
Battlefield: „Nie odpuścimy marki, zanim nie będzie numerem jeden”

Walka Battlefielda z Call of Duty to branżowy odpowiednik przynajmniej finału wielkoszlemowych turniejów w tenisie. Jak zapewnia Patrick Soderlund, szef EA Labels, "Elektronicy" nie zamierzają odpuścić promowania swojej marki, dopóki nie spojrzą na inne z pozycji lidera.
Soderlund w wywiadzie udzielonym MCV mówi:
[Konkurencja] wydobywa najlepsze z ludzi. Gdyby na rynku był tylko Battlefield lub tylko Call of Duty, twórcy mogliby być trochę bardziej zadowoleni. Nie patrzymy na konkurentów, bezkrytycznie kopiując to, co robią. […] Ale myślimy o nich. Może nie myśleli o nas tak często, gdy wydaliśmy Battlefield 3, ale jestem pewny, że teraz patrzą nam na ręce. Muszą. Zdecydowanie weszliśmy na rynek FPS-ów i zabraliśmy część ich udziału. I nie zamierzam się poddać, dopóki nie będę pewny, że jestem numerem jeden. […] Myślę, że mamy odpowiedni zespół, produkt i strategię, by to osiągnąć.
Jak oceniacie szanse Battlefielda 4?

Czytaj dalej
41 odpowiedzi do “Battlefield: „Nie odpuścimy marki, zanim nie będzie numerem jeden””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Walka Battlefielda z Call of Duty to branżowy odpowiednik przynajmniej finału wielkoszlemowych turniejów w tenisie. Jak zapewnia Patrick Soderlund, szef EA Labels, „Elektronicy” nie zamierzają odpuścić promowania swojej marki, dopóki nie spojrzą na inne z pozycji lidera.
Szanse pewne są na stanie się numerem jeden,ale nie oczekiwałbym tego zbyt prędko, może za parę lat, bo przecież nikt z dnia na dzień nie przeniesie się na windowsa 8 żeby mieć tę lepszą wydajność. Z kupnem zaczekam dość długo, bo do czasu wymiany kompa, co nie stanie się szybko. Jak na razie COD jednak górą.
Żal
Mam nadzieję, że „czwórka” nie będzie zawierała tych wszystkich niedoróbek, przez które BF3 jest po prostu niegrywalny… Przykładowo zawieszanie się w trakcie grania całego komputera z powodu niekompatybilności ze zintegrowanymi kartami dźwiękowymi na podzespołach Realtec lub z kilkoma modelami kart graficznych (np. mój GeForce GTX560. Wystarczyło zmniejszyć taktowanie jej procesora o 50 Hz…) czy częste problemy z Chmurą. Przykładowo mnie wczoraj się to zaczęło, tzn. nie mogę grać gdyż pojawia się….
… komunikat „Program przestał działać” od razu po włączeniu gry. Dodam, że stało się to dopiero po wczorajszej aktualizacji platformy Origin. To jest po prostu żałosne.
Mam prośbę. |Na komórki pod androidem jest gierka Darklord Legends.|Jeśli ktoś by chciał grę wypróbować to niech wpisze w odpowiednim miejscu (jak gra poprosi – a powinna) następujący kod: 16IBC3|Każda osoba dostanie dodatkową kartę, a jeśli dłużej pogra to dostanie dodatkową 🙂 Życzę miłej zabawy
nie mogę się doczekać bety bf4. Dla mnie BF3 był już numerem 1
12 dni do bety.Ja zaczynam dokładne odliczanie! 😀
@richter5 mi to mowisz? pierwszy raz wlaczylem bf-a na moim kompie 6 miesiecy po premierze, bo bluescreen i jeszcze kilka innych bugow nie pozwalalo mi grac dluzej niz 3 min, szczesliwie moj brat kupowal bf-a nie ja, wiec gralem glownie u niego (pomijajac, ze parametry naszych komputerow sa praktycznie identyczne)|dlatego bf4 kupie co najmniej po 5 pierwszych latkach
Jak miałeś premium BF3 to nawet parę dni wcześniej 🙂
Sprzedażowo CoD jest górą, ale jakościowo już dawno się stoczył i jest wiele FPSów lepszych od niego
Niestety przez tą całą wojenkę Battlefielda i Call of Duty, Bf staje się coraz gorszy. Po filmikach z multiplayera Bf4, można już zauważyć, że bronie nie mają praktycznie odrzutu, a cała gra sprawia wrażenie zcasualizowanej i „zCallofDutyzowanej”. Ja mam w głębokim poważaniu ile osób kupi Bf4, dla mnie liczy się tylko czy to będzie dobra gra. Im mniej „dzieci Call of Duty” kupi battlefielda tym lepiej – na serwerach będzie wyższy poziom gry. Co do CoDa, to dla mnie seria ta skończyła się na CoD 4.
kebabkilla1@ Nawet na Battlelogu pisało, że zamknięta zaczyna się 1 pazdziernika, a otwarta 4!
mateo91g@ Po jakimś filmiku, zdołałeś określić jaki jest odrzut broni?Jak mi jeszcze powiesz jak duże są mapy, to naprawdę szacun!
