
SimCity: Co chcielibyście wiedzieć?

Wyczekiwana przez fanów strategii/symulacji gra SimCity jest już w naszych łapskach i przechodzi intensywne testy jakościowe w laboratorium CD-Action. Ponieważ jednak jest to produkcja ze sporą społecznością fanów o bardzo wyspecjalizowanych potrzebach, pytamy ich (czyli was!), o to, na co powinniśmy zwrócić uwagę.
SimCity to seria wyjątkowa, grana przez różnego rodzaju odbiorców. Części z nich wystarczy tylko tyle, by miasto ładnie się rozrastało, a interfejs był miły dla oka, ale są i tacy, którzy mają wobec kolejnych odsłon tego cyklu oczekiwania dużo bardziej wyspecjalizowane, związane z modami, możliwymi kierunkami rozwoju urbanistyki, dostępnością konkretnych budynków, kształtem dróg itd. itp.
Dajemy więc wam okazję, by zapytać nas o te bardziej szczegółowe kwestie, byśmy na pewno uwzględnili je w recenzji. Co poza rzeczami oczywistymi (mechanika i jej wyważenie, interfejs i jego wygoda, grywalność, nowe dla serii opcje sieciowe) ciekawi was w nowym SimCity? Piszcie w komentarzach.

Czytaj dalej
62 odpowiedzi do “SimCity: Co chcielibyście wiedzieć?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czy są duże tereny pod zabudowę?
Z tego co wiem, jak się przejmie kontrolę nad tzw. miastami satelitami, to terenu będzie dosyć sporo.
Odnośnie funkcji sieciowych: Na jakich podstawach cena węgla do kopalni będzie się zmieniać na rynku globalnym?
przepraszam, chodziło mi DO ELEKTROWNI.
Jeśli o mnie chodzi, to chciałbym wiedzieć, dlaczego gra z tak niszowego gatunku jest tak absurdalnie droga?
Najbardziej mnie ciekawi rozwiązanie opcji sieciowych, co zaliczyliście do rzeczy oczywistych, ale w tym trybie wg mnie jest wiele niewiadomych: gram w jednym regionie ze znajomymi. Co jak ktoś nie jest online, a ja od kogoś kupuje prąd? Czy dostaję cały czas? Czy tamto miasto dostaje cały czas gotówkę? Jak jest rozwiązane to, że ja mam inną szybkość niż tamte miasto, a moi ludzie jeżdżą do pracy do drugiego miasta? Nie do końca potrafię sobie te zależności wyobrazić…
Dochodzi jeszcze to „sprzedawanie” swoich usług – jak sprzedaję karetkę, jak długo jej u mnie nie ma? Grałem w betę i tam niestety był tylko singiel, ale współpraca międzymiastowa praktyznie w ogóle nie działała. Jak to się sprawdza w Waszej wersji (rozumiem, że jest to wersja finalna)? Czy są jakieś problemy? |Chciałbym, żebyście przyjrzeli się specjalizacji miast. Rozumiem, że są jakby „główne” specjalizacje (które się wybiera z interfejsu) jak i „poboczne) (w zależności od tego co budujemy)…
czy możliwe są miasta bez stref komercyjnych np? Bez szkół? Ponowne pytanie, czy są jakieś opóźnienia w związku z tym? Czy musi dużo czasu minąć zanim simowie „się ogarną”, że mają w sąsiednim mieście miejsca dla siebie?|Z góry dzięki! Czekam niecierpliwie na grę 🙂
@Chapka to pytanie do EA, a nie do CDAction. A czy ta gra wymaga mniej pracy niż inna? Nie sądze.. poza tym Simcity chyba zawsze były „w normalnych” cenach i najwidoczniej się wystarczająco sprzedały, żeby zrobić tak samo drogą kontynuacje. Poza tym jeżeli Ty grę, którą można za 110 zł dostać absurdalnie drogą, która ma w sobie niesamowite pokłady ponownego grania, to nie mam pytań i nie wiem dlaczego w ogóle Ci odpisuje :/
Ja się zastanawiam czy rzeczywiście można zrobić miasto np: bez stref mieszkalnych, tylko komercja i hazard? Bo jeśli dobrze pamiętam to w becie jak czegoś mocno brakowało to od razu były demonstracje. No i czy te tereny nieszczęsne będą większe i czy będzie jakiś wybór wielkości jak w SimCity 3000
Otoz nigdzie nie bylo wspominane czy beda dostepne style budynkow, w sensie nurty architektoniczne. Simcity 4 nioslo ze soba pewne opcje, np mozna bylo ustawic zmiane stylow co 5 lat, budynki wtedy sie mieszaly i budowaly nowe, ogolem wygladalo to dobrze. Teraz w nowym SC wszystko bedzie na jedno kopyto? Interesujace sa tez przede wszystkim opcje multiplayer, na gre czekam z dziewczyna architektem bardzo zdolna jesli chodzi o urbanistyke =D. Wiec co zaoferuje multi po za umowami ? Cos wiecej?
