rek
rek
18.03.2013
9 Komentarze

Dungeon Defenders II: Sequel zapowiedziany. Multi w stylu MOBA i model F2P [WIDEO]

Dungeon Defenders II: Sequel zapowiedziany. Multi w stylu MOBA i model F2P [WIDEO]
Dungeon Defenders to wydana w 2011 roku niezależna, nastawiona na kooperację gra, oparta - z grubsza - na modelu tower defense. Jej twórcy ze studia Trendy Entertainment zapowiedzieli właśnie sequel z dwoma poważnymi zmianami względem pierwowzoru. Po pierwsze — pojawi się skoncentrowany na rywalizację multiplayer. Po drugie — produkcja będzie oparta na F2P.

W Dungeon Defenders II developerzy chcieli rozwinąć największe zalety oryginału — współpracę różnych bohaterów o odmiennych umiejętnościach. W grze nie zabraknie więc nowych herosów, wieżyczek i przeciwników.

W „jedynce” gracze mieli do wyboru cztery postacie, tym razem na starcie będziemy mogli wybrać jednego z aż 24 bohaterów. Różnice pomiędzy nimi mają być znacznie bardziej istotne, co przełoży się na odmienny styl prowadzenia rozgrywki obejmujący inne umiejętności i wieżyczki. Oczywiście to dopiero początek — kolejni herosi mają być udostępniani regularnie. Ich wygląd będzie można zmodyfikować przedmiotami związanymi z konkretnymi postaciami. Każda z nich ma posiadać sześć slotów na itemy.

Najważniejszą zmianą w Dungeon Defenders II będzie dodanie trybu rywalizacji. Developerzy długo zastanawiali się nad tym, jaką formę ma on przyjąć i w końcu zdecydowali się na popularne ostatnimi czasy MOBA. Rozgrywka w dużym stopniu ma przypominać to, co znamy choćby z League of Legends z trzema ścieżkami, wieżyczkami i bazą przeciwnika, którą trzeba zniszczyć. Twórcy zaznaczają jednak, że będzie to „każualowa” wariacja na temat gatunku, zaś system przedmiotów ma zostać zastąpiony łatwiejszym w opanowaniu mechanizmem. Warto zaznaczyć, że tryb MOBA zostanie oddzielony od podstawowego co-opa — rozwój bohaterów w standardowej zabawie nie da korzyści w multi, może jednak odblokować pewne dodatkowe umiejętności dostępne na początku każdej sesji. To pozwoli zachować odpowiedni balans.

Kolejną istotną zmianą jest przejście na model F2P. W Dungeon Defenders II będzie można grać za darmo, choć pojawią się mikrotransakcje. Te jednak mają nie być zbyt uciążliwe — płacić będziemy tylko za bohaterów (ci z oryginału ma kosztować tyle, ile „jedynka”), choć podobnie jak w League of Legends, pakiet darmowych herosów będzie się regularnie zmieniał. Za prawdziwe pieniądze nabędziemy również przedmioty wpływające na wygląd postaci.

Dungeon Defender II ukaże się na PC, Makach, iOSAndroidzie. Dodatkowo pojawi się możliwość wspólnej rozgrywki pomiędzy posiadaczami różnych platform. Nie będzie natomiast wersji konsolowych. Dlaczego? Developerzy chcieli bowiem skupić się na urządzeniach, które pozwalają na stałe publikowanie łatek i aktualizacji, które w tego typu produkcjach są bardzo ważne. Aha i jeszcze jedno — zamknięta beta trybu MOBA już się rozpoczęła, testy kooperacji wystartują pod koniec roku.

A oto trailer gry:

rek

9 odpowiedzi do “Dungeon Defenders II: Sequel zapowiedziany. Multi w stylu MOBA i model F2P [WIDEO]”

  1. Przyjemny trailer a grę chętnie zobaczę.

  2. Jak to pisałem na steamgifts (skąd dowiedziałem się w ogóle o tym sequelu) Multiplayer Online Battle Arena Action Tower Defense Role Playing Game. Jedyna w swoim rodzaju 😀 Przy jedynce spędzonych 300 godzin, jeśli dwójka będzie grywalna jak jedynka w trybie co-op (oczywiście bez DLC…) to będzie hit. Boję się jednak tych DLC, bo wprowadzili 24 do tej pory do jedynki.. albo i więcej, z czego może 1/4 darmowe.

  3. Znowu nie ubrali całkiem rycerza ;]

  4. PC, Makach, iOS i Androidzie.|Super… Linuksa znów olano 🙂 |Android to Linux, Mak/iOS to Unix, przeniesienie tej gry na Linuksowe Desktopy np. Ubuntu zajęło by mi jakieś 2 dni. Skoro wychodzi to na wiele platform, to napewno Obiekty i Strutury są napisane osobno.|Tutaj wystaczy poprawić Obiekty, i zmienić typ eksportu.|Cóz… znów na mnie nie zarobią x).

  5. Czyli powstaje kolejna gra, której twórcy chcą zdetronizować LoLa? Chociaż na smartfonach i tabletach ta gra może zyskać sporą popularność. Raczej będzie lepsza od Heroes of Order & Chaos. Jednak na PCtach jej wielkiej popularności nie wróżę.

  6. @nuna91|Jeśli faktycznie tobie przeniesienie tej gry na Linuxa zajęłoby jakieś 2 dni, to jak gra już wyjdzie, to ją przenieś. Chyba, że się pomyliłeś i chciałeś napisać „im” 🙂

  7. LoL, gra ukaże się na PC-tach, makach i smartfonach, a w nagłówku newsa jest tylko „mobilne”,”Iphone” 😉

  8. @kapsel1997- błąd w tagu. Już poprawiony. 🙂

  9. Skąd to nagłe bum na MOBA? Sam gram w lola i nie sądzę żeby ludzie się od razu przerzucili ze wspomnianego lola czy doty.

Dodaj komentarz