rek
rek
13.04.2013
8 Komentarze

Skyward Collapse: Połączenie strategii 4X z zabawą w boga. Pokojowe…

Skyward Collapse: Połączenie strategii 4X z zabawą w boga. Pokojowe…
Co powiecie na produkcję będąca połączeniem turowej strategii typu 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja i eksterminacja) z zabawą w boga typu Popolous, w której dominacja nie jest najważniejszym celem? Taką grą jest najnowszy projekt niezależnego studia Arcen Games - Skyward Collapse.

Skyward Collapse to strategia turowa typu 4X połączona z zabawą w boga. Już ten krótki opis sugeruje, że będzie to produkcja nietypowa.A to dopiero początek.

Wcielimy się w Stworzyciela, istotę boską, która otrzyma do swojej dyspozycji zawieszony w chmurach kawałek lądu rozwijany w trakcie rozgrywki. Zamieszkany jest on przez dwie zwalczające się wzajemnie frakcje – GrekówWikingów. Jeśli pomyśleliście, że naszym celem będzie opowiedzenie się po jednej ze stron, to jesteście w błędzie – głównym zadaniem (w pojedynkę lub w kooperacji) jest bowiem utrzymanie statusu quo, tak by nacje nie wyrżneły się nawzajem.

Będziemy musieli wspierać obie grupy, stawiając budynki, pomagając wydobywać surowce, sprowadzając obywateli i budując wioski. Te ostatnie funkcjonować mają samodzielnie – ich mieszkańcy bedą starać się zniszczyć wrogich sąsiadów, automatycznie się dozbrajając korzystając z dostarczonych surowców i wybudowanych budynków. Teoretycznie można byłoby osiągnąć pokój pozbawiając obie strony wojska, ale wtedy nie mogłyby się bronić przed bandytami, co w końcu doprowadziłoby do anarchii. 

W grze z GrekamiWikingami nie może zabraknąć mitologii. W pierwszej rundzie będziemy mogli wezwać potężne mitologiczne stworzenia pokroju minotaurów. W kolejnej każdej ze stron będziemy mogli przywołać jednego z czterech mniejszych bogów – w tym greckiego Hermesa i nordyckiego Iduna. W trzeciej na nasz sygnał stawi się jedno z większych bóstw – m.in. ZeusThor. Trzeba się jednak będzie dobrze zastanowić nad wyborem, bo ich obecność znacząco wpłynie na dalszy przebieg rozgrywki.

Ciekawie rozwiązano produkcje wojsk. Ich tworzenie ma być bardzo proste – wystarczy postawić odpowiedni budynek, a ten w sposób automatyczny robić będzie nowe jednostki w określonej kolejności: np. najpierw łuczników, a potem robotników. O ile tylko dysponujemy odpowiednimi zasobami.

W tym tkwi haczyk – w sytuacji gdy nie posiadamy stosownych surowców by stworzyć określony typ żołnierza, gra przeskoczy do następnego w kolejce, na którego wystarczy środków. A więc odpowiednio zarządzając materiałami, możemy wyspecjalizować daną wioskę w konkretnym rodzaju wojsk.

Same zasoby podzielone zostaną na dwa typy – surowych i gotowych produktów. I tak świnie bedą mogły zostać przerobione na szynkę, a ta ostatnia zostanie wykorzystana m.in. do produkcji jednostek. Na obecnym etapie prac developerzy przygotowali 15 surowych materiałów i 11 gotowych dóbr. W grze pojawi się też możliwość wytyczania szlaków handlowych, choć wedrujący po niej kupcy mogą zostać zaatakowani. Z kolei żołnierze bedą mogli podszkolić się w jednej z trzech szkół, zyskując pewne bonusy do statystyk.

Skyward Collapse ukaże się w maju, a wcześniej, bo pod koniec kwietnia, wystartuje beta gry.

rek

8 odpowiedzi do “Skyward Collapse: Połączenie strategii 4X z zabawą w boga. Pokojowe…”

  1. Tacy settlersi + black & white troche.

  2. Bardzo fajnie się zapowiada. W strategiach zawsze wolę rozbudowywać bazę niż atakować więc będę z niecierpliwością czekał na tą grę.

  3. Idun to kobieta.

  4. @abaranski12 ja w C&C Generals rozbudowywałem bazę na full, a później superbroniami rozwalałem przeciwnika

  5. @quirell tak, pamiętam te czasy- pół mapy zapełnione atomówkami + mod (już nie pamiętam jak się zwał ale ulepszał efekt wybuchu atomówki + któryś helikopter amerykanów miał rajd valkirii z głośników jako specjalną umiejętność) i potem po kolei niszczenie przeciwników i podziwianie widoków 🙂

  6. *u*|gimme gimmeeee plsss

  7. Super, tylko jest jedno „ale” – czy to jest gra przeglądarkowa?

  8. Co do newsa – Idun była kobietą, boginią młodości dokładniej. A po za tym opiekunką sadów, głównie kojarzona z jabłkiem. @Wuwu1978 – normalna gra, od twórców AI Wars.

Dodaj komentarz