rek
rek
25.07.2013
Często komentowane 23 Komentarze

Mass Effect, Dragon Age: Spora dawka ciekawostek od concept artysty

Mass Effect, Dragon Age: Spora dawka ciekawostek od concept artysty
Twórca grafik koncepcyjnych w BioWare, Matt Rhodes, na swoim blogu opublikował mnóstwo ciekawostek z różnych faz prac nad seriami Mass Effect i Dragon Age. Opatrzył to swoimi komentarzami, z których m.in. dowiedzieliśmy się, że los Sheparda mógł być zupełnie inny, a twarz Tali była jedną z największych zagwozdek twórców.

Dzień dobry, możliwe spoilery.

Początkowo planowano, by w serii Mass EffectShepardem stało się to, co dopadło Sarena pod koniec pierwszej części. Obładowany zdradziecką technologią Żniwiarzy, główny bohater miał stanąć naprzeciw ludzkiego Widma – w tym wypadku Ash lub Kaidana

Rhodes zaprojektował twarz Tali jako bladą kosmitkę o kocich oczach. Problem zdjęcia maski był jednak bardzo istotny, gdyż relacja z postacią przypominała zdaniem twórców kontakt listowny lub mailowy z kimś, kogo nigdy gracz nie spotkał. Dziwaczna twarz mogła odrzucić grającego, którego oczekiwania obudowane tajemnicą mogły urosnąć do niesamowitego poziomu. Jak się skończyło – niestety, pamiętamy.

Zmieniała się też koncepcja ludzkiego Żniwiarza – początkowo wyglądał jak zepsuty noworodek. 

Jeśli chodzi o Dragon Age, wielki wpływ na twórczość Rhodesa miały… kobiety. Pierwsze żeńskie postacie projektował jako młody singiel, teraz – gdy jest szczęśliwym ojcem i mężem – nabrał wprawy w tej kategorii, co mamy zauważyć w Inquisition. Tak przynajmniej twierdzi twórca.

Klikajcie TUTAJ i przeglądajcie, sporo ciekawej treści.

rek

23 odpowiedzi do “Mass Effect, Dragon Age: Spora dawka ciekawostek od concept artysty”

  1. Twórca grafik koncepcyjnych w BioWare, Matt Rhodes, na swoim blogu opublikował mnóstwo ciekawostek z różnych faz prac nad seriami Mass Effect i Dragon Age. Opatrzył to swoimi komentarzami, z których m.in. dowiedzieliśmy się, że los Sheparda mógł być zupełnie inny, a twarz Tali była jedną z największych zagwozdek twórców.

  2. Kolejny dowód jak dobry Mass Effect 3 mógł być, a nie był. 🙁

  3. Może i mógłby być, ale nie ma co gdybać, bo jest to największy crap (jak również część pierwsza i druga) pod Słońcem.

  4. Możecie sobie mówić co chcecie. Mass Effect to najlepsza seria na świecie, a zakończenie trójki jest przegenialne. Nie to nie trolling

  5. zgadzam się z tobą Mariox2x

  6. SkywalkerPL 25 lipca 2013 o 13:38

    Mariox2x – o_O jeśli nie trolling to co? Nadmiar słońca? 😉

  7. Wow masa świetnych concept artów do Mass Effecta,aż dziwię się czemu z nich nie skorzystali,widać nowe rasy itd.

  8. Rudy12,twoje zdanie sie nie liczy,rudzi nie mają duszy 🙁

  9. Szaryduncan 25 lipca 2013 o 13:45

    ME3 mógł być idealny.Ale był bardzo dobry.

  10. Zakonczenie „zniwiarze wszystkich zabijaja” – tak, jest genialne. Ale inne to calkowite nieporozumienie, ktore w zaden sposob nie konczy watkow opowiesci, zostawiajac zbyr wiele otwartych drzwi. A jak bedzie sequel dla tej historii, to bedzie to wielki f-ck you gracze, bo przeciez nie da sie z tych trzech zakonczen zlozyc jednego, bo moc pociagnac fabule. A to np. oznacza zero quarianow czy gethow, bo wszak kazda z tych ras moze juz nie istniec. Albo wybory nie beda mialy znaczenia – tak jak na koncu ME3…

  11. @Adorianu – za to zdanie ograniczonych idiotów, którzy zwracają uwagę na różnice w wyglądzie, nie liczy się tym bardziej, także stfu.|@SkywalkerPL – ostatnio mocno grzeje.

  12. marcusfenix345 25 lipca 2013 o 14:11

    Powiem szczerze – nie widzę możliwości kontynuacji tego cyklu. Ale za to osadzenia następnej gry w czasach poprzedzających albo podczas samej wojny ze żniwiarzami. Np. taka strategia podobna do Star Wars:Empire at War lub Starcraft II, wykorzystującą zapisy z Mass Effecta zwykłego. Dowodzilibyśmy siłami zebranymi przez Shepard walcząc w różnych zakątkach kosmosu, byłyby misje odbywające się na Palavenie, Tuchance itp. gdy nasz bohater tam był. Co wy na takie coś?

