
„Chmura” Xboksa One może działać jak GaiKai

Odpowiedzialny za planowanie produktu w Microsofcie Albert Penello w wywiadzie udzielonym serwisowi GameSpot został zapytany czy wykorzystywana przez Xboksa One technologia „chmur” może zostać użyta – podobnie jak GaiKai na PS4 – do streamingu gier z poprzedniej konsoli. Oto jego odpowiedź:
Tak, absolutnie. To właśnie jedna z rzeczy, która sprawia, że „chmura” jest zarówno interesująca, jak i trudna do opisania ludziom. Bo to, co może robić ta technologia, jest trudne do zauważenia. Kiedy powiemy klientowi, że chcemy, by konsola była podłączona do internetu, to jednocześnie chcemy, by developerzy wiedzieli, że mogą korzystać z „chmury”. […] Jest wiele rzeczy, które mogą robić te serwery. Na przykład mogą zostać użyte do przetwarzania głosu. Mogą też zająć się bardziej skomplikowanymi rzeczami, jak renderowanie gier, tak jak robi to GaiKai i streamowanie ich do konsoli. Z czasem musimy się jednak dowiedzieć, ile to wszystko mogłoby kosztować i jakiej jakości byłoby oferowane doświadczenie.
Tak więc niewykluczone, że z czasem na Xboksie One pojawią się produkcje z Xboksa 360. Byłoby to chyba niezłe rozwiązanie?

Czytaj dalej
30 odpowiedzi do “„Chmura” Xboksa One może działać jak GaiKai”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Choć PlayStation 4 nie będzie wstecznie kompatybilne z PS3, za jakiś czas na next-genie będzie można uruchamiać produkcje z poprzedniej konsoli Sony za pośrednictwem usługi GaiKai. Oficjalnie takiej możliwości konkurencyjny Microsoft nie zapowiedział, nie oznacza to jednak, że nie wprowadzi jej w przyszłości. Przedstawiciele giganta z Redmond stwierdzili bowiem, że ich „chmura” również może służyć do streamingu gier.
yyy jak głupi był dziennikarz który zadał to pytanie? definicja chmury się kłania.
Dlaczego? Możesz wyjaśnić? 😉
Pierdolenie o Szopenie… Ta, jasne, chmura która nie ma dobrych GPU będzie nam renderowała gry, już to widzę. Do czegoś takiego muszą być specjalnie zaprojektowane serwery a gadanie że 'nasza chmura też to potrafi’ jest po prostu kłamstwem. Przecież jeśli mają to w planach to dopiero KIEDYŚ ich chmura będzie mogła streamować gry, bo do tego trzeba potężnych systemów a nie popierdółek.| | A przetwarzanie głosu… Czyż nie jest tak ze uzywamy glosu bo ma być szybciej? Zapomnieli o opóźnieniach na łączu?
@Wolfur|A skąd wiesz jakie GPU ma chmura MS albo czy ma jakiekolwiek GPU?
Edit. I skąd wiesz, ze serwery nie zostały specjalnie zaprojektowane. Skąd wiesz jak ta chmura była projektowana od samego początku? Wiec skończ ten głupi hejt.
tak btw… gpu to nic ineego jak wielowątkowy procesor, po prostu w gpu algorytmy przetwarzania obrazu są realizowane sprzętowo(tak zwana akceleracja sprzetowa/3d). zresztą początkowo karta graficzna zajmowała się tylko interpretacją danych do wyświetlenia pozostawionymi w ramie przez cpu. bardzo szybki wielo procesorowy komputer niepotrzebuje gpu(przy odpowiednio napisanym programie).|GaiKai niczym się nie rózni(poza softem) od azure… tak samo jest usługą chmurową. chmura będzie ralizowała kązde zadanie
jakie zleci jej programista. już to kiedyś tłumaczyłem. chmura jest jak druga osoba, która wyręczy nas w tym, o co ją poprosimy. to że GaiKai służy do grania to nie znaczy że nagle nie można by mu było zlecić liczenia białek… to nie jest serwer dedykowany… po prostu firma ograniczyła jego możliwości.|idea chmury jest tak, że ja jako niezleżny developer mogę wykupić tyle miejsca ile chce, taką moc jaką chce i realizować zadanie(np. system notyfikacji-Push notifications for Windows Phone- dla wp i win 8.
bez lokowania ich w konkretny miejscu, na konkretnym serwerze. usługa rozproszona. tak jak to ma miejsce w titanfall i forza 5. nasze gry sieciowe są tworzone dynamicznie na chmurze, a nie lokalnie na konsoli… po prostu konsola prosi chmure by ta ją wyręczyła. |a co do gpu… gaikai jest praktycznie w całości zbudowany na intelach( 6 core xenon)… powodzenia życzę| z wykorzystaniem gpu|a tu mały artykuł o cc w grach|http:www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-face-off-gaikai-vs-onlive
Dla kogoś, kto nie posiada konsoli Xbox 360 to byłoby bardzo dobre rozwiązanie, ale jeżeli ktoś mam poprzednią generację to jego to, ani nie będzie ziębiło, ani grzało. Mówię (przykładowo) o sobie ^^ .
