rek
rek
04.03.2013
Często komentowane 87 Komentarze

Tomb Raider: Realistyczne włosy Lary. Film prezentujący technologię TressFX [WIDEO]

Tomb Raider: Realistyczne włosy Lary. Film prezentujący technologię TressFX [WIDEO]
Widzieliśmy to już co prawda na statystycznych obrazkach, ale tego typu nowinki najlepiej ogląda się „w akcji”. W sieci pojawił się  film prezentujący — na przykładzie Tomb Raidera — „rewolucyjną” technologię TressFX, dzięki której włosy bohaterów w grach zachowywać się mają bardziej realistycznie.

TressFXTomb Raiderze:

rek

87 odpowiedzi do “Tomb Raider: Realistyczne włosy Lary. Film prezentujący technologię TressFX [WIDEO]”

  1. miki120kznw 4 marca 2013 o 18:12

    http:www.youtube.com/watch?v=tZljXmUEdHo – moze nie to samo ale tez pokazuje na zywo 😀

  2. @Ludwess – Ja tam lubie zaśnieżony ekran ^^

  3. google wskazał mi tą stronę, filmik nieoficjalny nakręcony przez zwykłego gracza o dziwo mającego kartę NVIDII GTX 570? 🙂 |http:www.allgamesbeta.com/2013/03/tomb-raider-tressfx-hair-first-look.html

  4. Włączenie tego TressFX zmniejsza framerate o około 20-30fps. Are you freaking kidding me.

  5. kolejny raz niedziałający filmik, Piotrek66 weź się wreszcie ogarnij chłopie ;p

  6. A TressFX szału nie robi, kto grał w Alice madness returns to wie że to już było i nawet nie obciążało kompa.

  7. brzydkie te animacje

  8. Uwaga Uwaga jeśli fanboje Nvidi myślą że Phsix jest jedynie dla nich w Borderlands 2 Phsic na Radeonach działa dobrze

  9. @wojtus2109|W Alicji to dodawało klimatu i pasowało do całej gry przynajmniej ja to tak widziałem, a tu fajny efekt i dość naturalnie to wygląda i tyle.

  10. aleksdraven 4 marca 2013 o 18:51

    @ wojtus2109- chyba mówisz o posiadaczach geforce`ów

  11. Włosów jest dużo i całkiem nieźle się ruszają ale nie nazwałbym ich realistycznymi. Raczej podskakują na siłę i unoszą się kilka centymetrów nad ramionami.

  12. Fajnie ginie na końcu 😀

  13. Eeee, to ma być realistyczny ruch? Ruszają się, to na pewno, ale nie realistycznie. Lara sobie spokojnie idzie, a włosy podskakują przy tym, jakby co najmniej robiła salta…

  14. Oooo! Wideo od mojego forumowego kolegi z TRF, EzioCroft! 😀

  15. Jak to mówią,włosów z [beeep] nie wyrywa:)

  16. Wygląda bardziej dziadowsko niż standardowe włosy :/ A) żeby to jakoś wyglądało to włosy musiałyby być cieńsze, B) musiałoby być na nich dodatkowe wygładzanie, C) musiałyby kłaść się na modelu Lary a nie wisieć nad nim D) powinna być wbudowana pamięć kierunku ruchu i ich położenia tak żeby włosy nie układały się nagle „przez” jej ramię skoro nie obróciła praktycznie głowy a jeszcze przed chwilą wszystkie miała na plecach.

  17. Ano, wygląda niestety beznadziejnie. Zachowanie jest minimalnie lepsze od typowych kukieł. Ale straszne jest ich przechodzenie przez ramiona, unoszenia się nad ciałem… Do tego dziwny jest kolor, taki blady, nie wiem, czy przez oświetlenie, czy przez tą technologię, ale wydaje mi się, że było lepiej. Poza tym mówiąc na temat Tomb Raidera, zawsze wkurzało mnie takie sztywne poruszanie w tak krytycznych sytuacjach, podobnie miałem w Assassin’s Creed’zie, psuje to imo nastrój.

  18. IMO jest dobrze, a przynajmniej na dobrej drodze. Dosyć jednolitego ufarbowanego hełmu długości 10cm (bo problem policzyć dłuższe kudły). Perfekcyjnie nie jest, ale na pewno o niebo lepiej niż bez tego.