@Prometheus – powiedziałem, że można dostać, nie że to jest sugerowana cena (tak miałem na myśli keje, ale to że nie korzystasz z najtańszej oferty to Twój problem) 😉 (a poza tym można dostać za 140 wersje elektroniczne). W grze spędze 100, pewno i więcej godzin. Nie jest to dla mnie rozbojem w biały dzień, rozbojem jest (żart teraz 😛 ) Wiedźmin 2, który mi potrafi dostarczyć 20h rozrywki a kosztuje 50 zł! Może nie jesteście targetem tej gry, ale nazywanie tego rozbojem to moim zdaniem przesada. End OT:p
Jak wygląda poziom trudności? W SC4 był on niewielki i gracz z doświadczeniem mógł się szybko znudzić ciągle powtarzającymi się schematami. Czy w SC5 są jakieś elementy rozgrywki, do których trzeba dążyć przez dłuższy czas, czy wszystko jest dostępne w ciągu kilku pierwszych godzin rozgrywki i wybudowanie tego jest tylko kwestią pieniędzy. Innymi słowy – czy gra zapewni nam jakieś atrakcje nawet po 20 godzinach grania czy będzie się powtarzać to co już zrobiliśmy?
mysle ze dokladne omowienie multi czyli wspolpracy miedzy miastami( czyli graczami)|wymaga aby poswiecic temu elementowi w recenzji troszke wiecej miejsca tym bardziej ze jest to nowosc w serii|a cala reszta jak ktos gral w poprzednie czesci szybko sie odnajdzie mysle ze nawet gracze nigdy nie grajacy w Sim City tez szybko sie odnajda
Ja bym chciała wiedzieć, na jakim trakerze będzie udostępniony x)Simcity = Origin, czyli zerowo zabezpieczony gniot.
akk – ja nie mówię, że masz tego nie kupować. Tylko jednak sim city to nie sims’y i za chwile może być problem bo gra się nie sprzeda tak dobrze jakby tego oczekiwano. A następną część wypuszczą za 10 lat. Z drugiej strony ANNO 2070, które jest wspierane całymi darmowymi kampaniami, które raz po raz się w tej grze pojawiają, nie mówiąc już o innych opcjach społecznościowych, kosztowało 80 zł na starcie (czy też 100zł). Tak że nie podoba mi się polityka EA, która albo zabije tytuł, albo spowoduje wzrost cen
Ciekawi mnie porównanie SimCity do poprzedniej części ( co dano nowego, co powielono, a czego się pozbyto z poprzedniej części).
Czy jest możliwość budowania rond ?|Jak bardzo gra przez internet wpływa na rozgrywkę ??
Czy jest kampania do pojedyńczego gracza która nie wymaga połączenia z internetem ?
Mnie interesuje tzw. wolna gra, wchodzę i buduje swoje miast bez żadnych wytycznych.
czy jest tak jak w np. anno online ze jak wyjdziemy z gry to dalej miasto żyje czy jest tak jak w poprzednich sc ze nic się niedzieje jak my nie włączymy gry
1. czy nadal sa kataklizmy wywoływane przez nas/losowe?|2. czy jest wiekszy wpływ na ekonomię niż w poprzednich częściach?|3. czy mapy są większe? a tym samym jaki jest limit wielkości powierzchni/populacji miasta?|4. czy jest kampania singleplayer?
Mnie zastanawia czy grając samemu satysfakcja z gry jest wystarczająco duża, żeby zapłacić ze grę 150zł, czy może trzeba grać z innymi osobami?
@FvZ|1. Tak 😛
1. Różnorodność. (ile tego jest? [struktur, budynków itp.]) |2. Wielkość map
1. Czy rentowność biurowców jest i jeżeli jest czy jest uciążliwa.|2. Jakie są rodzaje komunikacji miejskiej i czy ona wytwarza tylko koszty czy może dochód też jest (bilety są w końcu ;d)
Czy faktycznie tak jak napisaliście w zapowiedzi mapy mapy są za małe? Czy w jakikolwiek sposób wpływa to negatywnie na odbiór?