I znowu muszę się powtórzyć – komentarze kolegi Krax aż miło się czyta, bo chłop zna się na rzeczy i nie pitoli / hejtuje / spamuje / whatever, jak CO NAJMNIEJ 3/4 ludzi wypowiadających się w komentarzach pod newsami. Szacun i oby więcej było takich użytkowników.
@Wolfur|LOL po prostu nie mam słów.
A xboxa 360 można przerobić na toster i co? Jaki jest sens zajmowania się plotkami. Przy wyborze konsoli argument- no my też mamy taką możliwość i może ją wprowadzimy… kiedyś… Dla mnie to nie ma sensu. Ja rozumiem jak dopiero były przecieki tych konsol to tak, ale teraz kiedy nowa generacja jest tuż za rogiem zajmowanie się durnotami nie ma sensu, szczególnie, że jak napisał np. Krax to oczywista oczywistość, że te serwery mogą służyć do wielu różnych zadań. Dla mnie to pasuje ewentualnie do Marginesu.
aargh… po prostu… może przeczytasz jeszcze raz i zreflektujesz co napisałeś? nie wiem ile trzeba wypić ale chyba dużo. te parametry są podane jako specyfikacja pc… przeczytaj jeszcze raz: „a Core i5 and GTX 560ti combo would be enough to run all of the titles featured on Gaikai at 60Hz, most of them at 1080p. „|po prostu usługa też ma wymagania.
zarówno amd i nV ma gpu dodykowane pod cc ale nie po to by renderować grafikę… one wykonują obliczenia, a budową są przystosowane do szaf… po prostu 1 gpu to jakieś 4 teraflopsy czyli jakies 10 procesorow… obecnie najszybszy komputer(milkiway2) na świecie składa się z 3,120,000 rdzeni i ma moc maksymalną do 54,902.4 teraflopsów na sekundę, ale jeszcze nie dawno była to jednostka zbudowana na titanach nvidi składająca się z 560,640(6 razy mniej) rdzeni i posiadająca połowe(~24tys TF/s) tej mocy.
nawet sry źle napisałem to było podane jako paramtry sprzętu na jakim uruchomisz gre w 60 fps w podanej rozdzielczości. żadna usługa rozproszona nie potrzebuje grafiki do renderingu(choć dodatkowe tflopsy mogą pomoc, ale nie jest generowana)… w życiu się chyba w grafikę 3d nie bawiłeś dlatego piszesz takie głupoty. proponuje ci zainstalować blendera, albo demo 3ds max i po miesiącu wrócić.
„terminals” słowo w cytacie które jakimś cudem ci umknęło… jest jak mówię, mógłbyś przestać? co nie zmienia faktu że dopiero od dość niedawna wykorzystuje się w tym celu gpu… poza tym jeszcze napoczątku twierdziłeś że konieczne jest posiadanie grafiki… teraz już „CPu sobie możesz porenderować, ale dedykowany ukłąd będzie zabierał mniej prądu, mniej miejsca i będzie wydajniejszy” z tym się zgodze… naturalnie że gpu będzie szybsze… w końcu xenon to dość słaby proc
nowy power 8 ibm będzie jest zbliżon wydajność do gpu(w renderowaniu grafiki – 12 rdzeni, 96 wątków i znacznie szybsza przepustowość układu pamięci – a w niektórych zastosowaniach będzie szybszy). przewałkuj jeszcze raz komentarze ok? dyskusja wyszła od tego że stwierdziliście że chmura bez gpu nie da rady…i5 nie jest żadnym porównaniem do obliczeń, najszybsza i7 ma moc obliczeniową około 100GFlop/s… więc w porównaniu ze starym power7 (234GFlop/s, 8 rdzeni po 4 wątki- a były wersja 128×4) mizernie.
