rek
rek
11.09.2013
Często komentowane 87 Komentarze

Steam Family Sharing: Podziel się grami z rodziną i znajomymi!

Steam Family Sharing: Podziel się grami z rodziną i znajomymi!
Valve ogłosiło, że nowa usługa, Steam Family Sharing, umożliwiająca dzielenie się grami z członkami rodziny i znajomymi, wejdzie w fazę limitowanej bety w nastepnym tygodniu. Dzięki niej pogramy w gry innej osoby, zachowując swoje sejwy i osiągnięcia.

Jak powiedziała Anna Sweet z Valve:

Nasi klienci wyrazili chęć dzielenia swoich gier z cyfrowej dystrybucji z przyjaciółmi i rodziną, tak jak mogą to zrobić z grami pudełkowymi czy książkami albo DVD. Family Sharing zostało zaprojektowane z myślą o tych osobach.

Jak więc działa Steam Family Sharing? Bardzo prosto.

Gracz autoryzuje urządzenie innego użytkownika na swoim koncie Steam, dzięki czemu jego gry stają się dostępne na tym urządzeniu. I to wszystko. Takich autoryzowanych urządzeń możemy zarejestrować aż 10.

Problem w tym, że nie możemy dzielić się konkretnymi grami, ale całymi bibliotekami. I tu tkwi największy problem Family Sharing – jeśli bowiem druga osoba zechce uruchomić produkcję pochodzącą z naszych zasobów, my nie będziemy mogli zagrać w żaden inny tytuł. Oczywiście wciąż mamy pierwszeństwo i jeśli będziemy chcieli włączyć jakąś naszą grę, w trakcie gdy znajomy będzie toczył boje w pożyczonym CoD-zie, będzie miał on kilka minut na kupienie produkcji lub przerwanie rozgrywki.

Aby wyrazić chęć wzięcia udziału w becie, należy dołączyć do TEJ GRUPY.

rek

87 odpowiedzi do “Steam Family Sharing: Podziel się grami z rodziną i znajomymi!”

  1. Fajnie 🙂 Teraz brat spokojnie będzie mógł grac sobie w chivarly ;p

  2. Rewolucja w cyfrowej dystrybucji. Rzekłem.

  3. Beczka piwa dla Valve. Dwie beczki.

  4. Dobra, wybaczam dzisiejszy trolling mojego konta Gabenowi i przyznaję mu statuetkę „Me Gusta 2013”.

  5. czyli ze np. kolega moze mi udostępnić gre i jak on nie gra to ja moge w nia grac?

  6. Czy aby napewno to nie jest spuźniony żart na 1 kwietnia ???|Bo jeśli to jest prawdą………. HL3 confirmed !!!

  7. Pomysł ok o ile nie będzie w to wchodzić podawanie hasła do konta rodzinie itp bo z tego co wiem nie mozna na tym samym koncie grac w te samą grę z 2-3 kompów na raz. Nadal liczę że w Niemczech sądowa batalia z Valve wyjdzie na dobre.

  8. @Paindemonium|Przeczytaj jeszcze raz

  9. @tajny1 Ten żart przestał być śmieszny jakiś rok temu…

  10. Głupi jestem (dzisiejsza pogoda mnie jakoś rozstraja). Te 10 urządzeń to 10 komputerów, czy może 10 różnych kont steam?

  11. Krok w dobrą stronę.

  12. Bo jeśli to powoduje tylko to, że można grać na kilku komputerach w tą samą grę z tego samego konta (co od dawna jest możliwe, a i save’y można zapisywać na kompie, a nie w chmurze), tylko zapisując w chmurze własne save’y i osiągnięcia to ja tu sensu nie widzę. Chyba, że w Call of Duty, ale podobnych gier wiele nie ma.

  13. @Paindemonium – nie będzie żadnego podawania haseł. Cała zabezpieczenie to ta autoryzacja komputera. A co do grania w jedną grę z 2-3 kompów na raz – teoretycznei sie da, tylko na dwóch z nich Steam musi być w trybie offline.

