rek
rek
28.03.2013
Często komentowane 13 Komentarze

Unreal Engine 3 w przeglądarce. Bez żadnych pluginów i wtyczek [WIDEO]

Unreal Engine 3 w przeglądarce. Bez żadnych pluginów i wtyczek [WIDEO]
Kilka lat temu Epic Games przeniosło silnik Unreal Engine 3 do przeglądarek, wykorzystując wtyczkę Adobe Flash. Teraz firma idzie o krok dalej – na GDC ujawniono, że wraz z twórcami Firefoxa developerzy stworzyli nową wersję technologii bazującą na JavieScript i nie wymagającej żadnych dodatkowych pluginów.

MozillaEpic Games wspólnie opracowali przeglądarkową edycję Unreal Engine 3. Do działania nie wymaga instalacji żadnych zewnętrznych pluginów – silnik wykorzystuje nową wersję bibliotek JavaScript, HTML-a i technologii OpenGL. Dzięki temu udało się zmniejszyć straty w wydajności w porównaniu z wersją natywną, co pozwala uruchamiać trójwymiarowe gry w oknie Firefoxa, Chrome’a czy Internet Explorera. Wciąż są jednak problemy z długimi czasami ładowania, co wiąże się z dużymi rozmiarami współczesnych produkcji.

Na GDC pokazano przeglądarkową wersję Unreal Engine 3 na przykładzie znanego z platform mobilnych dema Epic Citadel i stworzonego przez Mozillę FPS-a BananaBread.

Epic Citadel:

BananaBread:

rek

13 odpowiedzi do “Unreal Engine 3 w przeglądarce. Bez żadnych pluginów i wtyczek [WIDEO]”

  1. what

  2. dla autora tego newsa chciałbym zaznaczyć że połączenie JavaScriptu, OpenGL i HTML5 jest częścią API nazywanego WebGL. I drugi błąd, Internet Explorer nie obsługuje WebGL (i raczej się to nie zapowiada, chyba że za sprawą jakiejś wtyczki), więc odpalenie tego demka w inny sposób niż przez Flash Playera na IE nie wchodzi w grę.

  3. To kiedy UT3 na przeglądarce? Chciałbym.

  4. Drogi Piotrku66, BananaBread nie jest na Unreal Engine, tylko na OpenSourcowym Cube Engine 2, więc news jak najbardziej błędny :]

  5. Ok, zrozumiałem, że nie to było w zamyśle, ale jednak nie jest to w żaden sposób wyraźnie zaznaczone

  6. i OpenGL he he daaawno temu mówiłem że zbliża się nieuchronny koniec Pazernych Kapitalistów ! i wszyscy grzecznie wyemigrują do LinuXa czyli OpenGL teraz ver. 4.3 potem już z górki !

  7. Nie rozumiem, po co się chwalić taką grą jak BananaBread. Quake live jest ładniejszy i bardziej rozbudowany, a instalacja polega na pobraniu plugina i doinstalowaniu paru plików, nic specjalnego. A tu chwalą się, że coś takiego działa bez pluginów i addonów, a wg mnie wygląda to fatalnie.

  8. @tirtel – myśl trochę głębiej. Nie chodzi o to jak wygląda, tylko co to zmienia. Zero ściągania pluginów i zero dogrywania plików nic ci nie mówi?

  9. Wygląda fatalnie? Gdzie?

  10. @UncleKaNe – nawet ich własna gra, Cube 2, wygląda graficznie lepiej i działa płynniej. I mówię tutaj o BananaBread, bo UE3 w przeglądarce wygląda świetnie. Rozumiem że jest to „rewolucja” w graniu przez przeglądarkę, ale na chwilę obecną zmiana wygląda tylko na braku instalacji 5-megowego pluginu. I obniżeniu detali graficznych, aby WebGL mógł to wszystko udźwignąć.

  11. Akurat BananaBread jest chyba jedyną grą przeglądarkową, która ma zaawansowane efekty jak parallax mapping czy refrakcje. Epic Citadel tego nie ma, o Quake Live nie wspominając. I wygląda tak samo jak Sauerbraten (Cube 2) bo to ten sam kod. A co do płynności, rozumiem, że sprawdzałeś w FF22? Bo na razie tylko on pozwala uzyskać wydajność zbliżoną do natywnej. I nie wyskakuj z QL, bo to raz, że graficzny dinozaur, dwa, że ściąga nie 5MB plugin a praktycznie całą instalkę Q3 (inne binarki do każdego systemu).

  12. Ja tez nie widzę wielkich różnic co do Cube 2 – to naprawdę wygląda nieźle. Na pewno lepiej niż QL z efektem blooma.

Dodaj komentarz