rek
rek
24.09.2013
Często komentowane 16 Komentarze

Microsoft tworzy nową usługę streamingu gier wraz z chińskim operatorem telewizji cyfrowej

Microsoft tworzy nową usługę streamingu gier wraz z chińskim operatorem telewizji cyfrowej
Microsoft zamierza stworzyć usługę konkurencyjną dla GaiKaia od Sony? Gigant z Redmond najwyraźniej się do tego szykuje, choć na chwilę obecną na niewielką skalę. Koncern poinformował, że wraz z chińskim operatorem telewizji cyfrowej BesTV stworzy serwis zajmujący się streamingiem gier.

O fakcie tym poinformowano w Szanghaju, na tamtejszej giełdzie papierów wartościowych. Microsoft połączy siły z BesTV i wspólnie utworzą E-Home Entertainment Development – firmę, która uruchomi usługę streamingu gier i stworzy nowe produkcje i serwisy ją wykorzystujące. Nowa spółka zamierza stworzyć też Bestpad – konsolę lub centrum multimedialne oparte na technologii znanej z Xboksa.

W E-Home Entertainment Development Microsoft będzie miał pakiet mniejszościowy – posiadał będzie 49% udziałów. W sumie w firmę zainwestowanych zostanie 237 milionów dolarów. Gdyby ktoś nie wiedział, kim jest BesTV – to działający na terenie Chin, południowej Azji i wschodniej Europy operator, który ma 18 milionów abonentów. Wybierze on prezesa nowej spółki, a gigant z Redmond zdecyduje o posadzie dyrektora generalnego.

To ciekawy ruch ze strony Microsoftu. Całkiem możliwe, że koncern postanowił poeksperymentować z usługą streamingu gier na mniejszym obszarze (o ile można tak mówić o Chinach), by z czasem wprowadzić ją także na Zachód. Warto przypomnieć, że niedawno firma twierdziła, że jej technologia „chmur”, która będzie integralną częścią usługi Xbox LiveXboksie One, może w przyszłości również – tak jak GaiKai przesyłać strumieniowo produkcje.

rek

16 odpowiedzi do “Microsoft tworzy nową usługę streamingu gier wraz z chińskim operatorem telewizji cyfrowej”

  1. Microsoft zamierza stworzyć usługę konkurencyjną dla GaiKaia od Sony? Gigant z Redmond najwyraźniej się do tego szykuje, choć na chwilę obecną na niewielką skalę. Koncern poinformował, że wraz z chińskim operatorem telewizji cyfrowej BesTV stworzy serwis zajmujący się streamingiem gier.

  2. „Warto przypomnieć, że niedawno firma twierdziła, że jej technologia „chmur”, która będzie integralną częścią usługi Xbox Live w Xboksie One, może w przyszłości również – tak jak GaiKai przesyłać strumieniowo produkcje.”| | Co za bullshit… NIE. NIE MOŻE. To zupełnie inna infrastruktura jest potrzebna, bo oprócz ysięcy procesorów potrzebujesz tysiące kart graficznych… A wy powtarzacie za Micro$hitem jak owieczki że ich chmura jest tak wyjebana w kosmos, że wszystko obliczy…

  3. WOW nagłówek bez znaku zapytania i wykrzyknika aż sprawdziłem z ciekawości.

  4. Zaraz po premierze obalono wszystkie te niesamowite możliwości chmury. 😛 Pic na wodę i nic więcej.

  5. „postanowił poeksperymentować z usługą streamingu gier na mniejszym obszarze (o ile można tak mówić o Chinach)” kurde, jeżeli oni chcą coś takiego robić na całe Chiny to nie ma mowy o eksperymencie na mniejszą skalę, pewnie uznali, że chińczykom może się to spodobać i po prostu chcą to u nich wprowadzić. Nawet jeśli pomysł się u nich sprzeda i będą na tym zarabiać, to nie znaczy że na zachodzie będzie im się to opłacało wprowadzać, inna mentalność i wymagania społeczeństwa

  6. czyżby chiny kupiły konsole Microsoftu? a co z prawem… :E|Wolfur kolejny… hmmm jeden troll już doszedł do tego że nie to że nie może tylko może się okazać to nieopłacalne. po raz setny mówię że gpu to nic inny jak duża ilość procesorów.|poza tym duża część chmury Microsoftu jest zbudowana teraz o układy heterogeniczne, ponad to Microsoft ma parę klastrów w top 500… dyskusja na to czy im się uda czy jest po prostu bez sensu… ważniejsze jest pytanie czy w jakikolwiek spoób na nas to wpłynie?