  19. moim zdaniem technologia jest trochę niedopracowana jeszcze bo zbyt mocno się włosy ruszają przy zbyt małych poruszeniach postaci ale jest dobrze

  20. dla mnie również wygląda to dziwnie, tyle dziewuch mijam na ulicy i nie przypominam se żeby tak włosy skakały jakiej. Jeśli tylko nie będę musiał to na pewno nie włączę tej opcji. W sumie te włosy w momentach kiedy lara obraca głowę bardziej zachowaniem przypominają sznurki, i najwyraźniej zapominają o tarciu które by powstało skoro włosy opadają jej na plecy.

  21. Emm, trochę jakby hel miały w środku, ale zobaczymy co dalej.

  22. Abdul4715521 4 marca 2013 o 19:51

    Pomysł niezły, graficznie włosy prezentują się dobrze, za to animacja jest przesadzona, za bardzo podskakują, ruszają się nie naturalnie, myśle, że już w następnych grach, ta technologia będzia bardziej dopracowana.

  23. TO jest realistyczne?! TO?! Ludzie, włosy Lary były bardziej realistyczne w Tomb Raider: Legend. Pomyślcie: gdy kobieta poruszy się choćby z pięć kroków do przodu to czy jej włosy latają w te i wewte?! Ja rozumiem, że Lara jest wystraszona, ale nawet jakby biegała to jej włosy nie śmigałyby tak bardzo, a ona tylko chodziła! Denerwuje mnie to, że jeżeli włosy poruszają się z każdym krokiem to ludziom wydaje się to realistyczne, a do tego sposób w jaki włosy przylegają jej do ciała poraszka.

  24. Ale żeście dali screena xD. Pewnie strasznie wkurzające jest, jak te włosy tak podskakują ciągle.

  25. mjooota nimi jak szatan

  26. 1:55 – 2:03 oj słabo, słabo. Chodzi mi o ogień z pochodni 🙁

  27. @PSHEMOR|Mam podobne jak nie identyczne zdanie.

  28. Sergeyevich 4 marca 2013 o 20:06

    Jak sprężynki podskakują te włoski haha. Tak samo ona skacze jak by sprężynki w nogach miała. Niby obolała, łapie się za bok a tu nagle jak wyskoczy… mimo wszystko, interesująca ta nowa Lara.

  29. ciekawe co by Geralt powiedział na tę technologię 🙂

  30. Bardziej na ogniu z pochodni mogli się skupić, bo wygląda trochę śmiesznie na tym filmiku : )

  31. To jest po prostu śmieszne -.-” Nie dość,że te włosy zachowują się równie absurdalnie, co kobiece piersi z azjatyckich bijatyk, to na dodatek ogólna brzydota gry wprost nie pozwala się kupić na tych całych „realistycznych” włosach… Dajcie spokój…

  32. Lepiej usprawniliby ogień i to zarówno graficznie jak i jego mechanikę, bo doszczętne spalenie stosu skrzyń i desek w 10 sekund wygląda zwyczajnie głupio w grze chwalącej się na każdym kroku realizmem.

  33. Heh, teraz dopiero obejrzałem film do końca i stwierdzam, że jest przekomiczny. Kita to nawet w wodzie Larze tak zabawnie podskakuje (zresztą po wyjściu od razu była suchusieńka) a końcowy fragment ucieczki to już absurd pełną gębą. W ciągu tej minuty panna powinna sobie porządnie poparzyć lewe ramię oraz pozbawić się większości tych cierpiących na ADHD włosów.

  34. SuguruMisato 4 marca 2013 o 20:53

    Haha! Realizm w grach! Slyszalem o tym! Gdzies mi sie to obilo o uszy, przy rozmowie z Yeti chyba… Ludzie… Nie ma czegos takiego jak realizm w grach… I nigdy nie bedzie. Nie chce tego nawet, bo jak ma cos byc realistyczne, to wole sobie na pole wyjsc… A gra to ma byc gra… Duperele typu tressFX w niczym mi gry nie uprzyjemniaja… Na co mi te wlosyz ADHD…?