O dzięki KajmalxD nie doczytałem
@richter5 – zapisywanie w chmurze można wyłączyć w ustawieniach Orgina. Co do problemów z kartami dźwiękowymi Realteka, to ja mam taką kartę dźwiękową i żadnych problemów nie mam – może po prostu przeinstaluj system.|Wiem, że w Bf3 jest sporo błędów, ale żeby od razu gra była niegrywalna ?! Bez przesady – niegrywalny to był Medal of Honor Warfighter, czy Call of Duty Black Ops przez błędy (a co dopiero Gothic 3 czy Dagerfall), ale w Bf3 po tych wszystkich patchach prawie wszystkich błędy zostały naprawione.
mateo91g@ Ale z jednym się muszę zgodzić, że BF3 jak by nie patrzęć, był trochę testem silnika, bo wszystkie poważniejsze błędy, naprawiono dopiero kilka miesięcy po premierze.Jeszcze pamiętam jak beta była niegrywalna! 🙂
@richter5 Też to miałem. Wystarczyło kupić nową kartę dźwiękową. 🙂
PETRAS36@ A wiesz jaka może być przyczyna jak mi się nie raz Crysis 3 zetnie.Najczęściej jest tak, że muszę chwilkę poczekać i normalnie działa, ale w skrajnych przypadkach muszę zrestartować całego kompa.I niestety nie raz też tak mam, że mi się nie chcą doczytać tekstury na mapie i muszę jeszcze raz wchodzić na serwer.;/
@PETRAS36 No i ja kupiłem nową kartę dźwiękową, ale problem dalej występował. Jak napisałem, rozwiązaniem zawieszania się kompa było zmniejszenie taktowania na karcie graficznej.|@xSuperSS BFa3 kupiłem jakieś 2 miesiące temu, więc gra powinna być już dość mocno poprawiona do tej pory (na te same problemy, które miałem u siebie, ludzie narzekali jeszcze zaraz po premierze).|@mateo91g BFa3 określiłem jako niegrywalnego właśnie przez te błędy, które po prostu uniemożliwiają grania.
Kombinowałem nawet właśnie z tą opcją zapisywania w chmurze według poradników na różnych forach. M.in. wyłączenie tej opcji, usunięcie folderu BF3 z Dokumentów, a potem ponowne włączenie opcji chmury przy włączaniu gry. Po kilku godzinach grzebania w internecie i plikach gry – nic to nie dało. I jak już pisałem błąd ten zaczął się pojawiać dopiero po aktualizacji Origina. Więc czy to wina moja czy EA?
@KajmalxD – po wielu filmikach. To widać na pierwszy rzut oka. Wiem jaki mają odrzut bronie w Bf3, a po filmikach z Bf 4 można wywnioskować, że odrzut jest śmiesznie mały. W Bf3 jak strzelałeś z rewolweru MP412 Rex to miał on taki odrzut, że po każdym strzale lufa zasłaniała co cel, w Bf4 MP412 rex ma odrzut jak Colt 1911.
@KajmalxD – co do błędów, to beta mogła być niegrywalna, bo to przecież beta, po to ona jest, żeby twórcy mogli wyłapać błędy. Po premierze zostało jeszcze trochę błędów, ale te najpoważniejsze zostały naprawione. Ja grałem od premiery i jakiś wielkich problemów nie widziałem. Teraz gra chodzi „jak ta lala”. A sytuacja, że gra zaraz po premierze ma pełno błędów jest niestety teraz standardem.|Jak duże są mapy, to ci nie powiem, bo to bym musiał sam sprawdzić. A zresztą – pograsz w betę sam zobaczysz !
Tylko BF, tylko BF.
