rek
rek
Często komentowane 168 Komentarze

PlayStation 4 vs. nowy Xbox: „Przez lata będzie lepsze niż PC” vs „To Microsoft wygra, bo…”

PlayStation 4 vs. nowy Xbox: „Przez lata będzie lepsze niż PC” vs „To Microsoft wygra, bo…”
Przez weekend wypłynęły dwie ciekawe wypowiedzi dotyczące nowej generacji konsol, obie wyrażone przez persony, z którymi raczej trzeba się liczyć. Szef technologii, ze studia odpowiedzialnego za serię Just Cause twierdzi, że PlayStation 4 przez lata będzie górować nad pecetami. A analityk Michael Pachter wieszczy, że to Microsoft wygra kolejną generację. Dlaczego? Wcale nie z powodu nowego Gears of War...

Wypowiedź Pachtera pochodzi z prezentacji, jaką analityk agencji Wedbush Morgan przeprowadził na imprezie SXSW, poświęconej „wszystkiemu, co kreatywne”. Przewidział w niej poważne zmiany na rynku konsol, komentując perspektywy „wielkiej trójcy” – Nintendo, SonyMicrosoftu – na nadchodzące lata.

Jego zdaniem najczarniejsza przyszłość rysuje się przed Nintendo – firma będzie rządzić w softwarze (a więc w grach), ale jej oddział sprzętowy straci na znaczeniu: konsole stacjonarne rywali okażą się popularniejsze, zaś konsole przenośne przegrają ze smartfonami i tabletami. Pachter jest za to pod wrażeniem tego, co Sony pokazało na prezentacji PlayStation 4, twierdząc, że Gaikai i świetny content (głównie gry-exclusive’y) dają japońskiemu koncernowi bardzo dużą przewagę nad rywalami. Zwycięzcą kolejnej generacji – przynajmniej w USA, bo to z amerykańskiej perspektywy na świat patrzy Pachter – będzie jednak Microsoft. Dlaczego?

„Microsoft wygra kolejną generację. Tuner TV i Skype do killer appy”

Można śmiać się z takiego postawienia sprawy, ale wbrew pozorom to bardzo mądre spostrzeżenie. Wraz z PlayStation 4 Sony wraca do korzeni i celuje w hardcore’owych graczy – zdaje się jednak, że masowy odbiorca został już tak rozpieszczony urządzeniami, które robią wszystko, że nawet w konsolach oczekiwać może wielu dodatkowych funkcji, a sensownie zrealizowana telewizja na życzenie i darmowy komunikator na rynku amerykańskim mogą być naprawdę ciekawą propozycją. Warto jednocześnie dodać, że Pachter uważa, że czeka nas renesans PC jako platformy do grania (to jednak żadne odkrycie, bo to już się dzieje). 

Cel: „hardcore’owy gracz”, jaki obrało sobie Sony, zdaje się z kolei potwierdzać Linus Blomberg, szef działu technologicznego w Avalanche Studios, czyli u twórców serii Just Cause. W jednym z wywiadów tak wypowiedział się na temat mocy obliczeniowej PlayStation 4:

„Konsole desperacko potrzebują zastrzyku dodatkowej mocy, bo pecety wyprzedziły je, jeśli chodzi o wydajność wiele lat temu, tracą też rynek na rzecz platform przenośnych. Cieszę się, że Sony zdecydowało się postawić na 8 GB RAM-u, bo to oznacza, że PS4 przez wiele lat będzie lepsze od większości PC-tów [faktycznie posiadanych przez użytkowników]”

rek

168 odpowiedzi do “PlayStation 4 vs. nowy Xbox: „Przez lata będzie lepsze niż PC” vs „To Microsoft wygra, bo…””

  1. Przez weekend wypłynęły dwie ciekawe wypowiedzi dotyczące nowej generacji konsol, obie wyrażone przez persony, z którymi raczej trzeba się liczyć. Szef technologii, ze studia odpowiedzialnego za serię Just Cause twierdzi, że PlayStation 4 przez lata będzie górować nad pecetami. A analityk Michael Pachter wieszczy, że to Microsoft wygra kolejną generację. Dlaczego? Wcale nie z powodu nowego Gears of War…

  2. Przydałaby się teraz informacja, ile obecnie jest na rynku maszyn (PC) z 8GB pamięci RAM. Zapewne jest ich więcej niż PS3 (co o czywiście nie oznacza, że wszystkie są przeznaczone do grania), ale sam RAM jest chyba najtańszym rozszerzeniem (i najłatwiejszym) na jakie sobie można pozwolić, tak że jeśli tego będą wymagać gry, to podejrzewam, że nie będzie z tym problemu,

  3. Już od wielu lat PC miało wyginąć i co? Nic się z tego nie sprawdziło. Jaki renesans PC? Przecież cały czas PC dobrze stoi, a jakość graficzna gier była obniżana, żeby łaskawie konsole mogły zadziałać. I szczerze śmiem wątpić, że przez parę lat konsole będą górowały. Uważam, że graficznie konsole będą maksymalnie rok lepsze. Założę się, że jak konsole wyjdą obniży się cena podzespołów i większość PC-tów [faktycznie posiadanych przez użytkowników] będzie jak nie równa to lepsza od Playa 4 i Xboxa 720.

  4. Jak rok temu pisalem ze konsole blokuja rozwoj gier i niebawem PeCety beda znowu gora to fanboye konsolowi malo mnie nie zjedli. I co teraz wymyslicie chlopcy i dziewczeta w obliczu oczywistych faktow ?

  5. Jeśli chodzi o Crysisa 3 3D i Tomb Raidera 3D to obie gry nadal będą niedoścignione przynajmniej na początku dla nowych konsol jeśli chodzi o grafikę. Tomb Raider 3D to wcale nie moje wymysły. W 2D do Crysisa 3 jej trochę brakuje, ale w 3D nawet i jego bije na głowę, chociażby przez fakt, że to jedyna gra, która ma 3D wyskakujące z ekranu

  6. jestem debilem, ale niech mnie ktos oświeci!! pudełko do ktorego wrzucą najlepszy sprzęt ktory do tej pory wymyślono i bez mozliwosci zmian, wymian zamkna na kolejne ok. 5 lat, Jest lepsze od pudełka w ktorym za rok bede mogl sobie wymienic, karte, procesory itp itd na takie o wiele lepsze, kozackie ktorych jeszcze nie zrobili bo ciezko nad nimi pracują? powiedzcie o co w tym chodzi?

  7. wystarczy tylko siana miec, jeszcze jedno kumpel konsolowiec co jej broni jak lew o wszystko sie spina ze lepsza, zwlaszcza sterowanie… ale jak go zobaczylem jak assasinie sie morduje, zeby wskoczyc bo znajdzke, to na pc juz dawno biegłem po dziesiatą dzięki myszce ktorą obadalem caly teren w sek…

  8. @Chapka|Zamknięta architektura i 8GB RAMu DDR5 =/= otwarta architektura PC i 8GB DDR3.

  9. @potargus Dobrze, tylko zastanów się, kto co roku wymienia PC-ta? Ludzie komputer wymieniają ośrednia co 4-5 lat i w tym czasie mało kto robi jakiś upagard, więc ta teoria ma sens. Sam mam kompa 4 lata i jeszcze wszystkie najnowsze gry (no może poza Crysis 3, ale on mi do szczęścia nie potrzebny) odpalają w średnich detalach, więc po co mam zmieniać sprzęt?

  10. Ja zakładam że za ok. 2 lata PC znów będzie zdecydowanie lepsze niż konsole (w dzisiejszych czasach wszystkie technologie coraz szybciej się rozwijają, a w konsolach jak wiadomo nie można wprowadzać żadnych zmian), ja już posiadam 8 GB RAMu w swoim blaszaku…

  11. PS3 512 MB pamięci na całą konsolę w tym 256MB szybkiej XDR na grafikę. PC 8GB DDR3 systemowej i 2 GB na lepszej karcie graficznej GDDR. PS4 8GB pamięci GDDR na całą konsolę. Ile z tego przypadnie na pamięć graficzną? jeśli „tylko” połowa to już PC jest w tyle praktycznie u 99,999% użytkowników PC za samą pojemność na karcie grafiki a jeśli jeszcze dodamy szybszą pamięć systemową. Sam posiadam 8GB a korzystam z XP. Wziąłem to 8GB na zapas jak widać niepotrzebnie bo wystarczyłoby 2 GB.

