rek
rek
20.06.2013
Często komentowane 45 Komentarze

Wiedźmin 3: Dziki Gon – „Jeśli dodasz zbyt dużo opcji, wyjdzie ci kiepska gra”. Plus: duży patch do „dwójki”

Wiedźmin 3: Dziki Gon – „Jeśli dodasz zbyt dużo opcji, wyjdzie ci kiepska gra”. Plus: duży patch do „dwójki”
Polacy z CD Projekt RED tworząc Wiedźmina 3: Dziki Gon są ostrożni. Zdają sobie bowiem sprawę, że jeśli wrzucą do swojej produkcji zbyt dużo nowych opcji i elementów rozgrywki, grze nie wyjdzie to na dobre. Tak przynajmniej twierdzi przedstawiciel studia w jednym z wywiadów. Co ciekawe – podczas gdy RED-zi pracują nad „trójką” nie zapominają o „dwójce” – w drodze duży patch.

W rozmowie z serwisem GameIndustry John Mamais, producent wykonawczy Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, zdradził, że w trakcie prac nad grą developerzy muszą dokonywać wyborów i stawiać na jedne opcje, a z drugich rezygnować. Jak mówi:

Kiedy zaczęliśmy produkcję, mieliśmy ogromną listę elementów, które chcieliśmy stworzyć, ale przeprowadziliśmy analizę ich opłacalności [i na tej podstawie wybraliśmy te, na których się skoncentrować]. Ciągle przechodzimy przez ten proces, by zobaczyć, które opcje są najważniejsze, ale ich opracowanie zajmuje potencjalnie mniej czasu. Te robimy w pierwszej kolejności. Rzeczy, które są naprawdę ciekawe, ale może nie dodają do gry tak dużej wartości? Musimy je usunąć. Musimy dokonać wyborów.

Jak dodaje:

Nie mogę dać wam konkretnych przykładów. Wciąż są rzeczy, które chcemy zrobić. Jest jeden niesamowity element, który chcemy dodać, ale zaczynamy pojmować, ile czasu zajmie nam jego stworzenie. Chodzi o to, że jeżeli nie skoncentrujesz się na kilku opcjach i spróbujesz zrobić za dużo, wtedy wyjdzie ci średnia, słaba gra.

Choć obecnie Polacy pracują nad Wiedźminem 3: Dzikim Gonem, nie zapominają o drugiej części – jeden z projektantów „trójki”, Andrzej Kwiatkowski, zajmuje się sporej wielkości patchem, który wkrótce powinien zostać udostępniony. Wprowadza on wiele poprawek, w tym w animacji i umiejętnościach (Geralt rozpocznie zabawę z podstawowymi skillami). Biały Wilk będzie mógł blokować ciosy w trakcie ruchu i automatycznie parować ma ataki wroga lub odbijać nadlatujące strzały.

Pełną listę szykowanych zmian znajdziecie TUTAJ.

rek

45 odpowiedzi do “Wiedźmin 3: Dziki Gon – „Jeśli dodasz zbyt dużo opcji, wyjdzie ci kiepska gra”. Plus: duży patch do „dwójki””

  1. Polacy z CD Projekt RED tworząc Wiedźmina 3: Dziki Gon są ostrożni. Zdają sobie bowiem sprawę, że jeśli wrzucą do swojej produkcji zbyt dużo nowych opcji i elementów rozgrywki, grze nie wyjdzie to na dobrze. Tak przynajmniej twierdzi przedstawiciel studia w jednym z wywiadów. Co ciekawe – podczas gdy RED-zi pracują nad „trójką” nie zapominają o „dwójce” – w drodze duży patch.

  2. Pierwszy.

  3. Coś mi to zalatuje „wycinaniem kontentu z gry i sprzedawaniem jako płatne dlc”. Jeśli w podstawce poczuję, że coś miało być a nie jest, to redy mają u mnie przerąbane…

  4. O W3 sie nie boje,fajnie ze nie zapomnieli o W2 😉

  5. @paintball_X|Eeh??? Jak mniema Wiedźmin 3 w ogóle cię nie interesuje. Jeśli jednak cię interesuje, to przeczytaj newsa sprzed 2 dni:|www.cdaction.pl/news-33223/wiedzmin-3-dziki-gon-wszystkie-dlc-beda-darmowe-na-pc.html

  6. Wiesiek 2 ma być jeszcze łatwiejszy? Błeeeee, nie ściągnę tego patcha ani wcześniejszych, bo W2 i tak jest zbyt łatwy. A co do W3, dlaczego niby więcej opcji miałoby wyjść grze na złe? Zazwyczaj takie drobnostki jak Easter Eggi, mini gry, czy też większa interakcja ze światem gra sprawia, że się w nim dobrze czujemy i chcemy do niego wracać.