  14. Poza tym, skoro jest ktoś komu chcę umożliwić granie w moją grę, to mam do tej osoby zaufanie. Dlatego nie widzę problemu w udostępnieniu jej hasła do mojego konta. Choć z drugiej strony w ten sposób ja mogę grać w jedną moją grę, a on będzie grał w inną … to nie jest takie głupie. Ale i tak nie ogarniam jak ma to działać.

  15. Dopiero teraz to robicie?!

  16. @2real4game moze naucz sie czytania ze zrozumieniem to wtedy ogarniesz.

  17. Genius 0_0 Valve, you got my sword

  18. >Can a friend and I share a library and both play at the same time? |>No, a shared library may only be accessed by one user at a time. |OH WOW. VALVE ZNÓW RATUJE PC GAMING.

  19. @quaddamage, a co to za problem? Często wiele osób nie gra gdy inne grają. Rozwój, skoro nigdy czegoś takiego nie było.

  20. @QuadDamage – nie widzę w tym nic dziwnego. Przecież jak pożyczysz płytę kumplowi, to także nie możesz z niej korzystać i grać w daną grę, tak? To w czym problem?

  21. @Piotrek66: Jak pozyczasz JEDNA plyte, to nikt ci nie zabrania grac w inna. A Valve zabrania grania w te 999 gier, jezeli ktos inny gra w ta 1000na.

  22. @Piotrek66 czytanie ze zrozumieniem się kłania. Nie jest zablokowana ta gra, którą się wypożyczyło, tylko cała biblioteka. Czyli kiedy chcę grać w Total Wara na moim koncie mój kumpel w tym czasie nie może sobie zagrać w Alan Wake. Świetny system, nie ma co.|@Xanoxis ależ coś takiego już było. Wystarczyło zalogować się na drugim kompie i przejść w tryb offline. Ba, nawet dało się grać w to samo, w tym samym czasie.

  23. @2real4game|Z tego co widzę zostało to dość logicznie wytłumaczone w newsie… Po prostu autoryzujesz na swoim koncie urządzenie tj. komputer kolegi/brata/dziewczyny/ojca czy kogo tam chcesz – do 10 komputerów na konto. I oni wszyscy w tym momencie mają dostęp tylko do Twojej biblioteki gier ze swoich kont Steam. Oczywiście osiągnięcia i save’y są związane z Twoim kontem. Oni dostają taką ograniczoną licencję na te gry. Mogą w nie grać, jeśli akurat w dany tytuł nie grasz sam. 🙂

  24. hmm cwaniak „zrobić wersje DEMO ” jeśli jakiś nieznajomy pozwoli.

  25. Czo? Przecież to bez sensu, nie są debilami żeby blokować całą bibliotekę po pożyczeniu jedej gry, ktoś tu coś chyba źle zrozumiał.

  26. Przynajmniej mam taką nadzieję ; _ ;

  27. @J4ck4l BZDURY.|>Can I share specific games, or do I have to share my whole library? |>Libraries are shared and borrowed in their entirety. |>Can a friend and I share a library and both play at the same time? |>No, a shared library may only be accessed by one user at a time.

  28. No dobra – przeczytałem FAQ, taki system jak opisałem byłby idealny. Niestety jak to przytoczył QuadDamage to działa na całą bibliotekę, więc trochę mija się z celem. Trudno. Przynajmniej nie musisz bać się ryzyka podając komuś hasło do konta, a Twoje save’y i osiągnięcia pozostają związane z Twoim kontem 🙂

  29. spokojnie QuadDamage, nie gorączkuj się tak 🙂 Już się poprawiałem 😛

  30. @J4ck4l|Dzięki. O czymś takim myślałem. Tylko dalej moim zdaniem to ma sens tylko w grach pokroju Call of Duty, gdzie jedna osoba nie chce, żeby druga jej „lamiła” staty. Gdyby było tak, że ja gram w jedną grę ze swojej biblioteki, a kumpel w inną z moją grę, to jeszcze bym zrozumiał. A tak jest to po to, żeby później się pochwalić zdobytymi aczikami w profilu. Bo kart kolekcjonerskich z tego też się nie dostanie.

