rek
rek
05.08.2013
Często komentowane 36 Komentarze

EverQuest Next: „MMO nowej generacji” [WIDEO]

EverQuest Next: „MMO nowej generacji” [WIDEO]
Nowa generacja MMO – tak swoją najnowszą produkcję określają przedstawiciele Sony Online Entertainment. W miniony weekend firma zapowiedziała EverQuest Next – kolejną odsłonę swojej sztandarowej sieciówki. Wprowadzi ona ze sobą sporo zmian.

Według Johna Smedleya, prezesa Sony Online Entertainment, wiele współczesnych MMO ponosi klęskę z powodu jednego, prostego faktu – gracze „konsumują” nowe treści szybciej, niż twórcy ich dostarczają. Dlatego EverQuest Next ma być jednym wielkim żyjącym światem, w którym użytkownicy biorą czynny udział w produkcji nowej zawartości. Będzie to możliwe dzięki narzędziom, które pozwolą budować m.in. nowe budowle, obiekty i lokacje. Przedsmak tego pojawi się w Landmark – powiązaną z właściwą sieciówką grą, w której naszym zadaniem będzie właśnie tworzenie wirtualnych elementów otoczenia (o ile dysponować będziemy stosownymi środkami i zasobami) na zajętych przez nas terenach. Ponadto gracze będą mogli odwiedzać włości innych i pomagać im w budowie. I jeszcze jedno – własne dzieła będzie można sprzedawać. Landmark ukaże się zimą.

Udział graczy w tworzeniu EverQuest Next to nie wszystko. Gra w nieco inny sposób podejdzie też do kwestii klas postaci i ich rozwoju. Znikną punkty doświadczenia, a zamiast kilku „profesji”, na starcie pojawi się ich aż 40, z czego ujawniono już pięć – rogue, warrior, tempest, blademaster i wizard. Każda z nich dysponować ma wieloma umiejętnościami i broniami, które można będzie zbierać i ulepszać. Mało tego – użytkownicy będą mogli też łączyć kilka klas (a więc i ich skille) w obrębie jednego bohatera. Dodatkowo poza danej postaci i dzierżona przez nią broń pozwoli zidentyfikować, z jakim typem awatara mamy do czynienia.

To nie wszystko. Kolejną nowością bardzo rzadko spotykaną w MMO jest w pełni zniszczalne wirtualne środowisko. Ponoć gracze będą mogli zniszczyć każdy kawałek terenu, a niemal wszystkie w jakiś sposób wykorzystać. Ponadto wszystkie działania mają mieć stały efekt – mury miast mogą być wznoszone i niszczone, a wojny wygrywane i przegrywane. Wszystko to w wyniku akcji podejmowanych tak przez użytkowników, jak i przez NPC-ów i potworów.

Sterujące tymi ostatnimi AI ma również zostać zmodyfikowane. Bohaterowie niezależni oraz przeciwnicy mają posiadać konkretne motywacje, które będą ich pchać do działania. Na przykład ork zaatakuje nas nie dlatego, że wkroczymy na jego terytorium, ale ze względu na fakt, że będzie chciał nas ograbić ze złota. Kolejnym elementem EverQuest Next ma być nieliniowość produkcji – każda postać podążać ma własną ścieżką, a podejmowane przez nią decyzje mają mieć istotny wpływ na dalsze wydarzenia.

O stronę muzyczną też możemy być spokojni – głównym kompozytorem ścieżki dźwiękowej jest Jeremy Soule.

