
Darksiders na silniku Crysisa jednak powstanie? Crytek zamierza wykupić markę!

Przypomnijmy — Crytek odkupił od THQ serię Homefront (nad której drugą częścią pracuje) i tuż po zamknięciu odpowiedzialnego za tytuły z cyklu Darksiders Vigil Games zatrudnił trzon ekipy, formując na jego podstawie swoje amerykańskie studio. Tuż po tych wydarzeniach gracze zaczęli się zastanawiać, czy twórcy Crysisa przejmą prawa do produkcji z Jeźdźcami Apokalipsy, jednak Cevat Yerli, szef niemieckiej firmy, szybko zapewnił, że nie wchodzi to w grę. Tłumaczył, że nie pasują one do strategii Cryteka.
Teraz wygląda na to, że coś się w tej kwestii zmieniło. David Adams, były szef Vigil Games obecnie dowodzący amerykańskim studiem Cryteka, umieścił na Twitterze taką oto wiadomość:
Zamierzamy wykupić markę Darksiders. Przez siedem lat wkładaliśmy w tę serię swoje serca i dusze i myślę, że powinna ona być u swoich twórców.
Jak nietrudno się domyślić, to krótkie oświadczenie zelektryzowało fanów. W rozmowie z serwisem Destructoid Ryan Stefanelli, były projektant w Vigil Games obecnie pracujący w amerykańskim Cryteku, potwierdził słowa swojego szefa. Jak mówi:
Kiedy Darksiders zostanie wystawione na aukcji, Crytek będzie próbował wykupić markę. Nie mogę powiedzieć nic więcej ze względów prawnych, ale wszyscy jesteśmy tym podekscytowani.
Ciekawe, jakich argumentów użyła ekipa Adamsa, by przekonać braci Yerli. Musiały być one solidne.

Czytaj dalej
65 odpowiedzi do “Darksiders na silniku Crysisa jednak powstanie? Crytek zamierza wykupić markę!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Super by było gdyby był Darksiders 3 bo grałem w 1 i 2 i chciałbym grać w 3 oraz chciałbym w cda w kwietniu left for dead
Hmm nareszcie jakaś dobra wiadomość wzwiązku z serią. Darksider ,, Achived with CryEngine 3 hehe.
Fajnie tylko czemu niby PS2 ?
Tak jest ! Moja radość teraz jest nieopisana ! 😀
Nie radowałbym się. Wyjdzie z tego pewnie military FPS f2p.
Świetnie. Nic mnie tak nie smuci jak świetna historia urwana w środku. 😉
Dawać mi Co-op. I do tego areny pvp do naparzania.
Coś mi się wydaje, że DS 3 będzie grą F2P, no chyba że będzie jedną z ostatnich „pełnoprawnych” gier Cryteku… Zobaczymy, ja mam dużą nadzieję!
chyba najlepsza wiadomość jaką słyszałem od dawna oby im się udało wygrać aukcje
@Prometheus, pLay to win powiadasz…
Crytek=EA=Brak Darksiders w żadnym bundlu
Czyli bedzie w każdym bundlu tak? Bo z Twojej wypowiedzi tak wynika.
NIE!NIE!NIE!NIE! TYLKO NIE TO! TO OZNACZA ŚMIERĆ DLA DARKSIDERS! PRZECIEŻ UBI MIAŁO WYKUPIĆ DARKSIDERS, WÓWCZAS OTRZYMALIBYŚMY ŚWIETNĄ GRĘ. NIE, TAK BYĆ NIE MOŻE, CHYBA JEDNAK MAJOWIE MIELI TROCHĘ RACJI Z TYM KOŃCEM…
@deBug EA wydaje jedynie Crysisa od Cryteka. Chyba zapomniałeś iż Crytek robił Homefront 2 dla THQ. Że mają swoje Warfare F2P-FPS. I teraz mają coś nadal wydać na własne konto.
@czacha11 przeczytaj to jeszcze raz, robić grę będzie studio które robiło darksiders 1 i 2 tylko pod banderą Cryteka, czy to róźnica czy będzie na pudle logo Crytek czy Ubi albo cholera wie czego? ważne że stworzą je ludzie z Vigil Games którzy robili własnoręcznie serie darksiders.
TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK! 3 razy tak…widzę cię w empiku! ^^
Daliby umrzeć temu wybrykowi śmiercią naturalną… znowu zrobia z tego pseudo rpga albo co gorsza pseudo strzelanke.
nareszcie ;d oby tylko wygrali ta aukcje to moze zobaczymy trzeciego jezdzca ;] |kogo obstawiacie? Wasn czy Zawisc? ;d |nie pamietam tylko ktory/a mial bicze a ktory/a pistolety ;]
@Prometheus chodzi Ci o stalker online ten rosyjski, który już jest czy może o Survarium, od Vostok Games byłe GSC? Jeszcze nic nie kupili a już głosy rozpaczy. Jak Crytek kupi Darksiders IP i da w miarę wolną rękę swoim pracownikom bardzo ciekawe co z tego wyjdzie. Jak kupią to nie wcześniej niż za 2-3 lata. Kewstia tego ile mieli gotowe z postprodukcji Darksiders3 a ile z tego swojego nowego produktu, który też jest sprzedawany osobno. Czyli prace były dość zaawansowane.
@Wcogram skoro mówicie o Stalker online to dodam że zmienili nazwę gry na sZone-Online.
@Gwynbleidd11 Strife ma pistolety ,a Fury bicz.|Mam nadzieje że uda im się kupić prawa do Darksiders. Z tego co pisał Adams w DS3 miał być coop. Nie bardzo rozumiem ten krzyk o f2p ,p2w i etc. W Crysisie jakoś tego nie ma a jedyna grą f2p od Crytek jest Warface….
Bomba! Byleby Darksiders 3 nie był grą F2P…
Dobrze, że tą markę wogle ktoś wykupi. Jedynkę ciepło wspominam, dwójkę przechodzę teraz w trybie +nowa gra. Ponadto jeszcze nie poznaliśmy dwóch jeźdzców apokalipsy.
@BugenHagen Dla mnie ten jak to ująłeś „wybryk” był doskonałym daniem. Jeśli istnieje cień szansy na powstanie trzeciej części Jeźdźców, to po wcześniejszych doznaniach z tą produkcją mogę powiedzieć, że zamówienie złożyłbym w ciemno, rzekłem.
Darksiders 1 / 2 były dobrymi grami pod względem fabularnym jak i techcnicznym no i ba sam czas rozgrywki w singlu był dość długi o ile dobrze pamiętam to w Darksiders 2 dopiero po ok. 9 (albo 8h) godzinach rozgrywki zbliżałem się do końca gry (przynajmniej tak mi się wydawało…)Seria potencjał ma i go wykorzystuje z jak najlepszym efektem… czekam na Darksiders 3.
1 i 2 to były świetne gry. Cieszę się, że seria nie przepadła. Mam nadzieję, że będą kontynuowane stare plany względem 3 (czyli 4 osobowy co-op).
@ Gwynbleidd11,Po zakończeniu dwójki stawiam na możliwość CO-OP 🙂 |W końcu śmierć „uwolnił” wojne, więc gdyby była kolejna część wydaje mi się że dostalibyśmy CO-OP’a bo bez sensu byłoby dać na głownego bohatera znowu wojne i pozostawić resztę z grupy w tyle.
Smutmo mi kiedy czytam, że wykonywanie zadań polegających na zebraniu 3 rzeczy i pogadaniu z 3 osobami uważa się za coś doskonałego. Pomysł był świetny, ale ja moge jej zarzucić tej grze wiele, grafika do [beeep], czułem się jakbym grał smerfem a nie jeźdźcem apokalipsy, fabuła była ok, nie była wybitna, po prostu ok, no i gameplay, 1 ok, slasher ale strasznie sztywny, 2, już lepiej bo więcej się ruszałeś, ale po cholere zriobiono z tego half rpg?
