
Psychonauts 2: Notch nie sfinansuje gry. Za duży budżet

Markus Persson, znany szerzej jako Notch, na łamach forum Reddit poinformował, że wycofuje się z propozycji pokrycia kosztów prac nad Psychonauts 2. Powód? Błędna kalkulacja przewidywanego budżetu. Pomyłka była znacząca. Jak pisze:
Naiwnie myślałem, że „kilka milionów” [na produkcję] oznacza dwa miliony [dolarów]. Nie mam wątpliwości co do tego, że sprzedaż Psychonauts 2 z łatwością zwróciłaby taką sumę. Okazało się jednak, że potrzebują 18 milionów dolarów, haha.
I choć Notch zarabia na Minecrafcie krocie — w ubiegłym roku Mojang wygenerowało 240 milionów dolarów — projektant nie ma zamiaru w najbliższej przyszłości sfinansować Psychonauts 2. Według niego inwestycja w grę nie ogranicza się tylko do wyłożenia odpowiedniej sumy i jest to „ciężka robota”.

Czytaj dalej
44 odpowiedzi do “Psychonauts 2: Notch nie sfinansuje gry. Za duży budżet”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Gtuby slapy zyd, nastepnym razem lepiej w ogole otwarcie takich propozycji nie dawac niz potem sie chowac za wymowkami.|18mln$ to dla niego nic, po prostu watpi w to cyz mu sie ta kasa zwroci, a notch star sie na wszytkich jak najwiecej kasy nachapac.
A idźcie wy wszyscy, taki tytuł, a oni się będą wykłócać o pieniądze. Indyki jesteście czy Bobby Riccitello?
http:nooooooooooooooo.com/ -tch!
Taa, stworzył minecrafta i już myśli, że każda gra będzie tak samo budżetowa. Szkoda…
Każdemu dobremu programiście wystarczy: Terminal, Gimp i Gedit. Ale nawet jak by kupowali ten sprzęt z najwyższej półki czyli te rożne Unity i Photoszopy i jakieś Windowsy to nie sądzę by zapłacili za to 18milionów -,- Tima Schafera chcę pewno tyle tej kasy żeby wziac zatrudnić jakąś firme żeby ona całą robote odwaliła a potem zgarnąć pochwały za świetną grę. Notch już pewnie wyczaił swoim brzuchem o co w tym wszystkim chodzi 😛
@down |A wyżywi się wodą skroploną na brudnych naczyniach i okruchami wytrzęsionymi z klawiatury. yhy
@kumpel33333|masz racje … no bo bez przesady … goscie z Obsydiana potrzebuja dla przykładu zaledwie 1 miliona a dodatkowe fundusze ktore zebrali z checia przeznacza na wielki pracochlonny content.|przy Project Ethernity ktory za 4 m zostanie zrealizowany napewno więcej pochłonie robotogodzin niż skacząca podobizna mario.|Prosta kaukulacja myślisz że 18 m to wiele ? za 200 tysięcy góra dało by rade. |Przykład Antichamber jest w 90% wykonany przez 1 człowieka w 6 miech zrobił gre od 0.|Pytanie na co 18m ?
To niech chociaż sfinansuje Brutal Legend 2 🙁
@slocik To że go stać to nie znaczy że od razu ma wydawać dużą kasę na niepewne projekty. Sam zapracował na nią to wydaje ja rozsądnie. Nie wiem czemu nie wchodzenie w ryzykowne interesy to powód do hejtowania. Może sam zaciągnij kredyt i sfinansuj jak uważasz że to dobry pomysł
Ohhh…. szkoda tylko mnie ciekawi czemu sprzedała sie tylko w 400 000 egzemplarzy ???
