linuksie bez DXa jest możliwe i efektywne. Half life ma być tutaj jedynie system sellerem a nie produkcją nastawioną na wiele platform i zyski. SteamOS musi mieć exclusivy żeby przekonać klienta tyle
I jeszcze jedno, lukaszsa może pamiętasz premierę Half life 2 i bóle [beeep] na integrację ze steam? Ludzie mimo tego zabezpieczenia tak nielubianego instalowali grę i steama bo chcieli w to pograć, narzekali fakt, ale instalowali, a popatrz czym steam jest teraz i jak jest postrzegany. Wnioski są proste.
@doomrider – zgadzam się.
w piatek zapowiedza source 2 ktory jest bez directa x i bedzie dzialac na win linux i os x oraz prawdopodobnie hl3 lub l4d3 pozatym pad wyglada tak http:www.faqs.org/patents/imgfull/20110105231_03 a tutaj ogolnie caly opis http:www.faqs.org/patents/app/20110105231
@doomrider – coś ty mi z głową zrobił:( (( Rozdrapujesz tak świeże rany hihi pocichu wręcz modle się o to, mażę że tak sie to poukłada ładnie;p Zgadzam sie z tobą też:P