rek
rek
12.04.2013
1 Komentarze

Crytek: „Oprawa graficzna stanowi 60% gry”

Crytek: „Oprawa graficzna stanowi 60% gry”
Grafika nie ma znaczenia, a najważniejszy jest gameplay? Błąd. Przynajmniej według przedstawicieli Cryteka, którzy uważają, że oprawa wizualna ma ogromny wpływ na ostateczny kształt gry i stanowi 60% całej produkcji.

Cevat Yerli, prezes Cryteka, w rozmowie z Xbox 360 Magazine stwierdził, że grafika to bardzo ważny element gier. Jak tłumaczy:

Ludzie mówią, że grafika nie ma znaczenia, ale zagraj w Crysisa i powiedz mi, że tak jest. Oprawa wizualna zawsze napędzała rozgrywkę. Grafika — czy chodzi o oświetlenie, czy cienie — umieszcza cię w różnych kontekstach emocjonalnych i wspomaga immersję, która jest najważniejszą rzeczą pomagającą graczowi wsiąknąć do wirtualnego świata.

Jak dodaje:

Lepsza grafika, fizyka, dźwięk, techniczna strona i produkcja połączone z kierunkiem artystycznym — wyglądająca spektakularnie i stylowo oprawy wizualnej stanowi 60% gry.

Zgadzacie się z tym? Oczywiście najbardziej „hardkorowi” gracze stwierdzą zapewne, że to czcze gadanie, bo liczy się rozgrywka, a nie grafika. Nie ulega jednak wątpliwości, że większość osób w pierwszej kolejności zwraca uwagę na oprawę wizualną, a developerzy starają się przyciągnąć nas pięknymi screenami i zwiastunami, co widać było zresztą na prezentacji PS4.

rek

Jedna odpowiedź do “Crytek: „Oprawa graficzna stanowi 60% gry””

  1.   Grafika nie ma znaczenia, a najważniejszy jest gameplay? Błąd. Tak twierdzą przedstawiciele Cryteka, którzy uważają, że oprawa wizualna ma ogromny wpływ na ostateczny kształt gry i stanowi 60% całej produkcji.

Dodaj komentarz