  12. paintball_X 11 marca 2013 o 08:31

    8gb ramu to pryszcz, w który zaopatrzy się każdy gracz w przeciągu roku od premiery next-genów. Jedyny powód, dla którego pecety nie mają już 16gb ramu to taki, że konsole dyktowały wymagania sprzętowe i taka ilość ramu nie była potrzebna przeciętnemu graczowi. Cieszę się, że konsole i pecety w końcu będą miały porównywalne wymagania i architekturę. Będzie lepsza optymalizacja. 🙂

  13. mariox2x@ no wiesz, mysle ze jak ktos moze sobie pozwolic na konsole nie mowie tu o mlodziezy tylko o pracujacych, to na wymiane czesci w kompie tez:) ja tam kupilem rzeźnika na premiere arkham city, teraz wszystko co nowe hula, wlasnie koncze splacac raty 200zl miesiecznie, i zaden problem za rok wziasc kolejny na raty lepszy od next gen, tamten sprzedac i splacac dalej cieszac sie obuzeniem konsolowcow, takze chyba sie nie myle jesli tylko o siano chodzi…

  14. LoL, 8GB RAM’u to jest według nich największe osiągnięcie? A cóż to za problem dokupić do pc’ta te 4GB za 40zł? Jeśli to tym ma królować ps4 nad blaszakami, to czarno wróżę tą przyszłość.

  15. Chyba nie ma głupszego sposobu na porównanie kilku platform jak zestawienie ilości pamięci RAM. Trzeba poczekać na ostateczną specyfikację APU siedzących w konsolach. Jeśli ma to rzeczywiście być sprzęt na lata to przydałoby się coś minimum na poziomie wydajności co szybszych i7 i radeonów 79XX+. Bez tego nie ma nawet startu do PC’tów. Pomijam fakty, że taka konfiguracja już za 2 lata będzie przestarzała, no ale przynajmniej konsole nie ośmieszą się na starcie „prockami z smartfonów”.

  16. p.s wole zaplacic 8 kola na raty za kompa niz doplacic do np xboxa kupujac 3 razy drozsze gry wychodzi na to samo, a gier kupuje mnostwo!

  17. PrimeroVorianAtreides 11 marca 2013 o 08:57

    Grafika? A co mnie to. Poki gry beda miodne i beda grami to jest mi to calkowicie obojetne. Wystarczy spojrzec na gry od Nintendo. Nie maja efektow rodem z filmow, telselacji, AA i innych tam bajerow, a bija na glowe wszystkie Crysisy, Assassins Creedy, itd grywalnoscia.

  18. Z którymi trzeba się liczyć? Blomberg wie o czym mówi, ale Pachter? Ten facet, albo rzuci oczywistość, albo taki debilizm, że tego nie można czytać. Xbox wygra, bo będzie miał Skype? Na WiiU można rozmawiać przez kamerkę, ale milionów nie sprzedają! Czemu bo to dodatek! Czego ja się silę, każdy inteligentny użytkownik wie, że Pachter jest tylko od kontrowersji i na takich wypowiedziach zarabia kasę. Tablety pokonają handheldy? „Kończ waćpan wstydu oszczędź!”

  19. Natomiast zgadzam się z tym, że będzie rosła rola Microsoftu. Unifikacja platform to świetne posunięcie i trzeba to było już dawno zrobić moim zdaniem. Nie sądzę, żeby te same gry działały na xbox’e i PC, ale na pewno łatwiej o porty będzie, tak samo z platformami mobilnymi. Może jeszcze za szybko aby liczyć na rewolucję typu: zaczynamy grę na PC w pracy kiedy mamy już mało do zrobienia/brak klientów, potem na smartfonie w autobusie, a po obiedzie rozsiadamy sie przed konsolą i wczytujemy save’a z telefonu

  20. .

  21. @Damianuss (Enjoy the show). Ja raczej kupie ps4 :/ Exclusivy, pociągnie dłużej niż nowy 3x droższy pecet a od internetu mam telefon i lapka 🙂

  22. @Dives Rosła to będzie rola tego kto będzie wydawał lepsze gry na swoje platformy, a tu przoduje SONY. 1 rok i prawie żadna różnica na korzyść Microsoftu że wydał konsolę pierwszy. Sony ma przewagę wszędzie oprócz Ameryki. Kinekty, move’y i inne toy’e tak samo jak tablety, smartfony i inne casuale mnie nie interesują tak jak i twórców poważnych gier.

  23. Chyba nie biorą pod uwagę nowych kart graficznych i procesorów, które mają wyjść pod koniec roku. Skoro exclusivy na ps4 pokazały to co PC teraz, to co będzie za rok? Wiodącą platformą jest ta na którą się najwięcej sprzedaje. 5 milionów konsol ps4 to nie jest to samo co 30milionów konsol ps3 wniosek będą porty z ps3 na ps4, przynajmniej przez pierwszy rok. Do RTs’ów, RPG, FPS’ów nie ma nic lepszego jak myszka i klawiatura.

  24. A slashery są teraz tak proste na poziomach ultra-veteran, że wystarczy przycisk LT, RT. Jedyna różnica to szybkość wyskakiwania QTE i krótszy czas na reakcje – testy jak u małp.

  25. SkywalkerPL 11 marca 2013 o 09:29

    „Skoro exclusivy na ps4 pokazały to co PC teraz, to co będzie za rok?” – o czym ty mówisz? Które? Ja jeszcze nie widziałem ani jednej gry konsolowej która zbliżyłaby się chociaż do PC. Naprawdę: trzeba być ślepym, żeby takie głupoty wygadywać.

  26. @Selekt|Zapominasz, ze ci „tworcy powaznych gier” zazwyczaj sa uzaleznieni od swojego wydawcy (to raz), a dwa ze praktycznie zadno studio za glowny cel nie stawia sobie zadowolenia hardkorowych graczy, tylko zyski ze sprzedazy. No i co powiesz o takim Killzone 3 wspolpracujacym z sharpshooter move – w koncu to o niebo bardziej powazne sterowanie niz przy pomocy pada (a nawet myszy)? 😉

  27. Zaraz. W nowej konsoli od MS podłączanej do TV będzie tuner TV? PO CO. Jestem PCtowcem i tylko naprawdę dobre gry mnie przekonają do zakupu konsoli, a nie jak będą wyglądały i na jakiej platformie lepiej.

  28. @SkywalkerPL|Watch Dogs? 😉 I jest napisane, ze chodzi o PS4.

  29. SkywalkerPL 11 marca 2013 o 09:37

    Hehehe, no dobrze, z PS4 pożyjemy zobaczymy 🙂 Póki co powiedzmy, że dogania to PCty, ale tak naprawdę, żeby ocenić trzeba będzie to odpalić, an ie oglądać na youtube, bo z tym jak gry konsolowe „były takie jak na PC” to już bawiliśmy się setki razy i za każdym razem był ten sam numer – na youtube to może podobnie, ale jak przychodzi do faktycznej rozgrywki to różnice widać bez problemu 🙂

  30. @Laschlo|Wydaje mi sie, ze nie nalezysz do targetu nowej generacji konsol. Glowna grupa docelowa beda posiadacze obecnej generacji albo osoby, ktore jeszcze nie graly. Tak sie dziwnie sklada, ze na Zachodzie i Dalekim Wschodzie prawie wszyscy graja na konsolach i taka anomalia jak Polska/Europa Srodkowo-Wschodnia nikt sie specjalnie przejmowac nie bedzie…

  31. @Wcogram Jasne a 150 milinów PS2 to nie 5mln PS3 i Motorstorm, Heavenly Sword, Uncharted, Killzone 2, God of War III, Metal Gear Solid 4 to były konwersje z PS2. PC’ty pokazały „teraz” co potrafi PS4. Masz na myśli tego Crysisa co wyszedł ponad 5 lat temu a teraz z cyferką 3 i nowymi teksturami?

  32. @ Tesu|Jakbyś czytał inne portale z grami ,tobyś wiedział ,że Watch Dogs powstaje najpierw na PC, na konsole będą porty.

  33. Jak zwykle masa „znafcuff” nakręca hype jeszcze przed pokazaniem konsoli, jedyne co jest pewne z tej wypowiedzi to stwierdzenie o konsolach przenośnych i renesansie pc, czyli to co już sie dzieje. Pff… Tacy analitycy są potrzebni „jak dzrzazga w ******”.

  34. SkywalkerPL 11 marca 2013 o 09:46

    NoSlogan97 – płacą im, to ci robią te swoje „analizy”. Nic nowego 🙂

  35. @Wcogram|”A slashery są teraz tak proste na poziomach ultra-veteran, że wystarczy przycisk LT, RT. Jedyna różnica to szybkość wyskakiwania QTE i krótszy czas na reakcje – testy jak u małp.”Tutaj zrobiłeś z siebie typowego PC’towego lamusa bez szkoły (czyt. bez konsoli) który zna się na tym czego nigdy nie miał, nigdy nie widział i nie zobaczy. Małpa jak nie umie latać to nie skacze z drzew. Idź se pograj w Diablo i po testuj nowe kombinacje klawiszy ataku 🙂

  36. @Wcogram- przejdź MGR Revengeance na najwyższym ukrytym poziomie trudności. Ja pada rozwaliłem z nerwów. Popieram wypowiedź kolegi Selekt`a.

