rek
rek
29.08.2013
12 Komentarze

Grand Theft Auto V: Szczegóły soundtracku i systemu gangów w multi

Grand Theft Auto V: Szczegóły soundtracku i systemu gangów w multi
Niedawno do internetu wyciekła lista piosenek, które usłyszymy w GTA V – jest ich prawie 200, ale wciąż nie wiadomo, czy zestawienie jest autentyczne. W jednym z wywiadów przedstawiciele Rockstara uchylili rąbka tajemnicy o soundtracku, ujawniono też szczegóły systemu gangów, które pojawią się w GTA Online.

Odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękową w Grand Theft Auto V Ivan Pavlovich w rozmowie z serwisem Rolling Stone zdradził, że w grze znajdzie się 240 utworów. Te zostaną podzielone na 15 stacji radiowych, w których występować będą prawdziwi DJ-e – wśród ujawnionych rozgłośni są m.in. Vinewood Boulevard Radio, East LOS FM, West Coast Classics RadioRebel Radio. Pokrywa się więc to z niedawnym wyciekiem. Pod TYM adresem znajdziecie kilka próbek muzycznych. Sam Pavlovich przekonuje, że soundtrack „piątki” będzie największym w historii cyklu.

Rockstar wyjawił też szczegóły systemu gangów w GTA Online, sieciowym module dołączanym do GTA V. Pełnić będzie tu on rolę gildii. Już teraz można tworzyć własne szajki, korzystając ze stron Social Clubu (TUTAJ). Tak jak każda organizacja przestępcza, tak i nasze ekipy będą mogły posiadać ścisłą hierarchię. To możliwe dzięki rangom przyznawanym przez szefa (tzw. lidera) poszczególnym członkom grupy. Od nich będzie zależało, jaką funkcję w naszym wirtualnym gangu pełnić będą podwładni.

Na szczycie – jak wspomniałem w poprzednim akapicie – stać będzie lider. Tuż za nim znajdować się będzie komisarz – osoba będąca najbardziej zaufanym członkiem zespołu i prawą ręką dowódcy. Tak naprawdę dysponować ma takimi samymi możliwościami, jak szef – będzie mógł m.in. nadawać rangi innym oraz zapraszać do „gildii” nowych graczy.

Następnymi w hierarchii będą porucznicy, którzy posiadać mają pewne uprawnienia. Muszą trzymać resztę gangu w ryzach, dlatego będą mogli nagradzać niższych stopniem członków nadając im – lub też odbierając w razie porażek – rangi. Niżej stać mają reprezentanci, czyli gracze, którzy wykazali się czymś specjalnym i udowodnili swoje przywiązanie do organizacji. Dysponują podstawowymi opcjami i mogą pomagać w rekrutacji nowych użytkowników. Na samym dole łańcucha znalazły się mięśniaki, czyli „mięso armatnie” – zwykły gangster nie mający zbyt dużo praw i możliwości. Nadrabia to jednak oddaniem na rzecz swojej ekipy.

Developerzy podkreślają przy tym, że nie będzie limitu graczy, którzy mogą posiadać konkretną rangę. Tak więc jeśli zechcemy, wszyscy znajomi będą mogli być komisarzami i dysponować niemalże nieograniczoną władzą, wtedy jednak zapanowanie nad gangiem może graniczyć z cudem. Decyzja zależy tylko od gracza.

Aha – dzisiaj kolejny trailer GTA V. Powinien pojawić się o godzinie 17:00 czasu polskiego.

rek

12 odpowiedzi do “Grand Theft Auto V: Szczegóły soundtracku i systemu gangów w multi”

  1. Niedawno do internetu wyciekła lista piosenek, które usłyszymy w GTA V – jest ich prawie 200, ale wciąż nie wiadomo, czy zestawienie jest autentyczne. W jednym z wywiadów przedstawiciele Rockstara uchylili rąbka tajemnicy o soundtracku, ujawniono też szczegóły systemu gangów, które pojawią się w GTA Online.

  2. Czemu Grand Theft Auto V nie może mieć swojej premiery dzisiaj? 🙁

  3. i Czemu nie ma nadal zapowiedzi na PC ? ;p

  4. Bo to tradycja Rockstara 🙂

  5. Newsów o GTA V nigdy dość 😀

  6. A gdzie techno i trance?

  7. Wuwu1978, wyobrażasz sobie jazde po pustyni albo po drogach z widokiem na morze w rytmie techno? Bardzo dobrze że nie ma „nowoczesnych” gatunków bo to by zabiło klimat. Jest RAP(kojarzy się z gangami w GTA V) i wiele wiele innych, które dodają klimatu. Rock, techno, metal na pustyni? No way. Wyobrażasz sobie dzisiaj GTA SA z techno i dubstepem? Ludzie skończcie płakać. Rockstar nie po to zatrudnia ludzi od muzyki żeby dodawać techno które zrujnowałoby całą grę nad którą R* pracował kilka cięzkich lat.

  8. HarryCallahan 29 sierpnia 2013 o 12:57

    @Invar: rap na pustyni? No way! Pieprzenie z tym co by pasowało a co nie. Mi brak techno czy innych dubstepów nie przeszkadza bo uważam to za crap. Po prostu. Nie będę tutaj tworzył jakichś teorii o „klimacie”. Oczywiście duża część stacji w tej serii była hmm… „lokalna”, przez co doskonale wpisywała się w „otoczenie”. Tak jak np. Double Clef FM z trójki, K-Rose z SA czy L.C.H.C z czwórki (ale z tej oryginalne czwórki z amerykańskim hardcorem a nie z jakimś grindem z dodatków!). Co nie zmienia faktu, że

  9. HarryCallahan 29 sierpnia 2013 o 13:01

    że w SA były stacje z muzyką którą w swoim ignoranctwie nazwę „techno” (za co pewnie ktoś mnie zlinczuje bo ma to pewnie jakąś swoją osobną nazwę) a rockowe stacje były chyba nawet dwie. I sorry ale nawet obstając przy twoim to przemierzanie pustkowi z Danzigiem w głośnikach było bardziej klimatyczne niż z jakimś gadającym murzynem. Tylko tak jak pisałem to nie istotne, bo muzyka w GTA zawsze była zróżnicowana i tutaj też się taka wydaje. Jeżeli podobał mi się soundtrack z San Andreas, grze w której klimat

  10. HarryCallahan 29 sierpnia 2013 o 13:03

    oczywiście był, ale nie taki jak bym chciał, to jestem dobrej myśli i wierzę że i tym razem R* da radę. Ja przeglądając te kawałki które wyciekły widzę już ze dwie stacje które mi podpasują a pewnie i tak będę słuchał po trochu wszystkich, choćby ze zwykłego lenistwa bo nie będzie mi się chciało ich zmieniać 🙂 No i ile można w kółko słuchać tego samego podczas gry?

  11. Tylko co ma radio do miejsca akcji? To jest radio, znajdziesz tam wszystkie gatunki. Słuchasz stacji, które ci najbardziej odpowiadają. Ja by poczuć klimat przy jeździe na terenach pozamiejskich radio pewnie wyłączę całkowicie by słuchać dźwięków otoczenia ;p.

  12. Rock i Heavy Metal bardzo dobrze pasowały do San Andreas. To zależne od utworu, metal ma różne brzmienia. Może brzmieć jak Crazy Train Ozzyego Osbourne’a ale może też brzmieć jak Behemoth. Jeśli Rockstar dobrze dobrał songi, to będzie to pasować do klimatów piątki.

Dodaj komentarz