Zamiast wydawać tyle kasy na jedną grę mógł by ufundować z 30 super projektów na kickstarterze 😛 |@Ganjalf|18 milionów na parę miesięcy życia, też bym tak chciał 😛 | a jak chce sie bawić w zatrudnianie firm i dyktowanie im warunków a potem jeszcze wydać reszte kasy na reklamy to |powinien się zatrudnić w EA. Kiedys myślałem że to fajny developer jest a teraz widze ze to zwyczajny czlowiek biznesu 😛
Moooras dobrze gadasz ! 😀
@kumpel33333 Popieram! Jakby Schaferowi zależało to by dał radę taniej. Przykład The Cave, gra na kilka godzin, a kosztowała 400 tysięcy dolarów! Im po prostu nie zależy! Tyle indyków powstaje, prawie za darmo, bo ludzie tworzą to z pasji! Schafer wlicza w tą kwotę nieziemskie wypłaty i co, jak co, ale ja im nigdy nie uwierzę w ciemno, po tym jak zrobili ludzi na The Cave…
@alkair4|Dziecko drogie teraz gry kosztuja po 10-200mln a nie twoje zapyziale 200 tys, za 200 tys to mozesz sobie platformowke w 2d zrobic z 10 levelami.|Ate 18 mln moze na utrzymanie grupy 100+devow przer 2 lata ? Policz sobei ile wychodzi przy sredneij tak niskeij jak 5tys $ miesiecznie.|@DeeJay85|Jak nie chcial ryzykowac to mogl siedziec cicho i sie nie odzywac, A tymbardziej nie wysakkiwac z propozycja sfundowania jakies gry tylko po to zeby sie potem wycofac.
CHwila chwila chwila @slocika … |100 developerow ? przez 2 lata ? |I kto to mówi ! Dziecko idz na rynek walnij się w łeb narodz się na nowo i przejżyj na oczy.|Za 30 m spokojnie wytworzysz jednego z CoD’ów. to po 1 |Po 2 Psychonouts 2 ? ty myslisz ze ta gra potrzebuje 100 developerów tysiąc robotogodzin ?|Jedyne co sie z toba zgodze to termin 2 lata, moze byc i 3 ale kogo to … |Pierdzielić sie z grupą 10 osób, nawet 50 tysięcy ( bez reklam i oplacenia lokalu) i wystarczy ci takie Cuś wykonać.
Pozatym co za idiota oplaca developera za 5 kawałków który nie ma nazwiska i sukcesów poza 1 jedyną grą, a mówimy tu przeciez o grupie (sic!) 100.|Powiem tak Gimbku, proponuje własną firme założyć i przekonasz się ile chędożone wynoszenie śmieci cie kosztuje,…|Powtarzam koles zrobił 1 gre sam w 6 miesięcy z pomocą jednej osoby od efektów dzwiękowych, która jest na głównej stronie steama i już zarobił przed sprzedażą ok 40 kafli.|(100 developerów 10-200mln heh … za gre typu mario praktycznie…)
2d z 10 levelami zrobiłem 3 lata temu w 8 tygodni z silnikiem graficznym gta2 ;]|i to na koniec semestru z nudów.
@alkair4 – Ile milionów wydałeś? 😛
pot, łzy i antydepresanty na kodzie który nie działa a działał (^^)|A zarobiłem spokój na następne 2 lata z 4 przedmiotów, oraz 4 zł i 5 piw za rozdane egzemplarze ;P
18 milionów?! To budżet Dead Island był o jakieś 5 milionów dolarów mniejszy. Coś Schafer zaczyna myśleć zbyt podobnie do gości z Acti i EA. A pomyśleć, że rok temu dla niego kilka milionów to było 13. Nie wydaje mi się, żeby ceny aż tak bardzo podskoczyły. Chyba, że te dodatkowe 5 chciałby przeznaczyć na reklamę.
@alkair4|Podstawowa pensja w cd red to mniej wiecej 3,5 tys, a mowimy o poslkich warunkach, w stanach 5ty$ to nic. Kazdy cod ma budzet zendu 150mln$. A przy grach typu asscreed pracuej nawet ponad 400 ososb, juz nei mowiac o grach typu tor ktory kosztowal 300mln$.|To ze ty jakies duperele do gta 2 robiles game deva z ciebei nei czyni. I to ze notch zrobil minecrafta sam tez nie powoduje ze kazda gra mzona napisac w tydzien w notatniku.
Sam prponuje ci znalezeinie jakies pozadnej pracy najpierw, a potem moze zalozenie wlasnej fromy zeby sie przekonac ile kosztuje cie utrzymanie 1 pracownika, jzu neu mowiac o tym ze w polsce to ludzie robia za grosze. NAwte weidzim 2 dla twojeje informacji kosztowal ponad 10mln, a to tez tylko zwykla gierka rpg.|A i dobrze ze choc gralem w psychonmautus dzieciaku skoro do miario ja porownujesz, nie ma to jak rozmawiac o grze w ktora sie nie gralo.
