rek
rek
05.04.2013
Często komentowane 36 Komentarze

0x10c: Notch ma „kreatywną blokadę”, gra może zostać zawieszona

0x10c: Notch ma „kreatywną blokadę”, gra może zostać zawieszona
Zapowiedziane jakiś czas temu 0x10c może tak naprawdę nie zostać wydane. W jednym z wywiadów twórca gry, sławny Notch, zdradził, że od jakiegoś czasu odczuwa kreatywna blokadę i nie wyklucza, że projekt może zostać na jakiś czas zawieszony.

W rozmowie z serwisem Polygon Notch zasugerował, że 0x10c może nie zostać w ogóle wydane. Dlaczego? Jak tłumaczy:

Wszystko zależy ode mnie i od tego, czy wciąż będę czuł tę dziwną presję. Nie jest to taka prawdziwa presja, ale raczej dziwna blokada kreatywna, która trwa już zbyt długo i 0x10c może zostać zawieszone do czasu, aż tego nie naprawimy. Jestem podekscytowany sama grą, mamy dwa działające prototypy. Co prawda na razie nie bawią za bardzo, ale mogą — na razie nie ma po prostu w nich za wiele do roboty [dla gracza].

By rozwiązać tę kwestię, Notch zaangażował do prac nad projektem jeszcze jednego developera. Wszystko po to, by upewnić się, że gra jednak się ukaże. Sama produkcja ma oferować podobne możliwości w kwestii modyfikacji rozgrywki co Minecraft, tylko że będzie to znacznie trudniejsze i bardziej skomplikowane. Wszystko opierać się ma bowiem na wirtualnym kodzie, który trzeba napisać. Notch ma jednak nadzieję, że z czasem zabawa w 0x10c zostanie w pewnym stopniu uproszczona, ale mimo wszystko gracz zostanie rzucony na głęboką wodę — skomplikowanie i złożoność mechanizmów rozgrywki będą widoczne od razu, a nie ukryte jak w poprzednim dziele Markusa Perssona.

Nie podjęto natomiast jeszcze decyzji, czy gra posiadać będzie fabułę. Sam Notch przyznaje jednak, że historie w wirtualnej rozrywce są dla niego nieistotne i sam pomija przerywniki filmowe oraz dialogi. Jak mówi:

Nie zdecydowałem jeszcze, czy będziemy mieli jakąś fabułę. Czy zatrudnimy kogoś, kto ją napisze, czy zostawimy ją bardziej otwartą? Wciąż się nad tym zastanawiam. Sam naprawdę nie przejmuję się scenariuszem we wszystkich grach, bardzo rzadko się nią interesuję. Zazwyczaj przewijam dialogi i przerywniki filmowe, nie mam pojęcia, dlaczego zabijam tych gości. Ciekawi mnie natomiast mechanika rozgrywki i potem nagle nie wiem: jak to, on był moim kumplem?.

rek

36 odpowiedzi do “0x10c: Notch ma „kreatywną blokadę”, gra może zostać zawieszona”

  1. Heh po przeczytaniu nazwy myślałem że chodzi o jakiś DRM :O|Swoją drogą szkoda że się trochę opóźni, sam pomysł jest dosyć ciekawy, a jeśli chodzi o fabułe to wystarczyłoby jakieś intro które stworzyłoby tło fabularne, ale dużo nie wprowadzało.

  2. Minecraft kompletnie mi nie podchodzi i nie rozumiem fenomenu tej gry, na 0x10c w ogóle nie czekam i zupełnie nie podzielam zdania Notcha odnośnie fabuły w grach. Natomiast godne pochwały jest jego postępowanie – (czujesz że) nie masz nic do powiedzenia, to nie otwieraj mordy. Oj, przydałoby się wielu twórcom wziąć przykład z Notcha, przydałoby się…

  3. Jakby ktoś nie zrozumiał językowego potworka w tytule, tłumaczę: Notchowi brak weny twórczej.

  4. Takie dziadostwo nie powinno było nawet zacząć powstawać, tak samo jak ten chory minecrap

  5. szkoda by bylo zawiesic ten projekt, bo wiele graczy po minecraft-cie mialo co do niego spore nadzieje

  6. Czy to znaczy że Notch ogarnął, że z gry nic nie będzie i lepiej się wycofać z pomysłu?:P

  7. Crom3ll – na to wygląda. Drugi raz ten sam bajer nie przejdzie.

  8. Mam nadzieje że sie ukaże.Pozdrawiam antyfanów minecrafta 🙂

  9. Szkoda tylko że cały czas w minecrafta gram i czerpie z tego tyle radochy

  10. my też się cieszymy z Twojej radości. Altruistycznie i za darmo ;D Jeśli ma się ukazać to się ukaże, ale rzadko się zdarza by drugi projekt pobił wynik poprzednika. W Minecrafta graj dalej, co pograłeś to twoje ^^

  11. @MeSSer Czy ja wiem czy ten sam bajer. Jeśli chodzi o generalny plan rozwoju gry, czyli płatna alfa, wolne updaty i kiepska optymalizacja to masz rację. Ale koncept i założenia są bardzo dobre, sandbox w kosmosie z możliwością programowania, to dla wielu nerdgasm na 100%, szkoda jakby nie wypaliło.

  12. Jak ma kreatywną blokade, to może niech da fanom sie wypowiedźiec i podsuwać mu pomysły. Przecież do MC stworzono tyle [beeep]istych modów, napewno znajdą sie pomysły które będą w stanie go zainspirować.

  13. @ arterius169 – I zakładam że (dla ciebie) Tibia to najlepsza gra na świecie, a CoD szczyt technologii i twórczości?