Bez brudu za paznokciami i bliznami na nosach psów w BF, CoD [beeep], ekhem Ghost będzie pod każdym względem lepszy 😀
Jeszcze bardziej agresywny marketing, obiecywanie złotych gór dając graczom wypuszczoną zbyt wcześnie i niedopracowaną grę zapełniając niedociągnięcia DLC? Gra roku. Może nawet każdego następnego roku…
Problem w tym, ze wielu graczom bardziej odpowiada szybka, zrecznosciowa rozgrywka na krotkim dystansie w serii COD niz rozgrywana na duzych mapach i z wykorzystaniem ciezkiego sprzetu, ale wolniejsza zabawa w BF. Zeby trafic w gusta tych graczy DICE musialoby zmienic charakter BF na bardziej zblizony do COD-a (tak jak to bylo w dodatku Close Quarters), ale wtedy nie bylby to juz „prawdziwy” BF…
Wydaje mi się, że w tym roku Battlefield ma szansę pobić Coda.
@Tesu dlatego każdy ma to co chce. Ja wole ogromne mapy i malutkie CS’owe mapki.
A ja mam juz dosyc wszystkich nowych fpsow gdzie do kazdej broni jest 1000 dodatkow i nawalone jest tyle [beeep], ze skill gracza jest najmniej wazny. Gram w CS:GO i tutaj jak wbijam 3k to czuje ze to moja zasluga.
Śmieszna ta walka. Czy jak zainstaluję CoD na kompie gdzie jest już BF to się zawiesi? Czy jak powiem panu Soderlundowi, że gram w oba tytuły to jęknie tylko „to nielogiczne” i eksploduje mu głowa? „Zdecydowanie weszliśmy na rynek FPS-ów i zabraliśmy część ich udziału”. Przecież to są dwie różne gry, o różnych założeniach i różnej rozgrywce. Czy jak kupuję pomidory to oznacza, że nie daję zarobić producentom ogórków?
@Tesu, przeciez wystarczy odpalic TDM w BF zeby poczuc sie jak w CODzie. DICE nic nie musi zmieniac. To gracz moze zdecydowac jaki styl gry preferuje i albo bawic sie na malych mapach bez pojazdow albo bawic sie w consquest, rush czy pochodne. Sam zreszta wymieniles tez CQ, ktory swoja droga jest jednym z popularniejszych.
EA żeby przebić CODa musi inwestować w promocję (głównie TV) więc wydaje mi się że ten crap jaki próbują wciskać nie przebije fpsa którego wielu hejtuje a niektórzy wielbią. Porównanie tych 2 gier do siebie jest bez sensu.
Wg. Mnie Bf4 o Cod to są już tylko 2 (tylko lepiej doprawione) odgrzane kotlety.|Ich nie obchodzi to już jakie te kotlety będą, chodzi tylko o większą liczbę klientów ,którzy tego kotleta zjedzą 🙂 . Nic na siłę. W końcu i tak ktoś się kiedyś zatruje . . .
Producentów oczywiście nie obchodzi jaki ten kotlet będzie 🙂 . . .
Zgadzam się z wypowiedzią ToRRent1812 i Tesu . . .
Co by nie powiedzieć to BF4 i tak wnosi dużo więcej „nowości” niż CoD:GHOSTS. Przynajmniej wniskując z tego co widziałem na prezentacjach… @ToRRent1812 – bzdurne wywody wypisujesz, jeśli by tak było to GTA V musi być straszną kaszaną skoro Rockstar tak ją promuje… ?!
Mi w nowych BF’ach brakuje jednego – haku do wspinaczki z BF 2 Special Forces – Jedna mała rzecz a pozwalała na ogrom możliwości taktycznych 🙂
„I nie zamierzam się poddać, dopóki nie będę pewny, że jestem numerem jeden.”- mi się to widzi, że żeby zostać tym „1”, to zaczną nas zalewać odgrzewanymi kotletami, aż uznamy tę ich produkcję za . Z resztą podobnie robi marka Call of Duty, gdzie każda kolejna gra to kopia poprzedniej…
Na krótką metę to co oferuje CoD jest nawet nawet, ale na długą nie mają nic do zaoferowania i dlatego Dice ma u mnie zawsze z górki bo oferują bogatą zawartość na długie miesiące gry. Że DLC i że trzeba płącić? A za to teraz nie trzeba płacić, czas indyków z piwnicy już się skończyły jeżeli chodzi o dodatki i pora to sobie uświadomić. Patrząc na wypasiony po brzegi BF4 jestem szalenie ciekaw jak technologicznie rozwinie się ta seria ^^
Twórcy musieliby chyba przeskoczyć możliwości z BF2 i jego dodatków oraz mody do BF2, gdzie m.in. można było mieć 64 typa na planszy (niech zrobią chociaż o połowę więcej), tonę pojazdów (a nie parę na drużynę) i każda mapa była naprawdę spora (w maksymalnej wersji) i sensownie zagospodarowana, co dawało ogrom zabawy rozpierniczowej i taktycznej.