
Wiedźmin 3: Dziki Gon ? Spora porcja nowych informacji!

W najnowszych numerach niemieckich magazynów PC Games i Gamestar znalazły się obszerne artykuły o Wiedźminie 3: Dzikim Gonie. Z umieszczonych w nich informacji wynika, że podobnie jak w „dwójce” będzie można zaimportować zapisane stany rozgrywki z poprzedniej części. Niestety nie wpłyną one na kształt fabuły, która będzie taka sama bez względu na dokonane we wcześniejszej odsłonie wybory (choć nie wiadomo, który scenariusz Redzi wybiorą za kanon). Po co więc nam save’y? Na ich podstawie gra podejmie decyzje, które postacie ponownie ujrzymy w „trójce”.
W Wiedźminie 3: Dzikim Gonie powrócą znaki, ale jak już pisaliśmy wcześniej, charakter niektórych ulegnie zmianie. Na przykład Aksji nie będzie już służyć do wydobywania dodatkowych informacji z NPC-ów — za jego pomocą Geralt okiełzna dzikiego konia (aczkolwiek będzie można pójść na łatwiznę i kupić wierzchowca za garść orenów). Z kolei Igni działać będzie niczym miotacz płomieni.
Podobnie jak Connor z Assassin’s Creeda III czy John Marston z Red Dead Redemption Biały Wilk zapoluje na dzikie zwierzęta w celu pozyskania surowców i pieniędzy. Wytropić je będzie można, obserwując kolorowe znaczniki na mapie (będą też nimi zaznaczane skarby). Warto jednak podkreślić, że zabicie łosia czy innego królika nie przyniesie dodatkowych punktów doświadczenia. Zgromadzone dobra będzie można opchnąć — ekonomia gry ma być dynamiczna i zależna od tego, co się sprzedaje i w jakiej ilości. Poza tym rytm życia zwierząt będzie związany z porą dnia — w nocy niektórych okazów po prostu nie znajdziemy, a wejścia do pewnych obszarów będą zablokowane.
Po długiej podróży w dziczy Geralt odpocznie w miastach, spędzając tam czas na grze w karty czy biorąc udział w konkursie na rzut toporem. Same metropolie zaludni więcej mieszkańców niż w poprzednich częściach. Mało tego — mają oni reagować żywo na poczynania wiedźmina. Tak jak w pamiętnym Gothicu da się ukraść obywatelom dobra, ale ci nie pozostaną dłużni i doniosą na nas straży miejskiej. A ta nie będzie się z bohaterem obchodzić łagodnie…
W Wiedźminie 3: Dzikim Gonie Geralt nareszcie nauczy się skakać — tak jest, w końcu Białemu Wilkowi nie będzie straszny żaden płotek. Nowy system walki pozwoli mu natomiast ciąć w odpowiednie miejsca na ciele wroga po poznaniu jego słabych stron, co przypomni nieco działanie mechanizmu VATS z Fallouta 3. Znikną z kolei fragmenty QTE, same starcia będą natomiast w większym stopniu taktyczne. Wiedźmin odwiedzi m.in. Novigrad (stolica Redanii), archipelag Skellige i tzw. „ziemię niczyją”, będzie mógł też pływać łodzią pomiędzy poszczególnymi wyspami. Zmian doczeka się też interfejs — menu ma być inne na PC i konsolach.
W czasie zabawy Geralt osiągnie maksymalnie 60. poziom doświadczenia. W sumie gra powinna nam wystarczyć na około 50 godzin. Po jednym z trzech godzinnych epilogów będziemy mieli możliwość zapoznania się z którymś z 36 zakończeń.

Czytaj dalej
96 odpowiedzi do “Wiedźmin 3: Dziki Gon ? Spora porcja nowych informacji!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
3 godzinne epilogi, 36 zakończeń. OMG
Ta gra to będzie nowy standard w grach RPG! Next gen pełną gębą. Jeśli uda im się zrobić wszystko tak jak piszą, nie gorzej niż w dwójce to będzie MIAAAAZGA! Godny przeciwnik następcy Skyrima! Tyle tylko że mi już nie pójdzie…
A ME3 miał mieć 16 zakończeń.
