
Lightning Returns: Final Fantasy XIII – O czasie i otwartym świecie

Twórcy Lightning Returns: Final Fantasy XIII wyjawili, że choć świat przedstawiony w grze ukazano na 13 dni przed jego końcem, czas będzie w pewien sposób elastyczny. Dzięki zdobywanym w walkach punktom Glory Points można będzie nie tylko teleportować się podczas starć, ale też zatrzymać w nich czas. Pozwala to na ułatwienie rozgrywki, kiedy na ekranie wiele się dzieje, ale czasu mamy mało. Początkowo chciano tę mechanikę połączyć z wiecznym drzewem Yggdrasil, jednak z obawy o balans świata postawiono na punkty. Jeśli zdecydujecie się nie wstrzymywać czasu – co z punktu widzenia gameplayu ma być dość trudne – Lightning będzie mogła w miarę konsekwentnie rozwijać się poprzez wymiany ekwipunku oraz udział w kluczowych zdarzeniach.
Ponadto świat w grze ma być otwarty i przyjemny w poznawaniu dzięki brakowi ekranów ładowania – nieważne, czy poruszamy się pojazdami, czy korzystamy z teleportu. Niektóre miejsca jednak – zdaniem twórców – pozostaną nieodkryte przez większość graczy przy pierwszym podejściu.

Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “Lightning Returns: Final Fantasy XIII – O czasie i otwartym świecie”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W jednym z wywiadów twórcy Lightning Returns: Final Fantasy XIII ujawnili kilka informacji o biegu czasu i strukturze otwartego świata gry. Wygląda na to, że dla wielu graczy rozgrywka nie skończy się na pierwszym podejściu.