  13. @bohater8 a czy ktoś coś wspominał o sequelu? Nie pamiętam 😛 |Teraz sam uderzyłeś w sedno sprawy. Dużo otwartych drzwi, sam możesz sobie dopowiedzieć co było dalej (dlatego nie przyjmuje do wiadomości, że jest coś takiego jak Extendet Cut, które zniszczyło cały klimat), ale nie, po co używać wyobraźni, niech twórcy wymyślą wszystko za nas 😛

  14. Najciekawszy obrazek dotyczący przyszłości po wybraniu syntezy… Szkoda, że takiego „podsumowania” nie było w grze…

  15. nieznajomy43 25 lipca 2013 o 15:39

    Jak dla mnie, to Tali najlepiej by wyszła gdyby wykorzystali drugi koncept jaj twarzy, może wtedy jej twarz pojawiła by się na Rannoch a nie tylko na tamtym zdjęciu w Normandii. A co do grafik to naprawdę bardzo dobre. szkoda tylko, że EDI nie przypominała tamtego konceptu z łowcy androidów.

  16. Naprawdę świetne rysunki, a twarz Tali http:4.bp.blogspot.com/-NoFXqnh0T2I/Ue6k4fgODZI/AAAAAAAAA_M/Rv_gU-Ch2Ng/s1600/tali_portrait02.jpg jest po prostu idealna, właśnie taką chciałbym zobaczyć w grze 🙂 Bardzo ciekawe są te concept arty 🙂

  17. @Rudy12 Ale ja nie pisałem tego serio także luz ;P

  18. @Mariox2x: Jakby Bioware powiedzialo, ze i tak zakonczenie wszystkiego nie wyjasni i trzeba bedzie samemu wszystko sobie dopowiedziec, to darowalbym sobie granie i sam wymyslil zakonczenie, oszczedzajac pieniadze i czas spedzony na granie w 2 gry – bo ME1 wspominam bardzo dobrze, ale juz w 2ke gralem tylko, by poznac historie, a 3ke w ogole na easy gralem, tak mnie strzelanie w ME3 nudzi. |A o sequelach to Bioware wspomina. Ktore nie wie, co chce zrobic, ale wie, ze kury dajacej jajka sie nie zabija.

  19. @bohater8 Jakoś w filmach czy książkach z otwartym zakończeniem pewnie Ci to nie przeszkadza co? To czemu w grze miało by to przeszkadzać? Jesteście przyzwyczajeni do kiczowatych różowych zakończeń, w których bohater widowiskowo niszczy głównego wroga i na dodatek wychodzi prawie bez szwanku i wszystko wraca do normy. To was najbardziej boli, a nie brak wyjaśnienia co się stało z Quarianami, Kroganami czy przekaźnikami masy

  20. @Mariox2x|Proszę Cię bardzo nie wmawiaj nam co nas boli i nie podoba się w zakończeniu ME bo chyba my wiemy to lepiej 🙂 dla mnie mogliby wszyscy zginąć byleby było to rozsądnie wyjaśnione a zakończeniom w stylu „happy end” jestem przeciwny od zawsze. Tak więc uszanuj proszę to, że ktoś ma inną opinię od Ciebie,tudzież stwierdzając iż zakończenie tej serii było do bani

  21. @Xers Powiedz mi, co nie jest według Ciebie rozsądnie wyjaśnione? To nie tak, że nie szanuje odczuć innych co do zakończenia. Po prostu jakoś nie potrafię zrozumieć dlaczego się wam tak bardzo nie podoba 🙂

  22. @Mariox2x – a moim zdaniem zakończenie było zwalone, a teraz (po poprawce) jest fajne – nie jest różowo i nie ma jednego najlepszego zakończenia (każde jest dobre pod jakimś względem i wybór to raczej kwestia gustu)|A jaki był problem na początku? Bardzo duży – człowiek nie wiedział co te wybuchy serio oznaczają, czy może wszystko było iluzją albo dzieciak na końcu po prostu kłamał – ja od razu tak zakładałem. W gruncie rzeczy człowiek po prostu nic nie wiedział – czy wygrał, czy przegrał czy ki grzyb…

  23. @Mariox2x: Dla mnie najwiekszy problem z zakonczeniem ME3 jest taki, ze w zaden sposob nie odnosi sie do popelnianych przez nas decyzji. A wybor na koncu tez jest bez sensu – wybierz miedzy droga Sarena, Iluzji albo Sheparda – kto dal sobie wyprac mozg i wybral rozwiazanie polecane przez wrogow? Stad tez najlepsze zakonczenie to bylo to, kiedy nie zdobyles punktow przygotowania i wszystko poszlo w piach.

Dodaj komentarz