Takie zmiany mi się podobają, nie ma wreszcie wchodzenia do domów i brania czego popadnie bez konsekwencji, a i polowanie też fajny pomysł w RDR było świetne mam nadzieje że tu też się popiszą.
Ja lubie okradać mieszkańców miasta to takie …satysfakcjonujące 🙂
Nowe screeny 🙂 |http:imgur.coma/CXatP0
No podsumowanie brzmi imponująco, ale co do tego co Redzi wybiorą za kanon to w zasadzie po zapowiedzi wcześniejszej (http:www.gameinformer.com/b/features/archive/2013/02/13/the-story-of-the-witcher-3-wild-hunt.aspx) sporo wiemy – czarodziejki gnębione, Nilfgard zajął spory kawał królestw północy, Demawend nie żyje
Eeee pomyliło mi się, pomylił mi się henselt z demawendem, tzn demawend nie żyje, ale to było już w intrze do gry 🙂
instabuy
Wszystko fajnie, tylko – jak będzie wyglądało polowanie? Wszak jak wiadomo wiedzminom nie wolno korzystać z luków. Po drugie, interesuje mnie, który scenariusz z dwójki będzie kontynłowany w trzeciej części przygód Geralta?
„W Wiedźminie 3: Dzikim Gonie Geralt nareszcie nauczy się skakać — tak jest, w końcu Białemu Wilkowi nie będzie straszny żaden płotek. ” W 2 też to miało być xD
piękny dzień z dużą ilością porządnych newsów
@Abdul4715521 możesz mi przypomnieć na czym to polega?Nie pamiętam dłuźszych wywodów nad tym, jakich broni mogą używać Wiedźmini
Obrazki: http:imgur.coma/CXatP0. Jak dla mnie na razie grafika wygląda zbyt sztucznie. Ale efekt końcowy zapewne będzie o niebo ładniejszy:)
Mam nadzieję, że teraz nie spaprze linku:) „imgur.coma/CXatP0”
No i spaprało:( Spróbujemy inaczej. Ostatnie podejście h t t p : / / i m g u r . c o m / / a / C X a t P 0
Tak na pewno zaimportuje savy z x360 -.-
Jak ktoś zna niemiecki to proponuję zaznajomić się z oryginałem, jak nie – poszukać lepsze tłumaczenie, bo Piotrek jak zwykle wypisuje bzdury.
w sumie to w erpegach od xx lat już nic nowego i rewolucyjnego nie wymyślono i jak widać tutaj też się na to nie silą. w takim gothicu pewnie było więcej możliwości i swobody niż będzie tu, a przecież kiedy to było.
Kto powiedział że wiedżminom nie wolno używać łuków ?
Po tej nudzie w grach nareszcie jest na co czekać!!!!
Świat o 20 % większy od Skyrima, a ma mi wystarczyć na 60 godzin podczas gdy przy Skyrimie bawiłem się dobre 120 bez DLC i modów? Cieniutko…
Sorry 50*
50 godzin! i to się nazywa gra warta kupienia
50h ale samego wątku głownego. Razem z pobocznymi zadaniami ma być tego 2 razy tyle.
InfernalExtremeGame- ja już w skymku dochodzę do 300 godzin 😀 36 zakończeń? No ciekawe. No i czy Geralt będzie mógł pływać? To powinno być, a nie żeby drałować do najbliższego mostu.