  37. @Dan2510 Na PS4 nie będzie niczego czego w Watch Dogs nie zobaczysz na PC. Natomiast na PC będzie gameplay dostosowany do PS4 🙂 i możliwości pada… Dziwne że nie uświadczysz żadnej prezentacji Watch Dogs z gameplay’u na myszce? 🙂

  38. @Dan2510|Tak… i wlasnie dlatego Watch Dogs na PC bedzie mial inny silnik oraz fotorealistyczna grafike i pelne 3D, w przeciwnienstwie do wersji na PS4, prawda? 😉 Kwestia mocy tej czy innej platformy nie ma nic do rzeczy – jesli gra powstaje na rozne platformy to zazwyczaj wyglada tak samo lub prawie tak samo na kazdej z nich, zwlaszcza jesli mowimy o poczatkowej fazie istnienia nowej generacji konsol.

  39. Deathroll2097 11 marca 2013 o 10:08

    @Selekt – Co ty człowieku za bzdury wypisujesz.Jeżeli MotorStorm, Heavenly Sword, Uncharted, God of War III, Metal Gear Solid 4 to konwersje z PS2 to ja nie mam pytań.

  40. Na bank kupię PS4 – za dużo dobrych gier wychodzi tylko na niego, gdy na Xklocka nie ma żadnych ciekawych exclusivów

  41. Eternaltraces 11 marca 2013 o 10:15

    Taa bo różnica pomiędzy 4 a 8 GB pamięci RAM jest tak strasznie widoczna w czymkolwiek. PFFFFFFFFFFFF!

  42. @Eternaltraces|Oj, ktos tu nie doczytal/zapomnial, ze to 8GB to DDR5, ktore bedzie wykorzystywane takze przez uklad graficzny… Dla porownania GTX 680 (ktorego kazdy z nas juz ma w swoim blaszaku, co nie? 😛 ) ma w zaleznosci od wersji od 2 do 4 GB pamieci…

  43. I co z tego że PC będzie potężniejsze skoro konsole i tak mają lepsze gry 🙂 na PC w sumie jest bardzo mało ciekawych gier, wiekszoć konsolowych hitów i tak nie trafi na PC. Wszyscy jarają się że PC potęzniejsze lepsza grafika i co z tego, ja nie gram w gry bo mają ładną grafikę np. Crysis 3 grafika piekna a gra mocno przeciętna.

  44. @Kopek – zacznijmy od tego, ze wiekszosc hitow jest MULTIplatformowa, a nie konsolowa. Sugerowanie, ze na PC jest malo ciekawych gier to trolling (za ktory powinienes dostac osta), bo gry triple A, o ile nie nazywaja sie Killzone, Halo i GoW, trafiaja na wszystkie platformy. Poza tym wiekszosc graczy PC nie jara sie super grafika, a ogromnym rynkiem, ktory oferuje znacznie wiecej swietnych gier niz konsole, jak na przyklad Faster Than Light.

  45. Po pierwsze: już sami zauważyliście, że Patcher jest analitykiem dla biznesmenów, więc dla mnie to zwykły wieszcz nakręcający kasę. |Po drugie: tak naprawdę wygra ta konsola, która zgarnie największą część rynku, a największą część rynku zgarnie ta konsola, która wejdzie na rynek jako pierwsza. Tyle z wieszczenia.

  46. już to słyszłem że PC umiera i co i co żyje ma się dobrze a zobaczymy co powiedzą za 5 latek jak te konsole bedą stare a PC nadal mocny i żywy bedą się z tego wycofywać ale to ich problem a jeszcze jedno konsole klasyczne mogą mieć problem nie tylko ze strony PC-ów ale i ze strony androidowych konsol które są tańsze i już teraz oferują coś wiecej 🙂 i zobaczymy ile ta „przewaga”potrwa myśle że rok góra dwa lat a potem PC znowu bedzie górą 🙂

  47. Arturus31|to „PC znowu bedzie gora” niektorzy powtarzaja jak mantre jakas. A ja powtorze – co z tego, ze PC dosc szybko zdeklasuje pod wzgledem mocy to co bedzie w konsolach, skoro tworcy gier dalej beda robic swoje gry wlasnie na te ograniczone konsole, ktore beda podstawowa i najbardziej dochodowa platforma do gier. PC w wiekszosci przypadkow bedzie dostawac jedynie porty, a caly zapas mocy komputerow bedzie szedl w gwizdek lub na radzenie sobie z niechlujna optymalizacja.

  48. Z tym 8 GB RAM-u trochę się zapomina, że to łączona pamięć również dla grafiki. W praktyce przypomina to komputer z grafiką posiadającą 2 GB oraz 6 GB RAM, a więc nic szokującego w stosunku do PeCetów będących obecnie w sprzedaży. Tym bardziej że PS4 jeszcze nie ma i nie będzie do końca roku. I nie mówcie mi „ale to DDR5!”, bo w kwestii pamięci pojemność jest ważniejsza niż szybkość. A chwilę później wyjdą nowe karty graficzne i już układ w PS4 będzie poniżej przeciętnej (to tylko trochę mocniejszy HD4850)

  49. Konsola nigdy nie przebije PeCeta. Aktualnie mam bardziej wydajny komputer niż Xbox360 i PS3. Jak wyjdzie PS4 to kupuję komputer, który ma więcej niż 8GB RAMu. Dziękuję dobranoc, konsole niby do gier, ale to na PC gry się najbardziej rozwijają i idą do przodu.

  50. I nie pisze tego jako fanboj konsol, ale jako gracz multiplatformowy, ktory mimo wszystko najczesciej gra na PC. Fakt posiadania high-endowego kompa w domu, z wydajnymi kartami graficznymi dzialajacymi w SLI, gora ramu i podkreconym wielordzeniowym prockiem nie sprawi, ze nagle zaczne dostawac gry, ktore wygladaja o niebo lepiej i wywoluja opad szczeki swoimi efektami, mechanika, fabula i swiezymi pomyslami. Gry konsolowe stanowia mianownik dla calej branzy i wplywaja na to, co trafia na PC…

  51. Ups, oczywiście miałem na myśli Radona HD 7850.

  52. @szacher|Nowe GF Titan maja juz 6GB DDR5. 🙂 Tyle ze kosztuja ponad 1000 USD/EUR. 🙁 @arisa321|LOL. I co z ta wydajnoscia zrobisz? Uruchomisz dzieki niej gre, ktorej nie ma, czy bedziesz grac w porta z konsoli? 😉

  53. A tam gry, nowy XKloc będzie mieć Skype to musi wygrać z PS4, no bo w końcu nie wiele osób posiada zwykłego, przynajmniej średniej klasy PCeta, który mógłby go odpalić… xP Nie wiem jak wy ale ja mam wrażenie, że od premiery X360 konsole utraciły swój elitarno-ekskluzywny charakter, a większość tytułów, które pojawiły się na nim zastały także wydane na PC i to w bardziej dopracowanej formie.

  54. @Professor Uncharted, God of War, Gran Turismo 5, Motorstorm, Infamous, Bayonetta, Heavy Rain, UFC, Fight Night, Metal Gear Solid, Rachet and Clank, Little big planet, EyePet, Mortal Kombat, Tekken, Soul Calibur, Read Ded Redemption itp.itd.Odsyłam do poprzedniego wpisu jeśli chodzi o 2 część twojego textu w którym pisałem do kolegi co dużo pisał a mało widział.@arisa321 Podaj mi te bardziej rozwinięte tytuły, chętnie zagram.@szacher Jasne, liczy się ilość nie jakość 🙂 tak samo jak z graczami PC only

  55. Ci którzy sądzą że komputery nie nadają się do grania niech sobie myślą co chcą. Tylko że nie ma wiele gier konsolowych (o ile w ogóle jakieś są) które posiadają mody czy patche tworzone przez użytkowników.

  56. @Dracks90 kto tu się spiera że PC nie nadają się do grania? Mody, Patche i DLC? jeśli takie dostaję tzn. że dostałem niedorobioną grę. Jeśli ich nie mam tzn. że ich nie potrzebuję. Proste! Przypominasz nowy tygodnik – „Do rzeczy”, który chwali się tym że jest dla ludzi myślących samodzielnie z tym że zawsze pisze i opowiada się po 1 stronie, co za tym idzie przedstawia racje tylko jednej strony (niektóre żałosne).

  57. czarnydar37 11 marca 2013 o 12:03

    PS4 I PC RULES

  58. cóż pewne jest , że nowe konsole będą mocne ( choć jakoś nie wydaje mi się , aby wyprzedziły Pc ) i zadziwią grafiką i nowymi możliwościami ( które z kolei dodadza nie co dodatkowej zabawy ) , choć M jest w chwili obecnej na lepszej pozycji , a dzięki temu może dodać ciekawsze dodatkowe zabawki to głównie o sukcesie będzie odpowiadać ( mym zdaniem ) cena nowej konsoli , oraz ile będzie miała gier przy starcie

  59. @Selekt|Co do patchy sie zgodze, co do modow juz nie. Mody nie naprawiaja samej gry, ale dodaja do nie nowe tresci, czasem zupelnie ja zmieniajac. Trudno uznac ARME za „niedorobiona” gre tylko dlatego, ze oryginal nie zawieral w sobie stworzonego przez fana DayZ, prawda? Wspieranie modow wydluza zywot gry, bo dzieki nim spolecznosc graczy moze sama wymyslac nowe scenariusze fabularne, itemy lub nowe mechanizmy rozgrywki, to nie ma nic wspolnego z „niedorobieniem” tytulu…

  60. Mody nie koniecznie muszą naprawiać grę więc argument o tym że gra która ich nie obsługuje jest niedorobiona jest głupotą (bo przecież gracze potrafią wpaść na coś o czym twórcy nie pomyśleli, patrz mody do Minecrafta). Dodatkowo nie pisałem że PC jest lepszy od konsoli, bo i jedne i drugie mają swoje wady i zalety.