@słodzika ty zdajesz sobie sprawe ze dalej mówimy tu o psychonauts 2 ?|i przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo że umiesz skipować co inni piszą i przechodzic wnet do wniosków to tym bardziej nie czyni cię osobą z która mozna rozmawiać ;]|Porównujesz gre która zajeła się dogłębna historyczna analizą, odbudowaniem maist w najwierniejszych detalach, przerobieniem ich aby były grywalne, która miała dobra grywalność do platformówni nie wznoszącą się ponad takie tytuły jak Hype albo moon lander.
@slocik wytłumaczę Ci to obrazowo bo widzę że nie masz pojęcia o życiu a w gimnazjum nie uczą logicznego myślenia. Wygrywasz w Lotto 5 mln zł i jesteś bogaty. W czasie rozmowy z kimś pada propozycja że otworzyłby sklep z grami ale nie ma inwestora. Myślisz sobie że stać się bo znasz się na kosztach i wiesz że to ok max 300 tys i że nie odczujesz tego. W trakcie późniejszych rozmów wychodzi na to że koszty jakich żąda wspólnik są o za wiele za wysokie i co? Wydajesz kasę tylko dlatego że kiedyś powiedziałeś
„So for COD MW2, it was a 50M development budget and a 150M promotional budget. It made more than 300M in its first two weeks.”|Jak nie znasz angielskiego to w translator se wsadz. |50 m to za utrzymanie armi tych samych programistów ( + premie i podwyzszki ze wzgledu za starz w firmie), za prąd, za testerów, grafików, ludzi od dzwięków, od fabuły, scenarzystów, ludzi rendujących prawdziwe modele, opłaty za prawa autorskie, udzwiękowienie.|Psychonouts1 = 10osób,2studia,25 tysięcy wydane.
że jestem tym zainteresowany? Wolisz stracić zamiast wycofać się z niepewnego interesu? Jakby Notch od początku znał koszty i potem się wycofał to inna sprawa. Ale wiele firm po wstępnych negocjacjach i możliwościach współpracy nie nawiązuje jej ich właśnie na poziomie późniejszych szczegółowych ustaleń i to normalne w tym biznesie. Nie radzę Ci w przyszłości zakładać swojej firmy
@alkair4|No to odpowiedz na pytanie w takim razie, grales w psychonautusa czy nie.|Juz blizej mu do Zeldy jak cos wymieszanej z starymi paltformowkami, w ogole dziwna to gra byla.|I kij warte twoje porownanie. Jezeli notch chce byc brany na powaznei jako game dev to powinnien sie znac na tym biznesie, a tymabrdziej nie angazowac sie w sprawy o ktorych nic nie wie. Jezli sie znasz na otweiraniu sklepo powinnienes dokadnei wiedziec ile bedzie minimum oczekiwal wspolnik, a nie zanizasz sobei ta sume 10krotnie
Podoba mi sie jak podales budzet mw jako 200mln ale i tak sobei wybrales tylko czesc z tego. W ktorym momecie ja twierdzilem ze tworzenei gier skalda sie tylko z klepania kodu na komputerze. Mam ci wspomniec jeszcze o voice actingu albo o nagrywaniu muziku ? Marketing tez jest czescia prodkcji gier jak chcesz miec jakis zwrot pieniedzy. No i nawte jak 50 mln, to i tak 2,5x wiecej niz to co shafer chce.
w „psychonautusa” nie grałem ale w Psychonauts i owszem, przyjemna i grywalnościa przypomina mi Hype gra. Notch zna się na dev i rozpożadzaniu pieniędzmi, dlatego wycofał się z „tworzenia nowej firmy”.|@DeeJay85 zostaw gościa bo z tego co już mi wiadomo za 12 lat zrozumie co sie do niego mówi, no chyba że system edukacji będzie dalem degradować społeczeństwo to w tym przypadku za 40 ;P|temat uważam za zgimbazowany i zamkniety ^^
A co do notcha ja mu nie mam za zle tego ze sie wycofal, mnie denrwuje ze on ciagle pieperzy jakeis glupoty a kazdy portal growy traktuej to jak swiete slowo. On sie tylko tym nakreca i pieprzy jeszce wieksze glupoty, tylko zeby potem za nie przepraszac i sie z nich wycofywac, juz nie wspominajac o jego fali pijanych tweetowi wpadce z yogcastem.|Nie oczekujcie odemnei respektu dla takiego sobnika.