Konkretna data premiery nie jest znana, ale już teraz można zapisywać się do testów beta (TUTAJ). Gra ukaże się w pierwszej kolejności na PC, a później na PS4. Poniżej znajdziecie kilka filmików poświęconych grze:

#1:

#2:

#3:

#4:

#5:

#6:

rek

36 odpowiedzi do “EverQuest Next: „MMO nowej generacji” [WIDEO]”

  1. „[blabla]Przeciwnicy będą mieć motywacje – ork nie zaatakuje dlatego, że weszliśmy na jego terytorium, ale dlatego, że chce nas ograbić ze złota” (cytat niedokładny). Świetnie wytłumaczone – kompletnie nie o to chodzi. Chodzi o to, że nie ma czegoś takiego jak statyczne spoty – twórcy ustalają, że przy tej drodze jest obóz orków i przez 10 lat grając w tę grę co 15 minut respią się tam orki. To przeczy dynamice świata, jaką twórcy chcą osiągnąć w EverQuest Next.

  2. Dlatego przeciwnicy reagują na poczynania gracza. Np. orki lubią usadawiać się przy mało uczęszczanych szlakach, żeby atakować samotnych podróżników. Jeżeli powiemy ludziom o tym, że czają się tam orki, to nikt nie będzie tam chodził i same się stamtąd wyniosą. Jeżeli sporo ludzi się zwoła na polowanie, to też się wyniosą gdzieś indziej. Nie, nie wymyśliłem tego – facet na prezentacji dał taki przykład. No i super, bo gra będzie za każdym razem zaskakiwać. To się nazywa next-gen.

  3. Świat podobno ma się składać z voxeli, coś dużo gier z voxelami widzę ostatnio.

  4. Ja tak jak fuchi uważam, że news jest spartolony.No bo przecież jakie znaczenie ma to czy ork atakuje dla złota czy nie ma w tym sensownych powodów skoro i tak chce cię zaszlachtować. Po drugie ciesze się, że jest zniszczalne otoczenie. Mam tylko nadzieję, że kwestia mechaniki nie zepchnie na drugi plan fabuły a poczynania gracza będą faktycznie w ten sposób będą kształtowały świat gry. Trzymam kciuki.

  5. „Będzie to możliwe dzięki narzędziom, które pozwolą budować m.in. nowe budowle, obiekty i lokacje” + „Znikną punkty doświadczenia, a zamiast kilku „profesji”, na starcie pojawi się ich aż 40, z czego ujawniono już pięć – rogue, warrior, tempest, blademaster i wizard. Każda z nich dysponować ma wieloma umiejętnościami i broniami, które można będzie zbierać i ulepszać. Mało tego – użytkownicy będą mogli też łączyć kilka klas (a więc i ich skille) w obrębie jednego bohatera.” – brzmi jak Ultima Online

  6. „Będzie to możliwe dzięki narzędziom, które pozwolą budować m.in. nowe budowle, obiekty i lokacje.” + „Znikną punkty doświadczenia, a zamiast kilku „profesji”, na starcie pojawi się ich aż 40(…). Mało tego – użytkownicy będą mogli też łączyć kilka klas (a więc i ich skille) w obrębie jednego bohatera.” – brzmi jak Ultima Online z 1995 roku 😀 Pod względem AI brzmi fenomenalnie, ale na ten wpływ gracza na świat przy dużych serwerach bym nie liczył.

  7. @fuchi7410 – jeśli jest tak jak mówisz, to jest to kolejny dowód na to, że ludzie nie umieją tłumaczyć tekstów. Nie skupiają się na kontekście, a na samym przetłumaczeniu. Jestem tylko ciekaw ile z założeń zostanie dotrzymanych. Żeby się nie okazało, że 40 profesji to marketingowa gadka i np. możliwość mieszania różnych umiejętności nie sprowadzi się do tego, że po prostu wiele będzie podobnych do siebie.

  8. @SantaChief12 z tego, co widziałem na prezentacji mechanika gry ma współgrać z fabułą, a nie z nią konkurować. Ładnie to sobie obmyślili. Polecam wam wszystkim obejrzeć prezentację (najlepiej drugą część). Tam jest wszystko pokazane na przykładach i wygląda świetnie. Kawałki gameplay, gdzie pojawia się walka jakieś takie suche, ale chyba dlatego, że wiele nie mogli pokazać. No, zobaczymy na OBT.