  7. @2real4game – to samo chciałem powiedzieć. | | |Nie ma co się bać o jakieś płatne DLC skoro wszelakie dodatki mają być dostępne darmo.

  8. @paintball_X Jesteś kolejnym Sherlockiem który porusza tematy w których się nie orientuje, przeczytaj newsa którego wkleił Ci 2real4game, powinno Ci to wyjaśnić parę aspektów.

  9. paintball_X – interesujesz się trochę produkcją gier? Bo jakbyś się zainteresował to byś wiedział, że zawsze jest tak, że trzeba z pewnych rzeczy rezygnować, aby projekt doszedł do skutku (patrz Duke Nukem Forever) i to prawda czasem są te rzeczy dodawane, jako DLC i trzeba się z tego cieszyć(oczywiście wiem, że wiele DLC to elementy specjalnie wyciągnięte z gry, dlatego w ogóle nie kupuję DLC).

  10. @JARNOLD|Czasem umieszczanie dodatkowych (i lekko niedopracowanych) opcji nie wychodzi grze na dobre. Przykładem mogą być minigry z Assassin’s Creed: Revelations dotyczące obrony kryjówek. Coś na kształt tower defence, jednakże z błędami i frustrujące, a poza tym wyrywające nieco z tempa gry. Na bank było robione w pośpiechu.

  11. @paintball_X już zapowiedzieli że wszystkie dlc będą darmowe, a że to samo zapowiedzieli w przypadku W2 i sięsprawdziło więc nie widzę powodu aby im nie ufać

  12. Note: To nie będzie patch, to będzie mod. A odnośnie DLC, to pamiętajcie też, że duże dodatki (których REDzi widać nie chcą nazywać DLC) o ile się pojawią, będą płatne. Mniejsze rzeczy będą free, jak teraz.

  13. @Zdenio zależy co znaczy „duży dodatek” jeżeli nowa kampania na 6h to jestem jak najbardziej na tak

  14. @araziel77 z tego co mówisz to właśnie niedopracowane dodatkowe elementy psuja grę, a nie ich ilość. REDZI to nie jest 5-osobowe studio, mają od cholery pracowników, wiec mają większą szansę na rozwinięcie wszystkich swoich pomysłów i dodania ich do gry.

  15. @Zdenio|Daj źródło tych informacji, bo przyznam, że się z nimi nie zetknąłem.

  16. CoCieToObchodzi 20 czerwca 2013 o 11:04

    http:forums.cdprojektred.com/threads/255|to ten mod/patch, jak zwał tak zwał.

  17. Zgadzam się z Redami.|A co do tego patcha, czy tam moda: sporo tego. Sporo bardzo fajnych rzeczy. Ale dalej eliksiry będzie można pić tylko w trybie medytacji…

  18. @JARNOL – Nie wiesz jak bardzo się mylisz. Mają od cholery pracowników i w związku z tym od cholery pomysłów a na pewno nie są w stanie ich wszystkich zrealizować.

  19. Dobre gry robią to się chwali – ale mają skłonność do pisania rzeczy oczywistych.Serio, twórcy muszą z morza pomysłów muszą wybierać te najlepsze i je dopracowywać – kto by pomyślał. Dzięki RED, że wtajemniczacie graczy w arkana sztuki tworzenia gier 🙂

  20. @tomecki|Z jednej strony – masz rację. Z drugiej – skutkuje to sporo mniejszymi dochodami. Dlatego nie wydaje mi się, żeby takie podejście REDów trwało wiecznie.

  21. Zawsze jak wydają kolejnego „dużego patcha” nachodzi mnie niemiła refleksja – gracze wydali pieniądze na niedorobioną grę. W1 – do czasu wydania edycji rozszerzonej – nie mogłem w to zagrać. Z kolei w W2 zakończenie było takie se bez EE. Następnego W3 nie dość, że nie kupię w preorderze, to poczekam sobie z rok, czy dwa – oszczędzi mi to nerwów. Nie płacę za patche, dlc, ale płacę za grę i życzę sobie, żeby była skończona.

  22. Jestem dumny z tego co reprezentuje sobą cd project Red. Oni plus rockstar to dwie najlepsze ( moim zdaniem ) firmy w tej branży. Oby inni uczyli się jak się buduje zaufanie u klientów.

  23. @marakeusz DLC do Wiedźmina 3 będą darmowe. 🙂

  24. @Apollinio, a gdzie napisałem, że nie będą 🙂

  25. Wiedźmin 2 już mi zajmuje ponad 21GB… Aż się boję pomyśleć ile będzie zajmować W3. Redzi powinni lepiej pakować dane.