@BungenHagen|Mi akurat ten ,,pseudo” erpeg bardzo przypadł do gustu.. Nie rozumiem tego hate’u na serię Darksiders, może ktoś mi wytłumaczy,fakt nie była ona odkrywcza ani też może jakoś specjalnie wybitna ale była solidna i zapewniała naprawdę sporo godzin dosyć wciągającej zabawy która mnie nie nudziła ani nie zasypywała stertą bug’ów . A co do samej marki to grunt żeby przetrwała, bez względu na to czy u Crytek’a->Vigil (w końcu to ich dzieło) czy u Ubi (myślę że dzięki doświadczeniu daliby radę).
Całość po prostu była słaba, czytając apokalipse w Biblii miałem dreszcze, a tutaj? Gówniane podejście do tematu.
Crytek wykupi serie darksiders to to będzie takie Call of siders .Efektowny tytul ktory nic wielkiego nie wnosi jest efektywny, ma ładą grafike i jest zrobiony przede wszystkim dla kasy
@Nan3k Już śpiesze z wytłumaczeniem, grafika do [beeep], za koloro jak na apokalispe, charakterysytka bohaterów nijaka, bardziej przypominają jakichs komiksowych bohaterów niż narzędze zagłady, zagadki nie oszukumy sie śmiesznie proste co w slasherach nie powinno miec miejsca, half rpg to słaby pomysł ogólnie, sam gameplay nie taki tragiczny, w 2 lepszy niż w 1, fabuła no jest prosta, nie twierdze, że zła, ale arcydzieło to to nie jest. podkresłam, że to mój punk widzenia
i siebie uważam za kogoś kto miłuje się w slasherach, grając w sporo innych gier to tę oceniam po prostu słabo i dla mnie to jest 4/10 za sam pomysł.
@BugenHagen, Gra była 'dobra’ owszem, niczym się nie wybiła. Była bardzo grywalna i łatwo przypadała do gustu, ot cały fenomen. Lekka gierka która daje radość z gry, takie proste a tak mało takich gier w dzisiejszych czasach. Tragedią nie była więc nie przesadzajmy.
@Defhel|Dokładnie,lepiej bym tego nie ujął.|@BungenHagen|1.Grafika- fakt nie była to uberhiper technologia matrycy zaginania rzeczywistości, ale nadrobiono to czymś co przynajmniej dla mnie jest ważniejsze,a również godzi w kwestie wizualne- projektami poziomów i plansz, klimatycznymi i odpowiednio wystylizowanymi (chociaż przyznam że ostatnio najbardziej w tej kwestii pozamiatało DMC). 2,,Za kolorowo” kwestia gustu,można było to zrobić inaczej,zrobiono tak.Jednemu się spodoba drugiemu nie,tyle w temacie.
3.Skomplikowane zagadki w slasherach?..ekhm 4.Half RPG w dwójce nawet bardzo nie wyrabiał w kwestii ekwipunku,przyznam (w pewnym momencie,oprócz potionów nie było sensu niczego kupować),ale same ,,drzewko” IMO bardzo na plus,przede wszystkim za jego elestyczność co zapobiegało nudzie.5 Z fabułą się zgadzamy. 6.Problem w tym że Darksiders ciężko porównywać do typowych slasherów bo system walki i tempo akcji są w daleko w tyle za chociażby wspomnianym DMC czy GoW’em.
Ale porównać je można chociażby z ostatnim PoP:zapomniane piaski,chociażby ze względu na większa wagę eksploracji. Bliżej gatunkowo,ale gra z dwie klasy wyżej i nieporównywalnie dłuższa.
@BugenHagen Dla mnie grafika się nie liczy,1 jak i 2 pokochałem za klimat,czepiasz się że nie jest jak w Bibli,cóż nie miało być,ot luźne nawiązania.Bohaterowie przypominają komiksówych,cóż może dlatego że za wyglad postaci odpowiadał dosyć ważny rysownik komiksów Marvela?.Postacie jak dla mnie zapadające w pamięć(tylko w 1cz) zaczynając od Wojny i świetnego voice actingu kończąc na Samaelu.Zagadki miały być proste,miały sprawiać przyjemność,czy łatwe? cóż,ogladając niektórych youtuberów miałem niezły ubaw
bo owe łatwe zagadki stanowiły dla nich nie lada wyzwanie.Half RPG minus? dla mnie plus bo bawiłem się o wiele dłużej zwiedzając lokacje,rozwijając postać itd.Kwestia gustów,gra słaba? słabo się sprzedała,jednak recenzje miała dobre.Warto dodać o świetnym soundtracku,który jednak prezentuje się lepiej w 1cz.