  9. Hmm, wystarczy, żeby zrobili Planetside w wersji Everquesta i ja więcej wymagać nie będę 🙂

  10. @alistair80 40 klas w tym MMO to nie przesada – klasa w innych MMO to nie to samo, co tutaj. To jest coś pomiędzy klasycznymi klasami i… championami z LoLa, z braku lepszego porównania. W LoLu jest 100+ championów z różnymi skillami, więc te 40 (różnorodnych!) klas jest realne, a na bazie tego komponujesz swoją własną. Rouge za mało mroczny? Bierzesz life drain z Necromancera, poison aura z medyka i jedziesz z koksem. Sorry, że tak spamuję w komentarzach, ale ostatnio miałem taki hype, jak pokazali HL2 😛

  11. To mmo mnie jara 😀 Destruktywne środowisko, podejmowanie decyzji wpływające na akcję oraz Jeremy Soule jako kompozytor (mój ulubiony kompozytor ścieżek dźwiękowych ever). Jak niczego nie spieprzą to zostanę na zawsze z ich grą 😀

  12. @fuchi7410 Nie zmienia to faktu, że na raz w walce będziesz mógł używać 8 skilli + unik. Super wynik. Twórcy zapewniają, że tak samo jak TES:O możesz odgrywać role jakie chcesz. Po to biorę maga aby odgrywać role maga, a nie stać się w jednej chwili rangerem lub warriorem. Mało skilli, każdy może być każdym – kolejne mmo z ukłonem dla casulai, bez open world pk/pvp którzy nie ogarną więcej niż 8 skilli na raz. Gdzie te gry gdzie w pk/pvp miało się 20-30 skilli na klasę.

  13. Jakoś mało mnie przekonuje mmo w formie sandboxu. Danie możliwości zniszczenia graczom wszystkiego może doprowadzić do niszczenia obiketów dla samego trolowania, inna sprawa, że nie każdy komputer wytrzyma duże walki gdzie lata kilo pierza w powietrzu. Oczywiście jestem ciekawy jaki będzie efekt końcowy.

  14. Destrukcja świata w MMO nie ma prawa bytu z oczywistych względów. Miesiąc po starcie wszystko będzie….roz…walone.

  15. @Wcogram – wiem, o co Ci chodzi i dla mnie to też jest największy minus. Mam nadzieję, że twórcy (którzy są w końcu mega doświadczeni w tej branży) wiedzą, co robią decydując się na taki krok. Z drugiej strony – ie czasu zajmie Ci ogarnięcie 4 skillów bazowych z 40 klas? Jaką musisz wybrać do tego broń i armor, żeby zrobić optymalny build? Ile na ich skompletowanie? A wszystkie taktyki od nowa z wprowadzeniem jednego przedmiotu. Coś też się przebąkuje o wprowadzeniu z czasem kolejnych skilli.

  16. Z innej beczki – dla Sony Europa składa się tylko z Wielkiej Brytanii, Ukrainy i Rosji. 😀 |Są 3 prowincje francuskie do wyboru przy rejestracji a samej Francji brak. 😀

  17. Proponuję nie najeść się za dużo hajpu. SOE ma to do siebie, że robią gry które na papierze wyglądają na tytuły wybitne, które są w stanie odmienić oblicze branży. Ale w praktyce ich tytuły są „zaledwie” bardzo dobre. Z nowym everquestem na pewno nie będzie inaczej, tak więc to MMO powinno się wam spodobać ale tylko jeśli nie przyjmiecie za dużo ekscytacji na klatę.

  18. I tak nie oderwie mnie od WoW’a ;p

  19. Zastanawia mnie, czemu obok takich miejsc jak Zachodnia Sachara, Pakistan czy Nigeria nie ma Polski… Jakaś ukryta opcja przy tej rejestracji, czy rzeczywiście ktoś nie ma pojęcia o dość dużym kraju w centrum europy?

