
Epic Citadel: Kultowe demo technologicznie teraz w przeglądarce, za sprawą HTML5

Podczas marcowej imprezy GDC studio Epic Games pokazywało na zamkniętym pokazie swoje słynne technologiczne demo Epic Citadel, pokazujące możliwości silnika Unreal Engine, działające na przeglądarce Firefox obsługującej standard HTML5. Zapis tego pokazu trafił do sieci.
Zamieszczony poniżej pokaz ma znaczenie o tyle duże, że wcześniej do uruchomienia w przeglądarce Epic Citadel (a co za tym idzie – Unreal Engine) wymagał niestabilnego Flasha. Nowa jego wersja niweluje ten problem. Zobaczcie:

Czytaj dalej
26 odpowiedzi do “Epic Citadel: Kultowe demo technologicznie teraz w przeglądarce, za sprawą HTML5”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Podczas marcowej imprezy GDC studio Epic Games pokazywało na zamkniętym pokazie swoje słynne technologiczne demo Epic Citadel, pokazujące możliwości silnika Unreal Engine, działające na przeglądarce Firefox obsługującej standard HTML5. Zapis tego pokazu trafił do sieci.
html5 ftw
unrealengine.com/html5
59fps 😀 przy benczmarku podało taka wartosc czyli spoko. Teraz tylko czekac ut3 w przegladarce.
„Kultowe demo technologiczne” – ktoś tu chyba na głowę upadł…
Ten news już był tyle że w innej formie -_-
http:www.cdaction.pl/news-31731/unreal-engine-3-w-przegladarce-bez-zadnych-pluginow-i-wtyczek-wideo.html|O prosze
@down też tak myślałem ale brat mnie poprawił, tamten news mówił o wersji wykorzystującej flasha, a teraz wspomina o wersji niewymagającej tego pluginu 😉
E e , to jest ten sam news. W tamtym pisze że Epic przeniósł UE3 na JavaScript i nie wymaga żadnych pluginów itd. A czym jest WebGL zawarty w HTML5 tak naprawdę? JS dla OpenGLESa (bardzo łopatologicznie). W tym newsie jest napisane że odpalono UE3 na Firefoxie za pomocą HTML5 a w sumie to samo co w poprzednim z tą różnicą że nie ma w nim wzmianki o BananaBread który krąży po internecie już od znacznie dłuższego czasu.
@sm32 a jaki masz sprzęt?Bo mi na i5 2500k i radeonie 7870 pokazało tylko 48 ;/
meryland@ musisz mieć strasznie zasyfiony PC lub stare sterowniki, bo ja mam dokładnie taki sam PC jak ty i5 2500k bez OC i AMD 7870 59,8 fps Rozdzielczość 1920×1080
@eablack właśnie niedawno formata robiłem ;/
@eablack A jakie masz sterowniki?
Zawsze mam najnowsze 13.5 Beta
@eablack juz sciagam i sprawdze ile bede mial.
Polecam ci też używać CCleaner i Advanced Uninstaller PRO przy usuwaniu programów, bo wiele z nich zostawia niepotrzebne śmieci.
@eablack dobra dzięki mam już te 60fps po sciągnieciu noowych sterowników wcześniej miałem najnowsze ale bez bety.Pozdrawiam 😉
A czemu tylko pod firefox? Bo będzie niestabilne na innych przeglądarkach! Dopóki nie będzie jednej przeglądarki na cały świat, albo jakiegoś wymuszonego standardu to prawdopodobnie playery w stylu Flasha zawsze będą się lepiej sprawdzać w takich rzeczach… Przy prostych rzeczach jest jeszcze OK, ale komu będzie się chciało pakować masę kasy w walkę o kompatybilność ze wszystkimi przeglądarkami kiedy wystarczy użyć playera?
@MaGrave Już kiedyś IE miało miażdżącą dominację na rynku i były to lata największej stagnacji w rozwoju przeglądarek. Monopol to zło. Najlepiej gdy jest 3 do 4 konkurujących firm. Konkurencja jest zdrowa, ponieważ firmy muszą szukać innowacji, a jeśli ktoś wymyśli coś nowego to konkurencja, aby nie pozostać w tyle też wprowadza nowinki. Nie obawiaj się na IE i Chrome też pewnie kiedyś dodadzą możliwość.
@eablack – mogą zrobić narzędzia, które by same dbały o kompatybilność ale to ogrom pracy a po wyjściu nowych wersji przeglądarek znowu trzeba będzie nad tym pracować – SIC… Playery są różne – nie tylko Flash, a ludzi raczej łatwiej przekonać do instalacji playera niż zmiany przeglądarki do której się przyzwyczaili.
To jest naprawdę ciężka sprawa… Przy pokręconych projektach wolę jednak się męczyć z playerami niż kompatybilnością, a nic nie wróży że coś się w tej kwestii zmieni :/
O jakich ty playerach mówisz? xD Flash nie służy jedynie do odtwarzania filmów video. Zresztą to jest oparte na HTML5, a HTML5 jest w wspierany przez większość przeglądarek. Dodatkowo ma akcelerację sprzętową, a nie jak Flash programową (chociaż od jakiegoś czasu „coś poprawili” i jest niby akceleracja sprzętowa). Flash już od dawna uważa się za dziurawe i przestarzałe oprogramowanie. Dlatego właśnie próbują zastąpić go HTML5, który jest wydajniejszy i ma więcej zalet niż Flash. Kompatybilnością zajmą się..
… wydawcy przeglądarek, bo to oni mają się podporządkować standardom a nie na odwrót.
Ale kto tworzy te standardy i narzuca prawo że wszyscy mają się go trzymać? Nikt, to jest samowolka totalna i nie mam pojęcia jak można temu zaradzić.|Playery to playery, że coś się nazywa player, to nie znaczy że jest tylko do filmów. Silverlight, czy Unity Player tak samo jak flash potrafią coś więcej niż odtwarzanie filmów.|Jak do tej pory w HTML nie pokazano nic co by wszędzie dobrze działało i robiło wrażenie, a we flashu tak (pierwsze wersje wspierały zbyt mało kart ale to poprawili)
Flashowe rzeczy można robić totalnie za free i jest sporo frameworków (również free) pozwalających tworzyć zaawansowane gry. Powstają nawet niezależne toolsety i wszystko się rozwija (wystarczy obczaić Away3d, Flare, Alternativa3D, Starling itp.). Wszystko jest wspierane przez DirectX albo OpenGL… Flash bardzo szybko wyszedł z fazy raczkowania z jeśli chodzi o 3D z prawdziwego zdarzenia.|Fajnie by było, gdyby dało się wydajnie pracować nie wspomagając się tego typu playerami, ale kiedy to nastąpi i jak?
Ktoś będzie musiał cały czas trząść portki nad kompatybilnością – to są ogromne dodatkowe koszta za które ktoś będzie musiał zapłacić, a to nie służy rozwojowi darmowych zaawansowanych narzędzi, a jak będą jakieś darmowe, to kto wie kiedy stracą wsparcie i przestaną się nadawać…|Chciałbym żeby wszyscy się jakoś dogadali i żeby nie było z tym problemów, tylko ciężko mi to sobie wyobrazić po tych wszystkich latach męczenia się z różnymi absurdami…