
E3 2013: Final Fantasy XV – Drugi zwiastun, tym razem z gameplayem. Fani się rozczarują? [WIDEO]
![E3 2013: Final Fantasy XV – Drugi zwiastun, tym razem z gameplayem. Fani się rozczarują? [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/dc8b4b55-0517-4852-9ba0-716ee844d897.jpeg)
Na konferencji Sony ujawniono, że Final Fantasy Versus XIII to teraz pełnoprawna piętnasta odsłona cyklu. Pierwszy trailer gry zawierał świetną animację CGI, ale gameplayu było niewiele. Te braki bardzo dobrze nadrabia drugi zwiastun gry, po obejrzeniu którego, miałem wątpliwości czy to nadal nie był pre-renderowany filmik...
Niestety coś czuję, że ortodoksyjni fani serii mogą być rozczarowani – Final Fantasy XV nie jest RPG-iem z turową walką, a pełnokrwistą grą akcji.
Sprawdźcie sami:

Czytaj dalej
18 odpowiedzi do “E3 2013: Final Fantasy XV – Drugi zwiastun, tym razem z gameplayem. Fani się rozczarują? [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Na konferencji Sony ujawniono, że Final Fantasy Versus XIII to teraz pełnoprawna piętnasta odsłona cyklu. Pierwszy trailer gry zawierał świetną animację CGI, ale gameplayu było niewiele. Te braki bardzo dobrze nadrabia drugi zwiastun gry, po obejrzeniu którego, miałem wątpliwości czy to nadal nie był pre-renderowany filmik…
Szczerze mówiąc turowy system walk zawsze jakoś odpychał mnie od serii FF. Serio, jakoś to mnie nie fascynowało za bardzo. Może skuszę się, jak zaopatrzę się w wystarczająco mocnego kompa ;D
Z jednej strony – w odstawkę idzie mechanika potyczek ze wcześniejszych final fantasy. Z drugiej strony – jak dla mnie, o sile tej serii decydował klimat i fabuła, cała otoczka serii. Zatem – najlepsza japońska gra akcji od lat? Czemu nie, wchodzę w to 🙂
@Amalius Pograj w dwunastkę, tam nie ma turowego systemu walki, za to każda akcja się „ładuje” określoną ilość czasu(różnie dla każdej postaci). Jest to bardzo fajny system bo gra zyskała na dynamizmie 🙂
Co do samej gry – wygląda genialnie. Ciekawe czy rzeczywiście będzie po prostu fajnalem, tylko że z innym systemem walki, czy czymś w ogóle nie przypominającym wcześniejszych części. Pożyjemy, zobaczymy, póki co jest nieźle 🙂
Szlag, patrzę na obrazek na górze newsa i widzę Ezio XD
Poprawka, bardziej wygląda jak Connor.
@Krajing System walki w XII był zupełnie inny niż ten, do którego zdążyła nas przyzwyczaić seria i na początku było trochę trudno się do tego przyzwyczaić. Po przejściu kilku lokacji zacząłem jednak doceniać ten sposób walki, a potem było już tylko lepiej. Ten nowy FF wygląda świetnie, jeżeli chodzi o grafike, zobaczymy jak to będzie z grywalnością i czy jakieś erpegowe elementy jeszcze w nim zostały. |@Amalius „mocnego kompa”?? A to wyjdzie w ogóle na PC, bo szczerze wątpię..mimo że były takie plotki..
@Marc0s Wiem o tym, dlatego własnie o dwunastce napisałem Amaliusowi 🙂
Wielki bul [beeep] mają hardcorowi fani serii tylko jedno pytanie, ilu tych Hardcorów zostało na polu bitwy i ilu z nich kupi nową konsolę? Dzieje się tak od XII, z każdą częścią coraz większy hejt najzagorzalszych fanów turowej walki na osobnym ekranie walki, a ze go nie było (XII) a że 20 godzinny tutorial i słaby(XIII). I dobrze robi sqare że nie boi się zmienić mechaniki gry, może niegdyś flagowa ich marka odzyska dawny blask i chwałę. ps. kupię ps4 wyłącznie dla tej gry.
Gdy bylem dzieckiem bardzo podobalo mi sie FF 7 z kazda kolejna gra ta seria wydaje mi sie coraz bardziej kiczowata. Oby japonczycy nie podbili kulturalnie swiata bo bedzie on niezwykle smutny z uwagi jak glupim, niedorzecznym i kiczowatym sie stanie.
@kondor9 ze ku… co? Ty sie chlopie slyszysz, czy tylko tak pieprzysz, zeby cokolwiek naskrobac…? Niby jak ma odzyskac „dawny blask i chwale”? Przez wypieprzenie systemu ATB, ktory Square stworzyl, a Enix zgwalcil, spieprzyl, a na sam koniec wyrzucil? Seria FF juz nigdy nie odzyska blasku, a to wlasnie przez Enixa… Nienawidze tej pieprzonej firmy z calego serca… Co do filmiku – naprawde nie byloby zadnego wkurwienia graczy, gdyby to cos bylo nastepstwem tytulowym Crisis Core. A nawet by temu pomoglo.
Następstwem tytułowym Crisis Core? Następstwem tytułowym CC jest FF7. Z tego, co widziałem na trailerze, to system jest bardzo podobny do Dissidii, tam się sprawdził. Zresztą nie zapominajmy, iż XV nie miała być samodzielną grą, a wariacje oryginalnych gier często miały zmodyfikowaną rozrywkę (CC, DC, Dissidia czy Ehrgeiz: God Bless the Ring), a że chłopakom się projekt rozrósł, to dali jako oddzielna część
Fakt, nie przypomina to poprzednich Final’i i może nie spodobać się najstarszym fanom, ale rozpatrywana jako gra bez tytułu może okazać się całkiem udaną produkcją. Nie każdy lubi system turowy, a ten pokazany może być zachętą dla innych. Rozumiem jednak rozgoryczenie co niektórych. Zmiany z reguły budzą kontrowersje. Ja na przykład nie mogłem przeboleć najnowszej części BloodRayne…
Jestem za! Lubię dynamiczne tury w FFach ale 'slashowanie’ też jest ok!
Kocham dobre turowe jRPG, ale nie widzę nic złego w bardziej dynamicznej walce. O ile dobrze pamiętam w Wild Arms był ten sam patent, podobnie w Vandal Hearts, że już o Kingdom Hearts nie wspomnę. Wyobraźcie sobie summonig Bahamuta na żywo w trakcie walki…
Miecz większy od bohatera… Takie rzeczy tylko w Japonii. A okiem osoby nieobeznanej z serią – ciekawie się zapowiada.
Final Fantasy 15 – mroczny klimat, ciekawe bossy.Nieżle się zapowiada.