  35. Naprawdę ktoś jest aż tak graficznym maniakiem żeby zwracać uwagę na jakieś włosy podczas kiedy mamy Larę w obcisłych spodniach? 😉

  36. Powiem szczerze ze naprawde wlosy dodaja realizmu !.Dla mnie to Bomba !.Wyglada to swietnie i czuc nowa generacje gier.Czekam na Fife nowej generacji bo jak dla mnie to najlepsza gra na swiecie ;].

  37. SuguruMisato 4 marca 2013 o 21:09

    @maskor slaby trolling, postaraj sie bardziej.

  38. Sergeyevich 4 marca 2013 o 21:09

    Nie chcę Lary w obcisłych spodniach, bo ma nierealistyczne uda ;o

  39. Te włosy zabierają realizm.|Tam gdzie ona się włóczy jest brudno i wilgotno jej włosy nie powinny tak latać jak po umyciu głowy head&shoulders. Jej włosy powinny przypominać strąki błota i innego brudu przez, który się przedziera. |Niestety twórcy coraz mnie stawiają na realizm co widać na tym filmie.

  40. @Abyss|Ja jestem 😀 Szczerze uwielbiam wszelkie graficzne bajery, ale te włosy tu to tak trochę za bardzo skaczą.|Chociaż nie chciałbym by gry wyglądały jak życie, to jednak takie bajery mi się podobają. Jak ktoś kiedyś napisał czekam na grę o vikingach z zastosowaniem tego w brodzie 😀

  41. Mim zdaniem lepiej pasowałoby określenie ewolucyjna technologia, wszak włosy istniały w grach od zarania dziejów, przy czym nie wyglądały tak realistycznie 🙂

  42. Wstyd dla Amd że się chwalą takim gó..em. Włosy zachowują się jakby jechała na koniu i są nienaturalne. Pozatym Realizm Jest Shitowny. Tak właśnie oto, jak się zarabia – na kampani reklamowej.

  43. nie no ludzie nie wiem co wy tak nazekacie ?.Przeciez te wlosy Lary sa zupelnie jak moje wlosy.Realistyczne i powiewaja pieknie na wietrze.Szkoda tylko ze ja jestem lysy ;]

  44. Czy Lara mówi tym samym głosem co Liara z ME? A odnośnie włosów, to fakt, są ładne, ale jakoś tak nierealistycznie się poruszają. Trochę to dziwne.

  45. gameplay z konsoli i co, nie dalo sie tego zrobić na nvidie tez, tylko oczywiscie amd musi miec wyłącznosc – te kretynskie walki miedzy firmami nie dzialają dobrze na graczy. a chyba oni są najwazniejsi i mając geforce tez bym chciał miec kilka dodatkowych efektow.

  46. ale trzeba przyznac ze wyglada to bardzo fajnie zwlaszcza przy dynamicznych momentach jak lara się miota

  47. Nie, nie moge. Zauwżcie jak się zachowuje ekskluzywna technologia TRESSfx w pierwszej scenie gdy lara wisi do góry nogami. Parodia normalnie. |Grafika tandetna a się chwalą Cristal Enginem downy.

  48. SuguruMisato 4 marca 2013 o 21:48

    Ahahahaha! Dlaczego NIKT nie pokaze motywu, gdy Lara na poczatku wisi do gory nogami, a wlosy w tym calym tressFX… sa przyklejone do jej glowy! Hahaha! Moze by tak wzieli pod uwage grawitacje? Moja rada – nie nalezy chwalic tego niedorobionego FXa, poki gra jest bardzo dobra. Bo przez to sie zaczna kontrowersje… Ale o nie tak bardzo dzis chodzi…

  49. Dla niewtajemniczonych tressFx działa na gtx’ach. |Dopiero co skończyłem Crysisa 3 na max detalach, więc TR graficznie wygląda jak świeże gów.. Może fabuła będzie lepsza. Zobaczymy.