  31. No ale to bez sensu jeśli dla kogoś głównym źródłem gier jest Steam… Wracam z pracy i chcę pograć, a akurat gra mój znajomy któremu pożyczyłem grę, i co? Mam czekać 2-3h bezczynnie albo go poganiać żeby kończył? Weź się weź Valve…

  32. @Pegi18|Nie. W takim wypadku po prostu logujesz się na swoje konto i włączasz grę, a w przeciągu kilku minut, jeśli kumpel gry nie kupi, to go wywali.

  33. @Pegi18 Akurat jeśli biblioteka należy do ciebie to nie musisz czekać. Odpalasz grę a kumpla wywali po kilku minutach.|Na litość, przeczytajcie sobie FAQ.|http:steamcommunity.com/groups/familysharing/discussions/0/846964363934331891/

  34. @Pegi18 |Ty masz pierwszeństwo, bo to Twoja biblioteka. Możesz zacząć grać kiedy chcesz: „Jeśli gracz zdecyduje się włączyć tytuł z biblioteki, z której aktualnie korzysta jego znajomy, ten drugi będzie miał kilka minut na kupienie gry lub przerwanie rozgrywki. Będzie mógł do niej wrócić, gdy właściciel wyłączy ją u siebie.”

  35. No to jeszcze bardziej chamsko niż poganianie… Wyobrażacie sobie jakieś epickie zakończenie świetnej gry z komunikatem na środku ekranu „buy or GTFO”…

  36. @Pegi18|No to miej pretensje do kolegi/kogos z rodziny ktory wbil na swoje konto akurat 😛

  37. @Pegi18|Jakby na to nie patrzeć ta gra nie należy do niego, więc niestety… |Moim zdaniem system nie jest tak user-friendly, jakbyśmy tego oczekiwali, ale z drugiej strony nie ma co narzekać. Zawsze to krok (może mały, ale…) w dobrą stronę. Tak jak mówiłem, to takie bezpieczne pożyczanie komuś konta i w dodatku nie „zapaćka” Ci osiągnięć czy save’ów. Co więcej sam będzie mógł je zdobywać od nowa. Bierze też odpowiedzialność za swoją grę w te gry. Nie narazi Cię przykładowo na jakiegoś głupiego bana. 🙂

  38. Nie dzielę się bom egoistą się urodził, spadówa !

  39. Nie sposób się nie zgodzić, pozostaje tylko powiedzieć: lepszy rydz niż nic 🙂

  40. Xbone parę miesięcy temu próbuje zrobić coś podobnego – butthurt jakiego nie widział świat. Valve robi praktycznie to samo – geniusz, rewolucja, chwalmy Gabena…

  41. @Abyss|Chyba tylko Ty widzisz te pochwały 😉

  42. czesioczesiakowy 11 września 2013 o 19:53

    @Abyss|Jeśli troll to nieudany :/ XBO chciał zakazać używek i badać ilość osób przed ekranem. Steam pozwala w czasie nie-grania za darmo udostępniać gry innym – czyli robi to za co głównie wieszano psy na grach digital i co głównie odróżniało je od płyt – nie można było ich pożyczać, a jak widać, teraz już można. Korzyści? Ogromne. W wypadku XBO – lepiej przemilczeć.

  43. kompletnie nie rozumiem, czemu nie będzie można pożyczyć jednej gry;/ Od razu cała biblioteka? Bez sensu.

