
The Drowning: Jak wygląda rewolucja w mobilnych FPS-ach? Właśnie tak [WIDEO]
![The Drowning: Jak wygląda rewolucja w mobilnych FPS-ach? Właśnie tak [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/7fb72b23-4903-413d-9950-62bb8863f8bd.jpeg)
The Drowning to szykowana na smartfony i tablety nowa gra studia Scattered Entertainment kierowanego przez Bena Cousinsa, jednego z głównych projektantów serii Battlefield. Produkcja ma zrewolucjonizować sterowanie w mobilnych FPS-ach — obsługiwać ją będzie można za pomocą dwóch palców, korzystając z gestów znanych m.in. z innych aplikacji na iOS. Jak to wygląda w praktyce?
Na najnowszym materiale wideo Ben Cousins prezentuje sterowanie w The Drowning. Czy ta gra rzeczywiście ma szansę zmienić oblicze mobilnych FPS-ów?

Czytaj dalej
15 odpowiedzi do “The Drowning: Jak wygląda rewolucja w mobilnych FPS-ach? Właśnie tak [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
wygląda ciekawie:D
Pomysł ze strzelaniem i kamerą wydaje się ciekawy i może się przyjąć, ale już poruszanie się postacią to tortura. Podstawowa rzecz: w grze, w której cały czas przeciwnicy biegną centralnie na ciebie, nie da się chodzić do tyłu?
Tak jak niżej: jak niby cofać się tu do tyłu i strzelać nie obracając się? Jeden z ważniejszych elementów w fps’ach. A więc sterowanie wg mnie jest nieprzemyślane.|Najlepsze sterowanie, z jakim zetknąłem się w grach na andki występowało w mass effect: infiltrator.
Dla mnie i takie sterowanie było by mega niewygodne. miałem okazję grać w GTA 3 na telefonie i sterowanie w tej grze było katorgą. Zamiast cieszyć się grą trzeba było walczyć ze sterowaniem, przez co z gry nie czerpało się żadnej przyjemności, a wręcz odwrotnie. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest moim zdaniem zastosowanie 2 wirtualnych analogów – jeden do poruszania postacią, drugi kamerą z lekkim wspomaganiem, a postać strzelała by automatycznie gdy najedziemy celownikiem na przeciwnika.
Sterowanie palcami jest do bani, i cokolwiek by nie wymyślili to i tak nie zastąpi wygody i naturalności jaką daje klawiatura i mysz. Nawet pad nie jest tak wygodny w sterowaniu szczególnie w fps-ach jak mysz. Mysz to celownik, ruszając myszą wybieramy cele i mamy wrażenie o większym naszym udziale w grze co się przekłada automatycznie na większą frajdę z gry. Pykanie palcami po klawiaturze się nie sprawdzi, chociaż dotyczy to mobilnego sprzętu. Tylko kto normalny gra na tablecie.
Czyli wystarczy puknąć w przeciwnika na ekranie, żeby w niego strzelić? Wyeliminowanie umiejętności celowania – przyszłość FPS-ów, heh.
Wiadomo przecież że tablet to zabawka dla dziewczyn i sprzęt dla biznesu.
Nie no jasne że MOŻNA pograć na Tabletach…tylko w sumie po co..?? Ani to wygodne, ani efekowne. Swoją drogą lata postępu, technologie, cuda na kiju a jakoś nic nie jest w stanie zastąpić straej poczciwej klawiatury w coopie z jej poczciwą pspiapsułą mychką….:)
No rzeczywiście rewolucja. Pozdrawiam masochistów co grają w FPS-y zarówno na tabletach jak i na padzie.
@ZdeniO – Nie wystarczy puknąć w przeciwnika. Żeby strzelić, trzeba użyć dwóch palców. Strzał ląduje w punkcie dokładnie po środku odcinka między dwoma punktami wyznaczonymi przez nie. Celowanie akurat jest okej. Wywalą tyko ten cudaczny pathfinding i zastąpią go wirtualną gałką pod lewym kciukiem i będzie okej, bo strafe’ować i strzelać na wstecznym też można, ale jest to bardzo utrudnione.
Beznadziejne to sterowanie. Grałem tylko w jednego FPS’a na dotykach – Battlefielda BC2 na iosie. Grać się dało, ale fakt faktem że fps’y na dotykowych ekranach to nie jest to…brak namacalnego grzybka = brak wyczucia
całkiem ciekawy pomysł, chciałbym spróbować jak to wygodne, ale chodzenie tyłem i strzelaniem jak dla mnie wymagałoby jakiegoś wirtualnego kontrolera
hahahahaha @KafarPL|po prostu spadlem z krzesla po twoim komentarzu. rzeczywiscie grzybek jest stworzony do fpsow i od razu mozna byc pro hahaha:D nie cche byc hejterem i zdaje sobie sprawe, ze konsolowe gameplaye fpsow lepiej sie oglada, bo ruchy sa plynniejsze, ale NIE MA poki co lepszego zestawu niz klawa i mysz.
wreszcie jakiś sensowny system sterowania na dotyki! |@KafarPL – nie ośmieszaj się xD Twój pierwszy FPS to pewnie COD MW2 na XBoxa podpiętego pod plazmę rodziców, co?
nei przekonało mnie