  50. fakt włosy (k)lary za bardzo się hm rzucają .. choć to ciekawe urozmaicenie brakuje większego realizmu |podczas rozgrywki , szkoda że otoczenie jest jakby takie płaskie

  51. Ciekawie czy kucyk Wieśka 4 będzie tak wyglądał.

  52. Ogólnie rzecz biorąc w grach twórcy mają tendencje do robienia lekkich przedmiotów lżejszymi niż być powinny. Każda tkanina, czy (jak w tym przypadku właśnie) włosy zachowują się o wiele za swobodnie, jak gdyby nie tyle oddziaływała na nie grawitacja, ale jakby też prawie nie miały swojego ciężaru. To „przefajnowanie” może czasem kłóć w oczy – jak tutaj – kiedy OWSZEM, może i każdy włosek jest pięknie osobno ułożony, ale przy najmniejszym ruchu zachowuje się jak w czasie jazdy motorem bez założonego kasku.

  53. Super… Tylko trzeba kupić radka?:) czy da radę na geforce? Te odwieczne dylematy….

  54. Eee tam realistycznie po zmoczeniu włosy powinny się przykleić do ciała a nie latać na wszystkie strony.

  55. Niezbyt imponujące – może jak dopracują, to będzie ok, ale póki co to ja dziękuje.

  56. gdzie ten realizm?

  57. Powiem wam tak: tress fx on = 10 fps, tress fx off = 60 fps. Nie dość, że brzydko to wygląda (aczkolwiek potencjał w tej technologii jest) to jeszcze zżera niesamowicie FPS.

  58. Taaa, podpalanie ostemplowania jaskini, w której się przebywa to chyba nie jest najlepszy przykład na „survival instinct”. Bardziej „suicide instinct” 😉 Co będzie w dalszej części gry? Walenie z dyńki w drzewo, żeby jabłka pospadały?

  59. PrimeroVorianAtreides 5 marca 2013 o 02:04

    Ponad 60 opini na temat kosmetycznego dodatku.

  60. Matko Święta! Jej włosy bujają się bardziej niż kucyk Gerwanta. |No cóż, jeszcze nie teraz. Za parę lat 😀

  61. co wy wszyscy tak narzekacie jak byscieducha zobaczyli.Przeciez to i tak sa najbardziej realistyczne wlosy w grach video.Lepsze to niz nic.A tak propo Allice Madnes Return tez takie miala juz wczesniej tylko w troszke gorszej formie ;]

  62. Szkoda, że działa tylko na Radkach 7xxx, ja mam 6xxx więc lipa

  63. Kowek, wiadomo, że jak nie możesz włączyć to tak zawsze będziesz gadał 😛

  64. Technologia ma szanse się rozwinąć, teraz wygląda to trochę jak w TW2. Pamiętam że tam też włosy bohatera bujały się jak chciały, sam miałem długie włosy i choć nie wiem jak bardzo bym skakał czy się rzucał moje włosy tak nie podskakiwały jak w tych reklamach szamponów. Do dopracowania, aczkolwiek wolę już żeby jakaś fizyka tych włosów była niż plastikowe sople.

  65. Jeszcze nie teraz… Ale jakieś zalążki są:P Pozostaje życzyć twórcom wytrwałości i powodzenia:D Na razie bohaterka sobie włosy sobie:D O automatycznej suszarce nie wspomnę;)

  66. efekt z włosami działa tez na radkach 6xxx z tym ze spadek fps dość znaczny. około 10.

  67. 🙂

  68. Sergeyevich 5 marca 2013 o 11:50

    Buranchi, bo nie używałeś takich szamponów jak w reklamie ;o

  69. @hydro9, jak nie mogę włączyć? Powiedziałem tlyko jak to działa na radeonie HD 7850 1 GB. To zżera tyle FPS-ów co uber sampling w Wiedźminie 2.

  70. ja tam nie grzeje sie na takie nowinki, grunt, zeby gra chodzila na srednich detalach plynnie i przy jakiejs tam przyzwoitej rozdzielczosci i wsio. teraz sa tak ladne produkcje, ze tylko malkontenci doszukuja sie drobin piasku i jakichs tam roznic w jakosci tekstur. wlosy sakcza jak w reklamie szamponu to fakt i chyba to bardziej rpzeszkadza niz pomagga.