  20. @KafarPL|Po pewnym czasie środowisko zniszczone będzie się odnawiać, bez obaw 😉

  21. @ Wcogram – „Po to biorę maga aby odgrywać role maga, a nie stać się w jednej chwili rangerem lub warriorem”. Ale kto ci każe ? Ludzie nie rozumieją różnicy między możliwością czy opcją a wymaganiem. Jeśli chcesz być magiem.. To nim zostań. No chyba że w tym „EverQuest Next” będzie to wymagane.. Wtedy możesz uznać że to tytuł nie dla ciebie.

  22. @Wcogram Pewnie, niech będzie 50 skilli na raz. A co? Niech to będzie niebieskie światełko zadające 10 obrażeń od wody lub czerwone światełko które ma 12 obrażeń od ognia. Po co mam mieć 20 skilli jak używane są one na zasadzie „a tego nie używałem dawno to se wcisne 5”? Już wolę mieć nawet 3 umiejętności, ale takich które robią coś konkretnego.|@KafarPL Bo prawda nie wiem jak to działa, ale zgaduję że to może instancje? Albo jakaś regeneracja co jakiś czas może?

  23. @Wcogram Może powiesz że duża ilość skilli pozwala zrobić wiele różnych buildów. Ale w praktyce zawsze powstaje 1, może 2 „te właściwe” i jak nie robisz tak jak Ci ktoś mówi toś cienias i won mnie z gildii Wonski. 🙂

  24. strona do bety padła ? nie wczytuje mi się

  25. bende grau w gre

  26. „Your location is: UNKNOWN” :>

  27. To jest to na co czekałem od zakończenia przygody z AOC!

  28. F2P, P2P czy B2P ?

  29. Ehhh, przecież tworzenie nowej zawartości przez graczy jest już w Neverwinter.

  30. ScorpioLT, F2P 🙂

  31. Strasznie przypomina Guild Wars 2… Oby nie był to taki sam fail. Ale znając Sony i ich skoki na kasę to będzie to P2W dopóki jacyś czołowi hackerzy typu Skidrow nie ukrócą im smyczy, jak to było już kiedyś z nimi zrobione 😉 Znów zły pies Sony zaczyna szczekać, bata na niego!

  32. Aaaa … jak F2P to traci sens na starcie ..

  33. „wiele współczesnych MMO ponosi klęskę z powodu jednego, prostego faktu – gracze „konsumują” nowe treści szybciej, niż twórcy ich dostarczają.” NOPE… współczesne mmo ponoszą klęskę bo jak to ktoś dobrze powiedział kiedyś w sieci że deweloperzy starają się na nowo „wynaleźć koło” tam gdzie ten zabieg jest niepotrzebny. Czyli chodzi o to że starają się na nowo stworzyć gatunek mmo wyrzucając z niego klasyczne sprawdzone rozwiązania.

  34. ArenaNET starała się być inna i wynaleźć mmo na swój sposób i co… wyszło? NOPE. Pozbyli się „świętej trójcy” i automatycznie zabrali graczom sens istnienia w grze jako dana klasa/postać. Wszyscy są tacy sami nikt nie jest wyjątkowy… chyba nie ma nic bardziej okropnego niżeli grać w grę RPG i nie móc zaznaczyć swojej obecności w grze w jakiś wyjątkowy sposób czy to przez to kim jest nasza postać czy przez to co zrobiliśmy w grze. Takie i wiele innych okropnych pomysłów sprawia ze obecne mmo ssą na potęgę

  35. Ktoś orientuję się jak będzie wyglądał system walki, przeszukałem google ale bez rezultatów.|Będzie to coś ala WoW, Tera czy Wizardry(Dark Souls) ?

  36. Kolejne MMO, dużo szumu i obietnic przed premierą a pózniej jak zwykle kolejne z cyklu „tydzień zababwy i na półe.|I 7 rok trzeba będzie Wowa męczyć 🙂

Dodaj komentarz