  44. @czesioczesiakowy Ale ja tutaj nie mówię o całej debilnej polityce i fatalnym systemie antyużywkowym Xbone, bo to nie jest tematem. Chodzi mi jedynie o system ”wirtualnej rodziny” które Xbone próbował wprowadzić i jakoś nikt tego nie zauważył, a teraz przy Steamie nazywa to rewolucją. Podwójne standardy, wybiórcze myślenie.

  45. @Abyss – wojna była o inne funkcje i ograniczenia, akurat na udostepnianie gier innym (ciekawe – tam też miało być limit 10 osób) nikt nie narzekał.

  46. @Demilisz Nie chodzi mi o narzekanie, a o fakt, że jakoś nikt wcześniej tej funkcji nie dostrzegał, a teraz niektórzy starają się obwieszczać Steamowy Famili Sharing rewolucją, której jeszcze nikt się nie podjął.

  47. I nikt go nie zauważył, bo był „przykryty” całą tą poronioną polityką MS. Żadne podwójne standardy i wybiórcze myślenie tylko niekompetencja MS, proste.

  48. Czyli to ma wyglądać tak…. mogę zaznaczyć które gry mogą być a które nie uzywane przez moich znajomych/rodzine/kumpli a potem zaznaczam max 10 kont steam, które mogą w te gry grac. Po zaakceptowaniu na tych kontach pojawia się gra ale np okrojona bez aczków? Jakoś tak?

  49. Ale mnie niektórzy swoimi opiniami zaskoczyli!!! Naprawdę po kilku osobnikach spodziewałbym się innych komentarzy (typu „Valve Moim Bogiem”) a tutaj rzeczowa krytyka… proszę proszę;) Szacunek ludzi Internetu;P

  50. Dobra, by w tych komentarzach sam non-sens. To działa tak, możesz udostępnić komuś swoją CAŁĄ bibliotekę, ALE najpierw musisz się zalogować na komputerze tej osoby na swoje konto by daną maszynę autoryzować. Następnie, tylko JEDNA osoba może korzystać z tej BIBLIOTEKI, i osoba udostępniająca ma prioirytet. Innymi słowy, udostępniasz kumplowi swoją bibliotekę, ten gra w CS:GO, nagle to włączasz DOTA 2. Twój kumpel dostaje chwilę na wyjście z gry.

  51. @J4ck4l: Maly blad napisales – jak ktos pozyczy od ciebie gre i zlapie VAC bana za cheaty, to dostaje go twoja kopia gry, a pewnie takze i konto.

  52. @bohater8 – nie, jak ktoś gra w twoje CS:GO i dostanie VAC bana, to tylko ON dostaje tego bana, ty jedynie tracisz możliwość udostępniania gier.

  53. @Abyss: Nikt nie pamieta o tej funkcji w XBO, bo sam MS o niej nie mowil, bo byl zajety chwaleniem sie tym, ze musisz co 24 godziny podlaczyc konsole do internetu.

  54. @Paindemonium|Nie do końca. Pożyczasz całą bibliotekę. Wszystkie gry, a nie pojedyncze. I jeśli ktoś będzie grał w grę z twojej biblioteki, a ty zalogujesz się na swoim koncie i odpalisz jakąkolwiek grę, to twojego znajomego/kogoś z rodziny/kumpla z gry wywali z tekstem „kupujesz tę grę czy wyłączasz?”. A acziki osobno zdobywa osoba, która gra w pożyczoną grę, a osobno ta która jest właścicielem.

  55. „Can all Steam games be shared with friends and family?|No, due to technical limitations, some Steam games may be unavailable for sharing. For example, titles that require an additional third-party key, account, or subscription in order to play cannot be shared between accounts.” Calm your tits. 😉

  56. @marsrp2 – możesz też autoryzować poprzez maila jeśli kolega wyśle prośbę o możliwosć zagrania w jakiś tytuł. A to z zasadami udostępniania mam wrażenie, że jeszcze przed końcem bety się zmieni bo będzie shitstorm wokół tego. Inaczej to słaby family sharing bo akurat rodzinie to mogę dać swoje hasło i niech sie logują, ja mogę przejść w offline.