  61. @Aargh. Tu sie mylisz.Co najwyzej nawala bardzo duzo tekstur sredniej jakosci. GPU w PS4 jest slaby jesli chodzio moc oblczeniowa i bardzo ładnych tekstur ,efektow 3D nie przeliczy. Duza ilosc pamieci spowoduje ze bedzie ich duzo ale nie wypasionych

  62. Najzabawniejsze jest w tym to, że jak Pachter coś mówi, to dzieje się dokładnie na odwrót.

  63. Jak widzę znów te cudne ploty o tym że konsole wypchną PC’ty to aż chce mi się śmiać 😀 Konsola lepsza od PC’ta? Proszę was! Grałem w nowsze produkcje bez ścinek na DDR 400MHz 2GB..

  64. kumpel33333 11 marca 2013 o 12:44

    „bo pecety wyprzedziły je, jeśli chodzi o wydajność wiele lat temu” tu jest błąd, pecety nigdy nie mogły wyprzedzić konsol bo zawsze miały większą moc -.- pisanie takich bzdur to jak napisanie że wnuk wyprzedził w starości swojego dziadka. Konsola to komputer przystosowany do grania więc jeśli nie ma komputera nie ma konsol ale może być na odwrót tak samo że dziadek może nie mieć wnuka ale wnuk musi mieć dziadka bo to od niego pochodzi.

  65. PS2: CPU 299 MHz, GPU 150 MHz , 4 MB eDRAM, pamięć operacyjna 32 MB RAM RDRAM. Że na takim sprzęcie udało im się stworzyć takie gry jak God of War 2, Black , Gran Turismo 4, Okami, Final Fantasy X, Metal Gear Solid 3, Tekken 5 itp. to jest jakiś cud. Ja bym nie patrzył na to co nowe konsole będą miały w środku ale raczej jak będą zoptymalizowane.

  66. Jak już to 266 mhz

  67. dobrze @dzidziusio mowi, ja tez mialem ps2.Oczywiscie zawsze myslalem ze PC jest lepsze bo jest pod wzgledem wydajnosciowym lecz popatrzcie na podzespoly w konsolach nie sa one tak jak w PC tylko sa robione pod konsole co oznacza wieksza wydajnosc wezmy pod uwage xoboxa 360 niby 512 mb pamieci ddr3 dobra teraz wezmy pamiec 512 mb ddr3 od kompa i sprobojmy odpalic crysisa.Min trzeba miec 2 gb pamieci ze swojego doswiadczenia powiem ze na xboxsie bedzie dzialalo bez zacinki a na PC pokaz zdjec:)

  68. Dziwie sie, ze jeszcze nikt nie napisal o roznicach w rozdzialce wyswietlanego obrazu miedzy konsolami i PC oraz o przekatnych na TV i monitorze… 😛

  69. „Sony zdecydowało się postawić na 8 GB RAM-u, bo to oznacza, że PS4 przez wiele lat będzie lepsze od większości PC-tów”- nie rozśmieszajcie mnie. |PC to konstrukcja modułowa, dzięki czemu jeśli tylko zajdzie potrzeba można go rozbudować wedle swoich potrzeb. Poza tym- pcty nie mogły nigdy wyprzedzić konsol, bo i tak zawsze miały większą moc obliczeniową. Poza tym- czemu jak pojawiają się takie „akcje” jakoś nikt nie wspomina o różnicach rozdzielczości między blaszakiem, a konsolą? Ach, tak- bo to niewygodne

  70. @budikudi5 – fakt jest taki, że na konsole masz jeden konfig którym się kierują twórcy a na PC juz tak łatwo nie ma.|BTW.; daje rok na wypuszczenie wydajniejszego sprzętu i 2-2,5 roku na nadgonienie ze sprzętem przez użytkowników PC ;] Może nawet szybciej.

  71. i tak czeka nas inwigilacja przez ps4 i x720

  72. @hydro|Starsze modele miały 294 MHz, a nowsze 299 MHz, nie wiem skąd wziąłeś to 266. Po drugie nie ma czegoś takiego jak mhz, mega to w skrócie M a Herz to Hz.

  73. @budikudi5 x360 nie używa ddr3. Pamięć RAM w obecnych konsolach ma znacznie większą przepustowość od DDR3. Tak czy siak drogie dzieci, zapominacie o tym że technologia tak naprawdę nie ma znaczenia. Takie okami które wyszło przecież na PS2 jeżeli chodzi o wygląd jest piękniejsze od jakiegoś tam crysisa 3 który poza technologią nie oferuje kompletnie nic. Ale nah, lepiej ładować kasę w technologię żeby włosy wyglądały bardziej realistycznie, hurra.

  74. Co za pierdzelenie w bambus. Konsole lepsze od PC przez lata? Na starcie będą już słabsze od mojego PCta, który jakoś bardzo młody nie jest. 8GB Ramu mam już ze 3 lata przynajmniej. Obecnie rozglądam się nad odmłodzeniem. Nowy proc płyta i 32Gb ramu więc niech mnie nie rozbawiają takimi komentami. Aby nie być też gołosłownym u mnie w pracy chłopaki w lapkach nawet mają 8GB ramu a w stacjonarnych niektórzy od pewnego czasu 16 więc naprawdę mówimy o trzecim świecie?

  75. @Ziemias – i na pewno masz gddr5 albo nawet szybszą:) ? Nie tylko ilość się liczy. Aargh podał link do ciekawego artykułu, gdzie widać jak szybkość pamięci wpływa na ogólną wydajność.

  76. @Ziemas|Nawet i pierdyliard RAMu nie sprawi, ze gra bedzie dzialala u Ciebie lepiej niz na konsoli. Jesli port na PC bedzie beznadziejnie zoptymalizowany, to tytul plynnie dzialajacy na slabej konsoli bedzie chrupac niemilosiernie nawet na duzo lepszym od tej konsoli pececie. To nie o moc tu chodzi, a o optymalizacje gry na dana platforme.

  77. @ Mati87 bez zgryźliwości. Ok może byc róznica w prędkości ale zważ na to, że na PC taki RAM też się pojawi i to szybciej niż nam się może wydawać. Tylko czy gry, które będą wychodzić na nowe konsole i na PCy na PC będą wyglądały gorzej lub będą się cięły to nie sądzę. Nadal PCty będą się rozwijać a konsole zatrzymają się w punkcie premiery. Co do Ramu jak przesiadałem się z DDR2 800mhz na DDR3 1600 to za szczególnej roznicy nie widzialem w predkosci tak realnie.Mimo, ze 2x taka predkosc. Ilosc ma znaczenie

  78. @ tomecki Nie musisz kupowac od razu tytana graficznego. ja obecnie smigam na Radeonie 6950@6970 i wsio na max detalach chodzi bez problemu. A obecnie taka karte kupisz za okolo 600zl. owszem i tak sumarycznie PC wychodzi drozej ale jest to wygodniejsza platforma, bardziej wszechstronna, rozwojowa i mocniejsza 🙂 Konsole to mimo wszystko zabaweczki. mam x360 i jakos nie ciągnie mnie do grania na tym majac CP pod reka. Tylko wieczorem jak juz leze w lozku to do zamulenia wlacze konsole i cos pykne.

  79. @Ziemas dobra rada: nie pisz już więcej. Nawet jak wsadzisz 64GB ramu do swojego kompa to nic ci to nie da. Kompletnie. Na ten moment 8 gb to aż za dużo do gier i mówimy to o PC. A to że taktowanie jest dwukrotnie wyższe nie znaczy że jest tez dwukrotnie szybsze.

  80. Ech… Sam jestem „fanem” PCtów, ale dostaję torsji jak widzę co niektórzy piszą…|Konsola musi zmieścić się w 1500-2500zł, a ograniczeniem PCta jest pojemność portfela. Nie mówcie, że za cenę PS4 kupicie podobny komputer w tym samym czasie. Komputery dopiero po paru latach będą w tym samym przedziale cenowym i wydajnościowym co konsole. Jeśli karta graficzna na poziomie konsol nowych generacji (bo tak szacuję) kosztuje tyle co 2 konsole (GTX Titan i PS4, ceny spekulowane) to gdzie tu jest równość?

