rek
rek
30.07.2013
Często komentowane 19 Komentarze

Wasteland 2: 20 godzin głównego wątku i inne szczegóły

Wasteland 2: 20 godzin głównego wątku i inne szczegóły
Zgodnie z nowymi informacjami, Wasteland 2 - nie wliczając misji pobocznych - zabierze nam ponad 20 godzin życia. W tym czasie zwiedzimy dwukrotnie więcej lokacji, niż było dostępnych w drugim Falloucie. A i to nie wszystkie nowe wieści.

Postać w Wasteland 2 będziemy rozwijać na podstawie systemu CLASSIC, dzielącego się na charyzmę, szczęście, świadomość, siłę, szybkość, inteligencję oraz koordynację. Dalej będziemy mieć do dyspozycji 32 umiejętności, które rozwiniemy według gustu. Wśród nich znajdziemy:

  • umiejętności bitewne – Blunt Weapons, Bladed Weapons, Anti-Tank-Weapons, SMG, Shotguns, Energy Weapons, Assault Rifles, Sniper Rifle, Handguns
  • umiejętności naukowe – Picklock, Safecrack, Alarm Disarm, Toaster Repair, Computer Tech, Synth Tech, Demolitions, Brute Force
  • ogólne umiejętności – Silent Move, Salvaging, Hard Ass, B.S. Detector, Outdoorsman, Evasion, Leadership, Folklore, Animal Whisperer, Field Medic, Surgeon, Weapon Smithing, Field Stripping, Perception, Barter
  • W trakcie rozgrywki poznamy kilka różnych frakcji. Members of the Mannerites to kanibale, na czele których stoi Mr Manners. Mają fioła na punkcie właściwego prowadzenia się i do granic rozsądku przestrzegają etykiety. Nienawidzą zwiadowców, podobnie jak Red Skorpions. Pistol Packing Priests to grupa religijna, która wyjątkowo upodobała sobie broń palną. Ideałami żyją także Children of the Citadel, której członkowie wieszczą połączenie ludzi z maszynami. Dalej mamy The Gippers, oddających pokłony Ronaldowi Reaganowi, pozytywnie myślących The Robinsons oraz postrzelonych The Wrecking Crew.

    Słowem – będzie co robić.

    rek

    19 odpowiedzi do “Wasteland 2: 20 godzin głównego wątku i inne szczegóły”

    1. Zgodnie z nowymi informacjami, Wasteland 2 – nie wliczając misji pobocznych – zabierze nam ponad 20 godzin życia. W tym czasie zwiedzimy dwukrotnie więcej lokacji, niż było dostępnych w drugim Falloucie. A i to nie wszystkie nowe wieści.

    2. 20 godzin? Plażo proszę, toż przecież nie będzie się można dobrze wczuć i koniec. Oby chociaż zadania poboczne zajmowały około 80, by można było tę grę ukończyć w jakimś logicznym czasie…

    3. Kultowa umiejętność „Toaster Repair” z pierwszego Wastelanda powraca! Jak tu nie kochać tych gości xD

    4. Kultowa umiejętność „Toaster Repair” z pierwszego Wastelanda powraca! Jak tu nie kochać tych gości xD

    5. sorki za dubla

    6. Koordynację, czy kondycję? @Ernir – a ile byś chciał? 20h to w sam raz, zwłaszcza, że gra będzie miała dużą tzw. 'replayability’ (kiedy powstanie jakiś polski odpowiednik tego terminu?). Zresztą, normalnemu człowiekowi, który nie siedzi przy kompie non stop to i tak przejście ze 2 tyg zajmie, a ma być jeszcze multum questów pobocznych. Taki Fallout 2 bez nich nawet 10h by nie zajął.