A gdzie to jest niby napisane? 😉
Chodziło mi oczywiście o komentarz pedroza
@ InfernalExtremeGame 50h tyczy się wątku głównego i może sidequestów, nie bierze pod uwagę eksploracji i czasu poświęconego na farmiene złota mini gierki lub bieganie w kółko.Skyrim zjadł ci 120h ale wątek główny da się przejść w 1 dzień a questy doatkowe są nudne po jakimś czasie bo prawie wszystkie się powtarzają.Skyrim jest spoko ale to sandbox i 90% graczy po prostu biega w kółko, wyżyna miasta, albo robi mape na 100%.W Fallout 3 też miałem ponad 200h tyko że większość czasu łaziłem po mapie…
Śmiac mi się chce jak ktoś pisze, że Wiedzmin 3 może być godnym konkurentem Skyrim, skoro obydwie poprzednie części biły go na głowe.
…zaglądając pod karzdy kamień i olewając questy a tego nie dotyczy info o długości gry.
Skyrim – 170h przegrane, mam nadzieje że ten o 20% świat większy i 50h gry to tylko główny wątek bo będzie bieda..
Baldurs gate 2 miał 300h, w fallouta 2 grałem ok 300h to były czasy 🙂
36 zakończeń… I znowu trzeba będzie wszystkie robić 😀 😀 😀 . I nareszcie ekonomia nie będzie wykreowana przez twórców – jeśli na Mrocznym w Wiedźminie 2 chciałeś mieć epik zbroje, trzeba było zaglądać pod każdy kamień, zrobić dosłownie WSZYSTKO i wykuć u kowala. A teraz – będę mógł mieć pełną sakwę orenów a do tego kupować najlepsze rzeczy u handlarzy. Już się nie mogę doczekać!
@Dan2510 – Chyba pod względem niespełnionych obietnic.
Niby jak save’y nie wpłyną na fabułę, skoro zadecydują o życiu niektórych postaci? Przecież to też część fabuły.
I teraz czekaj na to w spokoju…
@r4plez – Fallout 2 i 300h? W tego samego graliśmy na pewno? 😛 FO2 to przecież była gra na 40-50h maks i to robiąc absolutnie każde zadanie i zaglądając pod każdy kamień 🙂 , no chyba że masz na myśli kilkukrotne ukończenie gry.
na eurogamer.pl jest lepszy artykuł o tym: http:www.eurogamer.pl/articles/2013-02-28-wiedzmin-3-dziki-gon-nowe-informacje Chyba mieli lepszego tłumacza.
tak a’propo pytania InfernalExtremeGame
Mała uwaga do piotrka: Novigrad to miasto w Redanii i stolica bynajmniej nie jest
@Prometheus Nie wiem skąd Piotrek wytrzasnął tą pustynię, wszystkie materiały mówią o Skellige, Novigradzie i „ziemi niczyjej”. W stosunku do ujawnionych lokacji Korath znajduje się praktycznie na drugim końcu świata.
@Madej90 Niezupełnie w Redanii – Novigrad ma status wolnego miasta.
Już w 2 mógł pokonać każdy płotek. Już w dwójce miasto miało żyć. Już w 2 gra miała starczać na 50 godzin zabawy… Kredyt zaufania mam duży, ale trzeba równo ciąć końcem miecza ten PRowski bełkot… 😛
Nie rozumiem… A co z Nilfgardem… Czy Wiedżmin nie miał ruszyć na poszukiwania Yen? Ja chcę zobaczyć cysorza 😀
MBHunter – świat żył, niektóre rzeczy można było przeskoczyć 😛 i starczała spokojnie na bardzo długo (ale czasu nie liczyłem)
Jak by wszystko co twórcy zapowiadają było w 100% prawdą zgodną z finalną wersją gry byłaby to najznakomitsza gra RPG wręcz gra marzeń, skoro jest to takie proste w realizacji to dlaczego nikt tego jeszcze nie dokonał? nie istnieje na dzień dzisiejszy gra idealna i nie wiadomo czy jest w ogóle to wykonalne. wierze w prace CDP red i trzymam kcuki, ale wydaje mi się że po oddzieleniu nakręcanego hype’u i 100%-owej prawdy dostaniemy kolejną dobrą grę a nie idealną wszechstronną i nowo generacyją extra grę…
z tymi savami to zawiodłem sie bardzo…
36 zakończeń? Ciekawie… Sytuacja z save’ami nie jest jednak zbyt rewelacyjna
„zapisane stany rozgrywki … nie wpłyną na kształt fabuły” CD Projekt Red czy to wy? To jest ta rewolucja? God please help them.
