
Skyward Collapse: Połączenie strategii 4X z zabawą w boga. Pokojowe…

Skyward Collapse to strategia turowa typu 4X połączona z zabawą w boga. Już ten krótki opis sugeruje, że będzie to produkcja nietypowa.A to dopiero początek.
Wcielimy się w Stworzyciela, istotę boską, która otrzyma do swojej dyspozycji zawieszony w chmurach kawałek lądu rozwijany w trakcie rozgrywki. Zamieszkany jest on przez dwie zwalczające się wzajemnie frakcje – Greków i Wikingów. Jeśli pomyśleliście, że naszym celem będzie opowiedzenie się po jednej ze stron, to jesteście w błędzie – głównym zadaniem (w pojedynkę lub w kooperacji) jest bowiem utrzymanie statusu quo, tak by nacje nie wyrżneły się nawzajem.
Będziemy musieli wspierać obie grupy, stawiając budynki, pomagając wydobywać surowce, sprowadzając obywateli i budując wioski. Te ostatnie funkcjonować mają samodzielnie – ich mieszkańcy bedą starać się zniszczyć wrogich sąsiadów, automatycznie się dozbrajając korzystając z dostarczonych surowców i wybudowanych budynków. Teoretycznie można byłoby osiągnąć pokój pozbawiając obie strony wojska, ale wtedy nie mogłyby się bronić przed bandytami, co w końcu doprowadziłoby do anarchii.
W grze z Grekami i Wikingami nie może zabraknąć mitologii. W pierwszej rundzie będziemy mogli wezwać potężne mitologiczne stworzenia pokroju minotaurów. W kolejnej każdej ze stron będziemy mogli przywołać jednego z czterech mniejszych bogów – w tym greckiego Hermesa i nordyckiego Iduna. W trzeciej na nasz sygnał stawi się jedno z większych bóstw – m.in. Zeus i Thor. Trzeba się jednak będzie dobrze zastanowić nad wyborem, bo ich obecność znacząco wpłynie na dalszy przebieg rozgrywki.
Ciekawie rozwiązano produkcje wojsk. Ich tworzenie ma być bardzo proste – wystarczy postawić odpowiedni budynek, a ten w sposób automatyczny robić będzie nowe jednostki w określonej kolejności: np. najpierw łuczników, a potem robotników. O ile tylko dysponujemy odpowiednimi zasobami.
W tym tkwi haczyk – w sytuacji gdy nie posiadamy stosownych surowców by stworzyć określony typ żołnierza, gra przeskoczy do następnego w kolejce, na którego wystarczy środków. A więc odpowiednio zarządzając materiałami, możemy wyspecjalizować daną wioskę w konkretnym rodzaju wojsk.
Same zasoby podzielone zostaną na dwa typy – surowych i gotowych produktów. I tak świnie bedą mogły zostać przerobione na szynkę, a ta ostatnia zostanie wykorzystana m.in. do produkcji jednostek. Na obecnym etapie prac developerzy przygotowali 15 surowych materiałów i 11 gotowych dóbr. W grze pojawi się też możliwość wytyczania szlaków handlowych, choć wedrujący po niej kupcy mogą zostać zaatakowani. Z kolei żołnierze bedą mogli podszkolić się w jednej z trzech szkół, zyskując pewne bonusy do statystyk.
Skyward Collapse ukaże się w maju, a wcześniej, bo pod koniec kwietnia, wystartuje beta gry.

Czytaj dalej
8 odpowiedzi do “Skyward Collapse: Połączenie strategii 4X z zabawą w boga. Pokojowe…”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Tacy settlersi + black & white troche.
Bardzo fajnie się zapowiada. W strategiach zawsze wolę rozbudowywać bazę niż atakować więc będę z niecierpliwością czekał na tą grę.
Idun to kobieta.
@abaranski12 ja w C&C Generals rozbudowywałem bazę na full, a później superbroniami rozwalałem przeciwnika
@quirell tak, pamiętam te czasy- pół mapy zapełnione atomówkami + mod (już nie pamiętam jak się zwał ale ulepszał efekt wybuchu atomówki + któryś helikopter amerykanów miał rajd valkirii z głośników jako specjalną umiejętność) i potem po kolei niszczenie przeciwników i podziwianie widoków 🙂
*u*|gimme gimmeeee plsss
Super, tylko jest jedno „ale” – czy to jest gra przeglądarkowa?
Co do newsa – Idun była kobietą, boginią młodości dokładniej. A po za tym opiekunką sadów, głównie kojarzona z jabłkiem. @Wuwu1978 – normalna gra, od twórców AI Wars.