Powtarzam, jak czytasz artykuł to czytaj całość, ze masz takie a nie inne zdanie o Notchu to tylko potwierdza zdanie moje o tobie iż olewasz sobie wszystkie fakty i puzniej [beeep] pierdoły i hajt porównywalnie jak taka babka o masonach.
@ alkair4|Dobra ta dyskusja jest bez sensu. Nie moge sie doczekac az ty zrobisz swoja pierwsza gre aaa za te 300tys. Najwyrazniej kazdy dev na swiecie wydajacy ponad 20mln$ za granica zle zarzadza firma i nie wie co robi, moze pora sie zatrudnic jako doradca finasowy.|Powodzenia.
Fakt jest prosty, notch naobiecywal zlote gory a zderzenie z rzeczywstoscia sprowadzilo go na ziemie.| A raczje jego skaposc, szczerze watpie zeby ani mu brakowalo pieniedzy ani zeby mu sie to nei zwrocilo.|On jest jedyna winna osoba tego zamieszania, niezaleznie od tego co nim kierowalo, wiec jest to calkiem dobry powod zeby go hejtowac.
Obieecywał dokładnie 2 miliony .|A ty dalej sądzisz ze psychonauts to gra porównywala budrzetowo do Assassins Creed albo Coda.
@Deejay85 Brawo za idealne zilustrowanie. |@slocik My rozmawiamy o produkcjach niezależnych, w wersji cyfrowej, dla fanów! Wiedźmin i Call of Duty w ogóle tu nie pasują! Pensje dla pracowników, to jedno, ale ty wiesz ile kosztuje reklama? Produkcja pudełek? Pozwolenie na wydanie gry na xboxie?|1.Notch chciał poóc w zrobieniu Psychonauts 2. 2.Schafer chciał go zrobić na kasę. 3.Notch powiedział, ze nie jest debilem, co rzuci groszem w każdego, niezależnie od kwoty i się wycofał.
1 Milion na grę|17 Milionów Dla twórców jako honoraria.|Oczywiście żartuję, ale serio, na cholere im 18 milionów dolców?! Skoro nową konsole potrafią stworzyć za 8,5mln (a na początku chcieli nie cały milion) to ile potrzeba na jedną grę? Już pomijając to że Notch mógłby spokojnie ją sfinansować bo ma forsy jak lodu, ale w życiu by mu się to nie zwróciło ze sprzedaży gry. Skoro jedynka nie osiągnęła sukcesu komercyjnego to dwójka też raczej wiele by nie zarobiła. Wrzucilibyście 18mln w błoto? Bo ja nie
18 mln dolarów? Z tego co pamiętam Wiedźmin 2 kosztował 20 mln złotych.
studia Ubisoftu mają po 60 osób ale niezależne studio Tima Schafera musi mieć 100 osob do jakiejś nie zbyt ciekawej gry, aha fajnie -,-
down@ niezbyt ciekawej gry? To był jeden z najciekawszy tytułów w jakie kiedykolwiek zagrałem. Gry Ubisoft’u nie dorastają do pięt Psychonauts! Jedynie BG&E było równie wybitne, jak dzieło Double Fine.
Notch tu, Notch tam, Notch sratatatatam. zZauważyliście że każde jego słowo jest od razu wyłapywane i rozpowszechniane? On stał się bogiem dla sporej (ogromnej?) masy ludzi. Nie rozumiem całego zamieszania wokół jego osoby. Ok, gościu stworzył ciekawą gierkę, sam czasem zagram w Minecrafta. I co z tego. Ot zwykły twórca jakiejś tam gry.
Jest jedyną z niewielu osób która otwarcie przyznaje ze piraci, ze piracenie nie jest konkretnie złe, ze patentowanie (zwykłego nawet logowania na strone) jest szeroko pojmując w 95% złe, otwarcie finansuje pare stowazyszen sprzeciwiających sie patentowaniu bzdur.|Oraz to nie on sie kreuje tylko witryny go kreuja, dosłownie kazde zdanie jakie on wypowie.
Bo Notch to taki pies ogrodnika, sam nic nie zrobi i drugiemu też nie da…
Wielka szkoda… Psychonauts widziałem już od dawna, ale dopiero kilka miesięcy temu w to zagrałem i się dowiedziałem, jaka świetna jest ta gra. Jeżeli rzeczywiście ma kiedyś wyjść dwójka, to będzie niecierpliwie czekał.
Na pocieszenie: jeśli chcecie zagrać w duchowego przodka Psychonauts, polecam leciwego już Starshot: Space Circus Fever