  14. @Davidiusz na podstawie czego tak uważasz?|Coda nie trawię, a w Tibie w życiu nie miałem okazji zagrać.

  15. Podniecacie się tym Notchem jak mrówka okresem. Stworzył po pierwsze nie grę a raczej powiedział bym narzędzie do zabawy. Twór, który istniał bo istnieją gracze. I to gracze tworzyli MineCrafta a nie Notch. Wątpię aby był w stanie zrobić coś podobnego. A skoro o jego nowym projekcie sam mówi jak mówi…

  16. No niestety ostatnio żaden Infiniminer nie wyszedł więc Notch nie ma od kogo zerżnąć pomysłów.

  17. Notch nie ma weny i potrzebuje spokoju aby się całkiem nie wypalić. To dobrze że gość zdecydował się na taki krok.

  18. @Rankin|Shores Of Hazeron…|Co do waszego Mejnkampfa… dla mnie jego najlepsze dni skończyły się wraz z Betą. :C|Co do Notcha… Jeżu, o co wam chodzi? Gość zrobił grę, to co zrobił to jego. To że miał jeden dobry pomysł (Voxele) nie znaczy że nagle jest geniuszem i niewiadomojakim guru gier.

  19. @KotMroku – dokładnie – jeśli odkryje tą grę to mógłbym się wręcz założyć że pierwsze wersje bardzo przypominałyby właśnie Shores of Hazeron.

  20. Tylko że z lepszą grafiką. D:

  21. No nic mniej klocowatych gier na świecie będzie (i dobrze)

  22. Pozdrowienia dla graczy dla których tylko i wyłącznie liczy się grafika oraz tych co przygode z minecraftem zakończyli zabijając świnie, tworząc domek z błota.|P.S. Nie ma gry do której równa ilość modów powstała oraz „przygodowych map” co do minecrafta.|Ja idę znów do swojej „piaskownicy” stworzyć działający reaktor fuzyjny i wysadzić teren mojego kumpla 'bombą z antymateri’.

  23. P.S. 2 |”przygodowa mapa” – 'kreatywność’ gracza który stworzył odrębną historie, przygodę, interaktywny świat w który można zagrać jak w odrębną gre o własnej grywalności.|Część map była lepsza od portala(nawet własny mod portala który działa), biablo, skyrima (głownie bo działający co-op), gry typu escape, … A jeszcze co do graczy co nienawidza bo nienawidza … nikogo wasze zdanie nie obchodzi.

  24. @alkair4 jak można zabić świnię domkiem z błota ?

  25. @SkullfacePL tam jest przecinek ; ]|Czytanie z zrozumieniem się kłania : D

  26. Mimo tego, co mówią hejterzy, to minecraft jest grą dosyć rozwijającą (oczywiście jeśli nie skończymy goniąc świnie i budując „szałasy z drabinkami”. Ogromną siłą minecrafta jest modding, który zachęca mnie do dalszej gry. Minecraft niesłusznie stał się środowiskiem, które zajęła gimbaza. Minecraft jest dla ludzi, którzy mają własne pomysły i chcą je przekazać innym oraz dla ludzi, którzy chcą te pomysły zobaczyć i przetestować. Owszem jest w Minecrafcie zarówno Creative dla budujących i Survival dla (CDN)

  27. (CD) tych, którzy chcą pokopać kamienie i zbudować jakieś swoje imperium od podstaw. Większość ludu widzi w tym tylko „suapom krafige”.

  28. + fakt co do grafiki ze z 16 bitowych przedmiotow mozna podniesc rozdzielczość nawet do 512. |A świat wten wyglada i tak lepiej niż nowy york w cryzysie(trololol).

  29. @alkair4|I co z tego, że jest tam przecinek? Nie ma tam spójnika, więc z logicznego punktu widzenia, mówisz o zabijaniu świni, tworząc domek z błota.

  30. @96Beryl jak lubisz wytykac bledy interpunkcyjne i nie miec zdania na omawiany temat to proponuje abys przeprowadzil sie na jakies forum spolecznosciowe.

  31. Notch od zawsze jara się tym jaki to on nie jest WPŁYWOWY i ile to od niego zależy…

  32. Przecież Notch od zawsze jara się tym, jaki to on nie jest WPŁYWOWY i ile to od niego zależy.

  33. @ alkair4|96Beryl ma racje jeśli chodzi o domek z błotka i świnie.

  34. Tak to bywa jak zapowie się miliony gier tylko po jednej udanej.

  35. Nie „kreatywną blokadę”, tylko „blokadę twórczą”. Tłumaczenie idiomów bywa niezgrabne, ale akurat ten idiom ma swój polskojęzyczny – i popularny – odpowiednik. Wystarczy poświęcić pół minutki na zastanowienie się przed klepnięciem dosłownego tłumaczenia tekstu z netu.A co do samego przedmiotu tej blokady twórczej – Minecraft to taka dojna krowa, że Notch może sobie pozwolić na zamrożenie projektu na jak długo chce. Nie krępują go umowy z wydawcami, więc może sobie pozwolić na rozterki artystyczne.

  36. @sebogothic – I czasami ciezko sie z nim nie zgodzic. Mozna krytykowac tego czlowieka za wiele rzeczy, ale on sam wielokrotnie wspieral mniejszych developerow finansowo – cos, co w tej chwili robi sie rzadko – bo i po co.|Dlaczeo ktos mialby oddawac swoje pieniadze, skoro moze sam za to zrobic gre i na tym zarobic? Nie wiem, ale najwyrazniej Notchowi to nie przeszkadza.

Dodaj komentarz