fajnie że znikną sekwencje QTE, wreszcie będzie można się normalnie prać na pięści 😀
yyy… te informacje są nie pokojące. Aksji nie służy do wydobywania informacji (to jeszcze pół biedy) Save z poprzednich części nie wpływają na fabułe i 36 zakończeń!? (to troche dziwne i czemu ma to służyć). Moim zdaniem walka powinna być taka sama jak W2 ale bardziej taktyczna (z tym się zgodze ale nie na wzór Fallouta to mogło być dobre w W1). Po za tym zamiast zmieniać pewne rzeczy, należało wszystko zostawić jak W2 i dodać więcej elementów interakcji z otoczeniem ze względu na otwarty świat.
To jest bez sensu, czy zdecydowałem, żeby Temeria dalej istniała, czy żeby np. Kaedwen zajeło całe Aedirn… Poprostu nie będzie miało znaczenia!? Rozumiem, że żeby dopasować fabułę do wszystkich zakończeń z W2 gra zajmowała by z 40-50 GB, no, ale jeśli to jest ta rewolucja – To rewolucja nabrała znaczenia „cofać się”
Z tymi 36 zakończeniami to tak jak z 16 zakończeniami w W2 – nie tyle zupełnie odrębne zakończenia co wariacje na temat. A główne zakończenia będą trzy (vide epilogi).
Skyrim to Skyrim a Wiedźmin to Wiedźmin. Obawiam się że twórcy stworzą klona Skyrima, który zostanie pozbawiony dynamiki i będzie zawierał pomieszaną fabułą (36 zakończeń!?), gra może (ale nie musi) stać się monotonna ale to jest konsekwencja otwartego świata. W2 zaskakiwał fabułą a teraz może stać się zbyt przewidywalny i poprostu szybko nudzący się@Arlekin – QTE nie było złe aczkolwiek walka na pięści powinna być bardziej zręcznościowa a nie ograniczać się do wciskania odpowiednich przycisków
Trochę niepokoi,że twórcy poszli bardzo w ślad Bethesdy(duży w pełni otwarty świat i podobieństwa do Skyrima).Poprzednie części stawiały przecież na jakość nie ilość,no ale bądźmy dobrej myśli. 🙂
@Kodaemon – z tymi zakończeniami możesz mieć racje aczkolwiek nie chce mi się wierzyć że będą 3 główne zakończenia. Może 6?
Już dawno przewidywałem że zakończenia z W2 nie będą miały większego wpływu na W3, myślałem tylko że akcja trójki będzie osadzona w Nilfgaardzie.
Coś mi się zdaje, że zaraz gracze rzucą się na CDP RED za to, że save’y nie będą miały wpływ na fabułę. 😀 Może to tylko tak źle brzmi, bo tak naprawdę save’y z jedynki też nie miały wielkiego znaczenia w dwójce, a określały tylko (tak samo jak w trójce), jakie postacie spotkamy i pewnie gdzieś tam jakieś informacje w tle, które mają znaczenie dla świata gry, ale nie będą miały wielkiego znaczenia dla fabuły.
Aha, co do epilogów, Piotrek znów popisał się inwencją twórczą. Tłumaczę: epilogi nie będą „trzygodzinne” tylko trzy, godzinne.
kurde, gre i tak kupie w ciemno bo kocham wieska i jego historie…|ale ten bezcelowy import postaci mnie juz dobil! ;/ po cholere w W1 bylo iles tam zakonczen i w W2 jeszcze wiecej skoro oni i tak wybieraja sobie swoja wlasna wersje???