Ile jest możliwych rozrywek dla mieszkańców (czy są kina, teatry, kluby itp)
Dołączam się do pytania o wielkość map, zwłaszcza w porównaniu do poprzednich części.
Bardzo ważny element, mianowicie grając w bete spotkałem się z małym problemem jakim było umieszczanie na sąsiedniej parceli elektrowni produkującej prąd, w którymś z fimików twórców gry było to wykorzystane i działało. U mnie natomiast postawiłem elektrownie i nikt nie przyjechał tam do pracy chodzi o eletrownie na wegiel. Zaznaczyłem by pozyskiwać węgiel z rynku. Czy to działa czy trzeba budować tam domy. Oraz możliwe jest budowanie samego miasta na jednej parceli a na drugiej fabryk ?
Mapy są rzeczywiście małe, na becie miałem zapotrzebowania na budynki o niskiej gęstości, ale nie było na takowe zbyt dużo miejsca. 🙂 Ja bym wprowadził parcele kilkadziesiąt razy większe, ile by zabawy było, he he.
Ja mam pytanie, którego temat diametralnie wpływa na rozgrywkę i to, czy grę rzeczywiście będzie się postrzegało jako w miarę realistyczną, czy też może bajeczkę, która z tym co widzimy na co dzień ma tyle samo wspólnego co bajki Disneya. Czy widać nogi?
Czy da się wykonać następującą rzecz/skrzyżowanie. W żadnej innej części nie dało się tego wykonać. |http:imageshack.us/photo/my-images/41/skrzyzowaniektorechcews.jpg/
Najbardziej podoba mi sie grafika 3D 😉
Może w punktach: 1. Czy można uruchomić grę na wycinku rzeczywistego obszaru Ziemi? 2. Zwróćcie uwagę na ilość rodzajów elektrowni (węglowe, wiatrowe i tak dalej). 3. Czy można grać w trybie „sandbox” bez odgórnie narzuconego celu i bez końca? 4. Czy można budować różne rodzaje mostów (w tym zwodzone)? 5. Jak wygląda sprawa kolei i metra? Czy nie są potraktowane po macoszemu? 6. Czy jest szansa na wersję konsolową? Z góry dziękuję 🙂 .
Dokładny opis „trybu multi”.
1. Czy jest możliwość stworzenia dróg według jakiegoś schematu pobranego np. z wcześniej zrobionej grafiki czarno/białej (np. hexagonalny system dróg jaki widać przez chwilę w jednym z trailerów lub na podstawie prawdziwej części miasta). |2. Jak duże są mapy? Jeżeli w beta testach mówiono o tym że mogłyby być większe, to można np. połączyć na jednej mapie z 6 regionami na miasta je tak aby tworzyły jedno duże miasto i działało jako jeden organizm?|…
… 3. [Pytanie z multi] Czy rynek (online) jest na tyle dopracowany że osoby które zaczną zabawę online dopiero po dłuższym czasie będą mogły bez problemu konkurować z dobrze rozwiniętymi miastami/sieciami miast? Wiadomo że rynek nie będzie tylko i wyłącznie kreowany przez graczy, gdyż wtedy nowi nie mieli by na nim szans, pytanie jak bardzo system ingeruje w rynek tak aby nie popsuć zabawy online.
4. Istnieją w grze ronda? A jeżeli nie, to czy stworzenie własnego funkcją ulicy, da taki sam efekt jakie ma prawdziwe przeznaczenie ronda?
Będą tunele pod wodą czy tylko mosty?
Czy tutorial jest wyczerpujący? W sim city 4 nie obejmował wszystkich aspektów rozgrywki.
Engardo, chodzi Ci o coś mniej więcej takiego? http:eaassets-a.akamaihd.net/www.simcity.com/sites/default/files/road_2.gif
Czy da się budować wiadukty na skrzyżowaniach lub przejścia podziemne dla pieszych? Czy da się zrobić miasto jak Wenecja (miasto na wodzie)?
Są większe tereny pod budowę miasta niż te, które mieliśmy w becie?
I jeszcze jedna sprawa.|Pewnie część z pracowników redakcji też czeka, jak i wielu innych graczy w Polsce i na świecie, na pojawienie się takiej produkcji. Dlatego chciałbym się zapytać, czy taki „towar” paraliżuje na krótki czas pracę biura, czy może jesteście takimi profesjonalistami, że was to nie rusza?
Jak smakowała pizza podczas testowania SimCity i czy jej smakl miał wpływ na gameplay?
1. Jak wygląda sytłacja z specjalizacjami miast.|2. do czego służa te „Wielkie projekty” w regionie|3. czy rozgrywka bedzie realistyczna??
5. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy mapy będą generowane, będzie je można samemu stworzyć czy będzie jakaś ilość do wyboru?|6. Czy jest wiadomo coś na temat dlc? Jeżeli tak, czy oprócz paczek z modelami budynków będą np. patch’e zwiększające obszar miast.|7. Czy jest w planach wersja mobilna gry na smartfony/tablety lub aplikacja która w pewien sposób będzie umożliwiała np. zawierać transakcje z innymi graczami lub rozdysponowanie swoimi zasobami + sprawdzanie warunków panujących na rynku simcity
1.Wielkość map w porównaniu do SimCity 4 (różnica)|2.Czy są budynki specjalne np. Burdź Dubai czy Wieża Eiffla?|3.Czy są misje nap.na samochód czy samolot,gdzie sami sterujemy pojazdem tak jak w SimCity 4?
1. Czy jest tryb „piaskownicy”, w którym można bezkarnie budować/burzyć miasto nie oglądając się na gotówkę?|2. Jak wygląda budowa dróg – czy można je planować w dowolny sposób, jakie są rodzaje, czy są jakieś ograniczenia, no i co z budową mostów oraz tuneli (z tego drugiego niestety zrezygnowano po SimCity 3000).|3. Zapewne istnieje jakiś zbiorkom dla simów (autobusy, metro, pociągi itp.) – na ile jest to istotny element rozgrywki i jak został zrealizowany?|4. Jakie są źródła dochodu oprócz podatków?
– Pewnie słabo z testowaniem multi ze względu na ilość graczy teraz 😉 , ale czy pozwala ono na tak daleką specjalizację, że miasta są tak naprawdę dzielnicami jednej wielkiej metropolii, gdzie w jednym się śpi, w drugim pracuje, a w trzecim bawi na przykład? Bo po becie weekendowej nie sposób było stwierdzić, jak daleko multi pozwala kombinować?
@Dj Ogi, sandbox mode podobno w grze jest. Kody mozna tylko tam stosowac, nie liczysz sie jednak do rankingow. Z racji, ze gra miala wspierac mody to pewnie te tez tylko tam beda dzialac. Osobiscie mam nadzieje, ze w ten sposob uda sie uzyskac wieksze regiony i miasta to zabudowy bo to co bylo w demie czy „becie” to bardziej SimVillage niz SimCity.
Nie grałem w demo, więc spytam: Jak jest z zarządzaniem? Czy istnieją dekrety itp, czy zrezygnowano z polityki?
Do której części temu tytułowi bliżej, do świetnego SimCity 3000, czy (wg. mnie) słabej „czwórki”?|Czy mamy tu do czynienia z doradcami, którzy mówią nam co dręczy mieszkańców?|Jak wygląda sprawa z cudami świata? Możemy je budować dowolnie, jest jakieś ograniczenie?
Ja chce wiedzieć ile będzie DLC i ile będę czekać na wersje ” pełną ” a nie na obkrojoną z dlc wersje gry.
Ponieważ gra wymaga stałego podłączenia do neta chciałbym dokładnie i z konkretnymi przykładami wiedzieć co to daje graczowi. Oprócz tego jestem ciekawy czy będą mikropłatności oraz czy mapy będą losowe i jakiej wielkości bo podobno mają być dosyć małe.
I jakie są skutki zerwanie połączenia. Czy gra się wyłącza, wstrzymuje się i czeka na połączenie, czy pozwala grać dalej?
Czy łatwo jest zacząć, nie grając w poprzednie części? Jak zostało to rozwiązane (tutorial, podpowiedzi czy jakaś inna metoda)?
@Dariusz91 w „becie” był tutorial, który podstawy zgrabnie tłumaczył, dalej w trakcie gry dochodzą zadania, które rozjaśniają różne elementy rozgrywki. Trochę jest inaczej niż w poprzedniej części (rezygnacja z grida na rzecz dowolnych krzywych i zon wokół nich), więc raczej nie powinieneś mieć problemów z wdrożeniem 😉
@mapet97 – mi chodzi w centrum miasta. Poza miastem to każdy noob potrafi to zrobic. Mi tego brakuje w centrum miasta, tak samo działających rond bez modów.
Czy istnieje możliwosc samodzielnego ukształtowania terenu na mapie czy muszę grac na z góry udostępnionych mapach? Czy pojawił się handel jakimiś surowcami (poza prądem i wodą)jak w (tfu!) cities xl?
Ano i muzyka, która w sim city 4 była moim zdaniem rewelacyjna.