  81. @ tomecki Cena/jakosc jesli masz na mysli tylko granie. Patrzac na PC jako na platforme multi wychodzi jednak tu taniej. Chce porobic muze – robie. Chce obrobic filmy z wakacji – dzialam. Chce sie zrelaksowac na najwyzszym poziomie (nie wykastrowana grafika jak na obecnej generacji) odpalam gre. Chce obejrzec film w HD – oglądam i masa masa przykladow. PC to platforma Multi wiec i cena wyzsza. jesli masz PC TYLKo do grania to moze i nie ma sensu choc jak ktos chce grac na max i w FPS nie meczyc sie padem…

  82. @ VoidORO nie pisz juz wiecej jak nie masz pojecia. Jak pisalem wczesniej nie uzywam PC tylko do grania. Robie muze, obrabiam filmy i do tego potrezbuje RAmu. Taki Cubase pozera kazda ilosc wiec nie pitol mi tu tylko o grach.

  83. Tytuł newsa delikatnie przesadzony względem cytatu 😛 a tak poza tym to zgadzam się z Tesu – grunt to optymalizacja, a kosmiczna ilość ramu nie jest aż tak ważna jak niektórym poniżej się wydaje… Jej szybkość też. Myślę, że wypowiedź ma związek z niedoborem ramu na jaki cierpiała poprzednia generacja.

  84. @ tomecki problem stalych fpsow nie jest uciazliwy tak jak to opisujesz. Przy mocnym sprzecie i dobrze zoptymalizowanej grze tego nie ma. Owszem sa sporadyczne przypadki ale nie ma co demonizowac, ze to jakas plaga przy graniu na PC. Dla mnie wazniejszy jest komfort rozgrywki. Granie w FPSy na konsoli to masochizm. To tak jakbym na polowanie zamiast z dzidą poszedl z patelnia i tego dzika naparzal po lbie az padnie. pad i FPSy to nienaturalne. Mysz i klawiatura bezapelacyjnie jest tu najlepsza.

  85. @tomecki|Ach, uwielbiam ten stary argument „Po co zmieniać ciągle CPU,GPU czy ram”. Od dluzszego juz czasu panuje spory zastoj w wymaganiach gier i tego „ciaglego zmieniania” nie ma. Jedynie gry, ktore powstaja glownie z mysla o PC (jak BF3 czy Crysis 3) sa tutaj wyjatkiem. Zamknieta architektura konsol i ich ograniczenia sprawiaja, ze i na PC od dawna nie trzeba wymieniac podzespolow co rok czy dwa, by cieszyc sie grami.

  86. @ tomecki ja Ciebie nie rozumię. O co Ci chodzi z tym ucieraniem nosa. Gram obecnie w Tomb raidera ze wszytstkim na max wiec o co Ci chodzi?

  87. Wątpie żeby konsola wyprzedziłą PC ponieważ (tu me wywody) piec’a można ulepszać nabieżąco w nowe karty idt. ,a konsoli już nie wystarczą tylko 2 lata lub mniej i już znowu kompy wyprzedzą konsole o wiele lat dzięki [(tu mi.)bez krypto reklam] firmie AMD , Intel lub nvidia.Więc nie ma co gdybać. Ale również nie mówie tu że konsole są do kitu bo sam zaposiadam.

  88. Jak coś sry za błedy.|@Down

  89. @ tomecki z tymi exclusivami na konsolach to nie dokońca jest tak pieknie jak opisałes. Też chcialem pograc w Red Dead Redemption. Nie bylo szans na PC to kupilem X360 gre nabylem ale niestety nie mam zadnej radosci z grania bo to pad. Dla mnie granie na padzie w takie gry to masochizm i gra choc pragne w nia zagrac to nie gram. Moze kiedys wyjdzie na PC, ale na konsoli juz tego nie tkne. Kupilem nawet Aimon XB taki myszko pad ale to nie mysz wiec lipa. Nie wystarczy nabyc konsole aby sie cieszyc exclusivam

  90. @tomecki|O ile z wiekszoscia Twojego komentarza sie zgadzam, to zapominasz, ze sporo z piszacych tu ludzi to osoby mlode, ktore jeszcze nie zarabiaja, ergo sa skazane na jedna platforme (komputer kupiony „do nauki” albo konsola otrzymana jako prezent na gwiazdke/urodziny). Pisanie wiec, ze zakup konsoli jest latwy jest cokolwiek nie na miejscu, zwlaszcza w polskich warunkach. Pewnie tez i z tego powodu sa te wojenki, o kto juz raz zostanie graczem multiplatformowym inaczej patrzy na wszystkie platformy.

  91. @Ziemas Granie w paintball jest lepsze w realu niż na PC. W realu można nacisnąć spust i widać jak kulki lecą. Dlatego uważam że granie na PC to masochizm. Dalej chcesz ciągnąć taką „inteligentną” dyskusję. Kolejny dzisiaj co dużo widzi a nic nie wie. Granie na padzie jest przyjemne i lepsze niż na myszce i klawiaturze o ile gra i sterowanie jest do niego przystosowana. Wbijcie to do swoich łbów zamiast powtarzać i mielić głupoty pisane jedna po drugiej. Macie jakąś satysfakcję tak się poniżając.

  92. @Tesu ma racje bo taka jest prawda nikt młody nie zarobi dorywczo (praca wakacyjna) na nowy sprzęty.

  93. @Selekt|Gram w FPSy i na PC i na konsoli i sorry, ale jesli chodzi o rozrywke polegajaca na siedzeniu przed ekranem i strzelanie z perspektywy pierwszej osoby, to jednak mycha jest precyzyjniejsza i bardziej oddaje refleks grajacego. Nie bawilem sie jeszcze co prawda sharpshooterem w Killzone, ale to jest gadzet do Move, a nie podstawowy kontroler.

  94. @ Selekt mówimy o grach na maszynie a nie o zyciu realnym wiec twoje porownanie jest idiotyczne. Jesli uwazasz, ze nawet najlepiej przygotowany FPS na konsole i ten sam na PC to i tak na padzie gra sie wygodniej to nie mam o czym z toba rozmawiac. Wpusc na te sama mape w tej samej grze goscia z konsola i padem i PC i zobaczysz wynik. Celowanie padem to masochizm jesli to lubisz jestes masochista 🙂

  95. Na pocieszenie dodam, ze w grach TPP wole pada niz myche. 😛 Owszem, mozna pisac o subiektywnych preferencjach, ale jesli mnie pamiec nie myli, to zorganizowano kiedys pojedynek miedzy graczami grajacymi na padach z tymi grajacymi na myszce i klawiaturze w CoDa (chyba?) i kolesie z padami szans nie mieli.|@tomecki Ja BF4 kupie na PC – moj obecny komp raczej nie bedzie mial problemow z uciagnieciem go, a mycha to mycha. 😛

  96. @ Tesu oczywiscie, ze z padami szans nie mieli. To tak jak przybyli podbic ameryke ze strzelbami a tam tubyly dalej dzidy w rekach. Najlepszy wymiatacz na padzie szans nie bedzie mial ze sredniakiem z mysza i klawiatura bo do FPSa to naturalne peryferia. Pod PC moge sobie jednak pada podpiac a pod konsole klawy i myszy juz nie.

  97. Jak komentarze o PS3 tak komentarze o PS4 trzeba traktować z przymrużeniem oka. Pan Blomberg, nie zdaje sobie sprawy, że 8 GB dość szybkiego ramu to standard od dość dawna (nawet ja w rocznym laptopie z dolnego zakresu klasy średniej (wtem 2,5K) tyle mam. Gracze faktycznie mają co najmniej 6 GB ramu, wyjątkiem są tylko gracze ze starymi budżetowym zestawami. Teraz standard to 8+ GB na stacjonarce, i 6+ w laptopie klasy średniej.

  98. @ tomecki ja jestem pelnokrwisty gracz PC a jednak mam w domu Xboxa 360 PS2 i Wii + 2 PSP (dzieciaki graja w aucie a i ja do roboty zabieram czasem) Wiec PCtowcy jak najbardziej maja tez i konsole. Moi koledzy z pracy rowniez maja jak nie PS3 to Xboxa ale glowna platforma do grania dla kazdego jest PC

  99. @tomecki|Tyle ze na Zachodzie (glownie w USA, choc nie tylko). w domach w wiekszosci znajduja sie kompy marki Apple, na ktorych pograc za bardzo nie idzie… Dlatego najczesciej panuje tam rozdzial miedzy komputer do pracy, szkoly, serwisow spolecznosciowych (choc to juz jakis czas temu przejely komurki) i konsole do gier.

  100. @ mrowczak ale oni tu sie brandzlują nad nowym GDDR 5, ze szybszy i bla bla, ale to kwestia czasu kiedy i na PC to zawita. Te konsole na starcie juz beda slabsze od wypasionych PC wiec nie ma co dyskutowac. Sam RAM to nie wszystko. Grafika PS4 to radek 7850 z tego co pamietaj. przyzwoita karta ale na pewno nie demon szybkosci.

  101. @mrowczak|No i znowu… a ile masz pamieci na karcie graficznej? 1GB? 2? 4? Bo te 8 GB RAM w PS4 rownie dobrze moze byc wykorzystane jako np. 6GB na sama grafike w grach (na PC tyle znajdziesz tylko w GF Titan, ktory kosztuje wiecej niz Twoj lapek, kiedy go kupowales rok temu…)

  102. Świetna sprawa te nowe konsole , do tej pory jechałem tylko na PC , ale chyba się w końcu przekonam do zakupu piewszej mojej konsoli , poczekam jeszcze co pokaże Xbox720 , w tym momencie bardziej leży mi PS4 , lepsze exl.

