rek
rek
16.09.2013
6 Komentarze

Gry Gameloftu miesięcznie uruchamia 150 milionów graczy

Gry Gameloftu miesięcznie uruchamia 150 milionów graczy
Francuski wydawca Gameloft ogłosił, że w gry mobilne spod jego szyldu - tak płatne, jak i działające na zasadzie freemium - miesięcznie zagrywa się 150 milionów użytkowników.

Gameloft to firma, która zarabiała dużo jeszcze w czasach, kiedy gry mobilne kupowało się z ostatnich stron lokalnych gazet. Z roku na rok wydawca rozwija się i zarabia coraz więcej – tegoroczne dochody są o 45% wyższe, niż w 2012.

Ze sprawozdania z ostatnich sześciu miesięcy wynika też, że gry Gameloftu łącznie instalowano już 800 milionów razy i większość dochodów firmy wynika właśnie z tych ogromnych liczb. Najbardziej popularne z produkcji to Modern Combat 4: Zero Hour, World at ArmsOrder & Chaos Online. Wydanym całkiem niedawno Asphalt 8: Airborne Despicable Me: Minion Rush też wiedzie się nie najgorzej – powoli zaczynają przynosić zadowalające zyski.

Wydawca zapowiada jednak, że firma ma diametralnie zmienić kierunek, w jakim się rozwija. Gameloft ograniczy gry high-endowe – te z niesamowitą grafiką, które nie działają na ponad połowie urządzeń z Androidem – i skupi się na produkcjach z mniejszymi wymaganiami. „Nadchodzące produkcje będą radykalnie inne od tych, które wydawaliśmy do tej pory” – mówi rzecznik firmy.

Jako jeden z czołowych wydawców gier mobilnych, Gameloft na pewno trochę ryzykuje, ale na pewno bez obaw będzie można pobierać kolejne jego produkcje. Firma utrzymuje się już od wielu lat i najpewniej utrzymywać będzie się dalej.


rek

6 odpowiedzi do “Gry Gameloftu miesięcznie uruchamia 150 milionów graczy”

  1. Francuski wydawca Gameloft ogłosił, że w gry mobilne spod jego szyldu – tak płatne, jak i działające na zasadzie freemium – miesięcznie zagrywa się 150 milionów użytkowników.

  2. Gry na telefony? Tak bardzo nikogo…

  3. Czyli wychodzi na to, ze teraz gameloft bedzie tylko produkowac scierwo freemium.

  4. Zdecydowanie polecam Asphalta. Naprawdę fajna ścigałka z dobrą grafiką. Tylko mikropłatności są irytujące.

  5. @Sycho14 – 150 mln ludzi. TAK BARDZO NIKOGO.

  6. Jeśli będą dalej robić sobie „jaja” z klientów (Przykład: Dungeon Hunter, a właściwie samoistnie usuwające się postacie) to szybko tych klientów ubędzie.

Dodaj komentarz