@Śledziks – save z W1 nie miały wpływu na to co robisz i jakie masz możliwości w W2 nadal mogłeś zagrać tak samo jakbyś inaczej zagrał w W1 aczkolwiek jest to ważne dla spójności fabuły chodźby w tle czy w tym jaką postawę mają postacie z gry na ciebie naszego wiedźmina. P.S. uratowanie Addy czy wsparcie Zygfryda w W1 miało duży wpływ na przebieg wydarzeń (także w tle) w 3 akcie W2.
Nie tyle wybierają własną wersję, co wybory z poprzedniej części mają po prostu niewielki wpływ na następną. No dobra – w W2 zignorowali ewentualny wybór Shani zamiast Triss, to w zasadzie tyle.
Troszkę to przykre, że o polskiej grze dowiadujemy się tych informacji z niemieckich czasopism a nie z polskich… Redzi mogli uchylić rąbka tajemnicy dal cd-action
@Kodaemon święta racja, dwójka miała mieć 16 zakończeń, a tak naprawdę to były tylko kombinacje statycznych plansz, które tłumaczyły jak pokończyły się poboczne wątki. Faktycznych zakończeń tyle nie było. Mówią że gra ma dodatkowe zakończenie, a tak naprawdę różni się ono tym od pozostałych że żyje/nie żyje jakaś poboczna postać itp.
@Grigorij cierpliwości. Mam do CDP bezpośredni tramwaj 🙂
@Prometheus – Wow! Widać, że jesteś inteligentnym człowiekiem. Gdyby to był facebook, to dałbym Ci lajka.
50 godzin rozgrywki, żeby tak w FPSach było :<
@wheatley – FPS 50 godzin (a nawet więcej) – Borderlands (FPS/RPG), Fallout 3 i NV (FPS – jak zmienisz tryb kamery/RPG),
„Znikną z kolei fragmenty QTE”(…) Macie mnie, kupuje.
Pewnie już ktoś pisał, ale Novigrad to miasto a nie państwo ^^ fakt że leży w Redanii, ale jest miastem wolnym, nie państwem, ewentualnie, państwem-miastem, mimo wszystko na pewno nie posiada stolicy ^^
nie podoba mi się że redzi coraz bardziej utożsamiają się z skyrimem, np. umniejszenie roli savów..przecież sami chwalili to przed 2 częścią..
Od kiedy Novigrad jest stolicą Redanii? Przecież Novigrad ma status wolnego miasta… chyba że… fabuła gry to zmieni 😉
@Marcines – umniejszenie roli sejwów… ekhm, a w W2 to może ogromny wpływ na grę import zapisu miał? W dwójce wpływ zaimportowania sejwa był marginalny (jedyną naprawdę zauważalną konsekwencją była obecność w ostatnim akcie Zygfryda i ewentualna pomoc z jego strony, fakt ten wpływ na fabułę i tak miał generalnie żadny, jedynie rozgrywka stawała się prostsza), także taka, a nie inna rola zapisów w W3 nie jest żadnym zaskoczeniem.
ile?! 36 zakończeń?! ja p!erdo1e…
Wyszedł teaser z ataku Nilfgaardu. http:www.youtube.com/watch?v=Ud5NIT6ULVE
Ojejejej co to się stało, że nie zaprosili redakcji CDA, którzy zawsze wszystko wiedzą pierwsi?|Ha! Tak myślałem, że skoro jest otwarty świat to musi być polowanie na zwykłe zwierzaki. Ale zastanawiałem się czy twórcy wprowadzą łuk, bo z miecza chyba Geralt nie będzie zarzynał jeleni.|Ach, tak jak od początku oczekiwałem DOSTANIEMY POLSKIEGO GOTHICA!!! Na taką grą czekałem, bo Two Worlds niestety pod względem klimatu się nim nie okazał. Czekam na gameplay.
chyba dałem się nabrać sądząc po dacie dodania filmiku. emocje związane z nadejściem 3 części wiedźmina wygrały, także przepraszam za pochopność 🙂
Wiedźmini nie używają łuków… A poza tym jaki wiedźmin będzie ganiać za jeleniem? 😀 Lepiej upolować sobie coś niebezpiecznego 😉
Tomasz23 Spoko pre-order dopiero we wrześniu, najpierw zobaczymy grę na E3. Później poznamy bonusy. Mnie musieli by bardzo zniesmaczyć konsolowo/Bw/DA/Sk/ rozgrywka.