Aargh CPU się do tego nie nadaje. bzdura, w chmurze się to robi na wirtualizacji zasobów, dlatego nvidia promuje swoje gpu, bo właśnie platforma grid pozwala na wirtualizację nie tylko cpu ale też gpu… co nie zmienia faktu, że do tej pory w gaikai robiło się to na cpu, i nikomu to nie przeszkadzało… i nie zmienia faktu, że jeśli microsoft chce to może dynamicznie przydzielić zasoby w chmurze użytkownikom, a ci mogą je spożytkować jak będą chcieli odpalając dowolną aplikację (wszak po to jest chmura)
owa wirtualizacja pozwala widzieć wiele kart graficznych jako jedną i przydzielać zasoby logiczne tworzyć z tej jednej grafiki wiele, tak samo jak w przypadku cpu… nic się tu nie robi na desctopowych procesorach i gpu (co nie zmienia faktu , że można) – to są twoje farmazony.. jak dla mnie nie jesteś osobą na tyle kompetentną aby tu w ogóle zabierać głos, ale cóż wolność słowa… chmura to po prostu daleko pojęte zasoby mocy obliczeniowej, można ją spożytkować do wszystkiego,
no tak… jest też napisane o tym w artykule który podałem… jakbyś nie pisał bzdetów i myślał. tyle że zeszliśmy teraz na onlive… a mówiliśmy o małej chmurze zakupionej przez sony na terenie stanów i porównywaliśmy ją z azure(fakt że to i tak nic w porównaniu z google) ale i tak robi wrażenie. jedna firma w tym momencie rozbudowuje swoją chmurę na całym świecie(wraz z partnerami, i prop o apu amd) a druga musi ją teraz zbudować bo ma tylko w stanach… jak dla mnie granie w chmurze to dalej marzednia
no pxl, mniej więcej to chciałem powiedzieć… ale mi się brzydko wciołeś:P
może się źle wyraziłem bo użytkownik nie dostaje grafiki.. ale jej moc obliczeniową.. Na miejscu zapytanego pracownika zaśmiałbym się głośno i powiedział, a czy pana ręce trzymające mikrofon, albo ręce tego tam wolnego nie mogą np pisać… chmura to po prostu moc obliczeniowa przydzielana dynamicznie, nie ma rzeczy której nie może robić.. i to jest płenta, jak się Krzyśkowi chce to trolujcie dalej, ale według mnie mija się to z celem.. bo twój problem polegał na tym, że tego się nie da, a jak widać da się..
człowieku… przejdź się na jakikolwiek polski uniwersytet techniczny i sprawdz jak chmura działa. ok? dobrze… tyle że dokupiono karty w 2010(wg tego co wrzuciłeś) a usługa miała premierę w 2008?|pogódź się z tym, to się tak odbywa, niema tam akceleracji 3d… wszystko kompresuje się od razu do h264.. niema wyświetlania klatek. karta graficzna nie jest tutaj potrzebna… daje tylko moc obliczeniową i to nie zmienia faktu że TFlop/s to jedostka właśnie pod obliczenia… ps3 świetnie się spisywał wKlastrach
miałe przyjemność korzystania z klastra składającego się 19 ps3.. btw to w obliczeniach ta wydajność, jest liczona tylko tflopsacj.. tych argumentów urzywała nV przy premierze fermi… moc obliczeniowa. karta graficzna w serwerze nie zajmuje się wyświetlaniem i renderowaniem grafiki…to tylko moc.|jest jak pisał mój brat, przeczytaj sobie co napisał vondes…argumenty ci się skończył i nie odpowiedziałeś na żadne jego zdanie… phi troll. ponad 500tys serwerów m$(100k w chmurze) kontra mniej niż 10k(e3)G.
a co multikontowści… fajna sprawa nie? ja już jestem tak w tym dobry że potrafię pisać 2 wypowiedzi w tym samym czasie… i sam sobie przerywam. dobry jestem nie?
Aargh chmura, to chmura bo się posikam ze śmiechu…. problem jest w tym że ty tego nie rozumiesz… nie ważne co tam wsadzisz… liczy się tylko moc obliczeniowa. zobacz sobie jaki są parametry gpu dane w grid przez nV, zastosowania czysto pod virtualizacje… to nie jest sli ani crosefire… lol. co do kart nie wiem odpowiedziałem z pierwszego linku który podałeś. w top 500 serwerów do obliczeń 2 miejsce DOE/SC/Oak Ridge National Laboratory na tytanach… i co on niby do grania jest? skończ.
budowa gaikai niczym się nie różńi od budowy innych chmór(no może poza skalą- gaikai jest malutki), tylko soft.. różni się usługą która na tej chmurze jest postawiona, tak jak powiedział pxl… twoim problemem jest to że stierdziłeś, że się nieda… poczym sam stwierdziłeś że się da… a teraz nasiłe znowu mówisz że bez gpu się nie da. powiem ci coś jeśli cie uspokoji nowe klastry ms są budowane w oparciu o tą samo arche co xbox i ps4… o apu, ale wcale nie poto by renderować grafikę.
jakiś sukces osiągnąłem… początków się nie dało… teraz już się tylko nie opłaca… ciekawe jak to 2001 roku robili… hmm ciekawe.
@Aargh, zalezy od zadania w ktorym ten 5870 ma byc bardziej wydajny. Kryptografia i lamanie hasel pokazuje zdecydowana przewage kart AMD. Tu i w zasadzie w wiekszosci zadan, ktore korzystaja z OpenCL taki Titan dobiero zbliza sie do 5870 a to juz stara karta.