  7. @Wolfur|Łał czyli rozumiem że nie da się w przyszłości zmodernizować takiej infrastruktury by przekształcić ją w coś ala OnLive/Gaikai? Niby dlaczego ?

  8. @Krax, @boss134| | A gdzie ja napisałem że nie można zmodernizować (a raczej zupełnie zmienić) infrastruktury aby przekształcić ją w coś ala OnLive/Gaikai?| | Jasne że można, ale wtedy to już nie będzie obecna chmura Microsoftu tylko zupełnie inny twór. Póki co wszystkie media lecą w kulki i powtarzają za Microsoftem że gdyby chcieli to mogą coś takiego zrobić… nie mogą… taka modernizacja to nic innego jak zupełna przebudowa infrastruktury pod kątem streamowania. Nie wspominając o researchu…

  9. Aargh nie wiem początki były w 2000 roku… w tedy karty działały troszku inaczej niż teraz? nie będę się kłócił bo wżyciu nie napisałeś żadnego programu pod wykorzystanie gpu….phi emulator… chcesz argumenty.. przewałkuj tamte posty… nieważne ile ich ci tam przywaliłem ty dalej swoje… poza tym wydaje ci się że na 96 wątkowy procesor ibm pisze się emulator(już o tym pisałem), a w płycie można wsadzić nawet 8 takich(były też wersje systemów na 32). jak mówią uderz w stuł…

  10. a co do gpu…coś sobie przypmniałem…hmmm odpal sobie jakąś starszą giere wymagającą co najmniej 1MB pamięci gpu i takie coś co się nazywa akceleratorem 3d(sprzętowe przetwarzani grafiki)…|masz? to teraz wyciągnij gpu i wsadz jakiś stary układ poniżej MB, zwykła kartę vga…. i co…. patrz działa.. albo odpal sobie komputer w trybie vga, może nie uwierzysz ale ten obraz jest renderowany przez twój procesor. tak było kiedyś teraz gpu poza instrukcjami niczym praktycznie od cpu się nie różni.

  11. Wolfur tylko dalej wam się wydaje że oni tam w tych serwerach mają nie wiadomo co… tu chodzi o moc obliczeniową… m$ posiada parę komputerów w top500$ sony niema żadnego… wydaje wam się że steam z modernizuje wszystkie swoje serwery na świecie? litości! poza tym jak już pisałem nawet jeśli to m$ parę lat temu wyposażył się w sporą ilość apu w serwerach. |poza tym oby nie jak OnLive… ta firma to już przeszłość.http:www.spidersweb.pl/2013/09/streaming-gier-bez-przyszlosci.html

  12. Aargh rab btw … to nowe gpu maja az…hmmm 15 alu? zależy od gpu… tysiące…dobre :E

  13. hahahahahahaha|dziecko won do szkoły co to jest alu? wracaj do podstawówki bo ci się procesory strumieniowe z jednostkami obliczeniowymi popierniczyły. poczytaj trochę o architekturze i z czego składają się rdzenie cuda… bo jak ci się wydaje że programując w cuda wyciągniesz z tego te cuda…to wierzysz w cuda… nie chce się zakładać ale titan ma bodajże 48 jednostek liczących, xbox 15 w gpu. i każda z nich ma wydajność na poziomie 1 cpu intela… a co z ibm? |ech… bo zostały tak napisane?

  14. a co do gier… jest dokładnie na odwrót… to to że zostały napisane z wykorzystaniem specjalnych bibliotek i i ten a nie inny sposób sprawia że mogą skorzystać z dodatkowych efektów renderowanych na karcie… i nie muszą korzystać z mocy procesora… to programista ogranicza i decyduje… co gdzie jest renderowane i liczone… po prostu grafika nadaje się lepiej do obliczeń graficznych, bo wiele efektów i sztuczek jest przeznią natywnie wspieranych… nic więcej, z cpu też możesz zrobić gpu.

  15. może i tak… ale to mniej więcej tyle wątków ile procesor ibm… 96 na jeden procesor… a jak to wypada na tle mocy? nie da się nawet konkurować. w testach i7 (4 rdzenie z ht) kontra ten twój 192 procesorowy potoór w programach do renderowania grafiki, gdzie ykorzystuje się cuda(np. blender, max, octane – nawet nie gpu tylko cuda) wypad 3 x słapiej…w kompresji video miażdży… np.|http:content.hwigroup.net/images/articles/gpgpu2013-espresso.png a graj na tym gpu z i7.

  16. a, wybacz za ten flame…. tam mnie znowu trochę ponosło.

Dodaj komentarz