*(mój ostatni post) Oczywiście chodziło mi o to że Darksiders>PoP:Zapomniane Piaski i parę innych podobnych gier.
I co do fabuły,to aż taką prosta bym ją nie nazwał,wszystko ładnie ułożyło się w całość dzięki scenie po napisach 2,niezły zwrot akcji,pokazujący że dotychczasowe wydarzenia,wydające się osobnymi incydentami były tak naprawdę od początku sterowane i zamierzone przez tajemniczą postać która SPOILER po napisach karze Lilith,plotki głoszą że to Dark One,kilka razy wspominany,czyli taki odpowiednik Lucyfera.
YES, YES, YES. Dwójka kończy się słabo i kompletnie nieporównywalnie do świetnej jedynki, dlatego zastanawiałem się już czy nie pozbyć się obu części…ale jak będzie dalszy ciąg, to seria zostaje na półeczce:)
Nie chodziło mi, że nie jest jak w Biblii xd, chodzi o to, że apokalipsa opisana w Biblii była „mroczniejsza” niż to co pokazano w darksidersach, tam to wyglądało tak małostkowo, ot przyszeł sobie woja i rozjebał swiat, po prostu zbagatelizowali cała sprawe i sytuacje ludzi, a tymczasem 2 toczy się głównie wokół ludzi(nie będe spoliować o co kaman) gdzie tu logika zatem? Graficznie mam na myśli za bardzo rysunkowo, ogólnie grafa trzyma poziom, ale styl mi w ogóle się nie podoba
Najwidoczniej marvelowski rysownik odwalił kaszane bo jak pisałem zamiast narzędzia zagłady dostaliśmy sweetaśnych super herosików którzy jeźdźcami sa tylko z nazwy a z apokalipsa to oni nie mają nic wspólnego. Drzewko rozwoju było ok, jeden z fajniejszych elementów, czepiam się głównie tego eq, niepotrzebne to jest. Może inaczej, zamiast zagadek zabrakło mi takich elementów jak labirynt w GoWie który na Chaosie no po prostu był mega trudny, ale to akurat cecha serii, że byle cerber> Zeus…
Ale mimo wszystko zagadki mogłyby być nieco trudniejsze. Powiem tak, pomysł mi się podoba i jestem za tym żeby zmienili cała koncepcje, w przeciwnym razie wątpie żebym spróbował 3 części tymbardziej, że wykorzystali juz 2 imo najlepsze postacie.
Wam może sie to podobać, no ja mam troche inne wyobrażenia n-t apokalipsy i spodziewałem/spodziewam się troche dojrzalszego/innego podejscia do tego tematu.
Nie ma co się czepiać fabuły w serii Darksiders bo jest o wiele bardziej dojrzała niż w wychwalanym przez masy ME. Problem z fabuła jest taki że w DS1 była prymitywna ale dobrze opowiedziana ,a w DS2 była bardziej skomplikowana ale sposób opowiedzenia był zły. Po 5 godzinach gry wiedziałeś kto jest głównym złym ,dlaczego nim i jest i w sumie wszytko było wiadome.
@BugenHagen Darksiders jest stworzona przez rysownika komiksów i jest również komiksem. A co do mrocznej apokalipsy w biblii…błagam to przecie jest śmieszne ,ona tam jest mroczna jak simsy…. W DS1 Wojna nie niszczy świata tylko rozpoczyna wojnę miedzy królestwem Aniołów i królestwem Demonów. Nie przejmuje się ludźmi bo uważa ze 7 pieczęć została złamana i ze robi to co ma za zadanie zrobić
A w DS2 Śmierć stara jest zmazać grzechy Wojny i tylko dlatego jego celem staje się wskrzeszenie trzeciego Królestwa. Czytając twoje posty mam wrażenie jakbym grał w inna grę. W żadnym momencie gry nie odniosłem takich wrażeń jak ty….Mało mroczne? Ciężko uzyskać naprawdę mroczna grę choć w przypadku DS to wina stylu graficznego choć postacie były mroczne i niejednoznaczne.
