
PlayStation 4: Nowe tech demo silnika Panta Rhei

Opublikowane zostało nowe demo technologiczne silnika Panta Rhei na PlayStation 4, który zasilać będzie między innymi nadchodzącą produkcję on-line Capcomu, Deep Down. Uwaga, od oglądania można się poparzyć.
Demo technologiczne Panta Rhei możecie obejrzeć poniżej:

Czytaj dalej
22 odpowiedzi do “PlayStation 4: Nowe tech demo silnika Panta Rhei”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ten silnik to smok! !!
No to koniec z chowaniem się przed ogniem za rogiem 😛 .
Zabawne. Myślałem, że „panta rhei” znaczy – wszystko płynie. Tu jednak wszystko płonie xD Efekt bardzo fajny, ale chciałbym zobaczyć takie demo w grze z wszystkimi teksturami, obiektami i innymi bajerami. Jeśli PS4 temu podoła, będę pod wrażeniem. Póki co jestem tylko mile zaskoczony 😉
jak to nie pójdzie w fullHD 30+fps to nie ma się czym jarać.
Ten smok z tymi małymi skrzydełkami wygląda komicznie heh
Zdecydowanie lepiej się prezentuje ten ogień w porównaniu do tego co był wcześniej, jednak i tak mam wrażenie, że trochę zbyt „płynny”. Nie do końca jestem pewna czy tak powinien się on zachowywać. Za bardzo kojarzy mi się z wodą… chociaż w sumie zwykle to „coś” płonie, więc można założyć, że przy tym zderzeniu strumieni to paliwo sprawiło że to wygląda jak wygląda.
Wszystko cacy, tylko, czy to pójdzie płynnie na PS4? xd
@Asderuki – i tak bardzo dobrze to wygląda, lepiej aby to pływało niżeli uderzało o ściane dodatkowo przenikając ją z drugiej strony. Każdy tez wie jak ognie/dymy/wybuchy oparte na spritach dziwnie „migotały” bo 2D ścianki w ciągu jednej klatki potrafiły wyprzedzić ścianki bliżej kamery co powodowało niefajne dla oka „przeskok”. Dodatkowo fluidy mogą wpłynąć na gameplay bo wyobraźcie sobie gre gdzie przez okno można wlewać ogień 😀 co w przypadku billboard’ach byłoby ciężkie do osiągnięcia
Niech zrobią na tym nowego Bomberman’na 🙂
i am impressed|NOPE|Nic nadzwyczajnego…Pokazują coś co jest od dawna możliwe.
Dokładnie wszystkie techniki już widziałem w grach, może nie w postaci ognia, ale dym, promienie słońca to już dawno temu wymyślono :/ No i kto widział taki ogień? chyba że z miotacza ognia.
Dokładnie wszystkie techniki tutaj już dawno widziałem… no może oprócz ognia (chociaż to zmieniony dym), ale dym i promienie słoneczne to już dawno temu wynaleziono. No i kto widział taki ogień? chyba że z miotacza płomieni.
A wszystko to odpalone na mocnym PC wersja na PS4 będzie odpowiednio dostosowane do mocy PS4.
@Asderuki|No cóż, zachowanie ognia tworzone jest na podstawie zachowań cieczy, dlatego ogień wygląda tak (dosłownie) płynnie. Niemniej jednak, prezentuje się świetnie, szczególnie w stosunku do dzisiejszego zastoju w jakości grafiki.
@jaco36|W prezentacji nie chodzi o ogień z np. pożaru lasu, lecz o taki wydobywający się z jednego źródła, z dużą siłą. Takowe zaś są często wynikiem podpalenia wystrzeliwanej cieczy, co całkiem dobrze pasuje do np. smoka.
Nie rozumiem tych wątpliwości dot wydajności na PS4. Pewnie ten efekt oparty jest na paru prostych algorytmach, nie sądzę żeby każda iskierka była przeliczana osobno 🙂
prezentacja wyglada imponujaco, czekam na jakis sample ze wszystkimi obciazeniami silnika…
@Dives Symulacja tego ognia wywodzi się z symulacji cieczy, a to jest bardzo kosztowne obliczeniowo. No, ale to gra na PS4, więc z wydajnością nie będzie problemu. To nie jest ofc symulacja ognia jako takiego, to symulacja płonącej cieczy (’realistyczny’ smok często jest przedstawiany tak, że pluje cieczą, która się zapala w zetknięciu z powietrzem, albo sam ją zapala – czy coś podobnego). I to całkiem dobra, bo strumienie wchodzą w interakcję. Nie ma co, odwalili kawał dobrej roboty.
@fuchi7410|Blad, jest to zwykle efect czosteczkowy z 2 animowanymi bitmapami. Mala neebieska i pomaranczowa.|Plecam spausowac na 1:24 widac dokladnie ze bitmapy prezentujace ogien przenikaja przez sciany.|Jest bardzo prosty i prymitywny system, ktorego limitacje widac od 1:45.Wtedy dokaldnei widac ze to zwykal bitmapa jak w kazdej starej grze.|@RaZzzZoR|Obciazenie jest zerowe, jak wspomnailem jest to bardzo prymitywny system czesteczkowwy
Koniec koncow to demo to kompletny zawod. Ten efekt to cos czego bym sie pspodziewal w 2010 a nie na nowych konsolach, juz portal 2 mial lepszy efekt poniewaz tam do okola czasteczek byla tworzona prawdziwa geometria zeby nadac zludzenie cieczy.|Myslalem ze moze ps4 bedzie wsytarczajaco silne na symulowanie cieczy, ale wygalda na to ze czeka nas kolejna generacja zacofanej garfiki.
nie koniecznie… ponieważ sam układy graficzne to robota amd… więc z powodzeniem powinniśmy używać ich nowych technologii… to demo to nic więcej jak pokaz możliwości nowego silnika firmy Capcom. jak wiemy ps4 dostanie swoją wersje ue4, także cry engine 3 jest już gotowy by być obsługiwane przez nową generacje…. a firmie Capcom życzymy jak najlepiej(ale nie wróże jakiś sukcesów z nowym silnikiem)
MEGA! Moc i grafa łącznie z fizyką itp na PS4 wypali nam oczy jestem tego pewien! PS.trze byc uposledzonym żeby watpić czy na PS4 bedzie to działało płynnie.. albo że bedzie to odpowiednio okrojone w wersji na Konsole..