  71. Inna kwestia – jako fan serii z pewnoscia zagram, ale spedzilem tyle czasu zwlaszcza przy I II i anniversary, ze brakuje mi tamtego klimatu. po prostu luznej przygody, bycia archeologiem i rabusiem grobowcow. pamietam, jak nie wszyscy mieli dostep do neta i utknelismy z kumplem w jakims momencie na tydzien! potem szukalismy solucji, wtedy to byly opisy pisane w notatniku, bez screenow, bylo jakos trudniej 🙂 teraz jak wsyzstko skryptuja to ladniej to wyglada, ale mam wrazenie, ze fun jest duuuzo mniejszy.

  72. wszystkim zalezy na tej 'filmowej’ immersji, a tak naprawde chodzi o to, zeby sie dobrze gralo 🙂

  73. Włosy same w sobie wyglądają całkiem nieźle, ale sposób w jaki cały czas latają… Jakby Lara nie szła, raczej biegła i ciągle skakała. Niech włosy zachowają swój wygląd, ale powinno się przykręcić tę fizykę, by podczas chodu włosy opadały i lekko się poruszały, a nie skaczą w tę i we wtę.

  74. Od realistycznych włosów wolę realistyczne piersi ;d

  75. [beeep]

  76. Ale macha kitą , ale macha kitą. Szok, aż się skupić na grze nie można.

  77. To ma być realizm? Sztywne te włosy jak by sklejone były,latają przy małym ruchu jak by Lara skakała na bandżi.Włosy w Wiedźminie 2 tak samo się ruszały.Najlepiej odwzorowaną fizykę włosów widziałem w Alice Madness Returns.Na naprawdę dobrą fizykę poczekamy pewnie z parę lat.

  78. hehe.Podobno ludzie maja duze spadki wydajnosci z tymi wlosami a co dopiero jak ktos zrobi gre z King Kongiem tez w tej technologi ;].

  79. @qchar56|Według mnie fizyka włosów z Dead or Alive 5 bije wszystko na głowe 🙂

  80. Takie tam one realistyczne, latają jak by każdy włos był gumowy 😀 Fizyka tych włosów jeszcze pozostawia wiele do życzenia ale już jest całkiem sympatycznie.

  81. Nie jest źle, ale bez jakiejś wielkiej rewelacji. Dalej zachowują się sztucznie i latają jakby prawie nic nie ważyły. Woda też nie ma znaczenia (zobaczcie sobie inne filmiki) – nie ważne czy są suche czy mokre, latają na wszystkie strony. Włosy nie są przecież aż takie lekkie.

  82. mustang2009 5 marca 2013 o 16:45

    Wg mnie ta nowa fizyka włosów nie jest wcale taka zachwycająca-włosy kleją się do siebie, reagują nawet przy mały ruchu, a gdy zostaną zmoczone dalej zachowują się tak samo(!) a włosy po zamoczeniu są cięższe-przykład 1:45. W ogóle sama gra stała się jakoś tak mocno oskryptowana co może i wprowadziło trochę dynamiki, ale sądzę, że fani „starej” Lary mogą być trochę zawiedzeni

  83. TressFx działa również na Nvidia ale włosy włosami, dla mnie po prostu sama gra i Lara;-) nareszcie jest ładna i naturalna a nie jakaś sztuczna lala.

  84. Kłopot jest taki, że silnik fizyczny obsługujący włosy dostał informacje dotyczące założonej wagi poszczególnych włosów i dlatego tak skaczą. Gdyby autorzy podzielili włosy na 3 lub więcej warstw i każda kolejna bliżej czaszki miała by masę będącą sumą mas włosów w niej i włosów w warstwach nad nią to włosy zachowywałyby się naturalnie. Wystarczyłoby dodać nieco włosów „luźnych” jako czwartą masę i dopełniłoby to efektu. Piszę teraz z grupą silnik fizyczny i takie podejście załatwiło sprawę.

  85. Teraz gdy każdy włos jest liczony osobno to silnik traktuje je tak jak by między każdym znajdowała się poduszka powietrzna i stąd efekt fikuśnego podskakiwania.

  86. @korinogaro chętnie zobaczyłbym efekt waszych prac 😉

  87. Teraz jest we wczesnej alfie ale jak wejdzie w betę to dam link

Dodaj komentarz