Czyli nie będzie trzeba pielęgnować savów? Mi to nie przeszkadza. W „dwójce” też import postaci nie miał praktycznie wielkiego znaczenia. Mam nadzieję, że przed rozpoczęciem gry będziemy mogli wybrać postacie, które u nas przeżyły.
Tomasz23 – To końcowy filmik z Wiedźmina 2 Edycji Rozszerzonej.
Zawsze kiedy twórcy zapowiadają, że ich gra będzie miała 3000 zakończeń, w rzeczywistości okazuje się, że ma jedno. 😛 W dwójce praktycznie tak było. Co prawda ostatnia decyzja, jaką podejmowaliśmy w grze, faktycznie wprowadzała już pewne rozgraniczenie, ale pozostałe różnice dotyczyły kształtu politycznego świata… i teraz właśnie dowiadujemy się, że nie miały absolutnie żadnego znaczenia. :] Trochę to okaleczyli, ale mam nadzieję, że przynajmniej nasz wybór Vernon/Iorweth odbije się w trójce jakimś echem
@Edward03051993 właśnie o tym mówię. Ogólnie nasze decyzje z poprzednich części pewnie będą tylko odgrywały rolę gdzieś tam w tle. Będą dawały graczom tylko takie złudzenie, że nasze wybory miały wpływ na tło fabularne.
@Śledziks – to już ustalilimśmy. Chodziło mi oto że np. wybór Zygfryda w W1 „ułatwiał” nam grę w 3 akcie W2, albo wybór Scoia’Teil (czy jakoś tak) dawał łatwiejsze dojście/poparcie do Iorwetha w 2 akcie W2. Poprostu pewne wybory ułatwiały grę, nie zmianiała fabuły. Oto mi chodziło
szykują się dwie nocki zarwane 😀
50h. Nie pamiętam na ile starczył mi Wiedźmin 2, ale był baardzo krótki. 50h wydaje się super sprawą. Ciekawi mnie ten nowy system walki. Nie mogę się doczekać kiedy odpalę nowego Wiedźmina na nextgenie.
@Edward03051993 no i prawdopodobnie tak samo będzie w przypadku trójki.
*Gothiku.|Redaktorzy CDA tacy niby ęą, a takie głupie byki walą.
„podobnie jak w „dwójce” będzie można zaimportować zapisane stany rozgrywki z poprzedniej części. Niestety nie wpłyną one na kształt fabuły, która będzie taka sama bez względu na dokonane we wcześniejszej odsłonie wybory” PRZECIEŻ DECYDOWAŁEM O LOSACH KRÓLESTW! ale suchar.
Aha, stolicą Redanii jest Tretogor, Novigrad to wolne miasto. Strzeżcie się nerdów.
Geralt będzie mógł pływać w cieplejszych wodach 😉 .
@Śledziks – zapewne tak będzie a możę lepiej.
Myśleliście już jak może wyglądać początek gry ? Chodzi mi o to, że już dwa razy wykoksowaliśmy Geralta, to jak tu teraz rozwijać postać bez takich głupich rozwiązań jak pogarszanie Zbroi Kruka, tak że po 1h gry zdobywamy lepszą. Ja myślę, że Geralt mógłby na początku dostać wpier… stracić swój super sprzęt a nawet być pod działaniem jakiejś klątwy / choroby / bądź być w złym stanie fizycznym, a zdobywanie doświadczenia byłoby równoznaczne z wracaniem do formy. Brzmi trochę jak Mroczny Rycerz Powstaje BTW
36 zakończeń?
Stolica Redanii jest Tretogor a nie Novigrad