
Eldritch: Pierwszoosobowy rogalik od twórców BioShocka 2 i Borderlands [WIDEO]
![Eldritch: Pierwszoosobowy rogalik od twórców BioShocka 2 i Borderlands [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/9d45e960-2f6d-484b-9f12-d2d8433d01f9.jpeg)
Eldritch to inspirowana twórczością Lovercrafta produkcja typu roguelike, ale w perspektywie pierwszoosobowej. Rozgrywka ma być intensywna, a oprawa wizualna – mimo inspiracji klimatem znanym z książek pisarzem grozy – jasna, kolorowa i nawet kreskówkowa. Sama grafika będzie minimalistyczna i składa się z pikselowatych bloków budzących skojarzenia z Minecraftem.
Już teraz można złożyć zamówienie przedpremierowe na Eldritch na oficjalnej stronie gry. W zamian otrzymamy dostęp do bety rozpoczynającej się pod koniec września i ewentualnie klucz do wersji na Steamie, jeśli tytuł trafi na platformę Valve (trwa teraz głosowanie na Steam Greenlight). Produkcja kosztuje 15 dolarów (ok. 48 zł).
Premiera zaplanowana jest na 21 października. A oto i zwiastun:

Czytaj dalej
10 odpowiedzi do “Eldritch: Pierwszoosobowy rogalik od twórców BioShocka 2 i Borderlands [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dwuosobowe studio Minor Key Games założone przez bliźniaków Davida i J. Kyle’a Pittmanów (pierwszy pracował jako programista AI nad BioShockiem 2 i The Bureau: XCOM Declassified, a drugi zajmował się dwoma częściami Borderlands) zapowiedziało swój debiutancki projekt – Eldritch.
Cthulhu podpisuje się pod tym swoimi mackami 😀
Bardzo nieklimatyczny zwiastun. Ta muzyka? Nie. I grafika na prawdę stylistycznie zbliżona do tego, co oferuje Minecraft (ta formuła chyba się już przejadła). Gra pewnie będzie fajna (jak cały Lovecraft), ale tym „materiałem” jakoś nie zachęcili mnie, bym biegł do nich z pieniędzmi.
Pierwszoosobowy rogalik 551345… next please…
Im brzydsza grafika, tym lepiej? Z takiego założenia wychodzą chyba twórcy Eldritch. Rozumiem, w przypadku Minecrafta jest to uzasadnione wielkością świata i możliwością konstrukcji budowli zbudowanych z takich samych, sześciennych klocków. Ale tu wygląda mi to na zwykłe żerowanie na stylu i sukcesie komercyjnym produkcji Notcha – ludzie od razu wybiorą sprawdzone rozwiązania. Zresztą dla twórców to świetna sprawa. Po co robić te całe „komerchowe”, ładne modele i animacje (next-geny to szajs !111!!!!)…
…, skoro można być tak bardzo indie, odmiennym, hipsterem, itd(Calle i Tablefieldy to badziew !!11!!!).|Mówiąc na poważnie – dla mnie to raczej Redlight. Za brak oryginalności i chęć złupienia kasy.
muzyka bardzo fajna, o co wam chodzi
Po części zgadzam się z KB1. Po sukcesie Minecrafta nagle obrodziło tytułami wykorzystującymi zbliżoną (a raczej prawie identyczną!), minimalistyczną oprawę. Tyle że w Minecrafcie faktycznie można ją uzasadniać i przypisywać funkcje praktyczne. W przypadku „naśladowców” trochę ciężko wyzbyć się wrażenia, że to po prostu próba zrobienia czegoś przy minimalnym nakładzie pracy.
Jak zobaczyłem w tytule „Rogalik” to od razu wiedziałem że to Piotrek
Niedawno ten temat już był poruszany przy innym niusie. Twórca to nie to samo co współtwórca! Tytuł tej wiadomości w prowadza w błąd bo można go zrozumieć jako „2K Marin i Gearbox wspólnie tworzą grę”. Trochę profesjonalizmu.