
The Conduit HD ? recenzja

The Conduit HD
Android (wyłącznie na urządzenia z Tegra 3, np. Google Nexus 7, LG Swift 4X HD)
Wersja darmowa (dwa poziomy) – TUTAJ
Najpierw jednak disclaimer – The Conduit HD to produkcja rzeczywiście przeniesiona z prawdziwej konsoli, ale tą konsolą jest Wii, więc nie należy spodziewać się oprawy na poziomie Gears of War czy Killzone’a. Mówiąc szczerze oprawą graficzną The Conduit przegrywa minimalnie nawet z kilkoma innymi produkcjami „rdzennie” mobilnymi – np. Modern Combat 4 – ale na pewno procesor Tegra 3 (oficjalnie wymagany i niezbędny do uruchomienia produkcji), wykorzystany jest tutaj bardzo dobrze. To jednak nie oprawą graficzną Conduit wzbudził moje zainteresowanie. Czym?
Dzięki swoim konsolowym korzeniom The Conduit HD jest produkcją – a to rzadkie w przypadku gier mobilnych – pełnowymiarową. Ktoś zadał sobie trud, by wymyślić dla niej sensowną i całkiem wciągającą fabułę, ktoś pracował nad tym, by przeciwnicy byli zróżnicowani, a kolejne starcia z nimi inne niż te poprzednie, ktoś wreszcie kombinował, jak w interesujący sposób wzbogacić mechanizmy rozgrywki.
Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości gdzie agent specjalny Michael Ford (ok, wybór nazwiska nie jest może szczególnie błyskotliwy) zostaje zwerbowany przez tajną organizację The Trust, która wysyła go tropem obecności obcych na naszej planecie. Historia całkiem fajnie łączy wątki typowe dla „klimatu X-Files” i może się spodobać. Świetne jest też to, że całość jest solidnie udźwiękowiona z dialogami nagrywanymi przez znanych aktorów, m.in. Kevina Sorbo.
Rozgrywka nie zaskoczy nikogo, kto zna konsolowe shootery – Conduit to FPS skonstruowany dość prosto, w którym przechodzimy kolejne, bardzo liniowe i mocno tunelowe lokacje, walcząc z przeciwnikami, ustawionymi przez twórców (i skrypty) zawsze w tych samych miejscach. Na konsolach czy PC byłoby to bardzo widoczne i jeszcze bardziej przeszkadzające. Na urządzeniu mobilnym już tak nie razi, bowiem w podobny sposób działa większość „przenośnych” FPS-ów – a z wyłączeniem gier Gameloftu większość z nich, w najlepszym wypadku, zrealizowano jednak odrobinę gorzej. Ciekawym dodatkiem do prostego biegania i strzelania jest gadżet o nazwie All Seeing Eye, który przełącza kamerę w inny tryb pokazywania rzeczywistości, ukazujący ukryte (przez kosmitów czy konspiratorów) elementy otoczenia. Trzeba z niego korzystać, by ujrzeć podpowiedzi niezbędne do rozwiązywania prostych zagadek logicznych, np. dostrzec coś, co zasila pole siłowe blokujące dalszą drogę. Znów – nie jest to nic szczególnie innowacyjnego, ale buduje obraz The Conduit HD jako pełnoprawnej, pełnowymiarowej produkcji.
W grach tego typu przeznaczonych na urządzenia mobilne najważniejsze jest sterowanie. Conduit korzysta z „wirtualnych gałek” i choć są one oprogramowane tak dobrze, jak w najlepszych FPS-ach na smartfony czy tablety (znów wypada przywołać Modern Combat i/lub N.O.V.A.) to jednak rewolucja się w tym wypadku nie wydarzyła – grać można, grać można całkiem fajnie, ale nie ma mowy o bardziej skomplikowanych akrobacjach, na jakie można pozwolić sobie na myszce/klawiaturze czy nawet na standardowym padzie. Na szczęście Conduit obsługuje bluetoothowe pady (zobaczcie poniżej) i na nich gra się w niego przekozacko.
Może nieco na wyrost spodziewałem się po The Conduit przełomu, więc kiedy dostałem tylko bardzo dobrego mobilnego FPS-a zabawę zakończyłem lekko rozczarowany. To jednak bardziej wynik tego, ze w za dużo w życiu grałem i trudno mnie zaskoczyć – samej grze trudno bowiem zarzucić cokolwiek poważnego.
Ocena: 7.0
———-
Plusy:
Minusy:

Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “The Conduit HD ? recenzja”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
The Conduit HD to jedno z większych wydarzeń w segmencie gier mobilnych – produkcja z „prawdziwej” konsoli, przeniesiona na Androida, na dodatek reprezentująca gatunek, który ciężko obsługiwać ekranem dotykowym. Ponieważ niedawny tekst o graniu na smartfonach/tabletach wzbudził wasze spore zainteresowanie – recenzujemy.
Ta z jest okropna (mam na mysli wersje z wii u).|Kto by chcial to kupic?
Eeeee w grze na komórke ma być multi ? SRSLY ? Multi w grach na komórke występuje raz na 100 i przez to ma być 7 ? A to że cie rozczarowała GRY OCENIA SIE JAKIE SĄ A NIE JAKA POWINNA BYĆ WEDŁUG CIEBIE . Do recenzji mam wątpliwosci ale gierka fajna.
@czarnydar37 – a jak inaczej ocenić grę? Porównanie jej z wersją, jaka powinna być wg. recenzenta to chyba jedyny sposób. Np. gra ma słabą grafikę bo WEDŁUG MNIE powinna (i mogłaby gdyby się twórcy postarali) mieć lepszą, muzyka mi się podoba bo WEDŁUG MNIE jest ładna itd. Każde ocenianie czegokolwiek to porównanie tego z własnym wyobrażeniem idealnej wersji tego czegoś. Poza tym wersja konsolowa ma multi, więc jak już ją przerabiali na komórki, to mogli przerobić i to.
@Uplink tak ale trzeba mieć granice.Np ja moge wystawić 2/10 mario bo JA UWAŻAM że powinna to być strzelanka.Trzeba mieć granice też pamiętając o ograniczeniach sprzętowych np Gra Dostaje 2/10 BO GRAFIKA POWINNA DORÓWNYWAĆ CRYSISOWI 3 NIEWAŻNE ZE TO KOMÓRKA ! A i konsolowa wersja miała Multi bo to Konsola a nie KOMÓRKA gdyby wstawili tego multa byłoby trzeba zapchać swoją pamięc dodatkowymi MB a i tak niewiadomo czy ktokolwiek będzie używał tej opcji.Dlatego mam wątpliwosci.
oczywiscie teraz przesadzałem z tymi przykładami ale wiecie o co chodzi.
CZekam na recke Robot Unicorn Attack 2!
Graficznie to to prezentuje się gorzej niż modern combat 4, jak na tegrę to trochę słabo.|Choć może nabiera co nieco przy bliższym spotkaniu.
@ viE888Chyba coś ci się pomyliło, graficznie prezentuje się lepiej niż modern combat 4