  26. @sebogothic, aż mi się przypomniało, jakie rozmiary osiągał folder z sejwami w jedynce ;p

  27. A właśnie CD Projekt Red jest cwany. Pewnie są osoby, które zwlekały z kupnem Wieśka 2. Teraz znowu przez chwilę jest o nim głośno, a takie wydanie patcha jest niczym innym, jak zachętą do kupna.

  28. @marakeusz|W wiedźminie zrobiłem mniej sejwów, niż w Gothicu 3. Tam folder z sejwami miał chyba więcej niż z grą. 😀

  29. @sebogothic|Akurat w dzisiejszych czasach to nic nadzwyczajnego.

  30. @SerwusX A żebyś wiedział bo w lipcu będzie letnia wyprzedasz steam i myślę żeby tam kupić Wieśka 2 i przesz ten patch kupie na 100 %Po za tym CDP ma umnie kolejny plus bo oni nie robią jak EA ze wydamy grę i jak wydamy do niej parę DLC i patchy olewamy ją i robimy nową grę i mimo ze są błędy w tej poprzedniej grze to nie poprawiają tylko skupiają się na nowej.

  31. arturdzie – jak ci się tak ich polityka podoba to kupiłbyś Wieśka teraz, a nie czekał na przecenę.

  32. @marakeusz – gra jest skończona. A to, że później ją rozszerzają to raczej dobrze niż źle. Ale wiadomo: Polak zawsze znajdzie powód do dziamdziolenia.

  33. I tak powinni robić wszyscy twórcy gier. BRAWO !

  34. @Skywalker, tak, masz rację, oczywiście, że dobre jest rozwijanie gotowej już gry. Ale ja piszę o sytuacji, w której gra nie jest skończona. W1 i W2 skończone w dniu premiery nie były. Proste. Bo grę, która jest ledwo grywalna na moim kompie, nie nazywam grą skończoną. Tak było z W1 – i nawet nie można tego tłumaczyć tym, że mój komp był słaby – bo najwyraźniej nie był słaby, skoro działała na nim wersja rozszerzona. A dodawanie zakończenia jest dla mnie przykładem złego rozszerzenia. Co jak, co

  35. ale, zakończenie powinno być w podstawowej wersji ostateczne i nierozwijane. A rozszerzenia (DLC) powinny dotyczyć pobocznych, albo całkiem nowych wątków. Takie jest moje zdanie. A ten patch, co teraz wychodzi – poprawia, nie rozszerza.

  36. @marakeusz ale pomyśl to był debiut. Pierwsza gra CDPR, a już była na światowym poziomie i do tego Polska. W1 także w dniu premiery nie dawał rady lecz już W2 na tym samym sprzęcie tak więc nie trzeba się czego bać tym bardziej że dostaje wsparcie na nvidii.

  37. @titusid, wydając pieniądze na produkt zawsze będę wymagał produktu gotowego. A RED mimo tego, co mówi (robimy to dla graczy itd.) działa typowo dla branży, tj bezpiecznie finansowo, w stylu „ok, zrobiliśmy tyle i tyle, w sam raz, żeby dostać wypłatę, potem spatchujemy to i owo, będzie ok”. Robią to na tyle umiejętnie, że nawet są za to chwaleni. Nie potępiam, tylko nauczony poczekam na wersję, które mnie zadowoli. Nie chcę wersji rozszerzonych, chcę gotowy produkt w momencie, w którym za niego płacę.

  38. Znaczy, ja CeDeków po prostu lubię, bo widać że coś robią i mają dobre podejście do graczy.

  39. Fakt, ciężko ich nie lubić.

  40. Przez te wszystkie patche Wiedźmin 2 zacina mi się na minimalnych, a krótko po premierze grałem na średnich bez problemu…

  41. Niestety jakoś nie przypadły mi do gustu zmiany w tym patchu

  42. Przyszłościowi ludzie. Niech modelują branże. Widać jak ludzie ich za to cenią.

  43. CoCieToObchodzi 20 czerwca 2013 o 18:20

    Mod już jest, ale serwery są tak przeciążone że są problemy nawet z wczytaniem strony, nie mówiąc już o ściąganiu czegokolwiek, nawet zacząć nie mogę.

  44. Duży patch do W2? Super. Tylko kiedy naprawią w końcu crashowanie się gry na radeonach i 3 GB Ramu? Bez względu na to czy gram na wysokich czy na niskich po kilku minutach w akcie pierwszym następuje crash

  45. NieJestemzPolskiPL 20 czerwca 2013 o 21:12

    Panowie a gdzie update newsa? Patch jest już do pobrania: http:witcher.nexusmods.com/mods/635/?

Dodaj komentarz