  103. @tomecki|To nie klotnia – raczej prostowanie niecelnych badz niesprawiedliwych uwag wzgledem i jednej i drugiej platformy. Bo co by nie mowic, zarowno PC jak i konsole maja swoje zalety jak i wady i tylko posiadanie jednych i drugich pozwala czerpac z gamingu jak najwiecej, w przeciwnym razie gracz jest skazany na bycie ograniczonym do jednego tylko systemu i traci na tym.

  104. @Ziemias|Pod PS3 można podłączyć klawiaturę i mysz zagrać np. w Killzone > http:www.youtube.com/watch?v=qfm41OqLga0

  105. PrimeroVorianAtreides 11 marca 2013 o 15:19

    Kolejne wrozenie z fusow;) A na koniec wazne sa gry. Poki nie beda jeszcze bardziej pociete na DLC to juz pierwszy sukces:) Poki bedzie nowe Halo, Forza, gry od Naughty Dog, itd, bedzie dobrze:)

  106. @ dzidziusio to jest tak dzialajaca myszka jak w przypadko Aimona XB (NA PS3 tez jest Aimon) Dziala to ale to nie jest precyzja myszki z PC. Do tego ile zabawy w ustawienia tego takze nie jest to z pewnoscia komfort PC i ta sama zabawa.

  107. Gwynbleidd11 11 marca 2013 o 15:44

    oj tam, pewnie poczatkowo PS4 bedzie gorowac nad PC, ale po jakims czasie PC zapewne i tak go wyprzedzi ;]

  108. Przez lata? No może i faktycznie maksymalnie przez 2 lata będzie górować nad przeciętnym PCtem do grania.

  109. Nie chodzi o bebechy tylko o gry, wygodę grania i optymalizacje. Z PS3 czy PS2 twórcy gier wyciągnęli wszystko co się da a posiadały tak mało pamięci. Ja Pc mam do gier niezależnych i do przeglądania neta niech sobie żyje swoim życiem jak padnie to go wymienię. Konsole mam do grania, nie martwię się o optymalizacje siedzę sobie na kanapie i jest git. Miałem śmieszną sytuacje nauczyłem się grać w FPSy na padzie i przerzuciłem się z nim na PC i bez problemu łoiłem dupska innym graczom bez wspomagaczy.

  110. @Tesu, przecież to kwestia roku czy dwóch. Już w przeciągu ostatniego roku, w kartach z przedziału mid ilość i szybkość pamięci powiększyła się niemal dwukrotnie. W ciągu dwóch lat znów zapewne się powiększy. A karty z tego przedziału mają co najmniej tyle mocy obliczeniowej co całe PS3. Już nie będę mówił o kartach z przedziału High i Ultra. 4GB ramu to niemało (już widzę te nowe gry na PS3 które wykorzystają chociażby 1 GB). Nie chcę nawet mówić o całych zestawach.

  111. Przepraszam ” Już widzę te nowe gry na PS4 które wykorzystują chociażby 1GB”

  112. @NieMy|W takim razie uwazaj, bo Cie jeszcze Sony albo Microsoft porwa i poddadza eksperymentom w swoich tajnych laboratoriach. Dlaczego? Bo udalo Ci sie cos, czego nie byli w stanie dokonac doswiadczeni konsolowi gracze e-sportowi grajacy przeciw zwyklym graczom PC… 😉

  113. Zobaczymy kto ostatecznie zaoferuje coś lepszego. Bo to co pokazało Sony to to nie jest końcowe możliwe że coś się zmieni do E3 bo MS znając już możliwą specyfikacje pewnie wyłoży lepszą lub podobną. Skype jakoś do mnie nie przemawia, zobaczymy jak to będzie z exami na nowym Xie. Ale raczej kupię konsolę od Sony. Chciałbym zobaczyć jak się zmieni grafika w nowych konsolach za kilka lat bo pewnie będzie jak w przypadku PS3 że z każdym exem będą się starać żeby gra wyglądała bardziej miodnie.

  114. @korinogaro PS 3 miało tylko 0.5 GB RAM-u a górowało nad PC kilka dobrych lat to ma 8 GB

  115. @mrowczak|Gadac mozna w nieskonczonosc o mocy, ale wez pod uwage, ze konsole obecnej, przestarzalej juz genercji, potrafia przy o wiele gorszych parametrach odpalac bez problemu gry, ktore na PC na takiej samej konfiguracji nawet sie nie uruchomia. I nie mowie tu o grach typu BF3 czy Crysis 3, ktore w tej chwili sa kastrowane z efektow do plynnego dzialania na konsolach, ale o produkcje starsze – podstawa jest optymalizacja kodu. Kto gral w GTA IV na PC w 2008/2009 roku ten wie o co chodzi.

  116. @mrowczak|No i nie zapominaj, ze tytuly startowe zawsze wygladaly gorzej od tych, ktore pojawialy sie pozniej. Pierwsze Uncharted z 2007 roku wyglada sporo gorzej od Uncharted 3, ktore zostalo wydane cztery lata pozniej, chociaz obydwa dzialaja na konsoli tej samej generacji. Mozna sie tylko spodziewac, ze to co Sony pokazalo na konferencji zostanie zdeklasowane przez tytuly, ktore wyjda na PS4 3-4 lata po premierze nowej konsoli, kiedy tworcy gier beda wyciskac z tej platformy coraz wiecej zasobow.

  117. @olek790: Gorowalo? Crysis 1 spokojnie moglby dzis miec premiere i wciaz by wygladal lepiej niz niejeden topowy exclusive z PS3.

  118. …instalacji Linuxa, wychodziła na jaw cała ułomność konsolki.|Owszem tytuły startowe wyglądały gorzej, ale zawsze lepiej niż poprzednia generacja, bo, mówiło się o rewolucji. Po obecnej prezentacji, nikt nie ukrywa, że nie został niczym zaskoczony. Gry nie wyglądają lepiej, wyglądają jak CurrentGen, w FHD. Natomiast PC w tej chwili jest do przodu jeśli chodzi o wydajność. Jedyną szansą PS4 na jakąś dominację jest właśnie zamknięta platforma. Bo wydajność niestety nią nie jest.

  119. @Tesu Owszem ta dyskusja jest typowo akademicka. |Co do odpalania gier na podobnych (nie identycznych) konfiguracjach. OPTYMALIZACJA. PS3 tak naprawdę nigdy nie było tak wydajne jak reklamowało je Sony. Jedyną zaletą jednej konfiguracji jest łatwość optymalizacji pod nią. Dodatkowo, Konsolkowe wersje nowych gierek, wyglądały po prostu gorzej. miały niższe rozdzielczości, gorsze tekstury, mniejsze mapy, prymitywniejsze efekty, i wymieniać można dalej i dalej i dalej. Właśnie dlatego Sony usunęło opcję …

  120. @iHS|I wlasnie o to mi chodzi – PC moze byc mocniejszy od konsoli, ale co z tego, skoro jesli optymalizacja jest zrobiona od niechcenia, to na slabszej konsoli ta sama gra bedzie dzialac lepiej niz na high-endowym kompie? Licytowanie sie na moc jest w tym przypadku pozbawione sensu…

  121. @Tesu więc kolejny minus dla konsolek, gorsi programiści. 😛

  122. @Tesu – bierzesz pod uwagę, że tan „gameplay” KZ był retuszowany? Kiedy KZ2 wyszedł też wyglądał gorzej niż na reklamówkach. Wiec można z tego wnioskować, że grafika na PS4 będzie gorsza niż była tam pokazana, a i tak jakiegoś wielkiego wrażenia nie robiła. Efekty bez szału, tekstury momentami tragiczne i to w porównaniu do tego co jest obecnie na PC. Do premiery konsol różnica jeszcze wzrośnie, nie mówiąc już o tym co będzie się działo w kolejnych latach. PS4 będzie przestarzałe w chwili premiery.

  123. M$ wygra jeśli wypier… płatne multi

  124. Najwieksza wada i zaleta konsol jest to, ze spowolniaja rozwoj gier na PC, ktory najczesciej nie jest platforma docelowa i dostaje tylko porty z konsoli. A dlaczego to zaleta? Bo dzieki temu kilkuletnie kompy wciaz sa w stanie uruchomic nowsze tytuly i ludzie nie narzekaja, ze chociaz rok wczesniej kupili mocnego pieca, to jest on juz za slaby do plynnej gry w nowosci i znowu trzeba wymieniac sprzet. 😉

  125. Więcej ramu = lepsza wydajnosc przez lata. LOL…

  126. @Dives|Killzone 3 tez byl brzydka gra i wygladal identycznie jak KZ2, w koncu to ta sama platforma o zamknietej architekturze, prawda? 😉 Co z tego, ze za 3 lata ludzie beda mieli w kompach Titany i ich nastepcow, skoro w dalszym ciagu gry multiplatformowe dalej beda rownane w dol do konsoli i cala moc kompow bedzie obslugiwac dokladnie ten sam silnik co na konsolach, chociaz za niewykorzystywana efektywnie moc kompa trzeba bedzie placic o wiele wiecej niz za konsole.