A co do zagadek… przecież to jest gra podobna to PoP, GoW i Dante Inferno…bez zagadek zostaje same młócenie ,które w DS2 było świetne i dynamiczne choć to wynikało z tego że Śmierć jest o wiele szybszy i zręczniejszy od brata.|Jak wdać każdy ma inne gusta i chciał czego innego i nie ma co się tak naprawdę spierać choć własnie to uczyniłem ale gadanie „a żeby ta seria przestała istnieć” to debilizm i kompletny brak pomsslunku
@Adorianu, używaj SPOJLERA z głową. Było go użyć 2 linijki wyżej.
Wiem,Wybaczcie,skapnąłem sie jak już wstawiłem komentarz.
bardzo fajnie że Crytek weźmie sie za Darksiders napewno zobaczymy progres grafiki boje sie tylko czy nie straci na gameplayu i fabule
Jak mówiłem, dzieje się fajowo.. Fakt nieciekawie było jak THQ odeszło 🙁 (choć wspomogłem na Humblu !! ) ale jak widać będzie jak przepowiedziałem że Ci sami ludzie będą kontynuować Znane i kochane Serie ! i to na Cry Engine 3.5 SUPER !!!! Niebawem się jeszcze wyjaśni sprawa CoH i po krzyku
Jak dla mnie super – jedna z moich ublubionych serii wciąż ma duże szanse na kontynuację. Już nie mogę się doczekać przygód Fury i Strife’a. 🙂
Będzie dobrze, tylko esencje gry niech tworzy oryginalna ekipa, a silnik niech dadzą CE3 to będzie dynamit. Jestem dobrej myśli:)
No nareszcie jakaś pozytywna wiadomość! Kocham tę serię i mam nadzieję, że ekipie z byłego Vigil uda się stworzyć jeszcze lepszą część trzecią!
@BugenHagen, rozumiemy, TY nie lubisz gry, aczkolwiek przestań innym próbować udowodnić że gra jednak jest słaba i że to TY masz rację. Czyli w skrócie, nie lubisz to nie lubisz, na ch*j drążyć temat.
Żeby tylko nie zrobili z tego FPS-a bo mnie krew zaleje
@batman6 Jeżeli byłby to FPS w stylu Metroida Prime to nie miałbym nic przeciwko, zwłaszcza że jeden z dwójki niewykorzystanych jeszcze fabularnie jeźdźców, Strife, używa broni palnej…
Grafii mogliby nie zmieniać, bo taka trochę komiksowa jest przecież cechą charakterystyczną serii
@Cidius chodzi mi o to że zwykle w grach fps fabuła jest nijaka. Mam nadzieję zrobią to tak jak w tomb raidem najnowszym. Tam jest równowaga między fabułą strzelaniem i odkrywaniem wyspy. Choć jeśli chodzi o studio vigil to o fabułę i świat nie mam się co martwić. Boję się bardziej o to że nie będzie tej równowagi.Chodzi mi o poziom z darksiders 2 gdzie to było zastosowane w małym stopniu.Owszem przyjemne to było choć jeśli miało to być przez większość gry to ja pasuję.
@Endaron zgadzam się z tobą. Grafika nie jest taka zła. Owszem można było by poprawić parę detali. A nie odrazu wsadzić realistyczną grafikę i powiedzieć proszę bardzo grę podano. Właśnie podobnie zrobiono z crysisem 3.
zgadzam się z Szerszenix’em ponieważ ta seria gry darksiders jest naprawdę wyjątkowa i według mnie powinna zrobić następny tytuł 🙂
Pierwszą część mam lecz nigdy nie grałem natomiast dwójka była wyśmienita! Nie mogę doczekać się następnej części lecz w między czasie przejdę sobie pierwszą część 😉