rek
rek
19.03.2013
Często komentowane 16 Komentarze

Enlighten: Next-genowa technologia oświetlenia trafi na PS4 [WIDEO]

Enlighten: Next-genowa technologia oświetlenia trafi na PS4 [WIDEO]
Enlighten to stworzona przez firmę Geometrics technologia, która w czasie rzeczywistym generuje złożone efekty świetlne w grach. Korzysta z niej (lub skorzysta) wiele współczesnych produkcji, łącznie z Battlefieldem 3, Need for Speed: The Run, Medal of Honor: Warfighter i Dragon Age III: The Inqusition. Jej twórcy ujawnili, że będzie ona obsługiwana również przez PS4.

Z faktu, że Enlighten będzie obsługiwane przez PlayStation 4 zadowolony jest założyciel firmy Geometrics, Chris Doran. Według niego, next-genowe konsole pozwolą developerom wykorzystać pełnię możliwości technologii, co do tej pory – ze względu na ograniczenia sprzętowe – nie było możliwe.

Opublikowano także nowy, dwuczęściowy film prezentujący możliwości Enlighten w wersji na PS4:

#1:

#2:

rek

16 odpowiedzi do “Enlighten: Next-genowa technologia oświetlenia trafi na PS4 [WIDEO]”

  1. Ray tracing to to nie jest…

  2. Jakby zrobili gre RPG z tą mapką w 1 filmiku, brałbym w ciemno.

  3. Pffffff też mi next-gen, nie wygląda wcale dużo lepiej od tego co już mamy w grach.

  4. taranssj4, faktycznie nie jest. To metoda energetyczna (radiosity).

  5. „Hej, patrzcie! Wprowadzamy coś co jest już na pc od dawna!”

  6. (_!_) nie urywa, na pc od dawna można coś podobnego – nawet IMO ładniejszego – zauważyć.

  7. Ogarnęliście się ludzie, że nawet w treści newsa stoi jak byk, że technologia jest już obecnie zaimplementowana w wielu tytułach? Nikt nie twierdzi przecież, że „Sony ogłosiło rewolucję w oświetleniu w grach na PS4!” PS. Przy czym przyznać trzeba, że jak na Piotrka66 przystało tytuł iście Onetowy…

  8. @Kwahoo myślę że jemu chodziło raczej o to że spodziewał się samej jakośći oświetlenia zbliżonej do tej jaką daje ray tracing, a nie o technologię która została użyta.

  9. No a wielu ludzi i tak nie chce takiej grafy, im „wystarcza” taka z przed 10 lat. To się nazywa głupota dopiero.

  10. Ograniczenia konsol na to nie pozwalały ale PC już dawno temu dawały radę takiemu czemuś. Tylko gry muszą wyglądać wszędzie tak samo czyli jak na najsłabszej platformie.

  11. Co w tym jest nadzwyczajnego ?|Bo ja tu nic nie ciekawego nie widzę. 🙂 |Poświęciłem nawet chwilę czasu aby zbuforować w HD i dalej nic nie widzę…

  12. Technologia Enlighten (Frostbite 2.0) jest bardzo fajna. Problem jest w tym, że od lat w grach mieliśmy już GI (Global Illumination) wypalone do statycznych Lightmap. Teraz moc obliczeniowa pozwala liczyć to w czasie rzeczywistym, przez co gry mogą być bardziej interaktywne (np. niszczenie otoczenia). Ofeuje także inne efekty jak Indirect Specular Highlights – ja jako developer robie WOW (szczęka na ziemii), zwykły użytkownik nawet tego nie zauważa 🙂 BTW Sprase Voxel Cone Tracing z UE4 jest lepszy 😀

  13. starcraft2fan 19 marca 2013 o 16:41

    wczoraj zmodowałem gta sa i powiem jedno|wygląda ono lepiej(tekstury,oświetlenie)niż na trailerach…

  14. Pierwszy film wygląda jak frostbite 2.

  15. @Spychar|Myślę że jak twórcom naprawdę zależy na graczach, a nie tylko na pieniądzach od nich, to potrafią pogodzić te dwie sprawy, np Redzi i Wiedźmin 2 🙂 .

  16. @veti dokładnie, to co tu widać łatwiej będzie odczuć dopiero w grze, bo da większą swobodę w projektowaniu, no i cienie będą dynamiczne i bardziej realistyczne. Natomiast na pierwszy rzut oka nie robi to takiego wrażenia bo już dawno nauczyliśmy się te efekty dobrze udawać 🙂

Dodaj komentarz