  127. Oczywiscie kolejnym plusem premiery PS4 i nowego Xklocka jest tez to, ze COD wreszcie dostanie nowy silnik, ktory oczywiscie bedzie nastepnie eksploatowany przez cala generacje nowych konsol. I jak tu sie nie cieszyc z postepu? 😉

  128. Już widze jak konsola przez lata miażdży Peceta do którego co chwila wychodzą nowe, wydajniejsze podzespoły…. Tak czy siak moc nowych konsol bardzo mnie cieszy bo i gry pójdą w końcu do przodu. Jak narazie planuje kupić PS4 i tak chyba zostanie bo z Microsoftem wspólnego moge mieć tylko Windowsa i nic więcej

  129. Co tydzień oglądam program „Pach-Attack” na GameTrailers.com i po prostu lubię tego gościa. Michael Pachter i Marcus Beer (jego audycja to „Annoyed Gamer”) to moi ulubieni wizjonerzy branży. Ludzie, którzy są również graczami i którzy oficjalnie krytykują złe posunięcia gigantów.|Polecam wszystkim (co sobotę jest nowy odcinek)

  130. Każdy kto mówi, że PS3 dorównywało PCtom przez kilka lat a miało tylko 512mb RAM jest śmieszny. Niższa ilość detali, niższa ilość obiektów, gorsza fizyka, gorsze tekstury, gorsza rozdzielczość, „krótszy horyzont” itp. itd. Gdyby programiści nie byli „leniwi” to gry na PC miałyby też mądrzejszą i to znacznie SI w grach.

  131. 8GB RAM jako wyznacznik dominacji PS4? już dawno mam w laptopie 12… i nie wydaje mi się to zbyt drogie rozwiązanie, chociaż może faktycznie nie szybko będzie to normą.

  132. „Najwieksza wada i zaleta konsol jest to, ze spowolniaja rozwoj gier na PC”. Jasne a rozwój państwa Polskiego ogranicza plemię dzikusów żyjących w dziczy Kongo w środkowej Afryce. Napisz mi jak ewoluowały gry RTS (najbardziej charakterystyczny gatunek dla PC) że ich zmiany i ewolucja „biją” po oczach pod wpływem tej mocy PC że wkrótce już Titan nie wystarczy. Kolejny Gatunek… gry pokroju Diablo – tak się rozwinęły że aż strach. Wydanie Diablo III i „zaawansowaną” rozgrywkę opóźniły konsole 🙂 Litości!

  133. @Selekt|A pamietasz czasy sprzed dominacji konsol? Nawet sie wtedy zartowalo, ze kupujac najlepszy PC w sklepie po dotarciu do domu najlepszy juz nie byl. No i bez przesady – gry RTS zapotrzebowania wielkiego na najmocniejsze karty graficzne nigdy nie mialy. I tak, jakbys nie zauwazyl rynek jest zdominowany przez tytuly FPP i TPP oraz fakt ze wiekszosc z nich to tytuly multiplatformowe, z docelowym targetem gracza-konsolowca. A Twoje porownanie wywolalo u mnie jedynie usmiech pelen politowania. 😀

  134. Bez przesady z tym 8GB RAMu, to ledwie niecałe 200zł… RAM to obecnie chyba najtańszy z podzespołów (nie licząc klawiatury i myszy;), więc niema się czym podniecać, bo na 8GB chyba każdy może sobie pozwolić.

  135. Zaden wydawca nie zdecyduje sie obecnie na stworzenie oblednie wygladajacej gry FPS bedacej PC exclusive, bo na Zachodzie ludzie graja glownie na konsolach, czyli sam sobie ograniczylby zyski. Dlatego graficznie najczesciej sa rownane w dol, do mozliwosci konsol, a na PC wydaje sie w najlepszym razie texture packi. Przyklad? Skyrim – w wersji vanilla tak samo brzydki na konsolach jak i na PC, ale po zmodowaniu przez fanow i z texture packiem wreszcie wygladajacy tak, jak powinien wygladac od poczatku.

  136. Temu panu chodziło o to że konsole będą lepsze od WIĘKSZOŚCI użytkowanych PC (a nie najszybszych) właśnie wielkością, szybkością ramu jego dzielnością – system/grafika, od PC’towego Tandemu – wolne DDR3 na system i oddzielne szybsze GDDR na grafice gdzie średnio użytkownicy mają 1-1,5GB. W którym słowniku definicja lepsze znaczy szybsze? Ehhh… chyba już starczy tych kompromitujących was wpisów, wystarczająco się zbłaźniliście.

  137. @Selekt|A jak ewoluowaly gry? Wez pod uwage takie FPSy jak Wolfenstein 3D, DOOM, Heretic (pierwszy FPS wymagajacy procka 486), Quake, Unreal, Battlefield, Far Cry – dla tych tytulow ludzie wymieniali komputery, bo wymagania gier rosly w ekspresowym tempie, tworcy nie musieli brac pod uwage zamknietej architektury konsol, a rewolucja kart 3D pozwalala na coraz wiecej. Wolfa 3D wydano w 1992 roku, FC 8 lat pozniej – postep jaki sie wtedy dokonal byl niesamowity.

  138. Wiec tak, uwazam, ze gdyby nie przeciagajaca sie obecna generacja starych konsol gry wygladalyby lepiej i widzac vanilla Skyrima moglibysmy krzyknac WOW!!! tak jak przy premierze Morrowinda i Obliviona. Zamiast tego dwa razy sprawdzalem opcje gry zeby byc pewnym, iz gra Bethesdy na max ustawieniach jednak naprawde wyglada tak zalosnie brzydko.

  139. @Tesu Się nie zrozumieliśmy bo dla mnie rozwój gier to: fabuła, klimat, ukazanie rozgrywki z innego poziomu, imersja z odgrywaną postacią i towarzyszącymi NPC, nietuzinkowe zagrywki typu-przepisz kod z pudełka w grze MGS 1. Jakiego pudełka nigdzie nie mogę go znaleźć… bo chodziło o pudełko z grą 🙂 Chciałbym zobaczyć jak w grach zlecenia na misję czy namiary na cel odbierasz na prawdziwego smartphone’a. Albo dostajesz miejsce ukrytej broni na GPS w odległości 5 km w losowym miejscu od twojego real home 🙂

  140. @Selekt|Skoro news dotyczy kwestii sprzetowych to i dyskusja dotyczy sprzetu. To o czym piszesz to juz kwestia pomyslow na mechanike rozgrywki, a nie hardware’u. Z drugiej strony zbyt wiele innowacji i oryginalnosci w temacie machaniki rozgrywki tez ostatnio nie ma, ale to raczej wina niecheci wydawcow do podejmowania ryzyka i ich upodobania do odcinania kuponow od znanych serii zamiast tworzenia zupelnie nowych tytulow z nowymi pomyslami na rozgrywke.

  141. Aargh jeśli chodzi o innowacyjne gry to nie zapominaj o takiej produkcji jak Oddworld Abe’s Oddysee czy Exodus.

  142. @Aargh Wyprzedziła bo kupiłem ją na PSStore i ostatnio przeszedłem po raz pierwszy w całości 🙂 Wkrótce po raz pierwszy sięgnę po MGS HD collection i MGS 4 🙂 MGS Peace Walker – Patent z rozbudowywaniem bazy poprzez przejmowanie maszyn bojowych i porywanie niezabijanych żołnierzy, następnie wcielanie ich do swoich szeregów jeśli mieli dobre statystyki. Słabiej już zrealizowany patent z wysyłaniem zebranych oddziałów na misje „pokojowe” 🙂 Czekam na MGS 5 gdzie te pomysły zostaną ulepszone 🙂

  143. Aha i jeszcze rozwijanie broni, itemów zależne od rekrutowanych techników, kucharzy, inżynierów/ ich ilości/ statystyk. Jedna z najbardziej innowacyjnych gier i to na PSP 🙂

  144. @Tesu – nie zgodzę się, może w chwili premiery różnice PC-konsole nie są tak duże jeśli chodzi o grafikę. Natomiast teraz są ogromne. Kilkukrotnie mnij graczy w multi, mniejsze mapy, doczytujące się obiekty i tekstury, niższa rozdzielczość. Świetnym przykładem jest tutaj crysis, kiedy z większej odległości na konsoli mierzymy do kogoś z snajperki tekstury na nim wyglądają jak rodem z PSXa.

  145. @Selekt – „Temu panu chodziło o to że konsole będą lepsze od WIĘKSZOŚCI użytkowanych PC”|Stary, lepsze to to jest od większości użytkowanych PCtów, ale w Polsce i podobnych. Na zachodzie (czy dalekim wschodzie)taki sprzęt to już niedługo sprzęt budżetowy, nie najszybsze maszyny. Słabsze od tego maszyny to tylko domowe centra rozrywki, albo urządzenia stricte biurowe.