  57. @MBHunter|Wiesz. To logiczne, że jak gra będzie wymagała zalogowania się dodatkowo do jakiegoś origina, uplaya, czy innego gfwla to w tą grę osoba pożyczająca nie będzie mogła grać. Chyba, że ci inni wprowadzą coś podobnego.

  58. @2real4game – oczywiście, że logiczne i nie kwestionuję sensu tego posunięcia. Jedynie uświadamiam niektórym, że to wcale nie jest takie super w 101%. 😉

  59. @marsrp2: Heh, bylem pewny ze byla wczesniej informacja o lapaniu VAC bana za grzechy innych… |Moze gdzies z jakiegos forum wpadlo do glowy, moj blad. |Albo Valve zmienil ten punkt w miedzy czasie 😛

  60. Tak naprawdę, jedyny sensowny plus to możliwość grania na jednym koncie nawet gdy mamy ich kilka. Odsprzedawanie kont też w końcu może mieć sens. Ale to co niby ma być sednem czyli dzielenie się raczej nie jest takie jak być powinno.

  61. @Demilisz Masz tutaj post od pracownika Valve w którym pisze że trzeba autoryzować lokalnie (pierwsza odpowiedź w temacie): http:steamcommunity.com/groups/familysharing/discussions/0/846964363936308178/|A co do zasad współdzielenia, mam nadzdieję że się zmieni, bo w tej chwili to jest praktycznie „Jeden komputer – kilka kont”

  62. @MBHunter|To sry. Myślałem, że myślisz coś innego 😛

  63. 2real4game – Dzieki za info… czyli klapa moim zdaniem 🙂 Równie dobrze mogę dać bratu zagrać na moim kompie czy coś 🙂 Liczyłem na coś ciekawszego a tak mamy tylko ciekawy dodatek do steama.

  64. Usługa Ok i jak widze STEAM zmierza we właściwym kierunku 🙂 Pozdro

  65. TAK!! W końcu!!

  66. Nie wierzyłem, że coś takiego wprowadzą… Ale jeśli to prawda, to znak naszych czasów (że coś się dzieje).

  67. Może piractwo trochę się zmniejszy xD 😀

  68. I tak nie będzie można grać w co-opa na dwóch oddzielnych kompach bez kupowania gry drugi raz… Szkoda. Poza tym powinni zrobić coś takiego jak profile multiplayer.

  69. @KB1, może odrazu cała 64-osobowa mapa w jakimś fpsie powinna móc grać ciągnąc grę z jednego konta? logika niektórych ludzi mnie przytłacza…

  70. To nie do końca tak. Oboje musimy być online (my i kolega), by ten mógł pograć. Do tego jeśli on gra w dowolną grę z biblioteki, a my w inną, w tą, w którą on nie gra, to niestety zostanie od wyrzucony z gry. To taki legalny offline w steam, nic więcej.

  71. @mightydong [beeep] prawda. Z biblioteki może korzystać jedna osoba, niezależnie w co gra.

  72. GabeN jak zwykle kilkanaście kroków przed konkurencją 🙂

  73. Z opisu wynika, że to będzie ułatwiona wersja obecnie istniejącego sposobu gry na różnych komputerach, tylko bez posiadania danych logowania oryginalnego konta. Nie jest to idealne rozwiązanie…

  74. @mightydong|Dwie osoby nie muszą być online… Po prostu Twój kolega może korzystać (grać w gry) z Twojej biblioteki Steam, w czasie gdy Ty nie grasz w nic, co się w niej znajduje. Do tego nie ryzykujesz banem na konto, jeśli on go zarobi grając w Twoje gry i dla Twojego kolegi są oddzielne save’y oraz osiągnięcia, więc Ci ich nie „zapaskudzi”. Swoją drogą samo „pożyczanie” komuś konta też nie było chyba do końca legalne, aczkolwiek nie jestem pewny. To w każdym razie są wszystkie korzyści z tego programu.