    7. SkywalkerPL 30 lipca 2013 o 10:40

      20 godzin? I approve. 🙂

    8. Boże, co też ja. Nie o kondycję mi chodziło, tylko o konstytucję.

    9. A, i trochę szkoda, że nie ma już cloning tech 🙁 (sorry za 3 komenty pod rząd, już kończę)

    10. HarryCallahan 30 lipca 2013 o 10:48

      @Ernir: nie wiem w jakie gry grałeś, ale 20h samego wątku głównego to naprawdę dużo. Poza tym nigdy nie ukończyłem gier takich jak Morrowind czy Oblivion właśnie przez to, że aby to zrobić w pełni potrzeba na to kilkaset godzin (w podstawce Skyrim miałem ok. 300 i dalej nie zwiedziłem całej mapy). Sorry – mam życie, są inne gry, 20h na sam wątek główny brzmi jak najbardziej przyzwoicie. Najważniejsze aby historia opowiedziana w tym czasie była warta tego czasu spędzonego przed monitorem.

    11. HarryCallahan to o czym to piszesz to latanie po wątkach pobocznych. Oblivion jak i Skyrim miały okropnie krótkie wątki główne (szczególnie ten ostatni mnie zawiódł pod tym względem). 20h wątku nie brzmi imponująco ale to nie jest takie samo 20 jak w przypadku gry totalnie liniowej pozbawionej całej otoczki związanej z misjami pobocznymi, lokacjami do zwiedzenia itd. Z tym, że ta gra jest robiona pod ludzi, którzy pamiętają znacznie większe liczby przy wątkach głównych.

    12. 20 godzin na główny to dobry czas. Teraz nie miałbym tyle czasu co kiedyś, kiedy spędzało się setki godzin w Baldurze, a są też inne gry. Poza tym wolę 20 godzin porządnej gry i ciekawej fabuły niż 100 godzin jałowego biegania i wypełniania podobnych questów.

    13. czekam!!!

    14. HarryCallahan 30 lipca 2013 o 12:16

      @Airoder: to jaka gra miała sam wątek główny znacznie dłuższy niż 20h? Serio pytam, bo większość klasyków wcale nie jest tak długa jak to niektórzy uważają. Wystarczy wspomnieć fallouta 1 i 2. Mówię o samym wątku głównym, nie misjach pobocznych czy graniu ot tak dla siebie.

    15. HarryCallahan ciężko napisać która gra ma długi wątek główny bo jest to raczej kwestia osobista z jaką wprawą idzie Ci przechodzenie kolejnych etapów. Te liczby które tutaj są podawane uwzględniają słabszych graczy i wszystko to z tym związane dlatego często są zawyżone. Jakiś przykład wyrwany z ostatniego tytulu który miałem okazje zagrać (jak chcesz takich więcej to sobie niestety ale sam już szukaj 😉 ) Neverwinter Nights 2 średnia gra 60 godzin najdłuższa 150…

    16. … ta gra ma znikomą ilość pobocznych questów ale nawet starając się grać na szybko podzielmy tą liczbe przez pół i nadal wychodzi 30 godzin 🙂

    17. Oj, widać w tym rękę Fargo i spółki, nie mogę się doczekać! Praojciec (i prawowity następca) falloutów 1 i 2 coraz bliżej.. ^^

    18. Napromieniowany 30 lipca 2013 o 22:07

      o_O 32 skille. Zjadłem na Falloutach zęby, ale to wyższy poziom hardkoru. Z drugiej strony rozsądek podpowiada, że n a oko 1/3 skilli będzie nieprzydatna jeśli rozwinie się inne. Ponadto już wiem, że chcę być Gipperem 🙂

    19. @up: No, w jedynce też było od groma umiejętności, nawet więcej niż tu (było np pływanie, wspinaczka, metalurgia, podrabianie dokumentów itp), ale z tych bojowych tylko jakaś połowa była użyteczna na dłuższą metę, a umiejętności niebojowe zazwyczaj miały zastosowanie w dokładnie 1 miejscu. Tu ma być lepiej, przynajmniej jeśli chodzi o umiejki bojowe, bo każdy typ broni ma mieć jakieś mocniejsze egzemplarze, które będą skuteczne nawet na późniejszych etapach.

    Dodaj komentarz