  146. @Dives|Aczy ja gdzies napisalem, ze roznic miedzy PC a konsolami nie ma po premierze tych drugich. Nie myle postepujacego rozwoju graficznego konsol z dotrzymywaniem kroku rosnacym mozliwosciom PC. Tyle tylko, ze z czasem nastepuje spora nadwyzka mocy PC w stosunku do wymagan gier (tak jak teraz) i docieramy do momentu, w ktorym zarowno konsolowcy, jak i posiadacze PC czekaja na premiere nowej generacji konsol zeby wreszcie cos drgnelo na rynku i sequele gier dostaly nowe silniki.

  147. @Tesu – a ja właśnie uważam, że nie jest to regułą. Gry takie Jak Crysis, BF3 czy Watch Dogs pokazują, że jak najbardziej opłaca się mieć przyzwoitego PC. DO tego dochodzi fakt, że mody często poprawiają grafikę na komputerach względem tej zaprezentowanych przez twórców. Ponownie przyda się „nadwyżka” mocy obliczeniowe.

  148. Ta. Ja ma 8GB Ramu DDR3. Dlaczego? Bo są tanie i będą coraz tańsze.

  149. Tak. Znowu wojna na cyferki… Dzięki 8gb ramu można robieć cuda na konsolach. O wiele więcej detali, dalekie pole widzenia,powróci granie w gry LAN w nowszych tytułach,wielozadaniowość aplikacji i inne duperele o których nie wiem.

  150. Wieleu szydzi z tych 8GB Ramu więc pozwole sobie zacytować pana który coś się zna, ja o tym wiem od dawna ale wielu może nie zdawać sobie sprawy jak bardzo obniża sie wydajnoś przy pisaniu programu dla wielu maszyn a nie tylko jednej.

  151. „Fakt jest taki, że PS4 posiada znacznie szybszą pamięć RAM niż jest w PC, co znacznie pomaga w rozdysponowaniu grafiką po zasobach, co jest łatwiejsze z racji tego, że operacje nie przechodzą przez Windowsa gdy chcemy uzyskać coś z GPU. Renderowanie rzeczy przez system operacyjny ma wpływ na wydajność. Jako, że na konsoli wszystko rozbija się o gry – tego problemu nie ma – co za tym idzie, gra działa znacznie lepiej. A jeśli tworzysz od początku do końca na jednym, dedykowanym grom sprzęcie – różnica jest

  152. ogroma „

  153. ogromna ” ups

  154. Pisalem juz wczesniej ale niektorzy nie rozumieja o co chodzi.Konsola jest przystosowana do gier bo ma specjalne podzespoly za to PC tez jest do gier ale tez do innych aplikacji.No w sumie na konsolach coraz nwszych tez mozna uruchamiac aplikacje ale to nie to samo co PC.Zreszta ta konfrontacja jest bezuzyteczna.Powiem wam cos kupcie ps4 lub xoboxa360 mniejwiecej nowy kosztuje 700 wzwyz a teraz kupcie nowego kompa np do 1000zl za tyle ile mozna kupic nowa konsole i sprobojcie odplaic na tym kompie crisisa 3

  155. Predzej tego kompa do 1000zl wam spali albo bedzie pokaz slajdow na minimalnych a na konsoli pogracie sobie bez zadnej przycinki.Wydaje mi sie ze naprawde ta dyskusja nie ma sensu.Jak dla mnie komputer jest do roznych aplikacji internetu,programow graficznych czy sluchania muzyki a konsola sluzy do gier poniewaz wiekszass gier wychodzi teraz pod konsole i na konsoli pogramy bez instalowania jakichs programow i innych aplikacji.Zreszta dzieci mysla i beda ze PC jest najlepszy choc sie myla

  156. heh przez wiele lat… ROTFL konsole przergraja znowu, muszą. To wynika z prawa Moore’a

  157. Jeszcze jedna rzecz odnośnie RAMu. Wyczytałem, iż są one zaopatrzone „aż” w 8GB ponieważ pamięć ta ma służyć jako swoisty substytut dysku twardego. Jak największa ilość danych ma być w jednej chwili obecna w RAMie co ma zminimalizować ilość loadingów itp. Natomiast do dyspozycji GPU/CPU na obliczenia będzie przyznana jej znacznie mniejsza część. Ma to sens, gdyż po cholerę układowi na poziomie 7850 więcej niż 1GB pamięci? Moc obliczeniowa nie wzrośnie.

  158. AkarZaephyr 12 marca 2013 o 16:16

    Rzeczywiście, TV w konsoli i Skype mogą być ciekawym dodatkiem, o ile M$ ponownie nie ograniczy ich do terytorium USA. Osobiście kupię raczej PS4 ale jeśli TV będzie dostępne w Polsce zacznę się zastanawiać. Wątpię jednak.

  159. @Dives, nie chcę Ci psuć światopoglądu ale w pececie masz to samo. Myślisz, że gdzie gra „ładuje” swoje tekstury, modele, mapy i dźwięki podczas loadingu? W inne miejsce dysku twardego? Nie, właśnie do ramu. Acz rozumiem, że rewelacją ma być „ram TYLKO w tym jednym celu”, średnio mi się to widzi, chyba że Sony zrobiło konsolkę z 1,5 gb ram i potem prościej im było dorzucić sześciogigabajtowy „ramdisk” niż dodać po bożemu ramu (ależ ta teoria brzmi dziwnie).@czapel007: znowu? kiedy konsole „przegrały”?

  160. Nie w takiej skali, nie było jeszcze gry która wykorzystałaby chociaż 6GB RAMu w jednej chwili. Ma to dać efekt podobny jak przy wykorzystaniu SSD na PC.

  161. 8 GB Ramu ma wyprzedzać PC’ty na lata. Żartują sobie czy co? A bajery w stylu połącz smartfona z telewizorem/ konsolą itd wcale mnie nie ruszają. Niemniej jako że PS3 potaniało kupiłem sobie egzemplarz ostatnio, tylko z jednego powodu. RDR

  162. Gamefighter 13 marca 2013 o 07:57

    PC zawsze będą lepsze ponieważ dla nich są większe możliwości technologiczne i możliwa rozbudowa,ps4 będzie wydajniejsze niż standardowy PC-et ale nie ma co się równać z wydajniejszymi kompami,to dla pc powstaje najwięcej podzespołów przykładem może być karta graficzna gforce gtx titan.Wydajność najnowszych stacjonarek jest faktem,że konsole nie będą wydajniejsze

  163. @nortalf – w RDR to się chyba na xbox’e gra…na PS3 jest skopany port.

  164. @Gamefighter zacytuje ciebie „to dla pc powstaje najwięcej podzespołów” a dla kogo maja powstawac podzespoly dla komorek lub tabeltów czy telefonow stacjonarnych no powiedz! widze ze nie masz sie co wypowiadac bo nawet nie masz konsoli.Wez ty mi powiedz logike tego postu! przeciez kazdy wi ze PC jest wydajniejsze ale cena jest kilkakrotnie wieksza od kosztu konsoli z podobna wydajnoscia.Takze czekam na twoja odpowiedz z niecierpliwoscia:)

  165. Debilna dyskusja. Konsole od zawsze były do grania, a komputery do pracy itp. U nas wyrosło stado baranów, myślących inaczej, że PC jest wszechużytkowy, a wszystko przez brak rozwiniętego rynku konsol we wcześniejszych latach + ceny z kosmosu. Bo kto przecież kilka lat temu kupował konsolę + gry po 200 zł, zamiast złożyć kompa po kosztach i kupować piraty na rynku po 30 zł. 🙂 PCtowcy poczekają jeszcze pare lat i będą grać tylko w simsy, bo w końcu dojdzie do tego że prawie żadna gra nie będzie w dystrybu

  166. @Senpaj: Przepraszam za słownictwo ale chyba cię pojebało. Gry są na komputerach robione i nigdy na tą platformę nie umrą… Z czego myślisz utrzymają się producenci kart graficznych (które graficznie biją konsole w każdym stopniu)? Konsole idą w stronę casualu i „rodzinności” przemawia za tym fakt na jak słabych kartach graficznych je opierają.Źle ci się wydaje że w naszym kraju… W Ameryce 70% ludzi to pctowcy. To że mieszkasz w GB gdzie gimbusy grają na konsolach w Fife i Coda to nie znaczy że wszędzie.

  167. PieC to otwarta platforma, może i trudniejsza w ogarnięciu tak dla konsumerów jak i dev’ów ale prędzej czy później będzie powtórka z rozrywki. 🙂 Raczej prędzej niż później… ;p|Wszystkim konsolowym graczom życzę Wszystkiego Najlepszego.|PieCykarzom zostaje kickstarter który moim zdaniem zmieni podejście koderów do tego 'rynku’. Będzie mniej marketingowców, od słupków i więcej większych cycków, wp..ących się w produkcje.|;)

  168. Im bliżej do premiery nowej generacji konsol tym więcej hejtu na PC ;_;

Dodaj komentarz