  75. To jest prześwietne. 😀 Mam paru znajomych z grami które chciałbym spróbować i sam parę takich które pewnie i oni by chcieli. I co, nie trzeba mieć zwalonych restrykcji aby móc dzielić się grami panie Microsoft. 😛

  76. @Talek|Dokładnie. Bo przecież gry to się tworzy za darmo i aż dziwne, że Steam ich po prostu nie rozdaje. Swoją drogą mieszkania też mogliby rozdawać, albo chociaż produkty w sklepach. Oczywiście muszą jeszcze trzymać odpowiednio wysoki poziom, bo inaczej i tak byłoby narzekanie. 😉

  77. Pomysł niezły ale głowy nie urywa. Wprowadzili by mozliwość odsprzedania gier kupionych na steamie dopiero po roku za ustaloną mniejsza cenę i jeszcze by valve na tym zarobiło.

  78. I mam nadzieję, że to początek trendu.

  79. Szału nie ma. Ja i tak udostępniam gry tylko bliskim, którym mogę dać klucz do konta, więc w zasadzie róznicy mi to nie robi. Jak będę chciał zagrać z cudzego konta, to się po pobraniu będę logował offline i nie przeszkadzał właścicielowi w graniu, czyli dokładnie to, co robię teraz

  80. @Talek|O co ci chodzi? Miałem na myśli profile multiplayer W JEDNEJ GRZE, na jednym koncie – przykładowo, mój brat chce grać niezależnie od moich postępów. Jest to jednak niemożliwe.

  81. PS |Wiedz, że jedną kopię CoD-a (tego pierwszego) można zainstalować na dwóch komputerach i na obu grać w multi. A jednak odniósł on sukces komercyjny (Dlaczego? Przecież zgodnie z twoim tokiem myślenia jedna osoba rozdałaby wszystkim grę za darmo, a Infinity Ward już by nie istniało – z powodu ogromnych strat finansowych…). Cud?

  82. @KB1|A pozostałych/następnych COD-ów? I tylko na dwóch komputerach? Bo rozdanie wszystkim, a rozdanie jednej osobie to delikatna różnica. Swoją drogą w ogóle nie jest możliwe jednoczesne granie online na jednym koncie Steam, więc nie ma o czym mówić.

  83. Mówimy tu oczywiście o jednoczesnym graniu w multi – mam rozumieć, KB1? Czy tylko o założeniu dwóch kont multi na jednej kopii gry i jednym komputerze oraz braku możliwości równoczesnego zalogowania/grania? Bo to zmienia postać rzeczy, chodziło głównie o Twoją propozycję z co-opem tylko na jednej kopii gry, a to coś zupełnie innego…

  84. Chodziło mi o dwie sprawy: pierwsza – czyli możliwość instalacji gry na więcej niż jednym komputerze w celu zagrania w multi/co-opie – jest niestety do zaimplementowania przez fakt przypisywania gier do konkretnych kont. Niemniej boli mnie, że starsze gry dawały w tej kwestii taką swobodę, tu zaś trzeba kupić grę parokrotnie, co jest kuriozum.|Druga sprawa to profile graczy, które dałoby się tworzyć na jednym koncie. Jeśli np. dwie osoby grają w multi, odblokowują postępy wspólnie. Steam powinien zażegnać..

  85. ..ten problem, wprowadzając taką opcję.

  86. KB1 osiągnięcia są indywidualne dla każdego konta. z jednej licencji gry w jednym czasie może korzystać maksymalnie jeden gracz(pierwszeństwo naturalnie ma właściciel). a i z biblioteki znajomego korzystasz tylko online… nie da się przejść do offline.

  87. Fajnie, wreszcie będę mógł dać ojcu zagrać w Tomb Raidera 😀

Dodaj komentarz